Mare_K Napisano 15 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2011 W 1:35 wziąłbym ze dwa takie zestawy. Może w przyszłości pomyślisz też o większej skali? Chętni pewnie też by się znaleźli. Przekażę wytwórcy. Ja w tym projekcie robię jedynie za samozwańczego koordynatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yar75 Napisano 15 Stycznia 2011 Share Napisano 15 Stycznia 2011 Liczba wyświetleń tematu ponad 500 w ciągu 2 dni dobrze wróży projektowi.Byle producent nie przestrzelił ceny.Kibicuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rhinoceros Napisano 15 Stycznia 2011 Share Napisano 15 Stycznia 2011 Dajcie znać, jak będzie w 1:35- też jestem zainteresowany ... Pomysł bomba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 15 Stycznia 2011 Share Napisano 15 Stycznia 2011 1) LITERY WIELKIE (tył pojazdu, lub wieża czołgów): Czcionka OK. Potrzebny jest cały alfabet A-Z oraz podwójny zestaw 0-9 (bez Ł) z podwójną literą U. Powinno to umożliwić odtworzenie numerów dwóch pojazdów. Nie potrzeba całego W rejestracjach LWP nie występowały litery: D, G, I, J, P. S, T były w numerach pojazdów gąsienicowych (nie wiem czy były nanoszone na pojazdy. Kto wie, niech napisze) Zaoszczędzone miejsce oczywiście mozna przeznaczyć na dodatkowe duble innych liter alfabetu. 2) LITERY MAŁE (na burty): Nieprawidłowa czcionka. Podwójny cały alfabet A-Z (bez Ł) z podwójną literą U oraz podwójny zestaw 0-9. Co do czcionki, to aż tak bym się nad nią nie rozwodził, bo: 1. Będzie to naprawdę malutkie i ewentualne różnice będą znikome 2. Do malowania numerów na drzwiach były używane szablony z różnymi rodzajami czcionek. 3) OZNACZENIA EKSPLOATACYJNE Czcionka OK Potrzebne oznaczenia duże: (x1) PALIWO (T-55) (x1) OLEJ (T-55) (x1) ET94 (x1) ON (x1) BORYGO (x1) 170L (ZiłŁ) (x1) 200L (ZiŁ) (x1) 300L (Ural) (x2) mała strzałki (prawo i lewo, na zderzak), oraz napis 2,70 Potrzebne oznaczenia mniejsze: (x6) 0,75MPa Oznaczenia duże, czyli jeśli na ciężarówki, będą to wielkości mniej więcej liter jak na drzwi. Nie wiem dlaczego wszystko ma oznaczenie x1 Skoro ma to być arkusz na kilka pojazdów to niech będzie chociaż po kilka sztuk każdego z napisów (to tak według mnie) Np. ZiŁ-131 ma 2 zbiorniki i oba opisane. W przypadku ET 94 o pojemności 150L której brak w opisie. Jeśli chodzi o ciśnienie, występują też wartości 0,35MPa 4) ZNAKI ROZP. I OZNACZENIA (x2) szachownica wojsk pancernych. Powinna mieć kształt rombu, a nie kwadratu. (x2) oznaczenia priorytetu drogowego. Powinny być w kolorze pomarańczowo- żółtym. (x2) oznaczenia Obrony Wybrzeża (x2) oznaczenia Pow.-Des. Powinny być w kolorze wiśniowym. Jak juz wcześniej pisałem, wywaliłbym priorytet drogowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pan_piotrek Napisano 16 Stycznia 2011 Share Napisano 16 Stycznia 2011 Priorytet drogowy akurat się przydaję w modelach współczesnych. Dlaczego chcesz go wywalić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 16 Stycznia 2011 Share Napisano 16 Stycznia 2011 Priorytet drogowy akurat się przydaję w modelach współczesnych. Dlaczego chcesz go wywalić?To tylko moja propozycja A wcześniej pisałem: Zrezygnowałbym ze znaczka priorytetu drogowego, na kalkach średnio to wychodzi, poza tym często jest umieszczany w miejscach, gdzie kalkomanii nie da się umieścić. Małe uzupełnienie moich uwag: Jak się przyjrzałem małemu projektowi otrzymanemu od wykonawcy, nie ma juz na nim liter o których pisałem poprzednio. Kwestia jeszcze liter S, T. Co do liter małych, myślę, że odpowiednia byłaby czcionka jaka jest na arkuszu do APY: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mare_K Napisano 16 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2011 Co do liter małych, myślę, że odpowiednia byłaby czcionka jaka jest na arkuszu do APY: Rzecz w tym, że to jest nie tyle czcionka, co stworzona od podstaw grafika wyglądająca jak czcionka. Dlatego tak ważne jest dobranie czegoś, co przynajmniej na pierwszy (i drugi) rzut oka wyglądałoby jak oryginał. Być może i na finalnej kalce byłoby to niezmiernie małe, ale mimo wszystko odpowiedni dobór czcionki jest konieczny. A żeby nie być gołosłownym... a cały wątek Grada jest: TUTAJ różnica jest niestety widoczna i bije po oczach jak cholera :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mare_K Napisano 24 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 24 Stycznia 2011 Temat chwilowo zamilkł, więc pozwolę sobie wrzucić kilka przemyśleń nt. sposobów nanoszenia oznaczeń. 