Jump to content

A-7D Corsair II 1:32 Trumpeter


GEM
 Share

Recommended Posts

Witam w nowym warsztacie. Tak jakoś nie miałem zamiaru prowadzić relacji z warsztatu. Ale po namowach kolegi, i po moich doświadczeniach z poprzednich warsztatów, jednak się zdecydowałem.

Na warsztat trafi taki oto model

p4270422.jpg

Ponieważ jest to prezent od gwiazdora, nie wypada go nie zrobić. Skala trochę nie moja, ale może to już ten wiek ze trzeba pomyśleć o zmianach?

Nie będę robił całego in-boxa bo jest tego do pokazania dosyć dużo,- 625 części. Po pierwszej analizie doszedłem do wniosku że kokpit zaproponowany w zestawie jest, i ubogi, i nie za bardzo wierny. Dlatego zakupiłem żywiczny z Airesa, różnica jest bardzo widoczna. Dla porównania fotka

p4250424.jpg

A tak prezentuje się cały zestaw.

p4250422.jpg

Podobnie wyglądają zestawowe wnęki podwozia i przedziały awioniki.

p4250426.jpg

Jak porównałem to ze zdjęciami oryginału , to wygląda to bardzo mizernie. Dlatego poszła decyzja że to będzie robione po mojemu.

Wyskrobałem wszystkie niby przewody i zostały gołe ścianki.

p4250427.jpg

Po tych wszystkich analizach przyszedł czas na rozpoczęcie pracy.

Na pierwszy ogień poszedł kokpit.

Jest trochę przeskoku w mojej relacji, ale na dzień dzisiejszy, po pierwszych pracach , efekty wyglądają tak

p4300042.jpg

p4300037.jpg

p4300038.jpg

Bardzo liczę na wasze uwagi i porady przy budowie tego maleństwa. Może razem coś z tego zrobimy.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jakie malowania masz do wyboru? I które planujesz?

Trumpeter poskompił uzbrojenia? (jak to robi hasegawa)

Malowanie będzie dokładnie takie jak widać na okładce pudełka.

Trumpeter nie poskąpił uzbrojenia, mamy do wyboru do koloru, zarówno bomby jak i rakiety.

Observer

Działa faktycznie coraz większe. Jeśli chodzi o F 4 to, coraz częściej spoglądam w jego kierunku. Szkoda, że do gwiazdora jeszcze tak długo

Link to comment
Share on other sites

Mała przebitka z postępu prac. Siedzę właśnie od paru dni w lewej wnęce podwozia. Jak pisałem wcześniej wyposażenie robię w całości od podstaw. Na tym etapie tak to wygląda.

10024619.jpg

14570319.jpg

To jeszcze nie koniec. Żona się śmiała, że dobry hydraulik prędzej by położył, CO w domku jednorodzinnym

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Korzystając z tego, że mam kilka wolniejszych dni, postanowiłem powrócić do starego tematu.

W czasie, kiedy mnie nie było, doszedłem do wniosku, że wzbogacę trochę model i zakupiłem żywiczny zestaw Airesa z przedziałem awioniki, blachy Eduarda z elementami zewnętrznymi.

pc230249.jpg

I wreszcie przyszedł czas na zabawę. Do wykończenia została prawa komora podwozia. Po kilkunastu godzinach zabawy wyszło takie coś.

pc270353.jpg

I mała przymiarka goleni które, również są w trakcie pracy.

pc270369.jpg

Zobaczymy ile zdążę zrobić tym razem.

Link to comment
Share on other sites

Hmm,pamiętam moją wizytę w muzeum w Krakowie...stoi tam portugalski A-7....zaglądając do wnek kół zasmialem się widząc te wszystkie rurki i przewody....pomyślałem ,że chyba tylko GEM dałby radę....i voila GEM robi wneki w A-7 ......

Ps....wklej fotke wnęki,zyby było wiadomo o czym mowa

Link to comment
Share on other sites

Miło mi czytać, że ktoś o mnie myśli oglądając eksponaty w muzeum.

