Skocz do zawartości

CH-53E Super Stallion (Academy 1/48 + BIG ED + scratch)


divv

Rekomendowane odpowiedzi

Rafalik to sa akurat normalne slady ekspluatacji ktore ciezko usunac. Bardziej nalezy uwazac aby nie przegiac z plamami po olejach kurzem brudem i ocierkami ktore sa na bierzaco usuwane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Maszyny Marines sa najbrudniejszymi jakie mozna spotkac, prawdopodobnie jasno szary kolor nie pomaga.

Srodowisko eksploatacji tez swoje dodaje (sol morska, ciagla wilgoc itp), norma tez jest ze podczas serwisowania mechanicy otwieraja panele serwisowe i potem je zamykajac maluja sruby lub/i szpary laczenia sprayem wiec i to bedzie mono widoczne.

Na poczatku rejsu smiglowce pokladowe beda czyste, natomiast pod koniec to juz totalna mozaika.

Pare przykladow z mojej kolekcji:

030324-N-4048T-018.jpg

ch53-052rs.jpg

ch-46_06_of_29.jpg

Ciemnoszary wash jak najbardziej na miejscu, jezeli chodzi o slady od spalin to Tamiya Smoke, pare cienkich warstw z aero, a potem kropla brazu i srodek "plamy" poprawic, fajnie wychodzi taki czarno-brazowy transparenty nalot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o takie coś mi chodzi, ociekająca brudnym brudem będzie podstawka pod śmigłowcem, natomiast sam CH-53E będzie miał np. rainsy albo drobne zacieki w newralgicznych miejscach. Moja wersja jest z Kalifornii, więc nie będzie aż tak zasyfiona jak te z lotniskowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

w swojej kolekcji mam również takie zdjęcia, ale nie o aż taki stopień zużycia mi się rozchodzi:

 

Weathering%252520CH-53%252520-%252520underbelly.jpg

DSC01083.jpg

DSC01084.jpg

DSC01087.jpg

DSC01110.jpg

 

Raczej jak wspomniał Moses, chodzi o zwykłe ślady eksploatacji + podmalowania - jak te:

 

CH53EMiramar06011.jpg

US_Navy_030323-N-0068T-023_Pilots_prepare_their_CH-53E_Super_Stallion_helicopter_for_another_combat_resupply_mission.jpg

Riveting%2525202.jpg

Riveting%2525205.jpg

3617473816_4a888664f5_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Kalki w ruch!

 

Jakość zdjęć fatalna, ale zobowiązuję się zakupić namiot bezcieniowy....Będzie lepiej!

 

2012-04-21_0117.jpg

2012-04-21_0120.jpg

2012-04-21_0123.jpg

2012-04-21_0125.jpg

2012-04-21_0127.jpg

2012-04-21_0128.jpg

2012-04-21_0131.jpg

2012-04-21_0132.jpg

2012-04-21_0133.jpg

2012-04-21_0138.jpg

2012-04-21_0139.jpg

 

Przy okazji połamałem antenę, zgubiłem jedną (ważną) kalkomanię, pozalewałem lakierem kilka elementów, ale najważniejsze, że płyny zadziałały i wszystko poszło prawie dobrze! Już widzę światełko w tunelu.....

 

Po nocach śni mi się podstawka. Nadal nie wiem, jak ją zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Powstała podstawka - z kawałka płyty pilśniowej, na której wycisnąłem rowki, zalałem Sidoluxem, poprawiłem washem a potem wylałem wiaderko brudnej wody z czarną farbą. Wyszło jak wyszło, plama i tak będzie schowana pod kadłubem, ale jak koleżeństwo stwierdzi, że plama nie jest zbyt twarzowa-poprawię.

 

Mimo namiotu bezcieniowego zdjęcia wyszły strasznie prześwietlone. Mam nadzieję, że kolejne będą OK, bo jak nie, to ....

 

2012-06-15_0154.jpg

2012-06-15_0153.jpg

2012-06-15_0151.jpg

2012-06-15_0149.jpg

2012-06-15_0147.jpg

2012-06-15_0148.jpg

2012-06-15_0143.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to zdjęcia rób w RAWach. Wtedy w czasie "wywoływania" zdjęcia możesz sobie pomieszac w ekspozycji i ładnie, delikatnie przyciemnic zdjęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Porażką rozpocząłem i zakończyłem zdejmowanie masek z oszklenia - okazało się, że od środka (!) pryśnięta jest szara farba. Niestety, nie da się jej już usunąć. Troszeczkę udało mi się przetrzeć przednie szyby - tam, gdzie dosięgnąłem wacikiem.

 

Kolejna porażka na lewej szybie w kabinie - najpierw Mr. Mark Softer zjadł mi kalkę i przy okazji rozpuścił farbę - nie prysnąłem jej Sidoluxem, nie dziwota więc, że się rozpuściły. Poprawiałem skubanego 3 razy, żeby na końcu beztrosko zalać górną część szyby klejem CA. Usuwanie debonderem dokończyło dzieła zniszczenia. Zostawiłem wszystko jak widać poniżej, gdyż siły mnie opuściły. Dodatkowo walka z przyklejaniem siłowników okiennych doprowadziła mnie na skraj szaleństwa.

