Amras Napisano 16 Marca 2011 Autor Share Napisano 16 Marca 2011 Górę wieży tak, dodatkowa linia podziału blach już naniesiona. resztę w miarę możliwości też zamierzam dorobić (poprawić). Z tylną belką nie wiem co zrobić. To zdjęcie jest dla mnie mało czytelne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 16 Marca 2011 Share Napisano 16 Marca 2011 Z tylną belką nie wiem co zrobić. To zdjęcie jest dla mnie mało czytelne. Już daję lepsze: Generalnie tylna belka to zespawane ze sobą dwa ceowniki czyli musisz przerobić element z zestawu lub zrobić od podstaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amras Napisano 16 Marca 2011 Autor Share Napisano 16 Marca 2011 Dzięki za wyczerpującą podpowiedź. Teraz to już nawet nie wypada nie poprawić tej belki. A tak przy okazji mam pytanko. Na wszystkich zdjęciach powyżej klapy na tylnej burcie są z jednolitych płyt, a ja znalazłem takie zdjęcie: O co tu chodzi? Czy to może jest efekt zaadoptowania kadłuba z wersji dwu wieżowej? I jeszcze jedno, na niektórych zdjęciach powyżej nad hakiem holowniczym jest okrągły otwór w kadłubie. Co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 16 Marca 2011 Share Napisano 16 Marca 2011 Jest to wczesna wersja 7TP z jedną wieżą i podwójnym tłumikiem umieszczony na dole. Wczesny 7TP. Późny 7TP: Na tym zdjęciu jest 7TP (Smok) ze Szwecką wieżą Boforsa (okres przezbrajania w/w czołgu): Źródło foto: WEU 1918-39 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 16 Marca 2011 Share Napisano 16 Marca 2011 Czy to może jest efekt zaadoptowania kadłuba z wersji dwu wieżowej? Jak najbardziej masz racje. To też jest prawidłowa odpowiedź I jeszcze jedno, na niektórych zdjęciach powyżej nad hakiem holowniczym jest okrągły otwór w kadłubie. Co to może być? Otwór służył do ręcznego rozruchu na korbę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amras Napisano 17 Marca 2011 Autor Share Napisano 17 Marca 2011 Nie wiedziałem, że diesla można odpalać korbą. Człowiek uczy się całe życie. Mały update z postępów prac, idą chyba w dobrym kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 17 Marca 2011 Share Napisano 17 Marca 2011 Te zawiasy na wykuszu nie przejdą te z zestawu abera są złe popatrz w monografii lub w necie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amras Napisano 24 Marca 2011 Autor Share Napisano 24 Marca 2011 Uważam wieżę za zakończoną. Ta farba to AGAMA, ale nie krzyczeć, użyłem jej jako podkładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 24 Marca 2011 Share Napisano 24 Marca 2011 Wygląda ok dodaj 3 nity na deklu od wentylacji ale najpierw usuń te dwie jamki skurczowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amras Napisano 24 Marca 2011 Autor Share Napisano 24 Marca 2011 Jesteś pewien tych trzech nitów? Na tym zdjęciu ich nie widać: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 24 Marca 2011 Share Napisano 24 Marca 2011 Są tam na pewno. Wystarczy zajrzeć do monografii 7TP. Nie są to nity tylko płaskie śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 24 Marca 2011 Share Napisano 24 Marca 2011 Nie są to nity tylko płaskie śruby. Jak zwał tak zwał Masz Jarku rację co nie zmniejsza faktu że ich brakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JSJ Napisano 25 Marca 2011 Share Napisano 25 Marca 2011 Jednak względnie prawidłowa nazwa może być wielce pomocna . Dlatego zamiast nitów i plaskich śrub proponuję "śruby o łbach soczewkowych". Te łby miały średnicę ok. 18 mm (gwint 10) i takich była zresztą większość na górnych powierzchniach wieży. Na tej pokrywce były rozstawione co ok. 10,5 cm (przy ogólnej szerokości "kominka" ok 46 cm). To akurat może się mieć nijak do