Jump to content

Revell 1/48 Lockheed® PV-1 Ventura


macotra21
 Share

Recommended Posts

No i zaczynam nastepny warsztat. Biedna Sonia i Dornier musza znow poczekac . W miedzy czasie skonczylem pare innych modeli bez prowadzenie warsztatow, a teraz doczekalem sie w koncu na ten model Revella. Zobaczylem go pierwszy raz na iHobby Show pare pod koniec pazdziernika. I od razu naszla mi na niego ochota. A i cena okazala sie bardzo przystepna jak za nowy model bo tylko $27 co w porownaniu z innymi nowymi modelami np. nowa P-61 Black Widow jest naprawde interesujaca. I teraz in-box:

 

IMGP2687.jpg

 

planowane malowanie z osmiornica:

IMGP2685.jpg

kalkomanie:

IMGP2684.jpg

szybki:

IMGP2682.jpg

i reszta ramek:

IMGP2658.jpg

IMGP2659.jpg

IMGP2662.jpg

IMGP2663.jpg

IMGP2665.jpg

IMGP2668.jpg

IMGP2671.jpg

IMGP2673.jpg

IMGP2675.jpg

i pare zblizen na szczegoly:

Ventura moze miec otwarta komore bombowa:

IMGP2679.jpg

tak wyglada tablica przyrzadow:

IMGP2680.jpg

i oto najdziwniejsze rozwiazanie, siedzenie ktore maja pasy, troche to utrudni malowanie i nie jestem pewien czy doda realizmu:

IMGP2670.jpg

i jeszcze wnetrze komor podwozia glownego:

IMGP2664.jpg

Malowanie bedzie pudelkowe. Widzialem tak skonczony model i prezentuje sie naprawde swietnie.

Link to comment
Share on other sites

Oj się dzieje! W porównaniu do mojej Ventury z Novo/ZTSa wygląda cudnie Czekam aż się pojawi w Polsce, też zanabende, więc bacznie podpatruje

Link to comment
Share on other sites

Kalki wygladaj na w miare w porzadku, jedyna obawa jaka mam to to ze model jest made in Korea - a co z kolei kojarzy mi sie z Academy, a to z now nie kojarzy sie dobrze jesli chodzi o kalki... Wyjdzie w praniu:)

 

Nie powinno się tego aż tak mocno upraszczać. Formy dla Accurate Miniatures też były produkowane w Korei Południowej (pomimo iż sama firma była amerykańska), a modele są dobre. Zresztą nawet samo Academy zaczęło od jakiegoś czasu dodawać do swoich zestawów kalkomanie Cartograph, które są dalekie jakościowo od ich pierwszych kalkomanii na białych papierkach.

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Przepraszam za przerwe w realacji, ale jako usprawiedliwienie "zapodam" nastepujace zdjecie:

IMGP2691.jpg

Dosc skutecznie odciagnely mnie wakacje od modelarstwa, ale juz wrocilem i malutki update:

IMGP2802.jpg

IMGP2808.jpg

IMGP2806.jpg

komora bombowa:

IMGP2799.jpg

i podoba mi sie pomysly jak zrobione sa okienka w kadlubie latwo sie je wkleja, i ciezko jest je poobrudzic.

IMGP2797.jpg

 

Samolot bedzie zrobiony z podwoziem i otwarta komora bombowa. Jesli nie zmienie zdania to bedzie to pierwszy model, ktory zostanie pomalowany zanim bedzei sklejony do konca. Ze wzgledu na kamuflaz wydaje mi sie to prostsze. Kadlub zostanie polaczony ze skrzydlami dopiero na sam koniec.

I uwagi koncowe. Spasowanie modelu jak na razie jest swietne. Wszystko pasuje do siebie bezproblemowo, jedyny mankament to to ze brak jest jakiegokolwiek wnetrza poze kabina pilotow i wiezyczka strzelnicza. Ventura FM-u ma jeszcze przedzial nawigatora, tu tego brakuje. Ale w sumie to tylko dla zapalencow, bo kto inny bedzie zagladal prze takie male szybeczki by zobaczyc czy cos jest w srodku...

