Skocz do zawartości

Yamaha VX1100 Virago - TAMIYA - 1:12


DarkWing

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po dłuższej przerwie.

 

Kilka dni temu zabrałem sie wreszczie za obiecany model jakim jest tytułowa Yamaha VX1100 Virago. Motocykl ten, to już swego rodzaju klasyk. Przeleżał u mnie dość długo na półce, bo ilość chromów skutecznie studziła mój zapał do jego budowy . O mało nie wygrała z nim Yamaha YZR-M1 albo Hayabusa... ale ostatecznie te czekają na swoją kolej.

No i w końcu zebrałem się i budowa rozpoczęta.

 

Na początek widok pudła

2wYNneL.jpg

 

Pierwszym etapem jest jak zwykle rama...

ONysRJQ.jpg

OhylAbn.jpg

następnie blok silnika. W zasadzie już od tego momentu zaczynają sie "schody"... Budowa będzie o tyle uprzykszona, że na każdym prawie etapie budowy są jakieś chromowane elementy. Najprościej byłoby polakierować je wszystkie naraz i potem już wykorzystywać do składania w całość. Nie chcę jednak tak robić, żeby nie stwarzać sobie totalnego kipiszu w częściach i potem bezustannie je "przewracać" w poszukiwaniu tej jednej (przy okazji kalecząc powierzchnie lakierowane ). Tak więc chromowanie odbędzie się etapowo.

 

sklejone połówki bloku wraz z cylindrami

3bVkNTy.jpg

 

4mZR7ZF.jpg

i już gotowy silnik. Dlaczego taki nagły skok ? Cóż... na początku w ogóle nie planowałem relacji z budowy (brak czasu na jej tworzenie) ale potem stwierdziłem, że na forum nie było zbyt wiele relacji ani galerii tego motorka więc....

k2ZZG4G.jpg

 

UYcMdnv.jpg

Elementy w żółtym chromie to yellow clear na chromie.

Tu pierwsza partia elementów które mają być w chromie. Pryśnięte czarnym półmatem w sprayu a następnie olejnym bezbarwnym połyskiem. Z doświadczenia taka metoda najbardziej sprawdza mi się pod chrom z Alclada.

Jm86C3q.jpg

 

Boczne osłony już w kolorze bazowym i polakierowane. Literki pomalowane złotym.

2g5q8RC.jpg

 

podobnie bak

ulhFS4R.jpg

 

yjrwJuC.jpg

 

Bak i osłony na zdjęciach sprawiają wrażenie chropowatości. To jednak wina dużego zoomu aparatu oraz efekty farby red mettalic. W rzeczywistości powierzchnia jest gładka i śliska

kolejne części przygotowane pod chromowanie

fBURY8L.jpg

 

i silnik zamontowany w ramie oraz uzupełniony o elementy jego wyposażenia oraz przewody świec.

7uIe2fW.jpg

 

UYrE264.jpg

 

Rama jest malowana czarnym na połysk. Chciałem uzyskać efekt malowania proszkowego. Wyszło dość ciekawie choć na tych zdjęciach tak tego nie widać... może na następnych będzie to bardziej zauważalne.... Chodzi generalnie o to, że powierzchnia nie jest idealnie gładka (wizualnie) a jakby ... hm... grudkowana... Nie wiem czy to był dobry pomysł... ale już tak jest.

Tyle na pierwszy raz... Po weekendzie powinny pojawić się chromy.

Edytowane przez DarkWing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po weekendzie

Panowie, jeśli chodzi o kolorki to tak:

 

rama - modelmaster 2921 classic black - spray enamel

bak i boki - tamiya TS-18 - metalic red - spray (malowane na czarny półmat. Odpowiednio dozowana ilość - warstwy - w celu uzyskania pożądanego odcienia. Gdyby dać pełne krycie byłoby zbyt czerwono...)

chrom - alclad II - aero

zółty - tamiya X-24 - clear yellow - pędzel

napisy - tamiya X-31 - titanium gold - pędzel

 

lakier - modelmaster no 1561 - Glosscote - olej - aero

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c.d

 

pierwsza partia chromu położona. Tak jak mówiłem i widać na okładce motorek wręcz ocieka tym "metalem", wiec zastosowałem tu pewien wybieg. Mianowicie nie wszystkie elementy malowałem chromem, niektóre części zostawiłem z oryginalnym powleczeniem . Bałem się czy nie będzie w efekcie końcowym widać różnic między warstwą fabryczną a malowaną... ale nie jest tak źle, trzeba by się mocno wpatrywać... Ja nie będę zdradzał co jest malowane, a co pozostało oryginalne

 

to część elementów tuż po malowaniu

864ynLg.jpg

 

felgi z początku chciałem zrobić tylko złote, bez tego chromowanego obrzeża. Jednak całe złote były takie jakieś... nietakie . Dodałem więc obrzeże... tym razem modelmaster 1418 aluminium non buff metalizer - pędzelek. Efekt zamierzony - osiągnięty .

gOsoDGs.jpg

 

Jak widać przybył tylni błotnik (chromowany), tablica rejestracyjna oraz lampa. Zmontowałem również tylni wahacz z kołem oraz amortyzatorami.

HsaTIPE.jpg

 

3BZWOSY.jpg

 


PLyluk0.jpg

 

TYmTGOZ.jpg

 

tak to się prezentuje w całości na dzień dzisiejszy, bak jest przyłożony "na sucho" do zdjęcia ...

 

cdn.

Edytowane przez DarkWing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c.d.

