Nexus Napisano 15 Marca 2010 Share Napisano 15 Marca 2010 Przejrzałem co mam i wygląda na to, że RLM02 jest naszym poszukiwanym kolorem goleni Bardzo dobrze widać to na zdjęciach w pełnym słońcu. Na pewno nie jest to kolor aluminium, ani kolor czarny. Jest lekko ciemniejszy niż sam tłok cylindra i na dodatek matowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 15 Marca 2010 Share Napisano 15 Marca 2010 Dokladniejszych zdjec goleni juz nie znajde... Ja tu nie widze RLM 02, niezaleznie od tego ile osob autorytatywnie stwierdzi, ze to wlasnie ten kolor! Wersja A: Przy okazji widac, ze samolot mial kamuflarz nakladany natryskowo, ale rozmycie jest minimalne. W 1/48 nie powinno byc widoczne, tym bardziej w 1/72. Wersja B: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_iceboy Napisano 15 Marca 2010 Share Napisano 15 Marca 2010 A ja obstawiał bym RLM 66. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 15 Marca 2010 Autor Share Napisano 15 Marca 2010 No tak tylko że są i zdjęcia które dobitnie pokazują że golenie nie były malowane na czarno. Moim zdaniem to zależało wyłącznie od konkretnej maszyny, i tylko na podstawie jej zdjęć można się kierować. Na potwierdzenie samolot który wykonuję przejęty przez Brytyjczyków. Z całą pewnością można stwierdzić że golenie nie są w nim czarne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_iceboy Napisano 15 Marca 2010 Share Napisano 15 Marca 2010 *** Na potwierdzenie samolot który wykonuję przejęty przez Brytyjczyków. Z całą pewnością można stwierdzić że golenie nie są w nim czarne. *** Czarne na pewno nie. Ale jeśli ciemne to RLM 66, na kilku Dorach są dosyć dobrze zidentyfikowane. Jeśli chodzi o Messerschmitty 109 oraz Fw 190 to bywały : - kolor spodu - goły metal - RLM 66 - RLM 02 z czarnymi się jeszcze nie spotkałem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 16 Marca 2010 Share Napisano 16 Marca 2010 Metys, no coz, twoj model, twoja decyzja. W koncu to tylko maly detal calosci. Jak zostawisz RLM 02 nikt na pewno nie zwroci na to uwagi. Przy okazji, tu masz lepsze zdjecie wersji dwumiejscowej niz te powojenne brytyjskie: Polemizowac dalej nie zamierzam, ale chyba udalo mi sie z niejakim trudem w koncu wykazac, ze na czesci znanych zdjec golenie podwozia maja ciemny kolor, na pewno ciemniejszy niz RLM 02, ktory tonalnie zblizony bylby raczej do jasnego spodu. Nie rozstrzygniemy raczej, czy byl to kolor RLM 66 Schwarzgrau czy czarny, ale w kazdym razie byla to bardzo CIEMNA barwa. Osobiscie nadal obstawiam czarny. Skoro czarnym malowano felgi kol, to nie widze nic nadzwyczajnego w tym, ze taka sama farba pociagnieto golenie... Choc oczywiscie RLM 66 jest takze bardzo prawdopodobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 16 Marca 2010 Autor Share Napisano 16 Marca 2010 (edytowane) Polemizowac dalej nie zamierzam, ale chyba udalo mi sie z niejakim trudem w koncu wykazac, ze na czesci znanych zdjec golenie podwozia maja ciemny kolor, na pewno ciemniejszy niz RLM 02, ktory tonalnie zblizony bylby raczej do jasnego spodu. Nie rozstrzygniemy raczej, czy byl to kolor RLM 66 Schwarzgrau czy czarny, ale w kazdym razie byla to bardzo CIEMNA barwa. Osobiscie nadal obstawiam czarny. Skoro czarnym malowano felgi kol, to nie widze nic nadzwyczajnego w tym, ze taka sama farba pociagnieto golenie... Choc oczywiscie RLM 66 jest takze bardzo prawdopodobny. Banny nie wiem jak inni ale przynajmniej jeśli chodzi o mnie niczego udowadniać nie musiałeś, zdjęcia dobitnie pokazują że golenie były malowane w różnoraki sposób. Na 100% niektóre maszyny miały je czarne, z taką samą pewnością można stwierdzić że były też i inne kolory, przynajmniej 2. Osobiście obstawiałbym RLM02 i 66, ale być może w niektórych maszynach były i w kolorze aluminium. Nie wiem w każdym bądź razie u mnie pozostaną malowane 02 z czarnymi kołpakami. Tylko właśnie z czarnymi matowymi czy błyszczącymi Popracowałem trochę przy mrówkojadzie, zrobiłem leciutkie obicia i zacząłem brudzić i "postarzać" powierzchnię. Chcę osiągnąć efekt nie zniszczonej ale zaniedbanej maszyny końcowego okresu wojny. Osyfionej wiosennymi warunkami pogodowymi, prawdopodobnie to jeszcze nie koniec wyżywania się, zapewne jeszcze coś mi przyjdzie do głowy. Tak, kalka na lewym płacie się błyszczy, jakimś sposobem dostało