copycat Napisano 17 Września 2010 Share Napisano 17 Września 2010 Jeśli masz dalej problem ze sleeperem to mam kilka zdjęć Macków, może się przydadzą: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzacek1841 Napisano 17 Września 2010 Share Napisano 17 Września 2010 Uff... znalazły się owalne drzwi Fakt są po obu stronach ;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 17 Września 2010 Share Napisano 17 Września 2010 Dobrze piszesz, szkoda ze nie ma modelu mojego autka Myślę że Tobie nie powinno stanowić to problemu bo i tak zrobił byś go od podstaw Przeceniasz mnie, teraz kleje prosto z pudła Ooo teraz to już poleciałeś skrajnym przypadkiem. Miałem okazję osobiście zobaczyć ten stos papierów tworzących dokumentację do Mi-6 Andrzeja i tam naprawdę zabrakło tylko kadłuba w ogródku . Z jednej strony taka dokumentacja to komfort, ale z drugiej strony też świadomość ile jeszcze można by zrobić, aby odtworzyć oryginał - szczerze.. wolałbym nie mieć tej świadomości Panowie, zapraszam na Ziemie, udaliście sie na inny poziom wtajemniczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 17 Września 2010 Autor Share Napisano 17 Września 2010 Panowie, popularność tego wątku mnie zaskakuje. Serdecznie dziękuję Wam za wasze uwagi, uwagę i zaangażowanie. Wojtek - zgadzam się z Tobą, że Pan Andrzej to przykład dosyć ekstremalny. I taki miał być, żeby zdefiniować przestrzeń w której się poruszamy - mamy wybór od radosnego młodego modelarza klejącego prosto z pudełka, do człowieka który wieloletnią pracą podnosi modelarstwo redukcyjne do poziomu bardzo poważnego sportu i mistrzowstwa świata. Ja bym siebie umieścił gdzieś pośrodku i w wypadku tak słabo udokumentowanego i zmiennego tematu (każdy truck jest inny) godzę się na dość daleko posunięty what-if. Z tego co piszesz można wywnioskować, że dla Ciebie silnik, zawieszenie i drzwi do sleepera są równie ważnymi elementami modelu. Dla mnie, i to tylko moje zdanie, "ważność" rozkłada się inaczej. Zafascynowała mnie legenda Macków i zamierzam położyć nacisk na ramę, zawieszenie i kabinę. Silnik zostawiam Cumminsa i skrzynię biegów Fullera - z tego co czytałem bardzo możliwa kombinacja. Sleeper jest dla mnie stosunkowo mało ważny a z drugiej strony ciężki do zdobycia - niestety na razie wygoda triumfuje. A jeszcze te zdjęcia... Copycat - jeszcze raz wielkie dzięki za zdjęcia. Zdjęć nigdy dosyć! Pierwsze przedstawia typowy przykład wczesnego Superlinera (zderzak, reflektory) z 36 calowym sleeperem Able Body. Ma on wycięcia pod kominy i prostokątne drzwi. Drugie zdjęcie przedstawia maszynę najprawdopodobniej australijską (patrzcie gdzie siedzi kierowca) ze sleeperem typu Aerodyne, typowo montowanym na ciężarówkach marki Kenworth Trzecie zdjęcie to znowu wczesny Superliner (reflektory). Ten sleeper (z zaklejonymi szybami) też skądś mi się kojarzy i to chyba też od innej marki trucka. Może ktoś wie coś więcej? Tak jak Dzacek zauważył, dwa z tych trzech zdjęć pokazują drzwi z zaokrąglonymi narożnikami. Stąd błąd który popełniłem na początku przy planowaniu. Same drzwi nie stanowią problemu, dopiero w połączeniu z wycięciami pod kominy. Seba - nie gaś mnie w ten sposób - stoję twardo na ziemi, ale spoglądam ku gwiazdom! Jeszcze raz dzięki za komentarze, pozdrawiam i życzę miłego weekendu! Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzacek1841 Napisano 24 Września 2010 Share Napisano 24 Września 2010 Pawle, jeśli chodzi o ten przed przedni most, to od actrosa może ci się przydać, ma te obniżenie pod miskę olejową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 25 Września 2010 Autor Share Napisano 25 Września 2010 Ot i jestem z powrotem w Polsce, powoli rozkręcam robotę i może dam rade zamieścić jakiś update w przyszłym tygodniu. Dzacek - dzięki za info, ale dla mnie to już za późno - po pierwsze zacząłem już przeróbkę, po drugie nie za bardzo mam dojście do części od Actrosa. Ale może komuś ta informacja się przyda, musiałbym jeszcze je porównać, żeby zobaczyć, czy przednie osie Macka i Mercedesa są podobne. Pozdrawiam i do usłyszenia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 30 Września 2010 Autor Share Napisano 30 Września 