copycat Napisano 13 Listopada 2011 Share Napisano 13 Listopada 2011 Bedford przygotowany do malowania, więc postanowiłem zacząć nowy projekt. Będzie trochę przewrotny, ponieważ głównym tematem jest samochód pomocy drogowej, a raczej dwu ramienna wyciągarka (twin booom 25 ton wrecker) Holmes 750. Tego modelu nie dostaniecie w sklepie, z wyjątkiem kfs. Znalazło się na szczęście kilku zapaleńców, którzy opracowali plan budowy tego wreckera. Ciężko mi tu o polski odpowiednik słowa wrecker. Więc wrecker opracowała firma The Ernest Holmes Company. Efektem pracy inżynierów była 2 ramienna wyciągarka, mogąca z łatwością podnieść samochody, autobusy, ciężarówki. Często nazywana 'dobrym samarytaninem autostrad'. Dlaczego 2 ramiona? Po pierwsze primo, ponieważ całkowity udźwig to 25 ton, mógł być rozłożony pomiędzy 2 ramiona. Można też było zastosować dłuższą, bardziej giętką linę. Po drugie primo, co ważniejsze, jedno z ramion można zaczepić o drzewo, słup, czy inną ciężarówkę dla przeciw wagi. Co stanowiło o dużej stabilności wreckera. Model mam nadzieję będzie w miarę wiernie odzwierciedlał Wreckera. Zestaw AMT Peterbilt Wrecker, posłuży mi do zbudowania zabudowy wreckera. Oczywiście nie chcę psuć dość ciekawego zestawu, więc sama zabudowa, jak i wyciągarka będzie zbudowana od podstaw. Drugą rzeczą jest wybór ciągnika. Instrukcja zaleca użycie Autocara A64B, niestety nie mam go, świetnie nadają się również Peterbilt 359, Kenworth W923. Mogą też być Ford LNT-8000, C-900. Można również spróbować KW K-123, Pete 352, GMC Astro czy Chevy Titana. Najważniejsze aby użyć mocnego ciągnika o obciążeniu 28.000 funtów. (vehicle weight rating of the chassis be not less than 28000 pounds) chyba dobrze to przetłumaczyłem. A odległość od tylnej ściany kabiny do środka tandemu, to minimum 102 cale. W skali 1:25 to około 10,4cm. Ja wybrałem Internationala Transtar Eagle 4300. Spotkałem się z paroma zdjęciami takiego zestawu. Może i ciekawiej by wyglądał z ciągnikami COE, ale tam jest dużo zabawy z przeniesieniem filtra powietrza i zbiornika pod kabinę, a nie mam na to żadnej dokumentacji, jak to poprawnie wykonać. W 4300 muszę jedynie zrezygnować z lewego zbiornika paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 13 Listopada 2011 Share Napisano 13 Listopada 2011 No widzę że szykujesz kolejną " nieładną " ciężarówkę Ale to nie będzie ta z pierwszej fotki - 8x4 Autocar? tylko ta poniżej - dobrze myślę? A z Internationala oprócz zbiornika sleeper też pójdzie do magazynu. Życzę powodzenia, bo zapowiada się kupa ciekawej roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 15 Listopada 2011 Autor Share Napisano 15 Listopada 2011 Tak, będzie "brzydal", no może dam połysk na ciągniku. Tylko silnik, podwozie i podnośnik będą brudne, obite. Sleeper też oczywiście do magazynu Praca wre, szkielet zabudowy gotowy. Zastanawiam się czy drzwiczki ruchome czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 15 Listopada 2011 Share Napisano 15 Listopada 2011 Przemek nie idż na łatwiznę , otwieraj te drzwi i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 15 Listopada 2011 Share Napisano 15 Listopada 2011 Tak jak wyżej drzwiczki daj ruchome Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 16 Listopada 2011 Share Napisano 16 Listopada 2011 No widze, ze szykuje sie kawal dobrego modelu (jak zwykle) . Jak tak dalej bedzie to pobijesz rekord ogladalnosci . