slee Napisano 18 Grudnia 2011 Share Napisano 18 Grudnia 2011 (edytowane) Witam Chciałbym przedstawić świeżo wykonany model P-51D Mustang w malowaniu z 363 dywizjonu myśliwskiego USAF, pilotowanego przez kapitana Charles'a Yeagera. Model wykonany na zamówienie, z wyprasek Tamiyi, bez żadnych dodatków. Od siebie dodałem tylko pasy, i przewody hamulcowe i paliwowe. Sklejalność rewelacyjna, nie wymagał ani grama szpachli. Malowany metalizerami ModelMaster, w sumie pierwszy raz malowałem cały model metalizerem, szkoda że musiałem go pokryć lakierem pod kalki, bo wypolerowany aluminium wyglądał dużo lepiej niż obecnie po nałożeniu lakieru. Zapraszam do komentowania. Edytowane 18 Grudnia 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 18 Grudnia 2011 Share Napisano 18 Grudnia 2011 Jaki to lakier, jeśli można spytać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr A Napisano 18 Grudnia 2011 Share Napisano 18 Grudnia 2011 Bardzo piękny model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slee Napisano 18 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2011 Jaki to lakier, jeśli można spytać? Lakier końcowy to akrylowy Model Master - połysk. Bezpośrednio na metalizer kładłem Sealer for metalizer, też MM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 18 Grudnia 2011 Share Napisano 18 Grudnia 2011 Całkiem nieźle się prezentuje, ale na 6. fotce widać, że lewa goleń podwozia jest krzywo przyklejona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 18 Grudnia 2011 Share Napisano 18 Grudnia 2011 Na mój gust, to ona się złamała w trakcie robienia zdjęć, bo na wcześniejszych jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slee Napisano 18 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2011 Nie tyle się złamała, co odkleiła, już poprawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 18 Grudnia 2011 Share Napisano 18 Grudnia 2011 Bardzo fajny Mustang i to z mojej ulubionej 357-ej Grupy! Trzy uwagi: 1) osmalenia od wydechów zrobione niestety nieudolnie, a co więcej na zdjęciach archiwalnych trudno się ich dopatrzeć. Nadgorliwość bywa gorsza od faszyzmu! 2) Pas przeciwodblaskowy ja bym zrobił czarny bo tak sugerują wiarygodne źródła. Ale są kontrowersje w tej kwestii i zastosowanie Olive Drab jest ostatecznie do przyjęcia. 3) Wash by się przydał, przynajmniej we wnękach podwozia... Przydałoby się parę zdjęć z epoki i historia jak nie pilota, to przynajmniej tej maszyny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slee Napisano 18 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2011 Dzięki za uwagi Banny. 1. Osmalenia - fakt, na zdjęciach ich nie ma, co nie znaczy że nigdy ich nie było , wyszły może trochę sztucznie, szczerze to sugerowałem się fotkami innego modelu znalezionymi gdzieś na ARC. Nie usunę już ich, są pod werniksem, mogę co najwyżej poprawić. 2. Na czarno-białym zdjęciu ciężko stwierdzić czy to czarny czy olive drab. Instrukcja sugerowała OD to tak zrobiłem. 3. Wash jest, robiłem szarą farbą. Płatowca nie zamierzam poprawiać, na żywo dobrze wygląda. Wnęki oczywiście mogę poprawić ciemniejszym (czarnym??). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 18 Grudnia 2011 Share Napisano 18 Grudnia 2011 2. Na czarno-białym zdjęciu ciężko stwierdzić czy to czarny czy olive drab. Instrukcja sugerowała OD to tak zrobiłem. Wykonując model na pewnym poziomie nie można bezkrytycznie polegać na instrukcjach, warto zweryfikować detale malowania i oznakowania z innymi źródłami, przynajmniej sięgnąć do internetu! Pewnie, że czarno białe zdjęcie archiwalne nie rozstrzyga, ale można chyba założyć że Yeager wiedział jak był malowany jego samolot??