Skocz do zawartości

1/32 PZL-130 TC-I ORLIK


DARKMAN1

Rekomendowane odpowiedzi

Bacznie, choć po cichu obserwuję poczynania. Zapowiada się doskonała mini replika! A tak w ogóle to odezwałem się, by upomnieć się o dzisiejsze zdjęcia ;)

 

Pozdrawiam,

R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam po weekendzie. Relacja też musi mieć chwile odpoczynku,choć co niektórzy przyzwyczaili się do codziennej aktualizacji.

 

Na dziś zapodaję uzupełnienie kokpitu nr II w panele boczne wykonane z blaszki mosiężnej.Oczywiście to nie jest produkt finalny,brakuje jeszcze sporo do wypełnienia wanny kokpitu:

 

118.jpg

 

119.jpg

 

Zająłem się także zaopatrzeniem klap w wysięgniki do mocowania drugiego profilu klapy szczelinowej:

 

122.jpg

 

123.jpg

 

125.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. zauważyłem że fotosik coś broi ostatnio. Znikają zdjęcia już wklejone.

Ale nic to ....będziemy dalej walczyć z materią.

Na dziś kokpit nr I i panele boczne obrobione i przygotowane do wyklejenia blaszkami:

 

Orlik199.jpg

 

Orlik200.jpg

 

Także ruszyły prace przy wnęce podwozia przedniego:

 

115.jpg

 

Uzupełniane jest także wyposażenie kokpitu w takie elementy jak orczyk:

 

14.jpg

 

110-1.jpg

 

111.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam wszystkich za problemy z serwisem fotosik. trzeba będzie przerzucić relację na inny serwer. Poprosze moderatora o możliwosć edycji wcześniejszych postów w celu uzupełnienia o fotki , bo w tym momencie to nie ma najmniejszego sensu taka relacja bez efektów wizualnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogratulowac ogladalnosci - widac ze relacja jest popularna, skoro transfery na fotosiku sie pokonczyly.

 

Wrzuc linki w kolejnym poscie, albo przeslij mi je via pw - to podmienie fotki. Tak bedzie szybciej, bo z administratorem to moze troche trwac, a i tak napisze zeby moderatorzy to zalatwili.

 

Podziel je tylko tak zebym wiedzial gdzie co ma trafic. Nie wiem, moze wrzucaj je partiami, z podzialem na poszczegolne posty, zeby bylo wiadomo gdzie co ma trafic.

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z fotosikiem zażegnane (mam nadzieję że na zawsze). Dziś kolejna porcja fotek.

 

Wanna kokpitu I :

 

Orlik211.jpg

 

Orlik213.jpg

 

Oczywiście wanna będzie "oblaszkowana" jak kokpit nr II.

 

Widok na oba elementy tymczasowo połączone do zdjęcia :

 

Orlik210.jpg

 

Orlik209.jpg

 

Wysokość paneli bocznych w kokpicie I i I prawdziwego Orlika jest inna ,stąd ta widoczna dysproporcja , ale wszystko jest w jak najlepszym porządku. Poza tym podłoga kokpitu II jest na innej wysokości i "zachodzi" na podłogę kokpitu I.

 

 

Posklejałem też fototrawione pokrywy podwozia głównego.

 

Strona zewnętrzna:

 

Orlik214.jpg

 

Strona wewnętrzna:

 

Orlik215.jpg

 

Na koniec dzisiejszej relacji to co tygrysy lubia najbardziej ,czyli początek tworzenia miniatur foteli katapultowych Martin-Baker Mk.PL11B1-2.

 

Oznaczenie Mk PL11B1 - fotel przedni

Oznaczenie MK PL11B-2 - fotel tylni

 

 

W programie Corel odwzorowałem kształt przetłoczeń bocznych burt fotelu dysponując doskonałymi fotografiami z dokładnymi pomiarami każdego elementu.

 

Po wycięciu z arkusza blaszki boki wyglądają tak:

 

Orlik216.jpg

 

Następnym krokiem było sklejenie ażurowego boczku z pełnym ,dzięki czemu uzyskujemy autentyczny efekt przetłoczonej blachy fotela:

 

Orlik218.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorobiłem także otwieraną pokrywę na bezpieczniki w panelu prawym kokpitu nr I .