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi84 Napisano 16 Listopada 2011 Share Napisano 16 Listopada 2011 ja mam model Autocara DC w 1:24 i tez robie wreckera, z tym ze nie dostalem tej zabudowy co ty masz i stosuje z Italki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 17 Listopada 2011 Autor Share Napisano 17 Listopada 2011 ja mam model Autocara DC w 1:24 i tez robie wreckera, z tym ze nie dostalem tej zabudowy co ty masz i stosuje z Italki Nie rób zabudowy z Italki, bo to wersja europejska. Ja swojej też nie dostałem, robię scratch. Tu są linki jak zrobić podnośnik, myślę że łatwa i ciekawa praca. http://www.griffendesigns.com/pages/holmes.htm http://www.die-leitplanke.de/1-herzlich-willkommen/4-modelle-im-bau-gebaut/holmes-750-gebaut/ I proszę o warsztat tego Autocara, jestem ciekawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi84 Napisano 17 Listopada 2011 Share Napisano 17 Listopada 2011 hmm napewno europejska?, ja sie wzorowałem tym zdjęciem : mam jeszcze to : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 17 Listopada 2011 Autor Share Napisano 17 Listopada 2011 Tu na forum mówią, że europejska. Italeri daje ją do czego się da. Też ją mam z Forda 9000 i czekam na jakiegoś starego europejczyka do niej. Chyba DAF 3300 ją dostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi84 Napisano 17 Listopada 2011 Share Napisano 17 Listopada 2011 aha, no to sie zastanowie . Może zrobisz 2 zabudowy, ja jedną wezmę w rozsądnej cenie oczywiscie:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 17 Listopada 2011 Share Napisano 17 Listopada 2011 Witam. Kolejny ciekawy model wyjdzie spod twojej ręki. Będę często zaglądał bop twoje warsztaty są ciekawe i interesujące. Masz już pomysł na barwy? Może jakaś konkretna firma? Powodzenia w pracach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 17 Listopada 2011 Autor Share Napisano 17 Listopada 2011 2 na pewno nie zrobię, scratch jest kosztowny czasowo, więc nie ma co mówić o rozsądnej cenie. Na stronach jakie podałem jest wszystko, tylko chęci potrzeba. A kolory, tu tego nie pisałem, ale mam kalki z Petka Wreckera, tego kilka postów wyżej. Jest tam wolne logo GULF i Sunoco. Ja wybieram Gulf, więc kolorki niebieskie błotniki, reszta żółta, wyciągarka czerwona. Będzie kolorowo. Wczoraj zrobiłem zawiasy i klatkę na podpórki, może jakieś zdjęcia dzisiaj wrzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 17 Listopada 2011 Autor Share Napisano 17 Listopada 2011 Zawiasy wyszły trochę grube i płytka chyba jednak nie będzie drzwiczkami. Nakleję na nią polistyren, wyrówna mi się wtedy linia drzwiczek z boczkami. "Sterownia". Chyba ją inaczej zrobię. Teraz produkuję blachę ryflowaną do wyłożenia podłogi zabudowy. c.d.n. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 21 Listopada 2011 Autor Share Napisano 21 Listopada 2011 Z blachą ryflowaną muszę się wstrzymać, nie mam tak dużego jednorodnego kawałka do produkcji. Najpierw zrobię samego Holmes`a. Praca dość szybko posuwa się do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 21 Listopada 2011 Share Napisano 21 Listopada 2011 Super, czekam na cd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 30 Listopada 2011 Share Napisano 30 Listopada 2011 świetny projekt! Bede tu zaglądał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 30 Listopada 2011 Autor Share Napisano 30 Listopada 2011 Dzięki, Holmes prawie gotowy, brakuje mi tylko rolek, ale już wiem gdzie kupić. Jak dobrze pójdzie to w weekend malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 2 Grudnia 2011 Share Napisano 2 Grudnia 2011 Cześć! No szykuje się następna ciekawa budowa. W sumie jest polski odpowiednik słowa wrecker - po naszemu się mówi "ciągnik ewakuacyjny". Co wy na to? W sumie jakoś nie pasuje mi ten International jako podwozie - ale oczywiście to Twój model i Twój wybór. Wcale nie jest łatwo znaleźć jakieś fajne amerykańskie podwozie. Pozostaje kwestia nośności, czy inaczej "ratingu" tego podwozia. Wielu producentów ciężarówek umożliwia