2010 Nic tu się nie dzieje, pora napisać następny update! Ostatnio poszlifowałem sleeper i przygotowałem go do malowania. Wyciąłem też linie podziału blach i rozwierciłem kilka nitów: Postanowiłem też skrócić "kołnierz" łączący kabinę ze sleeperem, w modelu on był taki długi tylko dlatego, żeby kominy się zmieściły pomiędzy kabinę i sleeper bez wycięć pod kominy. Po obcięciu piłą do metalu (ostrożnym!) i przeszlifowaniu tył kabiny teraz wygląda tak: No i ruszyłem następny temat - silnik. Po rozbiórce stary silnik wyglądał tak: Mamy tu do czynienia z silnikiem marki Cummins, najprzypuszczalniej typu NTC-400, znanym też jako Big Cam II, o mocy 294kW (400KM) . Udało mi się nawet znaleźć instrukcję do niego, tutaj: http://www.tpub.com/content/automotiveenginemechanics/TM-9-2815-226-34-1/TM-9-2815-226-34-10011.htm Model tego silnika z firmy Italeri ma kilka problemów, oprócz wielu okrągłych części wykonanych przez Italeri razem z blokiem silnika jako półokrągłe najgorsze jest to, że trzy głowice tego silnika w modelu są wykonane jako jedna. Wziąłem się za poprawianie tego, zdjąłem z silnika wszystko co chciało zejść i rozciąłem głowice na trzy części. Poobcinałem też kilka rzeczy do których było łatwe dojście, najbrzydszy był filtr paliwa przy pompie wtryskowej, powstała po nim dziura, którą musiałem wypełnić, ale ten filtr już był wybitnie wredny. Oto rezultaty mojego rzeźnictwa: Chociaż w samochodach ciężarowych często spotyka się aftercoolery (chłodnice powietrza doładowującego) typu powietrze-powietrze, to akurat w tym silniku występuje charakterystyczny aftercooler powietrze-woda, to ta śmieszna skrzyneczka po lewej stronie silnika. Italeri wykonała go jako jedną część, otwartą z jednej strony. żeby nie było widać dziury, postanowiłem dobudować brakującą ściankę z cienkiej płyty polistyrenowej: I na tyle mam na razie fotek, równolegle pracuję nad zagruntowaniem sleepera, przednią osią i poprzeczkami do ramy. Jak dociągnę którąś z tych prac do jakiegoś porządnego etapu, zamieszczę następny update. A na razie dziękuję serdecznie za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzacek1841 Napisano 1 Października 2010 Share Napisano 1 Października 2010 nie masz ma łego zamieszania na warsztacie? ;> tyle rozebraych elementów jak delegacja? kiedy odbierasz auto ? ozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 1 Października 2010 Autor Share Napisano 1 Października 2010 Cześć! Zgadza się, mam pewne niewielkie zamieszanie na warsztacie - zresztą sam widziałeś Ale tym sposobem mogę z jednej strony dopasować wszystko do wszystkiego, nie przychodzi znużenie jednym rodzajem pracy a także jest się za co złapać zanim np. szpachlówka będzie NAPRAWDĘ utwardzona. Dlatego mam zamiar trzymać się tej metodyki. Delegacja przebiegła spokojnie i dała czysty zysk, także na plus, a samochód - cóż, blacharz się spóźnia, więc na razie nie wiadomo na kiedy będzie gotów, dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam i do następnego Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 1 Października 2010 Share Napisano 1 Października 2010 Z tymi filtrami to naprawdę pojechałeś Pierwszy raz widzę żeby ktoś się tym zajmował, naprawdę podziwiam twoje zacięcie. Nity jak rozumiem wypukłe będą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 1 Października 2010 Autor Share Napisano 1 Października 2010 Przemek, wielkie dzięki, ale chyba za szybko mnie pochwaliłeś, bo z tymi nitami, to nie widzę tego Zwłaszcza, że to cały czas ten nieszczęśliwy sleeper... Jestem coraz bliżej decyzji o odłożeniu go na bok i zbudowaniu innego sleepera... A ten filtr był już po prostu zbyt wredny. Inne półokrągłe części jeszcze można pokazać po odpowiednim pomalowaniu, ale tego - nie. Jeszcze raz dzięki za komentarz, pozdrawiam i do usłyszenia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 7 Października 2010 Autor Share Napisano 7 Października 2010 Witam, po przerwie dzisiaj znów mały update. Tak jak wspominałem pracowałem nad przeróbką przedniej osi. Oczywiście zacząłem od pocięcia starej: Potem dorobiłem środkową, "opuszczoną" część, pionowa płaszczyzna ma grubość 2mm, a poziome płaszczyzny poniżej 1mm i były wyginane częściowo na zimno, częściowo na gorąco: Zaczynam się też przygotowywać do tylnego zawieszenia, na początek poprzeczka ramy, która będzie umieszczona w miejscu zamocowania tylnego zawieszenia: Poza tym cały czas toczy się walka ze sleeperem. Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzacek1841 Napisano 7 Października 2010 Share Napisano 7 Października 2010 Uff w końcu świeży update:D już nie mogłem się doczekać, rame skończyłeś? jak z silnikiem? Nabrałem mocy zabieram się za swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 7 Października 2010 Share Napisano 7 Października 2010 Mozesz pokazac fotke oryginalnej poprzeczki? bo ta jakas dziwna jest.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 8 Października 2010 Autor Share Napisano 8 Października 2010 Cześć Dzacek! W sumie mam wszystko ładnie rozgrzebane i na razie pracuję równolegle. To mój sposób na nabieranie mocy - jak buduję to nabieram mocy do malowania, a jak szlifuję, to nabieram mocy do budowania Seba - jak zwykle dociekliwy! Myślałem, że napiszesz mi coś miłego OK, co masz na myśli pisząc "dziwna"? Ale i tak chciałem trochę dokumentacji pokazać, na następny raz dam coś z firmowego katalogu, a na razie tylko fota którą na szybko wynalazłem w sieci: Proszę zwróćcie uwagę na obraz 6-13, belkę o którą pytał Seba widać pomiędzy "zębami", równolegle i ponad osią na której wiszą resory (mam nadzieję że wyrażam się zrozumiale...) Dziękuję za komentarze i proszę o więcej, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 8 Października 2010 Share Napisano 8 Października 2010 Gdzie byłeś z tymi zdjęciami jak robiłem swojego Macka. Chciałem z takim jak na 2 dolnych zdjęciach, a wyszło jak na górnych. Mi się już przedniej osi poprawiać nie chciało, no i silnik też wyróżniać się będzie u Ciebie. Niecierpliwie czekam na malowanie i koniec prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 8 Października 2010 Autor Share Napisano 8 Października 2010 Sorki Copycat, znam ten ból... Tą fotę akurat wydłubałem dziś razno z netu, na następny raz znajdę może nawet lepszą, ostatnio wpadł mi w łapy folder Macka, także wiesz... Internet jest jak pudełko czekoladek, nigdy nie wiesz co dostaniesz... Dzięki za komentarz, pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 11 Października 2010 Share Napisano 11 Października 2010 Seba - jak zwykle dociekliwy! Myślałem, że napiszesz mi coś miłego Miłe rzeczy piszą inni Wydaje mi sie że plastik z ktorego wykonales jest za gruby. To wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 11 Października 2010 Autor Share Napisano 11 Października 2010 Nie ma to jak konkret - z tym nawet mógłbym się zgodzić. Myślę, że zrobie skosy odpowiednie i krawędź będzie cieńsza. Przy okazji Seba - skąd bierzesz płytę plastikową (różne grubości)? Może masz lepsze źródło od mojego. Pozdrawiam i do usłyszenia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 11 Października 2010 Share Napisano 11 Października 2010 Nie ma to jak konkret - z tym nawet mógłbym się zgodzić. Myślę, że zrobie skosy odpowiednie i krawędź będzie cieńsza.Przy okazji Seba - skąd bierzesz płytę plastikową (różne grubości)? Może masz lepsze źródło od mojego. Pozdrawiam i do usłyszenia Paweł Kupuje na allegro. 0.5 i 0.75, inne grubosci nie sa mi potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 19 Października 2010 Autor Share Napisano 19 Października 2010 Seba - dzięki za poradę, mnie jeszcze przydają się grubości 1mm do nadwozia, dużych powierzchni lub dużych wytrzymałości i 0,25 i 0,33 do detali na powierzchni. A teraz czas na update, którego już dawno nie było. Czaiłem się nad silnikiem i jakoś nie mogłem ruszyć z robotą. Wnerwiały mnie te wszystkie drobne niezgodności z dokumentacją, więc zdecydowałem się na radykalny ruch obciąłem z silnika wszystkie wystające części i będę je uszczegółowiał: Dużym osiągnięciem dla mnie było dokończenie poprzeczek ramy, teraz muszę jeszcze skończyć przód: A teraz obiecane foty dokumentacji - tylne zawieszenia Mack. Te foty dedykuję koledze Copycatowi z najlepszymi życzeniami. Mam je z broszury którą przysłał mi za własne pieniądze pan Monne z