Sadzac po czesciach ktore zostana po wykonaniu modelu, wydaje mi sie ze Revell szykuje sie do wydania innych wersji Ventury. Ale czas to pokaze.

I jak zwykle wszelkie uwagi mile widziane, nawet te najbarzdziej krytycze. Juz za pare dni umieszcze zdjecia z nastepnego etapu prac...

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam za przerwe w realacji, ale jako usprawiedliwienie "zapodam" nastepujace zdjecie:

 

Hawaje ? Palau ? Karaiby ?

 

a ja się na przystanku przy koksowniku muszę ogrzewać

Link to comment
Share on other sites

Sądzę że bardziej jakiś polski kurort, Sharm el Sheikh ;)

 

Trochę kiepsko z tym wnętrzem. W mojej 72 po otwarciu drzwi co nie co widać. Szkoda że Revell tak pokpił tą sprawę.

 

P.S. Czy są w zestawie rury wydechowe do nocnej wersji?

Link to comment
Share on other sites

Kornik, Bahamas ale zimna woda byla tylko jakies 25 stopni

Moses, raczej brak czesci do wersji nocnej, ale mam na przyklad extra fotele, takze moze cos jest na rzeczy i niedlugo ukaze sie jakies rozwiniecie tego modelu.

juz mam kadlub, skrzydla sklejone. byle do weekendu to moze bedzie nastepna czesc relacji, chociaz w niedziele wielkie swieto czyli Super Bowl (po prostu nastepny sposob na impreze )

Link to comment
Share on other sites

Kornik, Bahamas ale zimna woda byla tylko jakies 25 stopni

 

No oburzające po prostu...

 

Nie no ja bym reklamował

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I znow maly update z mojej jakze powolnej pracy. Troche jakos brak mi konceptu co do dalszego postepowania. Najrozsadniej byloby pomalowac wszystki w czesciach - skrzydla, kadlub, stateczniki pionowe, I dopiero pozniej zlozyc to w calosc. Ale kloci sie to z moim przyzwyczajeniem, ze model maluje sie po sklejeniu w calosc. Ze wzgeldu na troche skomplikowany, (choc zarazem prosty – komplikacje to bardziej bryla samolotu) kamuflaz I to ze jest to samolot dwusilnikowy chyba jednak zdecyduje sie na rozwiazanie nowatorski dla mnie I pomaluje model przed kompletnym sklejeniem. A moze macie jakies inne pomysly????

Zdjecia przedstawiaja obecny stan, wszystkie glowne komponenty sa juz sklejone, poszpachlowane I czekaja na oszklenie – a wlasciwie zamaskowanie go I primer. Pokazuje tez zdjecie srodka po to by pokazac jak wielkie pustki sa w srodku.

IMGP2832.jpg

wnetrze komor podwozia:

IMGP2837.jpg

Silnik, ale jakos nie widac zabardzo dwoch kolorow ani wosza...

IMGP2841.jpg

i ogolna bryla samolotu z gory i dolu:

IMGP2849.jpg

IMGP2850.jpg

Link to comment
Share on other sites

A to, co jest na fotkach jest już sklejone? Bo jeśli nie, to ja bym skleił to i zamontował stateczniki pionowe i malował, a potem dokleił resztę.

Swoją drogą tak się zastanawiam, po co malować np. wielkie pustki w kadłubie, których i tak nie będzie widać. Dla mnie to marnowanie farby, a co myślą Koledzy?

Nikogo nie chcę krytykować, po prostu czasem dręczy mnie sumienie, że wszyscy malują, a ja nie.

