Moses Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Model znany więc nie będę się rozpisywał Ostatnio prezentował go Zdravko, Green z tego co pamiętam nadal pracuje. U mnie pewnie będzie podobnie Model będzie prosto z pudła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Witam Będę zgadywał: Malowanie USMC z Guadalcanalu, pilot Marion Eugene Carl albo John Lucian Smith ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted October 20, 2011 Author Share Posted October 20, 2011 pudełkowy Carl (trzeci na forum), chyba że znajdę kalki Smitha lub Swett'a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Też parę lat temu robiłem Carla tyle, że z Tamiyi. Teraz zamieszkuje półkę kolegi Powodzenia! Kornik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted October 20, 2011 Author Share Posted October 20, 2011 Popatrzyłem trochę na różne opcje malowania i mam mały dylemat, może pomożecie 1. pudełkowy F4F Carla 2. F4F znad guadalcanal Sweeta (po 10h nalotu na WIldcatcie, w pierwszym locie bojowym został Asem) 3. F4F z ćwiczeń Marynarki i Armii w połowie 1941 roku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Jeśli poradzisz sobie z cieniowaniem blach (a zakładam, że tak ;) ), to zdecydowanie to malowanie: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeP Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Zaraz zaraz, czegoś nie zrozumiałem. Robisz F-4 czy F-3? W tytule stoi F-3, a te z Guadalcanal to chyba F-4, czyż nie? Zakładam, że jednak budujesz F-4, bo takie kalki daje HB do swojego modelu. Jeśli jednak F-3 to chciałem Ci przypomnieć o deklaracji budowy rozpoznawczego F-3P (który ze względu na malowniczość bardzo mnie interesuje). Zwątpiłem trochę, bo trzecia brana pod uwagę opcja malowania to jest F4F-3A (cała maszyna jasnoszara), a nie F4F-4 (z resztą bardzo nieudana ta malowanka). Rozumiem, że wybór ogranicza się tylko do samolotów USMC? Trochę szkoda, bo ileż można tę "dwójkę" nieszczęsną tłuc. Inna rzecz, że bez kalek trudno popełnić cokolwiek innego bo wiele z tych maszyn z Cactus airforce miało nazwy własne wypisane malutkimi białymi literkami. Tu fajny filmik: http://www.criticalpast.com/video/65675041033_Flight-Operations_Henderson-Field_Ground-crew_fighter-planes. Chociaż niestety bezużyteczny w kwestii wyboru malowania, to może Cię zainspiruje w dziedzinie śladów eksploatacji. Ciekawie też wyglądają dwukolorowe zbiorniki dodatkowe. Na którymś ujęciu widać podmalówkę starego numeru. Ten rzekomy Carl/Smith "2" prawdopodobnie też powinien coś takiego mieć. Cyfry mają nietypowy krój i zapewne są przerabiane. Oba zdjęcia zapewne znasz. I wracając do niegdysiejszej dyskusji w wątku GreeNa - błagam pomaluj kokpit na ciut ciemniejszy kolor niż ANA 611. Będę śledził, powodzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 te z Guadalcanal to chyba F-4, czyż nie? Nie wszystkie, ale te z VMF-223 na pewno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted October 20, 2011 Author Share Posted October 20, 2011 A mi się pokiełbasiło. Oczywiście robiony będzie F4F-4 (czemu napisałem F-3 tym bardziej nie wiem czemu dałem jedno malowanie F-3?). MikeP F-3 z Espritu Santu będzie robiony, w 1/72 tylko że mam z nim straszny problem, nie mogę znaleźć zestawu Hasegawy na którym oprzeć chce model :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted October 20, 2011 Author Share Posted October 20, 2011 Kolejnych kilka sekcji. Na drugim zdjęciu złożone na sucho. Wszystko nie po szpachlowane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted October 20, 2011 Author Share Posted October 20, 2011 I wracając do niegdysiejszej dyskusji w wątku GreeNa - błagam pomaluj kokpit na ciut ciemniejszy kolor niż ANA 611. Będę śledził, powodzenia. Bronze Green - Humbrol 30 Grumman Grey - Humbrol 147 Może być? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeP Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 A czym malujesz spód? Grumman Grey to bardzo zbliżony do NS Light Grey kolorek, tylko zimny. Według http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/01/stuff_eng_interior_colours_us.htm i http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_fs.htm ma buć Hu 129 lub Hu 183. We wnętrzu dla mnie mogłoby być 30 (i tak bardziej chodzi o podkreślenie tej odmienności niż trafienie idealnie w kolor, bo jak on dokładnie wygląda trudno stwierdzić). A dokładna receptura może wyglądać tak: 5*Hu:91 + 2*Hu:75 + 2*Hu:108. Ale chyba szkoda zachodu. Twój wybór dla mnie też może być. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Malować będę góra Testors 2061 dół Humbrol 129 więc aby się odcinał pomalować H183? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeP Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Niestety nie jestem w stanie powiedzieć, który z tych kolorów lepiej nadaje się na Grum.G., a który na NS Light Grey, bo nie używam Humbrolli, ale myślę, że słuszne jest to co napisałeś. A jak chcesz poprowadzić granicę tych kolorów na spodzie? Ja co do tego mam wątpliwości, których rozstrzygnąć nie potrafię. Wnęki kół chyba pomalowałbym na kolor spodu, a ścianę luku podwozia już na GG, podobnie wnętrze osłony silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 Niestety na fotkach ciężko określić. Na maszynach malowanych GSB wnęki kół były malowane kolorem wnętrza, z tego co udało mi się wypatrzeć, i chyba poszedł bym w tym kierunku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted November 14, 2011 Author Share Posted November 14, 2011 Powoli, bez pośpiechu tak to wygląda na dzień dzisiejszy Teraz czekam na paski fototrawione AML. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted November 25, 2011 Author Share Posted November 25, 2011 Paski fototrawione przymocowane Psiknięte podkładem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error.exe Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Cześć. Całkiem dobrze zapowiada się ten kotek Dlaczego czarny podkład ? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted November 26, 2011 Author Share Posted November 26, 2011 Czarny podkład, gdyż i ponieważ, ta metoda cieniowana, bardziej mi przypasowała niż standardowy preshading. można używać na szybach, dzięki czemu po zdjęciu ramek nie będziemy mieli białej obwódki. I najważniejsze, jako że jest to satynowy czarny humbrola, nie odchodzi z taśmą podczas zrywania maskowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error.exe Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 aha..będę obserwował jak wyjdzie na koniec bo technika ciekawa ;d Trzymam kciuki bo to jeden z moich ulubiomnych modeli ;d Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted November 26, 2011 Author Share Posted November 26, 2011 Teraz lakierowanie i łosz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtas Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 A jaka bedzie kabinka-otwarta czy zamknieta? Ps.Wiem ze moze glupie pytanie ale nie w tym zestawie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted November 27, 2011 Author Share Posted November 27, 2011 A jaka bedzie kabinka-otwarta czy zamknieta? Oczywiście że otwarta Ps.Wiem ze moze glupie pytanie ale nie w tym zestawie... Zrzuce to na karb wczesnej pory, ale nie rozumiem ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtas Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Hej.Sproboj nalozyc owiewke na miejsce gdzie powinna sie ona znajdowac po odsunieciu-grubosc czesci przezroczystej jest za duza w stosunku do kadluba.Jedynym wyjsciem jest vacu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted November 27, 2011 Author Share Posted November 27, 2011 Jedynym wyjsciem jest vacu. Jakoś tak wyszło że przy okzaji będę miał Vacu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.