Tak na szybko dwa zdjęcia, które obrazują, co w tych wnękach jest upchane.

a7d034.jpg

a7d071.jpg

Myślę, że odtworzenie tego gąszczu w stu procentach, jest raczej nie wykonalne.

Moim zdaniem, właśnie te wnęki to najciekawsze rejony tego samolotu.

Link to comment
Share on other sites

Uporałem się z malowaniem wnęk elektroniki. Tak to wyszło.

pc280363.jpg

Skoro to było gotowe, to można było wkleić je w połówki kadłuba.

pc280375.jpg

Na fotce widać, że wnęki podwozia są pryśnięte podkładem. Zrobiłem próbę jak ten gąszcz da się pomalować. Nie jest tak źle.

Teraz przychodzi czas na wnękę przedniego podwozia, jak widać zestawowo, jest to bardzo ubogie.

pc280352m.jpg

W modelu wykorzystuję zestawowe, metalowe golenie. Zdecydowałem się na przeróbkę mocowania goleni w ścianach bocznych. To, co daje zestaw to, nie przypomina oryginału.

Link to comment
Share on other sites

Prace postępują. Popracowałem trochę nad wyposażeniem wnęki przedniej goleni. Dorobiłem kilka elementów od podstaw, zestawowe są niestety bardzo ubogie, dorobiłem trochę przewodów i wygląda trochę lepiej- tak myślę

pc310391.jpg

pc310389.jpg

Potem powalczyłem z działkiem, które trzeba było wkleić przed połączeniem kadłuba. Niestety w ferworze walki zapomniałem zrobić fotki

Samo spasowanie elementów jest dość dobre, i mimo moich obaw, nie było tak źle. Najwięcej problemów było ze spasowaniem wlotu powietrza do kanału. Tutaj trzeba było trochę pasować, naciągać i szpachlować. Efekt niestety jest niezadowalający. Kształt zaproponowany przez producenta, odbiega od kształtu oryginału. Nie zdecydowałem się jednak na gruntowną przeróbkę, i zrobiłem najlepiej jak można było zestawowy.

pc310394.jpg

Przymierzyłem skrzydło, i golenie podwozia, i maleństwo stanęło na łapkach.

pc310382.jpg

Może ktoś mi podpowie , czy jak chcę zrobić podwieszone uzbrojenie, otwarte luki z elektroniką, to skrzydła mogą być złożone, czy muszą być rozłożone?

Nie mogę się zdecydować, jaki wariant skrzydeł zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Wygląda tak jakby pod wewnętrznymi pylonami nic nie było podwieszone

070669.jpg

a7dmaintenanceforums3xg0.jpg

 

Skrzydła złożone i otwarte luki też mogą być

LTV-A-7-Corsair-II-041.preview.jpg

 

Zdjęć w konfiguracji takiej jak napisałeś zdjęć nie znalazłem

Link to comment
Share on other sites

Krystian ja wiem znam upodobania Grzegorza ale jeśli to się potwierdzi ,że taka konfiguracja jest nie możliwa to przecież te wszystkie "bomby" można wyeksponować oddzielnie

 

 

EDIT

 

No właśnie Moses jest pusto , jesli wiszą te wszystkie śmiercionośne zabaweczki to zero grzebania w elektronice płatowca

Link to comment
Share on other sites

Witam ,pozwolę sobie...

A w czym to przeszkadza żeby ''wisiało i było otwarte''?

Logicznie to może niebardzo ,bo jeśli samolot juz uzbrojony to gotowy do lotu.

Wejście do kabiny tylko dla pilota lub inżyniera uzbrojenia.Instalacje powinny byc juz posprawdzane,wprowadzone programy...etc to i luki pozamykane.

Ale w przypadku takiego ''obnażania'' mysle ,że nawet bardzo wskazane aby pokazać szczegóły luków elektroniki i możliwości podwieszenia...

Super praca!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.