Badyl Napisano 31 Stycznia 2012 Share Napisano 31 Stycznia 2012 Witam, Przedstawiam wam moje kolejne (już 4 ) dzieło ;) Tym razem to otrzymany w prezencie od znajomego stary model Tamiya SAS Jeep, zapodziany gdzieś w odmętach szafy ;) Do modelu dokupiłem blaszki eduarda, oraz dodałem parę własnych przeróbek ( np. tylne vickersy umocowane są na rurce od wkładu długopisu i do manierek i plecaków dodałem paski.) Jak by ktoś chciał mogę pełną listę podać. Odbicia lakieru robiłem metodą na lakier do włosów (pierwszy raz się w to bawiłem;) ). Najpierw poszedł podkład z metalizera model mastera, potem przetarcie suchym pędzlem w kolor rdzy, na to lakier i już kolor bazowy i zdrapywanie potem na mokro pędzelkiem ;) Filtry i wasch robione farbami dla plastyków, a kurzenie to pigmenty vallejo. Rdza na chłodnicy i wydechu to również pigmenty vallejo + filtr z umbry palonej. W zestawie są jeszcze figuranci, ale jak dla mnie dość marnej jakości, więc odpuściłem sobie ich robienie, W planie mam, jak udałoby mi się gdzieś jakimś cudem dostać Chevroleta 30cwt, to postawienie go razem z jeepem na dioramce i dokupienie jakiś figurantów. No a teraz już zdjęcia, bo się rozpisałem ;): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GeraltofPoland Napisano 31 Stycznia 2012 Share Napisano 31 Stycznia 2012 Bardzo fajny. Z czego zrobiłeś siatkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badyl Napisano 31 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 31 Stycznia 2012 Siatki maskujące są zrobione z gazy do opatrunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GeraltofPoland Napisano 31 Stycznia 2012 Share Napisano 31 Stycznia 2012 Dzięki za odpowiedź. Chciałbym, żeby mój 4 model był taki dobry. Jedyne, co mi się lekko w twoim nie podoba to to, że nie nawierciłeś wydechu, a tłumik, choć pordzewiały, jest zupełnie gładki, a na 5. od dołu zdjęciu dobrze to widać. Znalazłem na forum ciekawy sposób polegający na tym, że tłumik maluje się grubą warstwą metalicznej farbki, obtacza się w popiele z papierosa i maluje na rdzawo. Sam tak zrobiłem w moim jeepie i wyszło bardzo fajnie. Oczywiście nie chcę uchodzić za jakiegoś speca, bo sam robię dopiero piąty model, ale po prostu dzielę się swoimi spostrzeżeniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
templess Napisano 31 Stycznia 2012 Share Napisano 31 Stycznia 2012 Przedstawiam wam moje kolejne (już 4 ) dzieło ;) To naprawdę Twój 4 model? Czy 4 po przerwie i powrocie do modelarstwa? Te wszystkie zastosowane techniki i samo wykonanie zarówno w jeepie jak i hybrydzie wskazują na starego wyjadacza albo objawienie wielkiego talentu Nie podoba mi się tylko menażka od strony kierowcy. Wyszła jakaś sztuczna. Ta z 2 strony jest o niebo lepsza. Pomyśl o Hybrydzie w wolnej chwili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 Doprawdy świetnie wykonany, rasowy, pustynny wojownik Udało Ci się oddać charakter tej maszyny, która aż się prosi o klimatyczną pustynną dioramkę z nieogolonymi żołnierzami SAS Twoja praca ma kilka niedociągnięć, które dałoby się jeszcze poprawić. Do wymienionego już nienawierconego wydechu, dodałbym jeszcze brak nawierconych luf km-ów i nieco zbyt mocny, metaliczny suchy pędzel na tychże. Naboje również można by nieco podrasować. W niektórych miejscach obicia lakieru na Jeepie wyglądają nieco plamowato, ale jak na 4 model to i tak jest bardzo dobrze. Bardzo podoba mi się wykonanie kanistrów i leżącego z tyłu Thompsona. Temu ostatniemu przydałoby się jakieś towarzystwo w postaci Mp-40 lub Mausera, które to giwery żołnierze SAS dość często wozili ze sobą na wszelki wypadek. Gratuluję i pozdrawiam! Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 Ogólnie model mi sie podoba. Co jest fajen nie będę wymieniał bo dużo tego. Ale za to co mogło by być lepsze to tłumik - brak faktury rdzy. Widać też (szczególnie zdjęcie drugie), że w niektórych miejscach lakier złaził płatami. No jest to czasami trudne do skontrolowania. Ale to szczegóły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 Do wszystkich komentarzy i ja się dołączę. Dla mnie mankamentem jest szew na celowniku wkm-u ,nie rozwiercone i nie starannie pomalowane światła.Reszta super ,wygląda że był intensywnie eksploatowany i ma dość duży przebieg ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badyl Napisano 1 Lutego 2012 Autor Share Napisano 1 Lutego 2012 Jedyne, co mi się lekko w twoim nie podoba to to, że nie nawierciłeś wydechu, a tłumik, choć pordzewiały, jest zupełnie gładki, Wydech nie nawiercony, bo nie mam sprzętu żeby zrobić nawiercenia, tych małych ręcznych wiertarek i wierteł. Ale racja należało by to poprawić więc przy najbliższej okazji będę musiał się w to zaopatrzyć. Z tym też się zgodzę, że zapomniałem o fakturze tłumika, obowiązkowo do poprawy. o tym patencie z popiołem nie słyszałem.. ale trzeba to przetestować , zobaczymy jak wyjdzie ;) się pali to się będzie ,miało materiał do roboty ;) To naprawdę Twój 4 model? Czy 4 po przerwie i powrocie do modelarstwa? Nie wiem czy można mówić o powrocie do modelarstwa, jeżeli wcześniej skleiło się parę modeli w wieku 7-10 lat, i jak się oszlifowało pilniczkiem do paznokci większość części i pomalowało jakimiś tam farbkami, to myślało się, że to szczyt modelarstwa ;) Tak to 4 model wykonany już w dorosłym wieku ;) A te wszystkie techniki.. sporo siedziałem na forach, podpatrywałem czyjeś warsztaty i dowiadywałem się się tego wszystkiego co można z modelem wykonać i zrobić... z początku byłem w szoku, że w ogóle istnieje tyle chemii modelarskiej i że takie rzeczy można wykonać na modelu, zrobić go tak realistycznie, że czasami nie wiadomo, czy to zdjęcie plastikowej repliki czy prawdziwego "okazu" ;) No i stwierdziłem, że ja też tak chce .. też chce być kotem w tym fachu, i tak się zaczęło ;) A nad hybrydą na pewno jeszcze popracuje. Teraz mam na warsztacie M18 hellcat AFV no i większość wolnego czasu on mi pochłania , ale jak dojdzie do brudzenia to i od razu poprawie Tygrysa ;) Doprawdy świetnie wykonany, rasowy, pustynny wojownik Wielkie Dzięki ;) Twoja praca ma kilka niedociągnięć, które dałoby się jeszcze poprawić. Do wymienionego już nienawierconego wydechu, dodałbym jeszcze brak nawierconych luf km-ów i nieco zbyt mocny, metaliczny suchy pędzel na tychże. Naboje również można by nieco podrasować. W niektórych miejscach obicia lakieru na Jeepie wyglądają nieco plamowato, ale jak na 4 model to i tak jest bardzo dobrze. Bardzo podoba mi się wykonanie kanistrów i leżącego z tyłu Thompsona. Temu ostatniemu przydałoby się jakieś towarzystwo w postaci Mp-40 lub Mausera, które to giwery żołnierze SAS dość często wozili ze sobą na wszelki wypadek. Z tymi nawierceniami, to tak jak już pisałem, nie ma do tego szeptu, ale trze trzeba będzie to poprawić. Racja, z tymi plamowatymi odbiciami zgadzam