się pod nią powietrze a ja tego nie przypilnowałem. W ogóle muszę z przykrością stwierdzić że kalki Tamiji to porażka, chyba tylko Academ-owskie kładło mi się do tej pory gorzej. Edytowane 16 Marca 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 16 Marca 2010 Share Napisano 16 Marca 2010 Daj polmat najlepiej... Czekam na fotki calosci Metys! Moj Do-335 tez zaczyna sie powoli wylaniac, ale zazdroszcze Tobie, ze montujesz Tamiye, bo zestaw Dragona potrafi byc cokolwiek irytujacy... :-/ Jak zrobie galerie na koniec, to troche ponarzekam, bo na cykanie zdjec do warsztatu nie mam juz nastroju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 17 Marca 2010 Autor Share Napisano 17 Marca 2010 Dalsze efekty znęcania się nad plastikową materią. Na poprzedni efekt nałożyłem jeszcze gdzieniegdzie filtr z Lemon Yellow rozcieńczonej sidoluxem, a na to wszystko zacieki i smugi z białej. Mam nadzieje że wygląda to jako tako, przynajmniej coraz bardziej przypomina samochody za oknem. Na tym etapie chyba zakończę bo dalsze eksperymenta mogą już tylko zaszkodzić a nie pomóc. Jeszcze tylko zapuszczę linie, potraktuję wszystko matem i można brać się za wykańczanie "pierdółek". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 17 Marca 2010 Share Napisano 17 Marca 2010 Kurz i brud wygląda moim zdaniem bardzo realistycznie jeśli chodzi o kształt plam, plamek, zacieków. Jednak powierzchnia pokryta takim wiosennym nalotem w moim odczuciu chyba powinna mniej się błyszczeć. Dlatego cieszy mnie, że na wierzchu będzie wykończenie matowe Czekam na końcowe fotki. Pzdr, Sławko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 17 Marca 2010 Share Napisano 17 Marca 2010 Teraz to i ja mam wątpliwości... jeszcze raz przewertowałem swoje materiały i wygląda na to, że większość zdjęć na których widać kolor goleni jako ciemniejszy pochodzi z serii V. Te późniejsze, z serii A, mają jaśniejsze golenie. A czy mogą istnieć wersje mieszane? Pewnie tak Ja planuję budować serię A, więc użyję RLM02. Banny, jak Ci poszło spasowanie wnęki przedniego podwozia z kadłubem? I klejenie skrzydeł? Ja musiałem trochę z tym powalczyć... przy skrzydłach nie obyło się na uzupełnianiu szczelin dodatkowymi paskami polistyrenu... masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 17 Marca 2010 Share Napisano 17 Marca 2010 Te późniejsze, z serii A, mają jaśniejsze golenie. Ja przegladajac fotki odnioslem dokladnie odwrotne wrazenie, ze wlasnie w pozniejszych egzemplarzach golenie byly ciemne, ale zostawmy ten temat... Banny, jak Ci poszło spasowanie wnęki przedniego podwozia z kadłubem? I klejenie skrzydeł? Ja musiałem trochę z tym powalczyć... przy skrzydłach nie obyło się na uzupełnianiu szczelin dodatkowymi paskami polistyrenu... masakra. Nie chcialbym naduzywac watku Metysa do opisywania swojego modelu... Moze zrobie pare fotek i otworze wlasny warsztat? Ale tak na szybko, to ja po prostu poszerzylem kadlub w dolnej czesci wklejajac kawalek polistyrenu, dzieki czemu skrzydla mam swietnie spasowane z kadlubem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 17 Marca 2010 Autor Share Napisano 17 Marca 2010 Nie chcialbym naduzywac watku Metysa do opisywania swojego modelu... Moze zrobie pare fotek i otworze wlasny warsztat? I tu nasuwa się pytanie dlaczego jeszcze tego nie zrobiłeś Banny, Nexus Ciebie się dotyczy to samo Przez wasze nie chciejstwo ja jestem pozbawiony możliwości podglądania lepszych od siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 17 Marca 2010 Share Napisano 17 Marca 2010 METYS, z bardzo prostej przyczyny... ja swojego robię już półtora roku Robię go z doskoku, a spasowanie elementów przyprawia mnie o dreszcze, więc nie mam serca do niego... kiedy mam większy przypływ energii, wtedy coś przy nim dłubię. Teraz mam jeszcze dodatkowe zajęcie w postaci 3-miesięcznej córki, więc energia jest spożytkowana gdzie indziej Banny, temat jest ciekawy, ale chyba bez porównania źródeł będziemy się tylko przerzucać wrażeniami. Ja wrzucę jeszcze jedno zdjątko z książki, którą już wcześniej przytaczałem, na którym widać, że przednie podwozie miało jaśniejszy kolor, a główne ciemniejszy... i pochodzi z V3 ... no tak... Co do wątku, to jak najbardziej twórz własny... będę zaglądał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 21 Marca 2010 Autor Share Napisano 21 Marca 2010 Ze względu na chroniczne braki czasowe oraz multum innych zajęć prezentuję niewielkie postępy, im bliżej końca tym gorzej. Całość chcę umieścić na podstawce, prawdopodobnie kawałek płyty lotniska i mokra zabłocona trawa usprawiedliwiająca styrane oponki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 21 Marca 2010 Share Napisano 21 Marca 2010 Chyba za dużo tego błota. Poza tym ja bym brudził odwrotnie - więcej na bieżniku, mniej po bokach. