Jump to content

F4F-4 Wildcat - Hobbyboss 1/48


Moses
 Share

Recommended Posts

Model znany więc nie będę się rozpisywał

Ostatnio prezentował go Zdravko, Green z tego co pamiętam nadal pracuje. U mnie pewnie będzie podobnie Model będzie prosto z pudła.

dscf1424x.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pudełkowy Carl (trzeci na forum), chyba że znajdę kalki Smitha lub Swett'a

Link to comment
Share on other sites

Popatrzyłem trochę na różne opcje malowania i mam mały dylemat, może pomożecie

1. pudełkowy F4F Carla

f4f-006.jpg

 

2. F4F znad guadalcanal Sweeta (po 10h nalotu na WIldcatcie, w pierwszym locie bojowym został Asem)

painting_F4F_Swett_B.jpg

 

3. F4F z ćwiczeń Marynarki i Armii w połowie 1941 roku

f4f315nh.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zaraz zaraz, czegoś nie zrozumiałem. Robisz F-4 czy F-3? W tytule stoi F-3, a te z Guadalcanal to chyba F-4, czyż nie? Zakładam, że jednak budujesz F-4, bo takie kalki daje HB do swojego modelu. Jeśli jednak F-3 to chciałem Ci przypomnieć o deklaracji budowy rozpoznawczego F-3P (który ze względu na malowniczość bardzo mnie interesuje). Zwątpiłem trochę, bo trzecia brana pod uwagę opcja malowania to jest F4F-3A (cała maszyna jasnoszara), a nie F4F-4 (z resztą bardzo nieudana ta malowanka). Rozumiem, że wybór ogranicza się tylko do samolotów USMC? Trochę szkoda, bo ileż można tę "dwójkę" nieszczęsną tłuc. Inna rzecz, że bez kalek trudno popełnić cokolwiek innego bo wiele z tych maszyn z Cactus airforce miało nazwy własne wypisane malutkimi białymi literkami.

Tu fajny filmik: http://www.criticalpast.com/video/65675041033_Flight-Operations_Henderson-Field_Ground-crew_fighter-planes. Chociaż niestety bezużyteczny w kwestii wyboru malowania, to może Cię zainspiruje w dziedzinie śladów eksploatacji. Ciekawie też wyglądają dwukolorowe zbiorniki dodatkowe. Na którymś ujęciu widać podmalówkę starego numeru. Ten rzekomy Carl/Smith "2" prawdopodobnie też powinien coś takiego mieć. Cyfry mają nietypowy krój i zapewne są przerabiane. Oba zdjęcia zapewne znasz.

I wracając do niegdysiejszej dyskusji w wątku GreeNa - błagam pomaluj kokpit na ciut ciemniejszy kolor niż ANA 611. Będę śledził, powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

A mi się pokiełbasiło.

Oczywiście robiony będzie F4F-4 (czemu napisałem F-3 tym bardziej nie wiem czemu dałem jedno malowanie F-3?).

MikeP F-3 z Espritu Santu będzie robiony, w 1/72 tylko że mam z nim straszny problem, nie mogę znaleźć zestawu Hasegawy na którym oprzeć chce model :(

Link to comment
Share on other sites

dscf1430b.jpg

dscf1429r.jpg

Kolejnych kilka sekcji. Na drugim zdjęciu złożone na sucho. Wszystko nie po szpachlowane.

Link to comment
Share on other sites

I wracając do niegdysiejszej dyskusji w wątku GreeNa - błagam pomaluj kokpit na ciut ciemniejszy kolor niż ANA 611. Będę śledził, powodzenia.

 

Bronze Green - Humbrol 30

Grumman Grey - Humbrol 147

Może być?

Link to comment
Share on other sites

A czym malujesz spód?

Grumman Grey to bardzo zbliżony do NS Light Grey kolorek, tylko zimny.

Według http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/01/stuff_eng_interior_colours_us.htm i http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_fs.htm ma buć Hu 129 lub Hu 183.

We wnętrzu dla mnie mogłoby być 30 (i tak bardziej chodzi o podkreślenie tej odmienności niż trafienie idealnie w kolor, bo jak on dokładnie wygląda trudno stwierdzić). A dokładna receptura może wyglądać tak: 5*Hu:91 + 2*Hu:75 + 2*Hu:108. Ale chyba szkoda zachodu.

Twój wybór dla mnie też może być.

Link to comment
Share on other sites

Malować będę

góra Testors 2061

dół Humbrol 129

więc aby się odcinał pomalować H183?

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie jestem w stanie powiedzieć, który z tych kolorów lepiej nadaje się na Grum.G., a który na NS Light Grey, bo nie używam Humbrolli, ale myślę, że słuszne jest to co napisałeś. A jak chcesz poprowadzić granicę tych kolorów na spodzie? Ja co do tego mam wątpliwości, których rozstrzygnąć nie potrafię. Wnęki kół chyba pomalowałbym na kolor spodu, a ścianę luku podwozia już na GG, podobnie wnętrze osłony silnika.

Link to comment
Share on other sites

Niestety na fotkach ciężko określić. Na maszynach malowanych GSB wnęki kół były malowane kolorem wnętrza, z tego co udało mi się wypatrzeć, i chyba poszedł bym w tym kierunku.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Powoli, bez pośpiechu tak to wygląda na dzień dzisiejszy

 

dscf1688w.jpg

dscf1687j.jpg

 

Teraz czekam na paski fototrawione AML.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Czarny podkład, gdyż i ponieważ, ta metoda cieniowana, bardziej mi przypasowała niż standardowy preshading. można używać na szybach, dzięki czemu po zdjęciu ramek nie będziemy mieli białej obwódki. I najważniejsze, jako że jest to satynowy czarny humbrola, nie odchodzi z taśmą podczas zrywania maskowania

Link to comment
Share on other sites

A jaka bedzie kabinka-otwarta czy zamknieta?

Oczywiście że otwarta

 

Ps.Wiem ze moze glupie pytanie ale nie w tym zestawie...

Zrzuce to na karb wczesnej pory, ale nie rozumiem ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.