 

Nic to, jedyna opcja to zakończenie prac, ku czemu radośnie zmierzam.

 

Stallion dostał wash olejny oraz otarcia i inne ubrudzenia (Vallejo/Gunze) - mniej lub bardziej intensywne, gdzieniegdzie może ich być za dużo - czasem tak trudno się zatrzymać! W kilku miejscach fajnie - moim zdaniem - wyszły zacieki, mają zróżnicowany odcień - niektóre są matowe inne błyszczące. I tutaj pytanie - czy pokrywać wszystko lakierem satynowym/matowym czy zostawić jak jest? Może tylko prysnąć lakierem nieregularnie?

 

Z ubrudzeń został właściwie tylko brud z wydechu utrwalony Fixerem MIGa. I to byłby koniec.

 

Poniżej najnowsze zdjęcia. Ubrudziłem również spód, ale zdjęcia nie zrobiłem - nadrobię ten fatalny błąd wkrótce.

 

2012-07-25_0001.jpg

2012-07-25_0002.jpg

2012-07-25_0003.jpg

2012-07-25_0004.jpg

2012-07-25_0005.jpg

2012-07-25_0006.jpg

2012-07-25_0007.jpg

2012-07-25_0008.jpg

2012-07-25_0009.jpg

2012-07-25_0010.jpg

2012-07-25_0011.jpg

2012-07-25_0012.jpg

2012-07-25_0013.jpg

2012-07-25_0014.jpg

2012-07-25_0015.jpg

2012-07-25_0016.jpg

2012-07-25_0017.jpg

2012-07-25_0019.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne bydlę! Widać, że się trochę spieszysz z zakończeniem budowy i malowania. Ale warsztat i tak lepszy, niż mój Dawaj dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość robi wrażenie, tylko to pechowe oszklenie... no powiedzmy, że piloci coś tam kombinowali i zaparowało im

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś zdradzić czym malowałeś wydechy silników? Ten miedziany, brudny kolor wygląda bardzo przekonująco!

 

Ta farbka to Gunze Burnt Iron (H76).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne bydlę! Widać, że się trochę spieszysz z zakończeniem budowy i malowania. Ale warsztat i tak lepszy, niż mój Dawaj dalej

 

Chętnie zobaczę Twój warsztat! Niby co tam miałbyś mieć gorszego?

 

Faktycznie, trochę się spieszę - budowa trwa już ponad 2 lata i jestem już tym wszystkim zmęczony. Chyba to trochę za duże bydlę jak na drugi model w życiu. Ale z drugiej strony spróbowałem w nim prawie wszystkiego - blaszki, scratch, wash, brudzenie, podstawka, itp....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość robi wrażenie, tylko to pechowe oszklenie... no powiedzmy, że piloci coś tam kombinowali i zaparowało im

To efekt pewnego niechlujstwa z mojej strony i pośpiechu. Może za jakąś chwilkę spróbuję ją naprawić - przynajmniej tą otwartą.

 

Natomiast sugestia co do zaparowania jest jak najbardziej "si" więc może uznajmy że to było z góry zaplanowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda jak zbiornik zrobiony z włókien poliestrowych pokrytych żywicą epoksydową - coś na wzór poszycia jachtowego?

 

Rozrzedzona jasnoszara farba rozprowadzona szerokim pędzlem powinna załatwić sprawę.

 

Co do antypoślizgu na zbiorniku to chyba pojawił się dopiero na wersjach późniejszych, bo na moich zdjęciach w malowaniu z kamo tego nie ma (chba, że mam coś z oczami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Późno z komentarzem ale długo tu nie zaglądałem i są dosyć spore zaległości...i proszę trafiłem na relacje gdzie oczy wychodzą z orbit ....kupa roboty nad tym wielkoludem...świetne efekty gratuluje...kaleczki ładnie siadły ...brawo brawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

No i trochę d..a. Udało mi się zniszczyć model lakierem matowym. Efekty jak niżej. To chyba koniec wojny 2-letniej, jestem już zmęczony tym ogierem, poza tym mam łapę w gipsie i nawet nie mam jak (ani fizycznie ani psychicznie) na dalsze wykańczanie.

 

Powinienem jeszcze przykleić wycieraczki.

 

W związku z kompletnym zmatowieniem szyb, model otrzymał nazwę "CH-53E Super Stallion o poranku", co (niby) tłumaczy zamglone szyby...

 

2012-08-02_0017.jpg

2012-08-02_0023.jpg

2012-08-02_0025.jpg

2012-08-02_0031.jpg

2012-08-02_0034.jpg

2012-08-02_0036.jpg

2012-08-02_0042.jpg

2012-08-02_0045.jpg

2012-08-02_0048.jpg

2012-08-02_0059.jpg

2012-08-02_0063.jpg

2012-08-02_0064.jpg

2012-08-02_0074.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.