Skocz do zawartości

Diorama Carentan France 1944


revicess

Rekomendowane odpowiedzi

Witam postanowiłem zrobić dioramke do mojego jeszcze nieskończonego shermana w skali 1/35. Diorama ma przedstawiać ruiny normandzkiego domku.

Materiał z jakiego zacząłem tworzyć to płyta regipsowa

01ba19aa85a99d7agen.jpg

 

e74689e5dfb92be8gen.jpg

 

0b7804d36deeabc2gen.jpg

 

Mam do was pytanko czy uważacie że to jest dobrze zwymiarowane ?? Koleszka na zdjęciu do pomocy oceniania wymiarów

Pzdr Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie znam się na budownictwie w tamtych rejonach i do tego w okresie ww II, ale według naszych współczesnych standardów drzwi są za szerokie i troszkę przy niskie. Standardowy otwór drzwiowy zewnętrzny to mniej lub więcej coś takiego: 210/220 cm wysokości, 100 cm szerokości. Okna natomiast to już można spotkać naprawdę w różnej konfiguracji. Podobnie jest z odległością od parapetu do poziomu gruntu. Jutro po pracy jak będzie czas spróbuje popatrzeć na jakieś zdjęcia czy też materiały o domkach normandzkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś przeglądałem sporo zdjęć z Francji, a zwłaszcza z Normandii. Budownictwo tamtego regionu jak i wydarzenia z okresu wojny jakie miały tam miejsce, powodują że często robi się właśnie dioramy z tamtych terenów. Wniosek do jakiego doszedłem był taki, że otwory na drzwi mogą być różne z tym, że raczej węższe niż szersze, a otwory okienne to to już totalna wolna amerykanka. Oczywiście muszą pasować wielkością i kształtem do bryły całego budynku. Sam zrobiłem dwie dioramki francuskie i raczej wymiary przyjmowałem na oko. Dioramy jako całość jeszcze nie skończone ale budynki już tak.

 

Żeby nie być gołosłowny poniżej pokazałem zdjęcia, gdyby coś Ciebie zainteresowało to napisz, wygrzebię je i przemierzę otwory.