Holandii, jestem mu za to bardzo wdzięczny: No i rozgrzebałem kolejny teatr działań, tylne zawieszenie. Mam zestaw żywiczny z firmy American Industrial Truck Models i na podstawie tego zestawu zamierzam wykonać klasyczne tylne zawieszenie, takie jak na przedostatnim obrazku z dokumentacji. Zestaw nie jest najlepszej jakości, ale za to nie był zbyt drogi. W poprzednim updacie pokazałem już poprzeczkę ramy na której opiera się zawieszenie, dziś przejdę do konstrukcji stojaka na którym zamontowana jest oś resorów. Stojak ten po angielsku nazywa się "trunnion mount". Na zdjęciach poniżej połówki stojaka, lewa po obróbce, prawa przed: I na koniec wszystkie części "trunnion mount'u" po wstępnym dopasowaniu: Pozdrawiam i do następnego razu Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banshee777 Napisano 19 Października 2010 Share Napisano 19 Października 2010 Poprzeczki fajne, ale dla mnie też jakby ciut za grube. Chociaż ja to mam teraz manię odchudzania i dla mnie wszystko jest za grube A skoro już wywaliłeś wszystko co jest zamocowane do bloku silnika - te przetłoczenia na lewym boku (tak jakby za nimi był wałek rozrządu) nie powinny być w zagłębieniach - błąd Italeri. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 19 Października 2010 Share Napisano 19 Października 2010 Niepotrzebnie dorabiałeś jarzmo z drutu, na rysunku z dokumentacji widać, że w tych miejscach są śruby a nie jarzma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 19 Października 2010 Share Napisano 19 Października 2010 Patrzac na to co robisz, mam mieszane uczucia. Chwala Ci za to ze robisz od podstaw cos czego nie ma ale wg mnie nie przykladasz sie do tego za bardzo. Na zadnym elemencie nie widac szpachli, za to widac pelno nierownosci i plastiku potopinego klejem. Mam nadzieje ze to wszystko poprawisz ale patrzac na zlozonosc tych elementow to powinienes robic to na etapie "zrobie maly fragment->wykanczam" a nie "zrobie wszystko i dopiero wtedy wykoncze, na paru elementach widac ze plastik jest polamany albo wyrwany/wydrapany. Tornado znalazl jeden blad, ja znalazlem tez pare: -patrzac na zdjecia 1:1 widac ze element ktory "styka" sie z poprzeczka jest szerokosci poprzeczki, natomiast u Ciebie to 2rozne wymiary -ten sam element z jednej strony ramy, od srodka jest wyprofilowany, z drugiej natomiast jest plaski. to tyle z mojej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 20 Października 2010 Autor Share Napisano 20 Października 2010 Panowie, dziękuję bardzo za komentarze, bardzo mi miło że śledzicie moją budowę. A teraz odpowiedzi: Banshee - rzeczywiście poprzeczki są dość masywne, ale zdecydowałem się na takie z dwóch powodów - po pierwsze są tej samej grubości co podłużnice ramy, po drugie one muszą przenieść większość obciążeń podwozia i dlatego nie mogą być zbyt delikatne. Jeżeli chodzi o silnik, to doceniam Twoją dociekliwość. Za tymi osłonami rzeczywiście jest wałek rozrządu i właśnie te osłony przeważyły moją szalę na korzyść rozwiązania radykalnego. Właśnie wczoraj zaszpachlowałem zagłębienia i będę dorabiał wypukłe detale na wierzchu. Andrzej - to nie jarzmo, tylko żebro wzmacniające. Jest zaszpachlowane na "półokrągło" cyjanoakrylem, ale tego nie widać zbyt dobrze na zdjęciu, bo cyjanoakryl jest przezroczysty. Zrobiłem tak, bo poprzednie żeberko miało zbyt duże ubytki. Seba - wielkie dzięki za Twoją wytrwałość. Zwróć proszę uwagę, że te dwie części "trunniom mount'u" są wykonane z żywicy, a odlewy nie są niestety najlepszej jakości. Oczywiście nie jest to żadne usprawiedliwienie, gdyby po pomalowaniu miało się okazać, że wychodzą babole, ale już moja w tym głowa, żeby tak nie było. Także nie martw się proszę, większość z tych rzeczy będzie wygładzona. Co do Twojej uwagi o tym, że jeden element jest wyprofilowany a drugi płaski - jeżeli zajrzysz jeszcze raz do mojego poprzedniego postu, zauważysz, że lewy element jest po pewnym etapie prac, a prawy - tak jak go wyjąłem z opakowania. Co do szerokości poprzeczki itd. - muszę sobie to jeszcze raz obejrzeć. Dziękuję serdecznie za uwagę i czekam na dalsze komentarze. Życzę miłego dnia! Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.