Link to comment
Share on other sites

Juz odpowiadam dlaczego jest pomalowany kadlub w srodku. Otoz, jest tam dosc duzo przeszklen i wydaje mi sie ze mozna by po sklejeniu modelu zobaczyc jasnoszary plastyk w srodku a nie zielonkawe wnetrze. a z kolei jak jedziesz aerografem to w sumie nie wiele mozna by tej farby zaoszedzic jesli pomalowalbym tylko miejsca przy wiezyczce nawigatora i dwoch stanowiskach strzeleckich i obok okienek w kadlubie. Takze moze z lenistwa pociagnalem calosc.

To co widac na zdjeciach nie jest sklejone razem, tzn skrzydla nie sa przyklejone do kadluba. Oslona silnika ma miec trzy kolory, ciezko bedzie mi zamaskowac oslone od strony kadluba, dlatego chyba zostanie model pomalowany przed sklejeniem.

To tak gwoli wytlumaczenia.

Link to comment
Share on other sites

No i mamy nastepny update. Niestety prace nie tocza sie troche wolno, a teraz nawet sie zatrzymaja sie na chwile bo musze zakupic nowy airbrush. Ten ktory mam obecnie (Aztek 470) niestety pluje i zacina sie strasznie....

Zrobilem tez preshading pierwszy raz i niestety rezultat jest mniej niz zadowalajacy, co bedzie widac na zdjeciach....

Najpierw zdjecia:

IMGP2856.jpg

 

IMGP2854.jpg

 

Zwlaszcza na drugim zdjeciu widac jak plujacy jest moj Aztek. Teraz dwa pytania:

1. zmywac preshading (NIE CHCE MI SIE) moze po prostu bedzie to barrrrrrdzo brudny model:)

2. ktory airbrush wybrac i tu sklaniam sie do poszczegolnych modeli:

a. sparmax SP-35

b. Ivata Revolution BCR

c. Master Airbrush G22 Pro - to jest chyba model "pokrewny" do Iwaty.

d. Moze macie jeszcze jakies propozycje innych .

 

Bede wdzieczny za podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

1. zmywac preshading (NIE CHCE MI SIE) moze po prostu bedzie to barrrrrrdzo brudny model:)

 

Po co ? Po pierwsze preshading ma byś pomocny w osiągnięciu efektu przebarwień (wypłowień) powierzchni, a nie brudzenia. Przy umiejętnym nałożeniu koloru (bądź kolorów) bazowego możesz uzyskać bardzo fajny efekt, gdyż preshading masz nieregularny, a samoloty przecież nie płowiały jednolicie w samych liniach podziału.

 

Nawet jeśli chciałbyś zniwelować preshading, to możesz nałożyć nieco grubszą warstwę koloru bazowego, albo pobawić się w postshading, który daje spore możliwości jeśli chodzi o wypłowienia. Do takich zabaw jednak przydałby się już w pełni sprawny aerograf...

 

A nóż widelec okaże się, że przekujesz pozorną porażkę z preshadingiem w spory sukces

 

Powodzenia!

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to comment
Share on other sites

Ja bym machnął to wszystko na czarno i później bawił się kolorami aby ładne wypłowienia zrobić.

Link to comment
Share on other sites

no dobra Kornik i Moses przekonali mnie nie zmywam:) Bede bawil sie przebarwieniami i kolorami zobaczymy co z tego wyjdzie. Na czarno raczej nie pomaluje, ciezko bylo by potem uzyskac biale powierzchnie.

Zakupilem juz i airbrush. Zdecydowalem sie na Master Airbrush G22, czyli podrobke Iwaty. Zobaczymy jak bedzie dzialac. Nie chcialem kupowac czegos duzo drozszego, a ten airbrusz powinien byc dobry do kontynuacji nauki

Ano zobaczymy....

MASG222-SET.jpg

Link to comment
Share on other sites

Będąc małym chłopcem też (chyba) sklejałem ten model, tylko za chińskiego Boga nie wiem jakiej firmy, chyba Hasegawy z Perskiego na Żoliborzu. Od lotnictwa zaczęła się moja przygoda z modelarstwem, fajne to były czasy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.