modelu, jeśli jest w tym miejscu mocno zbabolony; tego nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 29 Marca 2011 Share Napisano 29 Marca 2011 Wracając do powyższego zdjęcia wieży wozu, to czy nie zostało ono wykonane w ramach radzieckich badań "polskiego Vickersa" ?. Mam wrażenie, ze umieszczonny w owalnej osłonie element to kwał blachy, który nie do końca posuje do całości. Czy mi się tylko coś błędnie kołacze, czy w raporcie z badań nie ma m.in. wzmianki o tym, że ów wentylator rozkręcono/wymontowano "do badań" ?! Amras - a maszcior albo chociaż podstawa do montowania aneteny gdzie ? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JSJ Napisano 29 Marca 2011 Share Napisano 29 Marca 2011 To prawda, że zdjęcie jest z tych badań, natomiast z tym pasowaniem - tak i nie. Ten typ tak miał. Główna osłona kominka, czyli ta dookolna banda była skośnie cięta w płaszczyźnie opadającej do tyłu - różnica między dachem w tym miejscu a jej górną cześcią to ok. 9°. Natomiast pokrywka (wedle najnowszych badan) była montowana równolegle do dachu. Była lekko wytłoczona, tworząc coś w guście półmiska. Zasada budowy, z małymi błędami, jest w dość znanej książeczce wydanej bardzo dawno. Druga sprawa: Uprasza się o nienamawianie na "maszt" przy wszelkich okazjach (jeśli dobrze rozumiem, iż chodzi o te bambusy). To było jakieś krótkoczasowe rozwiązanie i poza zdjęciami z Zaolzia nie ma przykładów stosowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mae Napisano 7 Kwietnia 2011 Share Napisano 7 Kwietnia 2011 Wyposażyłem się w model 7tp, lufę, plany, przymierzyłem model do planów i się załamałem górną tylną płytą. To co być powinno, a to co jest to jakieś nieporozumienie :/ Żaluzje powinny być zdecydowanie szersze, inne proporcje każdego elementu tam. Pomyśl, może warto poprawić tylną płytę, chociaż to nie będzie przyjemne zadanie. Zastanawiam się też czemu Aber dał tak szerokie błotniki. Pod tym względem plastiki są zdecydowanie lepsze :/ Troszkę zwątpiłem w sensowność używania dużej części zestawu Abera. Wieża i drobiazgi tak, reszta to lipa :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 7 Kwietnia 2011 Share Napisano 7 Kwietnia 2011 (wedle najnowszych badan) To bardzo mnie zaciekawiło mianowicie jakich i gdzie i kto prowadzi i kiedy opublikuje i czy w ogóle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JSJ Napisano 7 Kwietnia 2011 Share Napisano 7 Kwietnia 2011 OK, "badania" od strony detalu prowadzi niżej podpisany w porozumieniu z autorem powstającej, możliwie pełnej historii 7TP. Na mnie spoczywa rysunkowe ogarnięcie dostępnego materiału, ale "po drodze" biorę udział w stopniowo klarującej sie klasyfikacji form wykonania. Mimo pozostających białych plam, może to być w sumie pozycja dużo bogatsza w treść od pierwszego podejścia, jakim było wydanie zeszytu "Czołg lekki 7TP" przez Fenix s.c. w 1996 r. Zapowiada się gruba rzecz, z dużym naciskiem na zagadnienia produkcyjne. Cudzysłów powinien może być od razu użyty, bo niektóre szczegóły wychodzą niejako same, gdy się dysponuje większą ilością zdjęć na dobrych i bardzo dobrych skanach, ale z drugiej strony, lepsze i liczniejsze zdjęcia ujawniają więcej detali powodujących nowe wątpliwości. Tak więc można to określenie brać poważniej lub mniej poważnie; ja nie mam głowy do kokieterii, bo uważam, że większość rzeczy przez NAS ustalonych to materia żmudnie wydzierana z niekompletnego, wręcz szczątkowego zasobu danych. Deklaracji o dacie wydania nie złożę. Może pół roku jeszcze, może więcej. Od dłuższego czasu trwa rozpracowywanie serii produkcyjnych, temat arcyciekawy i arcytrudny, możnaby powiedzieć, że maksymalnie "porąbany", a przecież dośc zasadniczy