Jump to content

Polskie Mi-8MTV-1 w malowaniu pustynnym ???


Grzes
 Share

Recommended Posts

W jednym z wywiadów nasz panujący minister ON zapowiedział zakup siedmiu maszyn Mi-17 (Mi-8MTV-1) dla naszej misji w Afganie.

Mają to być śmiglaki, które pierwotnie Bumar miał sprzedać Irakowi, ale Irak sie na nie wypiął (podobnie jak na nasze Sokoły).

Maszyny przeszły remont w Rosji i maja resurs 1500h / 6lat.

089c5f33f319802a.jpg

(foto: Bumar)

Jeśli faktycznie śmiglaki wejdą do służby i pozostana w obecnym malowaniu to będziemy mieli ciekawy obiekt do pomodelowania

Link to comment
Share on other sites

Ciekawie wygladaja te zmodernizowane Mi-17, co to mordke maja troche jak Blackhawki i chyba wciagane podwozie... Nie mam pod reka zadnego zdjecia w tym momecie. One dostaly jakies inne oznaczenie, nie wiem czy nie Mi-18 albo 19.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... No tak... Ale z kolei nie wszystki Mi-171 maja te mordki, a juz na pewno nie maja wciaganego podwozia... W wielu miejscach mozna sie spotkac z opisem egzemplarza z "mordka" jako poprostu Mi-17. Tylko, kurde, nie moge teraz znalesc tego z wciagnietym podwoziem... Przednio kolo schowane bylo tak jak Mi-24 (ze troche wystawalo), a tylne chowaly sie w sponsony...

Link to comment
Share on other sites

Pewnie sami juz traca rozeznanie w tych literkach i cyferkach. Taki trend - juz dawno przestalem ogarniac modyfikacje Su-27, a co dopiero jakis Mi-17 - wlasciwie to chyba Mi-8MT.

Czemu dali w Mi-8 chowane podwozie Demonem predkosci to on nie bedzie - a instalacja tego pewnie troche wazy.

 

Pozdr.

Pawel

Link to comment
Share on other sites

Demonem predkosci to on nie bedzie - a instalacja tego pewnie troche wazy.

Dokladnie. Tak naprawde teraz panuje tendencja do montowania stalego podwozia w smiglowcach, ktore do tej pory mialy je wciagane.

A jezeli chodzi o nomanklature, to rodzina tych smiglowcow ogolnie jest chyba jednak nazywana Mi-17. Wiec mowia Mi-17 na kazdego nalezacego do typoszeregu, bez wzgledu na to czy to jest Mi-8, Mi-18, Mi-19 czy jeszcze jakis inny Mi-171. Zerknij sobie chociazby na airliners.net i wpisz Mi-17. zobaczysz zdjecia wszystkich mozliwych odmian tego smiglowca...

Link to comment
Share on other sites

Tak ale Mi-17 to chyba nazwa exportowa czy jakosc tak (a'la Su-22) w ZSRR/Rosji to jest Mi-8MT. Tam jeszcze byl problem z fabryka ktora sama zaczela cos opracowywac i sprzedawac - pod jeszcze innymi nazwami - takie mam wrazenie - ale moge cos mylic. Zreszta nazwa to sprawa poboczna Pojawi sie Grzegorz i stanie sie jasnosc

 

Co do podwozia to ja bym zamiast chowanego - opracowal jakies bardziej tlumiace itd. cos w kierunku UH-60 (tzn. chodzi mi o sam stopien ochrony przy pacnieciu o glebe, a nie o ksztalt UH-60)

 

Pozdr.

Pawel

Link to comment
Share on other sites

No ciekawe jak sie zachowuje to przednio kolko na tej cienkiej pojedynczej goleni podczas ladowania autorotacyjnego... Jakos nie wierze, ze wytrzymuje takie pacniecie. Pewnie wbija sie do srodka zaraz za kabina pilotow.

Podobny jak w amerykanckich smiglowcach uklad podwozia stosowany jest w Kamovach, ale to inna bajka...

Link to comment
Share on other sites

Tak ale Mi-17 to chyba nazwa exportowa czy jakosc tak (a'la Su-22)

Zgadza się, Mi-8MTV-1 o którym pisałem na poczatku to eksportowy Mi-17

Link to comment
Share on other sites

Az looknolem do "Lotnictwa Wojskowego Rosji" T.II Butowskiego.

 

Prototyp Mi-18 (slownie osiemnacie) czyli Mi-8 z silnikami, przekladniami i wirnikami od Mi-14 zbudowano w 1976. Do armii trafily w 1977, ale nazwe zmieniono na Mi-8MT - modificyrowannyj, transportnyj. W 1981 w Paryzu pokazano go jako Mi-17 (poniewaz Mi-18 pozostala dla smiglowca dalej modyfikowanego przez biuro).

Produckje seryjna prowadzono w Kazaniu i Ulan-Ude (w Kazaniu Mi-17 wypieral stopniowo Mi-8, w Ulan-Ude produckja szla rownolegle).

 

Pare ladnych zdan jest tez o balaganie z nazwami - "niekiedy dwa wlasciwie identyczne smiglowce nosza rozne nazwy, bowiem jeden wyprodukowano w K., a drugi w U-U". Autor podal tez pare innych powodow powstania tego balaganu.

 

Niby wszystkie wersje sa tu opisane (te powstale do chwili wydania ksiazki) - ale jest tego tyle ze nie czuje sie na silach przepisywac

 

Pozdr.

Pawel

Link to comment
Share on other sites

18-stka miała wydłużoną kabinę ładunkową oraz drzwi desantowe z prawej strony.

A te ex irackie Mi-8MTV-1 róźnią się od naszych "marynarskich" silnikami przystosowanymi do gorących klimatów. Do Afganistanu jak znalazł. Niestety mogą podzielić los Hindów z Iraku.

Link to comment
Share on other sites

18-stka miała wydłużoną kabinę ładunkową
- wydluzony kadlub miala "18" w wersji z 1980 roku, drzwi desantowe po obu stronach wersja z 1982. Wczesniejsza czyli prototyp Mi-8MT - to zupenie inny smiglowiec. Nazwa Mi-18 nie zostala przyjeta - wiec planowano wykorzystac ja dla kolejnych modyfikacji Mi-8MT.

 

Pozdr.

Pawel

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.