Jump to content

[Open] MasterCraft Spitfire Mk. VIII


Recommended Posts

Spitfire’a czas zacząć… No tak, bo nic innego ostatnio nie tworzę. Co prawda pastwię się nad HB w 1:32 (albo on nade mną), ale jak konkurs to konkurs.

Obiekt:

Supermarine Spitfire Mk. VIII z zestawu „KoPerka” w pudełku MasterCraft.

p1040025j.jpg

 

p1040027.jpg

 

Dodatki:

Blacha Eduard 72 222 Spitfire Mk. VIII – co prawda do Hasegawy, ale Polak potrafi…

p1040028b.jpg

 

Kalki: SP Decals 7208 Stanisław Skalski

p1040029k.jpg

 

Żywica:

Silnik Airesa - kupiony kiedyś na Allegro za grosze

p1040030o.jpg

Wydech: Aires/Quickboost

Śmigło, chłodnice i powierzchnie sterowe + kabinka: Pavla

p1040031b.jpg

 

Koła, fotel i różne śmieci – moje treningowe

p1040035h.jpg

 

Działka Mastera

p1040033s.jpg

 

Dlaczego Spitfire Skalskiego?

Po pierwsze – wiadomo…

Po drugie – Bo tworzę kolekcję jego maszyn

Po trzecie Mk. VIII jeszcze nie mam…

Link to post
Share on other sites
  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam cię - jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, już nie spodziewałem się tego modelu, rozumiem że konkurs dla wielu jest mocno sentymentalny i dominują modele kojarzone z Polską Ludową - tu proszę pierwszy Aliant w konkursie

Link to post
Share on other sites

Oj będzie działo!

Już się dzieje. Żeby prawidłowo zbudować Spita z KP/MC trzeba znacznie wydłużyć kadłub bo aż o 3 mm ( rzeczywista długość 216 mm). O ryciu linii nie wspomnę – kiedyś już tu pisałem o tym.

Rozciąłem kadłub i wstawiłem trzy 1mm płytki. Wyfrezowałem wnętrze i wstawię tam wzmacniające paski. Podczas obróbki kadłub lubi się tu rozklejać…

p1040037g.jpg

 

p1040038p.jpg

 

p1040039i.jpg

 

p1040040d.jpg

 

p1040041ma.jpg

 

Jeszcze rysunki Spita. Oparłem je na wg mnie chyba najlepszych rysunkach z „The Supermarine Spitfire : Part 1 Merlin Powered (A Comprehensive Guide for the Modeller) których autorem jest Jacek R. Jackiewicz.

mkviiiskalskiego.jpg

 

A prawdę mówiąc nie miałem zamiaru robić tej maszyny w 1:72. Bodźcem był konkurs. Właściwie decyzja zapadła po przeszukaniu zapasów: „mam wszystko, więc czemu nie ”

Link to post
Share on other sites

Witam

 

Gratuluję pomysłu i samozaparacia. Będzie bardzo miło zobaczyć Spita w tym właśnie malowaniu

 

Życzę Ci powodzenia i cierpliwości!

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to post
Share on other sites

17.11.2011

C.D. prac…

Troszkę popracowałem nad płatem. Wyfrezowałem otwory pod wnęki kół, oddzieliłem lotki i usunąłem klapy, które wykonam z użyciem blaszki Edka.

 

p1040054n.jpg

 

p1040055i.jpg

 

Kadłub skleiłem punktowo i nadałem mu bardziej prawidłowy, nie taki pękaty kształt. Poprawiłem obrys blach silnika. Część usunę w celu ukazania silnika…

p1040056o.jpg

 

Kadłub oczyściłem z „wnętrza i podłogi”. Aby nadać bardziej prawidłowy kształt wnętrza kadłuba wkleiłem listewkę plastikową i nakleiłem na nią kawałek plastikowej płytki 0,2mm tworząc delikatny łuk. Na to poszła blaszka Ed.

 

p1040061q.jpg

 

p1040062l.jpg

 

p1040063o.jpg

 

 

Narzędzia tortur kadłuba…

 

p1040059xs.jpg

Link to post
Share on other sites

Dziś ciąg dalszy grzebania we wnętrzu kabiny.

Fotel z blaszek dostanie tapicerkę wytłaczaną z plastikowej (0,2 mm) płytki.

p1040073lc.jpg

 

Zbiorniki toczone z wykałaczek utwardzanych Super Glue i piłowane z ramek plastikowych.

p1040074of.jpg

 

Początki oprzewodowiania prawej burty

p1040075o.jpg

 

CDN…

Link to post
Share on other sites

Kolejna aktualizacja… Wybaczcie, że co dzień coś dokładam, ale jak się uzbiera więcej, to mi się nie chce tyle wklejać…

Aparat jest bezlitosny i wyłażą wszystkie babole. Mam zawsze wtedy myśl, żeby zacząć od nowa albo dać sobie spokój i do „Sebalby”… A drugiej strony pocieszam się, że przeciętny oglądacz (nie obrażając nikogo) nie nosi przy sobie lupy. Poza tym kabinę zrobić chcę lekko zasuniętą.