dla zrozumienia nawet "dziwnych" konfiguracji. Ale jest jakby przełom i to może oznaczać przyspieszenie, czego sobie, głównemu autorowi i zainteresowanym życzę. A tymczasem ujawniam niedyskretnie to i owo spośród faktów najpewniejszych. Jan Jędryka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JSJ Napisano 7 Kwietnia 2011 Share Napisano 7 Kwietnia 2011 OK, "badania" od strony detalu prowadzi niżej podpisany w porozumieniu z autorem powstającej, możliwie pełnej historii 7TP. Na mnie spoczywa rysunkowe ogarnieęcie dostępnego materiału, ale "po drodze" biorę udział w stopniowo klarującej sie klasyfikacji form wykonania. Mimo pozostających białych plam, może to być w sumie pozycja dużo bogatsza w treść od pierwszego podejścia, jakim było wydanie zeszytu "Czołg lekki 7TP" przez Fenix s.c. w 1996 r. Zapowiada się gruba rzecz, z dużym naciskiem na zagadnienia produkcyjne. Cudzysłów powinien może być od razu użyty, bo niektóre szczegóły wychodzą niejako same, gdy się dysponuje większą ilością zdjęć na dobrych i bardzo dobrych skanach, ale z drugiej strony, lepsze i liczniejsze zdjęcia ujawniają więcej detali powodujących nowe wątpliwości. Tak więc można to określenie brać poważniej lub mniej poważnie; ja nie mam głowy do kokieterii, bo uważam, że większość rzeczy przez NAS ustalonych to materia żmudnie wydzierana z niekompletnego, wręcz szczątkowego zasobu danych. Deklaracji o dacie wydania nie złożę. Może pół roku jeszcze, może więcej. Od dłuższego czasu trwa rozpracowywanie serii produkcyjnych, temat arcyciekawy i arcytrudny, możnaby powiedzieć, że maksymalnie "porąbany", a przecież dośc zasadniczy dla zrozumienia nawet "dziwnych" konfiguracji. Ale jest jakby przełom i to może oznaczać przyspieszenie, czego sobie, głównemu autorowi i zainteresowanym życzę. A tymczasem ujawniam niedyskretnie to i owo spośród faktów najpewniejszych. Jan Jędryka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 8 Kwietnia 2011 Share Napisano 8 Kwietnia 2011 Ok OK, "badania" od strony detalu prowadzi niżej podpisany w porozumieniu z autorem powstającej, możliwie pełnej historii 7TP. Na mnie spoczywa rysunkowe ogarnięcie dostępnego materiału, ale "po drodze" biorę udział w stopniowo klarującej sie klasyfikacji form wykonania. Mimo pozostających białych plam, może to być w sumie pozycja dużo bogatsza w treść od pierwszego podejścia, jakim było wydanie zeszytu "Czołg lekki 7TP" przez Fenix s.c. w 1996 r. Zapowiada się gruba rzecz, z dużym naciskiem na zagadnienia produkcyjne.Cudzysłów powinien może być od razu użyty, bo niektóre szczegóły wychodzą niejako same, gdy się dysponuje większą ilością zdjęć na dobrych i bardzo dobrych skanach, ale z drugiej strony, lepsze i liczniejsze zdjęcia ujawniają więcej detali powodujących nowe wątpliwości. Tak więc można to określenie brać poważniej lub mniej poważnie; ja nie mam głowy do kokieterii, bo uważam, że większość rzeczy przez NAS ustalonych to materia żmudnie wydzierana z niekompletnego, wręcz szczątkowego zasobu danych. Deklaracji o dacie wydania nie złożę. Może pół roku jeszcze, może więcej. Od dłuższego czasu trwa rozpracowywanie serii produkcyjnych, temat arcyciekawy i arcytrudny, możnaby powiedzieć, że maksymalnie "porąbany", a przecież dośc zasadniczy dla zrozumienia nawet "dziwnych" konfiguracji. Ale jest jakby przełom i to może oznaczać przyspieszenie, czego sobie, głównemu autorowi i zainteresowanym życzę. A tymczasem ujawniam niedyskretnie to i owo spośród faktów najpewniejszych. Jan Jędryka To zatem szacun Panowie za podjęcie rękawicy jakbym mógł jakoś pomóc to zgłaszam akces jako że temat dla mnie również arcyciekawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.