 

dzisiejsze dokonania. Zmontowane wstępnie i zamontowane do ramy przednie zawieszenie.

a6weQde.jpg

 

Tarcze hamulcowe jeszcze do przetarcia. Całość oczywiście do wykończenia.

lz4U3Qe.jpg

 


Y1ExRa8.jpg

 

i przygotowane na jutro elementy do wykończenia przodu.

LbhiKXh.jpg

 


gY0JWFX.jpg

cdn.

Edytowane przez DarkWing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, spoko... będzie i "łosz"i efekt lekkiego zużycia.... Obecnie, jak pisałem, to surowizna, tyle co złożona.

Tarcze będą przetarte i odpowiednio (mam nadzieję) podbrudzone, wszelkie śruby, śrubki i nakrętki odpowiednio zaznaczone i uwidocznione, Opony stracą swoją fabryczność itp... itd...

Póki co dzięki za opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c.d.

 

to już ostatnia relacja z budowy . Sam warsztat może nie jest zbyt obszerny i przedstawione zdjęcia nie pokazują zbyt szczegółowych etapów budowy ale.... przecież miało go wogóle nie być

Tak więc przejdźmy odrazu do tego co zostało zrobione...

 

wykończona półka z zegarami oraz kierownicą

n4X88i7.jpg

mówią, że szczegóły najbardziej zdobią.... to chyba prawda

Z7WPqkF.jpg

 


rZS7OJ6.jpg

 

poprawiona (a właściwie dokończona) tarcza hamulcowa. Uwydatniłem wszelkie zagłębienia oraz myślę, że w miare realistycznie wygląda teraz sama tarcza... (niestety zdjęcia nie oddają rzeczywistego kontrastu)

Y0OBAcQ.jpg

 

wydech stracił nieco swojego blasku ale za to zyskał przepały

zI1TSzU.jpg

 


4ZvM3Kq.jpg

 

no i szybki rzut oka na całość...

SqdRXfV.jpg

 


3mbYCBr.jpg

 

już wkrótce galeria...

 

Model od początku (jak już wspominałem) wzbudzał we mnie "strach", a to głównie za sprawą dużej ilości chromów. Generalnie jednak robiło się go bardzo sympatycznie, a i tak uważam, że powierzchnie te (chromowane) wyszły mi najlepiej z dotychczas robionych. Pragnę w tym miejscu podzielić się z Wami swoim doświadczeniem dot. malowania farbą Alclad II chrom. Ja to robię tak. Ponieważ nie mam oryginalnego podkładu (czarnego połysku) to po odpowiednim przygotowaniu części maluję je czarnym sprayem półmatem, po czym na to nakładam bezbarwną emalię połysk. Na drugi dzień (+/- 24h) maluję Alcladem chrom z aero ok. 1 bar małym strumieniem i zawsze w jednym kierunku ! Po następnych 24h można próbować wstępnie wypolerować powierzchnię (czasami w czasie malowania, jeśli zrobię o jedną warstwę za dużo to na powierzchni powstaje srebrnawy nalot który ją matowi). Tu UWAGA. Powierzchni tak pochromowanej NIGDY nie poleruję ŻADNĄ szmatką !!! Szmatka (nawet specjalna do polerki) powoduje natychmiastowe zmatowienie, a bardzo często wręcz ściera lakier. Do usunięcia tego nalotu, jak i również do wygładzenia i wypolerowania powierzchni najlepiej nadaje się..... papierowy ręcznik. Wystarczy oderwać jego "listek", zemłeć w dłoni (zmiekczyć) i już. Delikadnie (bez nacisku) przetrzeć polerowany element. Tak najłatwiej pozbywam sie tego nalotu przywracając odpowiedni połysk. Po 2-3 dniach od malowania, kiedy lakier dobrze wyschnie i stwardnieje, można tą czynnośc BARDZO delikatnie powtórzyć osiągając ostateczny połysk .

To mój sposób, u mnie wszelkie inne metody zawiodły, jak również nie udało mim sie polakierować chromowanego elementy (zawsze albo się zważyło, albo chrom się rozpływał, albo po prostu robił się matowo srebrny). Jeśli ktoś ma inny sposób, proszę niech go opisze dla innych.

Dziękuje wszystkim za śledzenie relacji z budowy oraz za wszelkie uwagi i opinie oraz zapraszam niebawem do galerii.

Edytowane przez DarkWing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako pierwszy śpieszę pogratulować. Mnie się bardzo podoba, a zwłaszcza finezja szczegółów.

Przy okazji skorzystam z rad odnośnie polerowania chromu, bo też mi to nigdy nie wychodziło, że w końcu przerzuciłem się na spraye. I tu mogę dorzucić swoje doświadczenie, że po wypróbowaniu kilku rodzai sprajów, najlepiej chrom wychodzi sprajem kupowanym w Leroy Merlin (niestety nie mam pod ręką, a nie pamiętam jaka to firma). Spray w małym pojemniku a dla zmyłki jako kolor podają silverbronze i jego pokrywka jest całkowicie matowa.

A wracając do motocykla to bardzo podoba mi się skóra na siedzeniach, tarcze zegarów i właśnie te finezyjnie pocieniowane tarcze hamulcowe, tak w sam raz bez przesady bez nadmiernego brudzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marak - dzięki bardzo za opinię

 

Poprawiłem jedno niedopatrzenie - pomalowałem "klamki". Miały być aluminiowe ale... skończyła mi się farba więc są bardziej "szlachetne".... tytanowe

 

Model wystawiony w galerii viewtopic.php?f=73&t=28642

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.