się, szczególnie nie podoba mi się lewy bok maski, to tak niezbyt prawdziwie wygląda. Z Thompsona też jestem zadowolony a Mp-40 było w zestawie, więc zgadzam się, że trzeba będzie go dorzucić, nie wiem czemu od razu go tam nie dałem ;) Widać też (szczególnie zdjęcie drugie), że w niektórych miejscach lakier złaził płatami. Taki był zamiar, żeby w niektórych miejscach, uzyskać efekt "popękanego" lakieru i odstających płatów. Przyglądałem się sporo samochodom terenowym, i też występowało u nich takie popękanie lakieru. A efekt ten uzyskałem mocząc model w wodzie parę godzin i poczekałem aż w paru miejscach farba odejdzie płatami, a potem została przyklejona z powrotem sidoluxem ;) nie rozwiercone i nie starannie pomalowane światła. No właśnie światła są zrobione tak na odpier... ale wynika to z tego, że nie znam żadnych technik na zrobienie bardziej realistycznych świateł.. a z tym rozwiercaniem świateł to już w ogóle .. czara magia dla mnie tego też trzeba będzie się nauczyć ;) Dzięki wszystkim za oceny i za rady ;) Jeep na pewno zostanie jeszcze poprawiony ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
templess Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 Wydech nie nawiercony, bo nie mam sprzętu żeby zrobić nawiercenia, tych małych ręcznych wiertarek i wierteł. Do nawiercania takich rzeczy najlepsza jest najzwyklejsza igła lekarska.Pięknie wchodzi centralnie w punkt i wierci nie gorzej niż wiertło. Ręcznie bez dremela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filon Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 Ogólnie na plus, chociaż malowanie nie trafia w mój gust. Straszna szkoda, że nie podmieniłeś kanistrów na jakieś z dodatkowego zestawu, bo to co proponuje stara tamiya, to jakaś parodia kanistra (2 rączki zamiast 3 i korek bardzo uproszczony). Nawiercać np. wydech można też np. igłą do zastrzyków. EDIT: O templess mnie wyprzedził. Dlaczego pomalowałeś (i to niestety nierówno) chłodnicę na rdzawo? Miedź nie rdzewieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 Co do swiateł to jest bardzo prosta technika sam z niej korzystam rozwiercasz swiatła ja robię to przy pomocy noża modelarskiego Olfy zwymiennym ostrzem z drugiej strony przyklejasz równo odcięte opakowanie po tabletkach lub witaminach malujesz lustra na srebrno najlepiej metalizerem jak wyschnie to wpuszczasz kroplę czeskiego kleju dwuskładnikowego UHUplus i gotowe. UHU tworzy ładny i przejrzysty menisk , ale też nadaje się np. do robienia peryskopów w jakimś sprzęcie pancernym. Myślę że jak spróbujesz to na pewno to zrobisz.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Erolek Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 Dla mnie bomba. Dałeś mi motywację, żebym swojego Jeepa zaczął jak najszybciej. Odrobina upierdliwości z mojej strony - paski w plecakach powinny być w kolorze plecaka, nie skórzane. To są parciane paski i mosiężne sprzączki. Wpisz w Google "p37 small pack" to zobaczysz o co mi chodzi. Kolor może być, choć pewnie w warunkach pustynnych częściej będą występowały piaskowe, niż barwione na zielono, ale SAS szczególnie w czasie kampanii pustynnych nie do końca był w pełni reguaminową jednostką... MP zdecydowanie byłby na miejscu. Pozdrawiam Eryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil83 Napisano 1 Lutego 2012 Share Napisano 1 Lutego 2012 Kawał dobrej roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.