Jump to content

F-14D, Revell, 1:144 [4049]


pilex7
 Share

Recommended Posts

Zapraszam do galerii modelu F-14D Super Tomcat firmy Revell w skali 1:144 nr kat. 04049.

Model przedstawia jednostkę z dywizjonu VF-101 Grim Reapers, stacjonującego w NAS (Naval Air Station) Oceana. Dywizjon ten został rozwiązany w połowie 2005. Dla zainteresowanych więcej tu: http://en.wikipedia.org/wiki/VF-101

Warsztat jest przedstawiony tu: viewtopic.php?t=18844

Model praktycznie sklejony bez użycia szpachli. Charakteryzuje się on ostrymi cienkimi liniami podziału blach. Grubość niektórych elementów takich jak np. osłony podwozia oraz lotki na pociskach lub anteny są mocno przeskalowane, ale to urok tej skali. Planuję jeszcze wykonać do tego modelu fragment pokładu lotniskowca.

Górna gwiazda na lewym skrzydle ma być przyklejona „do góry nogami”, a przynajmniej tak to wynika ze zdjęć znalezionych na airliners.net.

Zapraszam do krytyki.

 

 

Parę zdjęć jeszcze bez przyklejonego uzbrojenia:

 

1

F-14D_4049_100.jpg

2

F-14D_4049_101.jpg

3

F-14D_4049_102.jpg

4

F-14D_4049_103.jpg

5

F-14D_4049_104.jpg

 

Uzbrojenie to dwa pociski Sidewinder i cztery Phoenix: dwa AIM-54A (z niebieskimi paskami) oraz dwa AIM-54C (z paskami żółto-brązowymi). Te dwa w wersji 54C zostały przyklejone klejem tymczasowym i jeżeli się okaże, że taka konfiguracja jest raczej niemożliwa to zostanę one zmienione na 54A.

6

F-14D_4049_106.jpg

7

F-14D_4049_111.jpg

8

F-14D_4049_105.jpg

9

F-14D_4049_110.jpg

10

F-14D_4049_108.jpg

11

F-14D_4049_109.jpg

12

F-14D_4049_112.jpg

13

F-14D_4049_113.jpg

Link to comment
Share on other sites

No nareszcie

 

Co do uzbrojenia: teoretycznie jest możliwe - współpraca z tą samą awioniką, więc z początku myślałem że będzie się gryźć, po zasięgnięciu informacji: jednak by się nie gryzło, jedynie parametry pracy rakiet byłyby trochę odmienne już po odpaleniu (się wyszukałem informacji), ale faktycznie pewnie mogli tego nie robić. Dlatego merytorycznie jest to poprawne.

 

No i najważniejsze: jak na skalę 1:144 to nie wygląda. Mistrzostwo, bo ja bym stawiał, jak bym nie wiedział, że to skala 1:72 i basta.

 

W sam raz jak na Tomcata utytłany

 

Czekam teraz niecierpliwie na podstawkę

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Gratuluje zawzietosci i wytrwałości w budowie tego maleństwa. Mnie szlag ( ) trafiał jak sklejałem i malowałem tomcaty składajace sie z 6 elementów 1:350 a Ty odwaliłeś taka maszynkę

Piękna kultowa maszyna, zreszta moja ulubiona. W oczy kłują mnie tylko grubosci ścianek wlotów powietrza ale raczej Ty juz na to wpływu nie miałeś. . Gratuluje.

 

Pozdrawiam.

Przemek.

 

Ps. Sidewindery powinny być czarne na końcach ew ciemnoszare, szkoleniowe niebieskie, zielonych nie widziałem.

 

Ps2. Proponuje otworzyc linie produkcyjna samolotów Navy w 1:144 było by przednio

 

Ps3. W końcu porzadny samolot na forum. Od tych BF, P51, Spitów juz sie pawiować chce Nie obrazać sie tylko

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ps. Sidewindery powinny być czarne na końcach ew ciemnoszare, szkoleniowe niebieskie, zielonych nie widziałem.

Dzięki za uwagę. Też nie widziałem zielonych, lecz tym razem dałem się zwieść instrukcji.

 

Ps. Mam też pewne wątpliwości co do Phoenix'ów, bo ile wersja 54C występuje w malowaniu szaro-białym, to 54A chyba tylko w białym

 

W oczy kłują mnie tylko grubosci ścianek wlotów powietrza ale raczej Ty juz na to wpływu nie miałeś.

Bo to taka współczesna pancerna wersja Ił-2, pancerne pasy, pancerne wloty i pancerne anteny - nie do zniszczenia

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Coś pięknego !

 

Wykonanie tego maleństwa wzbudza zachwyt.Szczerze gratuluję!Gdyby nie informacja,że to skala 1:144 nie uwierzyłbym , że to takie maleństwo

 

No i w końcu ktoś upolował F - 14 bo to przepiękna maszyna - moja ulubiona zresztą.

Link to comment
Share on other sites

A ja proponuję zdjąć uzbrojenie. Po pierwsze VF-101 takie malowania dostali kiedy AIM-54 wychodził z użycia w US NAVY, po drugie... VF-101 był dywizjonem szkolno-rezerwowym i ich samoloty właściwie nie latały z uzbrojeniem! Inna sprawa, że kombinacja szkolnych i bojowych Phenix'ów pod jednym nosicielem, to jakieś pomylenie z poplątaniem. Najrealniej model wygląda więc na pierwszym zdjęciu. Choć do pełni trzeba by jeszcze zdjąć zbiorniki podwieszane, i pylony podkadłubowe.

Podstawka w postaci pokładu lotniskowca o ile nie będzie kłuć w oczy, o tyle warto wiedzieć, że VF-101 na lotniskowcach bywały bardzo rzadko. Lepiej będzie zrobić fragment płyty lotniska.

Link to comment
Share on other sites

A ja proponuję zdjąć uzbrojenie. Po pierwsze VF-101 takie malowania dostali kiedy AIM-54 wychodził z użycia w US NAVY, po drugie... VF-101 był dywizjonem szkolno-rezerwowym i ich samoloty właściwie nie latały z uzbrojeniem! Inna sprawa, że kombinacja szkolnych i bojowych Phenix'ów pod jednym nosicielem, to jakieś pomylenie z poplątaniem. Najrealniej model wygląda więc na pierwszym zdjęciu. Choć do pełni trzeba by jeszcze zdjąć zbiorniki podwieszane, i pylony podkadłubowe.

Podstawka w postaci pokładu lotniskowca o ile nie będzie kłuć w oczy, o tyle warto wiedzieć, że VF-101 na lotniskowcach bywały bardzo rzadko. Lepiej będzie zrobić fragment płyty lotniska.

Dziękuję bardzo za cenne uwagi. AIM-54 zostały przyklejone na “słowo honoru” więc nie powinno być większego problemu z ich zdjęciem i ewentualnym zastosowaniem przy następnym F-14, który zresztą będzie bardziej związany z lotniskowcem

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.