Grzes Napisano 16 Grudnia 2006 Share Napisano 16 Grudnia 2006 W jednym z wywiadów nasz panujący minister ON zapowiedział zakup siedmiu maszyn Mi-17 (Mi-8MTV-1) dla naszej misji w Afganie. Mają to być śmiglaki, które pierwotnie Bumar miał sprzedać Irakowi, ale Irak sie na nie wypiął (podobnie jak na nasze Sokoły). Maszyny przeszły remont w Rosji i maja resurs 1500h / 6lat. (foto: Bumar) Jeśli faktycznie śmiglaki wejdą do służby i pozostana w obecnym malowaniu to będziemy mieli ciekawy obiekt do pomodelowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 16 Grudnia 2006 Share Napisano 16 Grudnia 2006 Ciekawie wygladaja te zmodernizowane Mi-17, co to mordke maja troche jak Blackhawki i chyba wciagane podwozie... Nie mam pod reka zadnego zdjecia w tym momecie. One dostaly jakies inne oznaczenie, nie wiem czy nie Mi-18 albo 19. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 16 Grudnia 2006 Share Napisano 16 Grudnia 2006 Bardziej cos mi sie po glowie kolacze Mi-171 (?) takie Iran qpil, 18/19 to moze wersja exportowa Mi-17 jako stanowisko dowodzenia lub elint. Anlogicznie do Mi-9 (?) Grzegorz to pewnie zaraz wyjasni. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 16 Grudnia 2006 Share Napisano 16 Grudnia 2006 Hmm... No tak... Ale z kolei nie wszystki Mi-171 maja te mordki, a juz na pewno nie maja wciaganego podwozia... W wielu miejscach mozna sie spotkac z opisem egzemplarza z "mordka" jako poprostu Mi-17. Tylko, kurde, nie moge teraz znalesc tego z wciagnietym podwoziem... Przednio kolo schowane bylo tak jak Mi-24 (ze troche wystawalo), a tylne chowaly sie w sponsony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 16 Grudnia 2006 Share Napisano 16 Grudnia 2006 O, cos mi sie religia ze sportem popierniczyla... Znalazlem jakas kiepskawa fotke Mi-18 z wciagnietym podwoziem, natomiast nie ma ona tego fajnego oplywowego ryjka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 16 Grudnia 2006 Share Napisano 16 Grudnia 2006 Pewnie sami juz traca rozeznanie w tych literkach i cyferkach. Taki trend - juz dawno przestalem ogarniac modyfikacje Su-27, a co dopiero jakis Mi-17 - wlasciwie to chyba Mi-8MT. Czemu dali w Mi-8 chowane podwozie Demonem predkosci to on nie bedzie - a instalacja tego pewnie troche wazy. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 16 Grudnia 2006 Share Napisano 16 Grudnia 2006 Demonem predkosci to on nie bedzie - a instalacja tego pewnie troche wazy. Dokladnie. Tak naprawde teraz panuje tendencja do montowania stalego podwozia w smiglowcach, ktore do tej pory mialy je wciagane. A jezeli chodzi o nomanklature, to rodzina tych smiglowcow ogolnie jest chyba jednak nazywana Mi-17. Wiec mowia Mi-17 na kazdego nalezacego do typoszeregu, bez wzgledu na to czy to jest Mi-8, Mi-18, Mi-19 czy jeszcze jakis inny Mi-171. Zerknij sobie chociazby na airliners.net i wpisz Mi-17. zobaczysz zdjecia wszystkich mozliwych odmian tego smiglowca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 16 Grudnia 2006 Autor Share Napisano 16 Grudnia 2006 Z tego co sie orientuję to Mi-171 ma podwozie stałe wiec z tym chowanym jest jakis inny wynalazek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 16 Grudnia 2006 Share Napisano 16 Grudnia 2006 Tak ale Mi-17 to chyba nazwa exportowa czy jakosc tak (a'la Su-22) w ZSRR/Rosji to jest Mi-8MT. Tam jeszcze byl problem z fabryka ktora sama zaczela cos