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kugelblitz Napisano 18 Grudnia 2011 Share Napisano 18 Grudnia 2011 Bardzo mi się ten Mustang podoba, a co ciekawe mimo werniksu (i jeszcze sealera) metalizer wygląda OK. 1) osmalenia od wydechów zrobione niestety nieudolnie, a co więcej na zdjęciach archiwalnych trudno się Nie wydaje mi się żeby Mustangi jako jedyne chyba nie miewały okopceń w okolicach wydechów, ani tym bardziej P51 Yeagera był wolny od tej przypadłości. Merliny/Packardy może nie dymiły jak silniki DB w Me-109, ale jednak osmalenia były. Fotki pierwsze lepsze, ale widziałem gdzieś bardziej ufajdane spalinami P51 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 18 Grudnia 2011 Share Napisano 18 Grudnia 2011 Kugelblitz, czytaj ze zrozumieniem. Ja nie twierdzę, że nie było osmolonych P-51, tylko że na zdjęciach konkretnego egzemplarza, będącego obiektem dyskusji, nie było ich widać! Tu masz jeszcze raz zdjęcie w hi-resie i sobie obejrzyj: http://www.airportjournals.com/Photos/0311/X/0311003_3.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 19 Grudnia 2011 Share Napisano 19 Grudnia 2011 Banny... jesteś poważnym człowiekiem, zastanów się proszę czy taka zacięta dyskusja o odrobine okopceń nie jest dzieleniem włosa na czworo.. ? przecież ten samolot istniał przez jakiś czas, jako nówka nie miał okopceń, potem może miał, może potem osmalenia deszcz zmył... bez przesady. Dla mnie model super, bardzo estetyczy, co mnie zaciekawiło to pilot - czy to nie ten sam Yeager co oficjalnie jako pierwszy przekroczył barierę dźwięku? Druga sprawa to tak pomyślałem, czy wewnętrzne klapy od podwozia nie powinny być zamknięte? Ale to jest już pytanie, bo znawcą Mustangów nie jestem. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kugelblitz Napisano 19 Grudnia 2011 Share Napisano 19 Grudnia 2011 (edytowane) Kugelblitz, czytaj ze zrozumieniem. ... Nie lubię takich dyskusji, ale jak się mi zarzuca brak rozumienia tekstu czytanego to tego też nie lubię. Banny, napisałem że mustangi były okopcone i nie widze powodu żeby P51 Yeagera akurat nigdy nie był bo niby dlaczego. Jeżeli wiadomo że silnik spalinowy Mustanga kopci a na znanych zdjeciach "Glamorous Glen" (w "hi-resie" !!!) śladów nie widać czy to naprawdę znaczy że zawsze był sterylnie czysty . Jeżeli tak to podaj choć jeden argument. Moze dolewali mu jakiegoś "ulepszacza" żeby Yeagerowi nie kopciło, bo to przecież As był i nie wypada żeby ufajdanym samolotem latał. Bardziej prawdopodobne jest jednak że robiono fotki samolotu zaraz po umyciu bo tak było ładniej. Ot i cała tajemnica A co do klap to była na ten temat niejedna dyskusja. O ile pamiętam z zasady to powinny być zamknięte, ale wskutek spadku ciśnienia instalacji hydraulicznej mogły się po pewnym czasie postoju otworzyć. Są dość liczne fotki stojących Mustangów z otwartymi klapami, ale już przy włączonym silniku zawsze są zamknięte. Zostawienie klap otwartych nie jest moim zdaniem błędem, co najwyżej jest nieco mniej prawdopodobne Yeager - zaiste ten sam od pokonania bariery dźwięku Edytowane 19 Grudnia 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 19 Grudnia 2011 Share Napisano 19 Grudnia 2011 Witam Szanowny kolega Slee wysmarował całkiem niezłego P-51D Pomimo, że to model prawie prosto z pudła, to robi całkiem miłe wrażenie.Nie jest idealny, ale ma sporo plusów: 1. Całkiem schludne wykonanie 2. Pięknie nałożony metalizer 3. Nienachalnie zróznicowana kolorystyka paneli osłon uzbrojenia na skrzydłach 4. Dobrze wyglądający "Mustangowy spód" Minusów również się kilka znalazło: 1. Wymienione wyżej krzywo wklejone podwozie 2. Okopcenia - nie chodzi o kwestię czy mają być czy nie, ale o to, że wyglądają trochę zbyt oleiście. 3. Wnęki podwozia - Wiem, że model miał być pudełkowcem dlatego nie przyczepię się braku zwaloryzowania, a jedynie ich plastikowego/zabawkowego wyglądu. Przydałby się przynajmniej delikatny wash. 4. Fajnie oddałeś zróżnicowanie odcieni metalizera na skrzydle, a nie zająłeś się zróżnicowaniem odcieni w okolicach wydechów. Mogłoby to wyglądać znacznie lepiej. 