Oczywiście w modelu to tylko atrapa hehe. Nie będzie otwierana.

 

Orlik227.jpg

 

W oryginale wygląda tak:

DSCF4767.jpg

 

fot. A.Ginalski

 

 

Wstępne prace przy hamulcu podwozia głównego:

 

114.jpg

 

A tak wyglądały prace w Corelu przy projektowaniu tablicy przyrządów kokpitu I do modelu:

 

Orlik232.jpg

 

Orlik233.jpg

 

Tablica przyrządów jest oddzielona od panelu ,który znajduje się pod nią ,ponieważ w prawdziwym Orliku nie jest on w jednej płaszczyźnie i jest delikatnie "schowany' do środka. Puste miejsca na radio itp. gdyż będą montowane jako osobne detale.Są ponadto elementami które wystają poza obrys i sa pod innym kątem względem tablicy i panelu.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorobiłem także otwieraną pokrywę na bezpieczniki w panelu prawym kokpitu nr I .

Oczywiście w modelu to tylko atrapa hehe. Nie będzie otwierana.

Uee, to kicha ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opracowałem w międzyczasie w Corelu kalkomanie . Wiele razy zmieniały się zarówno koncepcje jak i wielkość arkusza.Zdecydowałem się ,by numery boczne zrobić jako osobne maski a elementy malowane na pomarańczowo-czerwono (kołpak-końcówki płatów i sterów) będą malowane od szablonu.Trudno byłoby bowiem dopasować idealnie odcień farby na kołpak-malowany i końcówki płata i sterów jako kalki.Jako,że w grupie akrobacyjnej "Orlik " jest kilka ciekawych malowań osobistych,nie mogłem zdecydować się na konkretne i postanowiłem zrobić wzór do 12 maszyn. Zestaw obejmuje wszystkie możliwe do pomniejszenia w skali 1/32 napisy eksploatacyjne oraz oznaczenia osobiste ( stopień i nazwiska pilotów na limuzynie).

 

Po kilkunastu modyfikacjach wersja robocza-finalna wygląda następująco:

 

32late.jpg

 

Uprzedzając pytania- fotka została celowo "delikatnie" rozmazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po weekendzie. Jednak fotosik nie daje za wygraną .Pomimo wykupienia abonamentu ,wysyła durne komunikaty,że transfer twoich zdjęć przekroczył 5 GB w tym miesiącu ....wobec czego twoje pliki będa blokowane do czasu opłacenia transferu.

 

Tym samym fotosikowi dziękujemy. Przenosimy sie na photobucket.

 

W miarę czasu będziemy przenosić fotki na ten serwis ( a już myślałem,że mnie to ominie).

 

W dniu dzisiejszym dalszy postęp prac we wnętrzu kokpitu. Burty kadłuba zostały "zaopatrzone" w podłużnice i inne elementy usztywniające konstrukcję:

 

Orlik253.jpg

 

Orlik254.jpg

 

 

Po włożeniu ścianki oddzielającej kokpity:

 

Orlik255.jpg

 

Orlik256.jpg

 

I po założeniu osłon tablic przyrządów:

 

Orlik257.jpg

 

Orlik258.jpg

 

Orlik259.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przymrużeniem oka... materiał na dioramkę...

Tylko kto by wystrugał figurki tych dzielnych chłopaków???

 

 

orliki_126.jpg

 

Fot. A. Ginalski

 

W "orlikowym" tamacie trwa w najlepsze praca w programie corel przy opracowywaniu blach poszycia kadłuba tam ,gdzie są one na zakładkę i maja wypukłe nity.

Pierwsze przymiarki papierowego szablonu:

 

Orlik268.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadłub trzeba także wyposażyć w wszelakie "otwory technologiczne" Najpierw trzeba było zrobić wielgachne dziurki w osłonie silnika w jego dolnej części ,by potem wypełnić je rurkami wylotowymi:

 

Orlik269.jpg

 

Orlik274.jpg

 

Orlik276.jpg

 

Orlik277.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.