1) CZCIONKA Nie udało mi się niestety odnaleźć czcionki stosowanej przy oznaczeniach sprzętu wojskowego. Prawdopodobnie istnieje rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej regulujące te kwestię jednak nie udało mi się go odnaleźć, a tym bardziej odnaleźć załącznika przedstawiającego wzór czcionki (bez głębszych poszukiwań dostępne są jedynie rozporządzenia po 1991r.). Brakuje też nieco materiałów zdjęciowych do szerszych porównań i z braku innych opcji korzystałem z fotek sprzętu dostępnych na Allegro. Część to pojazdy przemalowane po 1991 roku, jednak część jest dalej oryginalnie jednolicie zielona, co sugeruje brak większych ingerencji malarskich. Czcionka stosowana jest bardzo zbliżona do tej, używanej w cywilnych tablicach rejestracyjnych. Z podstawowych różnic można zauważyć: Z tego co zauważyłem, to podstawowe różnice to: - zaokrąglone końcówki liter - krótka, środkowa kreseczka od E - cyferki 6, 9 mają zaokrąglone ogonki, zamiast prostych kresek - 8 jest symetryczne w osi poziomej (dwa równe okręgi) - 5 jest bardziej zaokrąglone - poza tym wydają się być trochę węższe niż te z rejestracji żeby jednak nie było zbyt łatwo, przynajmniej w latach 90-tych remontowano sprzęt używając niestandardowych czcionek. Przykłady "standardowe" a teraz niestandardowe: jak widać nie ma łatwo Jak można zauważyć, czcionki "niestandardowe" są minimalnie szersze i nieco bardziej kanciaste 2) Wielkość tutaj też nie ma miękkiej gry! Spróbowałem ocenić wielkość na podstawie zdjęć i porównując je następnie z planami ocenić ich wielkość. Wyszło mniej więcej tak: oraz moje własne pomiary na jedynym ZiL-157 do którego udało mi sie zbliżyć Zaznaczam, że to tylko powierzchowne ruszenie tematu i sporo badań należałoby przeprowadzić dla wyjaśnienia tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 Myślę, że takie analizowanie to niepotrzebna robota, która tylko oddala produkt finalny i może zniechęcić wielu chętnych do zakupu. Podałem wyżej skan arkusza jaki został stworzony do APY, czyli Urala 4320. Litery zarówno boczne jak i tylne są tam przecież zwymiarowane i opracowane w 1:72! Po co więc utrudniać sobie i szukać gdzie indziej Nie rozumiem... Czcionka użyta do malowania tylnych numerów wojskowych jest na tyle inna, że porównanie jej z literami z tablic rejestracyjnych jest nieporozumieniem. Równie dobrze można ją porównywać do każdej innej i zawsze się jakieś podobieństwa miedzy czcionkami znajdą. Sam fakt różnic szerokości obu czcionek dyskwalifikuje inne podobieństwa. Pisałem też, że to co jest umieszczane na drzwiach ma tyle odmian, że trzeba wziąć jakieś uogólnienie, bo wgłębiając się w szczegóły polegniemy razem z tym projektem, ale jak wnioskuję to co napisałem nie zostało przeczytane, szkoda... Na dowód różnorodności tylko kilka wybranych fotek z mojego archiwum (bez specjalnego wgłębiania sie w temat): Skoro czcionka na tylne litery była tworzona w formie obiektów, mogę się podjąć stworzenia potrzebnego alfabetu i cyfr... Nie komplikujmy tego co jest naprawdę proste... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uszu Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 Ja też poproszę jeden zestawik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n_lukasz Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 Jeśli są jeszcze te kalki to ja z chęcią się pisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mare_K Napisano 26 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2011 Myślę, że takie analizowanie to niepotrzebna robota, która tylko oddala produkt finalny i może zniechęcić wielu chętnych do zakupu. Problem analizowania ma sens o tyle, że jeśli kalka ma być uniwersalna, to powinna być jak najbardziej zbliżona do tego co choćby najpowszechniej występowało "w naturze". Fakt, że użytych czcionek były sporo, ale mam wrażenie, że mimo wszystko jedna była (przynajmniej w PRL-u, czyli lata 70-te i 80-te) używana częściej. Pewności co do tego nie mam, dlatego chciałem podjąć jakąś dyskusję. Prawdopodobnie faktycznie oddala nas to nieco od celu, ale z drugiej strony, jak robić, to porządnie. A odchodząc już od tematu czcionki, to masz jakiś pomysł co jeszcze powinno zostać zawarte na takich kalkach? PS. I jeszcze raz zaznaczam, że nie ja je wykonuje. nawet ich nie projektuje, a już tym bardziej dystrybuuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mare_K Napisano 14 Lutego 2011 Autor Share Napisano 14 Lutego 2011 Z przykrością informuję, że temat kalek, przynajmniej z tego źródła, został na jakiś czas zawieszony :( Gdyby coś drgnęło w temacie, to oczywiście poinformuję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
temir 2 Napisano 27 Maja 2011 Share Napisano 27 Maja 2011 Witam! Przecieki z TOLOLOKO. Arkusze kalkomanii do polskich Starów a co za tym idzie i innych ciężarówek w końcowym opracowaniu. W załączeniu próbka mozliwości Wodza : Poprawki wymagają jeszcze brzuszki "S" i góra "6". Skala 1:72 i 1:35 no problem . Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 28 Maja 2011 Share Napisano 28 Maja 2011 Będzie ciekawe uzupełnienie do kalkomanii z Toro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.