opracowywac i sprzedawac - pod jeszcze innymi nazwami - takie mam wrazenie - ale moge cos mylic. Zreszta nazwa to sprawa poboczna Pojawi sie Grzegorz i stanie sie jasnosc Co do podwozia to ja bym zamiast chowanego - opracowal jakies bardziej tlumiace itd. cos w kierunku UH-60 (tzn. chodzi mi o sam stopien ochrony przy pacnieciu o glebe, a nie o ksztalt UH-60) Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 16 Grudnia 2006 Share Napisano 16 Grudnia 2006 No ciekawe jak sie zachowuje to przednio kolko na tej cienkiej pojedynczej goleni podczas ladowania autorotacyjnego... Jakos nie wierze, ze wytrzymuje takie pacniecie. Pewnie wbija sie do srodka zaraz za kabina pilotow. Podobny jak w amerykanckich smiglowcach uklad podwozia stosowany jest w Kamovach, ale to inna bajka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 16 Grudnia 2006 Autor Share Napisano 16 Grudnia 2006 Tak ale Mi-17 to chyba nazwa exportowa czy jakosc tak (a'la Su-22) Zgadza się, Mi-8MTV-1 o którym pisałem na poczatku to eksportowy Mi-17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 16 Grudnia 2006 Share Napisano 16 Grudnia 2006 Az looknolem do "Lotnictwa Wojskowego Rosji" T.II Butowskiego. Prototyp Mi-18 (slownie osiemnacie) czyli Mi-8 z silnikami, przekladniami i wirnikami od Mi-14 zbudowano w 1976. Do armii trafily w 1977, ale nazwe zmieniono na Mi-8MT - modificyrowannyj, transportnyj. W 1981 w Paryzu pokazano go jako Mi-17 (poniewaz Mi-18 pozostala dla smiglowca dalej modyfikowanego przez biuro). Produckje seryjna prowadzono w Kazaniu i Ulan-Ude (w Kazaniu Mi-17 wypieral stopniowo Mi-8, w Ulan-Ude produckja szla rownolegle). Pare ladnych zdan jest tez o balaganie z nazwami - "niekiedy dwa wlasciwie identyczne smiglowce nosza rozne nazwy, bowiem jeden wyprodukowano w K., a drugi w U-U". Autor podal tez pare innych powodow powstania tego balaganu. Niby wszystkie wersje sa tu opisane (te powstale do chwili wydania ksiazki) - ale jest tego tyle ze nie czuje sie na silach przepisywac Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 16 Grudnia 2006 Share Napisano 16 Grudnia 2006 18-stka miała wydłużoną kabinę ładunkową oraz drzwi desantowe z prawej strony. A te ex irackie Mi-8MTV-1 róźnią się od naszych "marynarskich" silnikami przystosowanymi do gorących klimatów. Do Afganistanu jak znalazł. Niestety mogą podzielić los Hindów z Iraku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 16 Grudnia 2006 Share Napisano 16 Grudnia 2006 18-stka miała wydłużoną kabinę ładunkową - wydluzony kadlub miala "18" w wersji z 1980 roku, drzwi desantowe po obu stronach wersja z 1982. Wczesniejsza czyli prototyp Mi-8MT - to zupenie inny smiglowiec. Nazwa Mi-18 nie zostala przyjeta - wiec planowano wykorzystac ja dla kolejnych modyfikacji Mi-8MT. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof II Napisano 9 Kwietnia 2007 Share Napisano 9 Kwietnia 2007 Mam szpiegowskie zdjęcia tych śmigłowców no i może będą normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 9 Kwietnia 2007 Share Napisano 9 Kwietnia 2007 http://altnet.ru/~military/?avia/vert/Mi-18/Mi-18.htm http://www.airwar.ru/enc/uh/mi18.html http://avia.russian.ee/helicopters_eng/mi-18.php http://www.vertolet-media.ru/helicopters/mvz/mi18/ http://www.redstar.ru/2004/12/23_12/7_06.html http://mi-helicopter.ru/rus/index.php?id=275 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.