dobór komponentów zawieszenia i od tego zależy nośność całości. W wypadku Macka (że odwołam się do czegoś co badałem) standardowy tył ma nośność 44 000 funtów (jeden funt to około 0,454kg, czyli około 20 ton). Przednia oś ma zwykle nośność w okolicach 10 000 funtów, czyli poniżej 5 ton. Z tego co widzę w tym Internationalu jest tylne zawieszenie typu Hendrickson - to mocny tył, na pewno lepiej się nadaje niż poduszki powietrzne standardowo spotykane w modelach Kenów i Pete'ów. To tyle mojego pisania, pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszej budowie Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 2 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 2 Grudnia 2011 Mam zdjęcia 2 osiowego Internationala z Holmesem, ale takiego robił nie będę. W ciągniku i tak jest cała masa uproszczeń do poprawy, do tego by doszła zabudowa do zrobienia od nowa i zawieszenie. Jak nie Iternational to co? Więcej Macków nie mam, tylko to co w ostatnim czasie wyszło u nas i z AMT. Długo się zastanawiałem nad wyborem i chyba tak pozostanie. Dzięki za odwiedziny, pozdrawiam Edit Jutro postaram się dać zdjęcia tego co zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 3 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2011 Na początek zakupy, trochę się pospieszyłem, w drodze jest lepsza linka i mogłem mieć taniej koła zębate, ale co tam. Czekam również na rolki. Mam też zwykły sznureczek, lepiej się układa, tylko jak to sznurek jest pełen włosków. Pokryłem go sidoluksem żeby zlepić włoski, jak się linka stalowa nie będzie chciała układać, to wykorzystam sznurek. Zalepiłem otwory w dużym kole zębatym i pokleiłem to wszystko na klej do twardego plastiku. Duże okrągłe profile to rurki PCV z OBI. Revell i CA tego nie trzyma. W pierwszej wersji w złych odległościach wyciąłem otwory w podporach, w drugiej zrobiłem wzornik z aluminium. I chyba lepiej to wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 3 Grudnia 2011 Share Napisano 3 Grudnia 2011 Okazuje się że U.S. Army też go używała Tu jest fotka przeniesienia napędu--może się przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 3 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2011 O dzięki, właśnie się zastanawiałem jaki to ma napęd. Gdzieś znalazłem całą masę akumulatorów i już myślałem, że to silnik elektryczny, a to tylko przekładnia. Na takie szczegóły jeszcze nie czas, ale na pewno nie poprzestanę na samym poradniku. Coś tam dodam od siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 5 Grudnia 2011 Share Napisano 5 Grudnia 2011 Copycat - piękne te wysięgniki. Swoją drogą, jak się popatrzy na tego Holmesa, to jest to niezły prymityw, nie? Technologia lat trzydziestych, żadnej hydrauliki czy czegoś w tym rodzaju. Mark666 - dobre foty! W tamtych czasach trudno było by zastosować silnik elektryczny o odpowiedniej mocy. Dlatego do napędu większości urządzeń używało się tzw. PTO (ang. Power Take-Off) czyli wałka, który wychodził ze skrzyni biegów i przekazywał moc z silnika na jakieś zewnętrzne urządzenie - np. wyciągarkę, pompę hydrauliczną (to się nazywa "wet-kit", okazuje się), sprężarkę albo prądnicę. W wielu modelach na skrzyni biegów z boku jest odwzorowana płyta przykręcona śrubami - to jest właśnie zaślepka miejsca, gdzie może być zainstalowane PTO. A ja życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 5 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 5 Grudnia 2011 Właśnie wczoraj szukałem takiego miejsca na skrzyni z modelu. Po Polsku to się nazywa WOM, wał odbioru mocy, stosowany w traktorach. Kręci się ze stałą prędkością obrotową, dzięki czemu jest niezależny od prędkości poruszania się pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.