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 21 Marca 2010 Autor Share Napisano 21 Marca 2010 Chyba za dużo tego błota. Poza tym ja bym brudził odwrotnie - więcej na bieżniku, mniej po bokach. pzdr. Wyobraź Sobie- jest wiosna 45r. przegrane Niemcy walczą ostatkiem sił, kto przejmował by się sprzętem, a tym bardziej niesprawdzonym w boju, nie mogącym go ocalić w momencie gdy widmo śmierci zagląda mu w oczy. Jak już wspomniałem wiosna- 45r. warunki pogodowe fatalne, samoloty pod chmurką, na nierozjeżdżonych przy lotniskowych terenach, co jakiś czas przetaczane z miejsca na miejsce jeśli zajdzie taka potrzeba. Wiadomo sprzęt nie ważne czy używany czy nieużywany brudzi się od warunków atmosferycznych, działań człowieka oraz innych mających wpływa na niego zdarzeń bądź czynności. Wiosną wystarczy przejść kawałek po polnej uczęszczanej drodze, takiej jak na wsiach do tej pory występują, żeby być po kolana ubłoconym, wyobraźmy sobie że taką właśnie "dróżką" maszyna trafiła na pas. Sprawa następna- widziałeś kiedyś opony w aucie które po kontakcie z asfaltem,nawet chwilowym są brudne na styku ich z nawierzchnią a nie po bokach, dziwne by było aby błoto na skutek tarcia nie odpadło po środku tylko po bokach, nie sądzisz. Efekt jaki zamierzałem osiągnąć jest taki jak na zdjęciu tylko bardziej styrany. Plastikowy nielot dostał nóżek, niestety tak jak przypuszczałem, pomimo upchania gdzie się da obciążenia samoistnie podrywa się do startu Bez podstawki i umocowania się nie obejdzie. Dla porównania wielkości 3 fotki z mniejszym "kolegą" Zdjęcia robione na szybkiego z rana więc jakość nawet jak na mnie wyjątkowo marna, ale to tylko tak poglądowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 22 Marca 2010 Share Napisano 22 Marca 2010 Sprawa następna- widziałeś kiedyś opony w aucie które po kontakcie z asfaltem,nawet chwilowym są brudne na styku ich z nawierzchnią a nie po bokach, dziwne by było aby błoto na skutek tarcia nie odpadło po środku tylko po bokach, nie sądzisz. Na asfalcie to co innego... Zresztą samolot, który właśnie wylądował na takim błotnistym terenie, hamuje... koła kręcą się coraz wolniej, błoto ma szansę przylepić się wszędzie... Widzisz? pzdr. P.S. Nie bierz tego jako jakąkolwiek próbę ataku na Ciebie po prostu staram się obronić swoją teorię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 22 Marca 2010 Autor Share Napisano 22 Marca 2010 Nie odbieram tego jako ataku każdy z nas ma swój punkt widzenia i oba są dobre. Owszem na błotnistym terenie całe opony byłyby ubłocone, tu racje masz niepodważalną, ale ja chcę pokazać maszynę która właśnie z takiej błotnistej "łąki" po dłuższym pobycie wytoczona została na pas. A na dodatek opony stosowane w 335-kach były prawie łyse a więc i błoto nie miało jak przywrzeć do bieżnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 25 Marca 2010 Autor Share Napisano 25 Marca 2010 Niewielkie postępy, do zamknięcia całości brakuje jeszcze tylko szybki i pokryw tylnego silnika oraz anteny ( właśnie kombinuję z czego ją zrobić ). A swoją droga czy wie ktoś jaki wymiar powinny mieć betonowe płyty lotniska 48- ce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 31 Marca 2010 Autor Share Napisano 31 Marca 2010 Początek prac nad podstawką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 1 Kwietnia 2010 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 13 Kwietnia 2010 Autor Share Napisano 13 Kwietnia 2010 Finito, zapraszam do galerii viewtopic.php?t=20321 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 13 Kwietnia 2010 Share Napisano 13 Kwietnia 2010 Gratulacje! Już pędze oglądać galerie! Mój Do-335 też juz pomalowany, ale do końca prac jeszcze troszkę zostało... Może wkrótce wrzuce nowe fotki w moj warsztat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.