5. Kalkomania z symbolami zestrzeleń - Wiem, że to nie Twoja wina, a samego zestawu, ale kalka z pustymi białymi kółkami trochę szpeci 6. Wydechy: Jednolicie rdzawa barwa (nawet na podstawie) trochę mi nie pasuje. O wiele lepiej wyglądałyby pomalowane ciemnym metalizerem i potraktowane rdzawym nalotem z suchego pigmentu lub farby nałożonej techniką suchego pędzla. Pomyśl o tym następnym razem. Tyle ode mnie. Ogólnie pomimo wymienionych niedoskonałości to i tak jeden z lepszych "pudełkowych" Mustangów wykonanych w tym roku. Mam nadzieję, że to nie ostatni P-51 w Twojej modelarskiej karierze Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 19 Grudnia 2011 Share Napisano 19 Grudnia 2011 Banny... jesteś poważnym człowiekiem, zastanów się proszę czy taka zacięta dyskusja o odrobine okopceń nie jest dzieleniem włosa na czworo.. ? przecież ten samolot istniał przez jakiś czas, jako nówka nie miał okopceń, potem może miał, może potem osmalenia deszcz zmył... bez przesady. Hmmm, nie widzę w moich wypowiedziach żadnego "zacięcia". Wymieniamy luźne uwagi. Nie zajmuje się tutaj gdybaniem, czy samolot miał następnego dnia okopcenia czy nie, bo mógł np zostać przemalowany w inne barwy albo zostać zestrzelony... Nie zamierzam też dochodzić, dlaczego nie było tych okopceń, stwierdzam fakt że na znanych zdjęciach ich nie widać. Modelarz mógł więc ich nie wykonać i nie byłoby to błędem! Wręcz przeciwnie, to lepsze rozwiązanie IMHO niź zrobienie ich w mało przekonywujący sposób. Chodziło mi tu także o przełamanie stereotypu, że naniesienie takiego śladu eksplatacyjnego jest niemal obowiązkowe. Jak widać nie zawsze i potwierdzają to zdjęcia. Zgadzamy się? Poza tym wyraźnie napisałem, że model mi się podoba! Jeszcze raz gratuluję! czy to nie ten sam Yeager co oficjalnie jako pierwszy przekroczył barierę dźwięku? No właśnie! Dlatego przydałaby się choć krótka notka o pilocie, tym bardziej że w czasie wojny Yeager zaliczył nieliche przygody! A co do klap to była na ten temat niejedna dyskusja. Kugelblitz, chodzi ci o klapy czy osłony wnęk podwozia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kugelblitz Napisano 19 Grudnia 2011 Share Napisano 19 Grudnia 2011 Kugelblitz, chodzi ci o klapy czy osłony wnęk podwozia? Oczywiście chodzi mi o wewnętrzne pokrywy/osłony wnęk podwozia głównego Proszę o wybaczenie, wyraziłem się nieprecyzyjnie a w zasadzie nieprawidłowo, ale pytający użył pojęcia "klapy do podwozia" więc w tym tonie odpisałem. Wiem że to mnie zupełnie nie usprawiedliwia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slee Napisano 20 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 20 Grudnia 2011 Witam Poprawiłem wydechy, i zrobiłem ciemniejszego washa we wnękach podwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 20 Grudnia 2011 Share Napisano 20 Grudnia 2011 Chwała Ci za dobre chęci, ale te wydechy powinieneś przemalować całe na ciemny metalizer, nałożyć na nie rdzawy nalot suchym pędzlem lub pastelą i delikatne przydymienia przy wylotach. Wash ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateus_z Napisano 22 Grudnia 2011 Share Napisano 22 Grudnia 2011 Mam pytanie, czy końcowy lakier jaki położyłeś był błyszczący? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slee Napisano 22 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 22 Grudnia 2011 Tak, połysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 23 Grudnia 2011 Share Napisano 23 Grudnia 2011 Bardzo efektowny model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrupek Napisano 28 Grudnia 2011 Share Napisano 28 Grudnia 2011 Wprawdzie na zdjęciach oryginału tego nie widać, ale wg mnie to brak pasów szybkiej identyfikacji na spodzie skrzydeł, oraz to że wnęki podwozia powinny być w kolorze Yellow Zink Chromate. A tak to fajny chodź na zdjęciach jest bardziej umorusany, chodź może to być związane z porą roku (wyraźnie na zdjęciu śnieg widać) Marcin chrupek Chruścielewski IPMS Silesia/IPMS Polska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.