Widoki fotela „opancerzonego i spasowanego” częściowo

p1040095e.jpg p1040094a.jpg p1040093f.jpg

I troszkę kabiny…

p1040103yc.jpg

Myślę, że jak „postarzę” wnętrze będzie OK.

A tak prawdę mówiąc marzy mi się zrobienie Spita, ale w jakiejś większej skali „prosto spod igły” może jako dioramę, np. z malowania znaków.

P.S Coś dla ludzi o mocnych nerwach!

Oto ja…

070220111036.jpg

Link to post
Share on other sites

Ee tam. przy moim to żaden "dendżer" ,co prawda okularów nie noszę/jakoś mi nie po drodze do okulisty / ale przez te ponad 25 lat sklejania przy byle jakim świetle i to w większości /80%. skali 1:72 ,wzrok tak sobie spieprzyłem ,że każdy ruch skalpela to jak saper z bagnetem na polu minowym

Link to post
Share on other sites

Dziś dzień upłynął pod znakiem wszechobecnego pyłu plastikowego.

Wyciąłem fragment okapotowania silnika i pocieniłem (odchudziłem) wszystko w obrębie miejsca eksponowania jednostki napędowej.

p1040104y.jpg

 

p1040106w.jpg

 

Z pancerza a’la skorupa Ił 2 udało mi się uzyskać grubość kartki technicznej (prawie). Choć z drugiej strony zastanawiałem się, czy nie zrobić tego od podstaw – może spróbuję.

 

p1040108.jpg

 

Zeszlifowałem wypukłą siatkę blach (są znaczne przesunięcia w stosunku do planów) i zacząłem ryć nowe.

p1040109c.jpg

 

p1040111q.jpg

 

U góry po prawej firmowe, po lewej przeryte, na dole częściowo przeszlifowanie… Może ktoś się będzie zżymał, że linie jak rowy przeciwczołgowe, ale po malowaniu zmniejszą się.

Nie odciąłem jeszcze kadłubowych części klap ze względu na łamanie się plastiku. Za kżdym razem w tym miejscu mi pęka

Link to post
Share on other sites

Niedługo przyjdzie zamykać kadłub, a tu przedział silnikowy zionie pustką… Wrak żywiczny Merlina umyłem w sodzie kaustycznej, oczyściłem i skleiłem. Zacząłem dorabiać brakujące elementy – może niezbyt udolnie, ale coś będzie widać.

p1040124j.jpg

 

Potrzebna też będzie ściana ogniowa i…

p1040126e.jpg

 

… łoże silnika…

p1040122u.jpg

 

p1040121n.jpg

 

Jeszcze sporo przy nich pracy…

Link to post
Share on other sites

Nie wiem, czy zauważyłeś kolego, że napisałem: Jeszcze sporo przy nich pracy. To pierwsze przymiarki i daleko jeszcze do finału. Chyba jest logiczne, że ten fragment łoża nie utrzymałby sam silnika...

I odpowiedź dla kolejnych pytających: Ściana ogniowa celowo jest asymetryczna w dla dopasowania do wyciętego fragmentu poszycia i niefrezowanego wnętrza kadłuba...

Z pozdrowieniami

Aleksandr Fiedotow

P.S.

Tak wygląda zawieszenie silnika od Mk. I w wykonaniu Pavli. Może nie uzyskam takiego efektu, ale dążę w tym kierunku...

p1040129w.jpg

Link to post
Share on other sites

Żeby nie było, że nic nie robię. Ściana ogniowa i rama łoża silnika. Może troszkę przesadziłem z pobrudzeniem, ale w końcu to maszyna wojenna i nie czas na dopieszczanie i błyski. Kolorystyka na zdjęciach jest troszkę przesadzona. W rzeczywistości nie jest tak tragicznie. Ramę połączyłem z wręgą przed dokończeniem jej. Jest sztywniejsza i łatwiej ją będzie obrobić.

 

p1040137t.jpg

p1040139k.jpg

Tak powstawały elementy osprzętu silnika.

 

p1040142s.jpg

 

p1040163i.jpg

p1040165b.jpg

p1040166w.jpg

p1040167v.jpg

 

P.S.

Jeszcze rzut oka na silnik...

p1040174i.jpg

Link to post
Share on other sites

Eeeeee... Przesadzasz ale dzięki za miłe słowa

 

p1040180n.jpg p1040181b.jpg

Dziś silnik osiadł (hihihi – siłom i godnościom osobistom) na łożu. Na szczęście nic nie strzeliło.

p1040186t.jpg p1040188.jpg

Zaczęły się dopasowywania do wnętrza. Na razie jeszcze bez ingerencji w strukturę jednostki napędowej i jej zawieszenia.

p1040193s.jpg p1040198x.jpg

Poleciał przód i teraz kadłub zionie wielką dziurą…

p1040200y.jpg

Zastanawiam się, jak przy tej grubości ścianek zrobię blachowanie…

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.