GrzesiekW Napisano 19 Lutego 2012 Share Napisano 19 Lutego 2012 Czy te otwory były frezowane? Innego pomysłu nie mam jak to mogłeś zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 19 Lutego 2012 Autor Share Napisano 19 Lutego 2012 Czy te otwory były frezowane? Innego pomysłu nie mam jak to mogłeś zrobić. Tokarzem nie jestem więc nie obsługuję takich urządzeń Jedyne co mi było potrzebne to skalpel i okrągły pilniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 19 Lutego 2012 Autor Share Napisano 19 Lutego 2012 Sorry, że post pod postem, ale trochę odbiegam od tematu więc.... Dłubiąc w plastiku po niedzielnym obiadku postanowiłem pokazać Wam jak szybko i prosto wyciąć koła potrzebne do bębna wyciągarki mojego Famo Jako, że skala 1:72 pozbawia nas praktycznie z możliwości korzystania z cyrkla tnącego np. firmy Olfa ( wycina koła o śr. większej niż 1 cm) musimy skorzystać z czegoś zastępczego, a zarazem tańszego Każdy chyba wie co to jest cyrkiel i takowy posiada w domu. Jeśli nie to proponuję wybrać się do obojętnie jakiego sklepu z artykułami papierniczymi. Potrzebne narzędzia i materiały: - cyrkiel zerowy tzw. nulka, w którym grafit zastępujemy drugim metalowym szpicem - skalpel - drobny papier ścierny - ewentualnie półokrągły pilnik - płytkę poliestrową żądanej grubości Płytka poliestrowa, jest miękkim materiałem więc łatwo wyryć w niej kółka rysowane cyrklem.(UWAGA: musimy zwiększyć średnicę w stosunku do oczekiwanej. Ja stosuję około 0,5 - 1 mm w zależności od grubości płyty i głębokości wykonywanego nacięcia). Nie musimy wykonywać głębokich rowków gdzyż płyta oprócz tego, że jest miękka to bardzo łatwo się łamie po nacięciu ( zdjęcia 1,2). Kolejny etap to wycięcie kawałka płyty z wyznaczonymi okręgami i nacięcie po zewnętrznej w paru miejscach. Te nacięcia musimy wykonać przez całą grubość płyty ( zdjęcie 3). Następnie po prostu wyłamujemy fragmenty zbędnego materiału ( zdjęcie 4). Czynności nacinania i wyłamywania powtarzany dla wewnętrznego okręgu (zdjęcia 5,6). Teraz potrzebujemy pólokrągłego pilnika lub papier ścierny, którymi to usuwany ewentualne naddatki zbędnego plastiku ( zdjęcie 7). No i koło gotowe ( zdjęcie 8). Jak widać sposób jest banalnie prosty i przede wszystkim pozwala zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych potrzebnych na profesjonalny cyrkiel tnący. Dodatkowy plus to możliwość wykonania kół i okręgów praktycznie od zera do.... średnicy ograniczonej przez nasz cyrkiel No dobra dość nudzenia, bo wycięcie kół to jedno,a zrobienie bębna wyciągarki to drugie więc czas brać się do roboty pozdrawiam P.S. Mam nadzieję, że Was nie zanudziłem i pomogłem w sprawie kół i okręgów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twitch Napisano 19 Lutego 2012 Share Napisano 19 Lutego 2012 Szacunek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 19 Lutego 2012 Share Napisano 19 Lutego 2012 Pewnie. Grzeskowi się na pewno przyda do Willysa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 19 Lutego 2012 Autor Share Napisano 19 Lutego 2012 Pewnie. Grzeskowi się na pewno przyda do Willysa. Taka była moja intencja. Wiem, że tu często zagląda więc ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 19 Lutego 2012 Share Napisano 19 Lutego 2012 Taka była moja intencja. Wiem, że tu często zagląda więc ... Ano zaglądam i się nadziwić nie mogę. Piękna robota i to w tej skali. Dzięki za poradnik. Bęben u mnie już na wykończeniu.Dzięki za pamięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 19 Lutego 2012 Autor Share Napisano 19 Lutego 2012 (edytowane) W końcu udało mi się skończyć bęben wyciągarki. Zostało tylko założenie liny, ale to zrobię po malowaniu A tu mała przymiarka belek pod platformę ( belki luźno położone) pozdrawiam Edytowane 13 Lipca 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skikut87 Napisano 20 Lutego 2012 Share Napisano 20 Lutego 2012 Chyba nie będzie to konieczne. Przeglądając Twoje dłubanki też jest na co popatrzyć (np.Sd. Kfz 165 Hummel Late). To, że rzadko coś piszę na forum w "zewnętrznych tematach" nie oznacza, że nie oglądam i nie podziwiam prac innych mrucząc sobie pod nosem "Dobry jest...". Co do armaty jeszcze będziesz musiał dłuuuuuugo poczekać, bo wcześmiej czeka wykończenie bebechów pod maską sama maska i wnętrze kabiny i pewnie zasobnik na pociski, bo CMK i w tym przypadku dało klocek żywicy . Oj narobiło się tego, a miało być tak lekko i przyjemnie, ehhh... Oj chyba się zgłoszę bo będąc pod inspiracja twej pracy wyłudziłem dziś od taty taki oto zestaw http://www.mojehobby.pl/Hasegawa-88mm-Gun-Flak-36-p-1-173261.html http://www.mojehobby.pl/Hasegawa-8-ton-Half-Track-p-1-172715.html Więc chętnie zerżnę od Ciebie parę rozwiązań ;) tak cz siak czekam na Twojego flaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacperek315 Napisano 20 Lutego 2012 Share Napisano 20 Lutego 2012 Robisz smaka. Czekam na dalsze efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 20 Lutego 2012 Autor Share Napisano 20 Lutego 2012 (edytowane) Oj chyba się zgłoszę bo będąc pod inspiracja twej pracy wyłudziłem dziś od taty taki oto zestaw http://www.mojehobby.pl/Hasegawa-88mm-G ... 73261.html http://www.mojehobby.pl/Hasegawa-8-ton- ... 72715.html Więc chętnie zerżnę od Ciebie parę rozwiązań ;) tak cz siak czekam na Twojego flaka No proszę stara Hasegawa. Zobaczymy co z tego stworzysz, życzę powodzenia . Co do "ulepszeń" korzystaj do woli. Przecież po to pokazuję kolejne etapy, żeby chętni próbowalisamemu coś dostrugać Teraz mała aktualizacja. Dzisiaj niewiele się zmieniło, ale zawsze coś. Dorobiłem napinacze i trochę elementów na ramie. Napinacz mocno uproszczony, bo praktycznie będzie niewidoczny po za fragmentem śruby naciągowej Pozdrawiam Edytowane 13 Lipca 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 6 Marca 2012 Share Napisano 6 Marca 2012 Ponownie będę wielkim szoku efektu końcowego. Nic tylko zabrać zabawki i pójść do konta (z płaczem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 6 Marca 2012 Autor Share Napisano 6 Marca 2012 (edytowane) Ponownie będę wielkim szoku efektu końcowego. Nic tylko zabrać zabawki i pójść do konta (z płaczem). No nie rób tego, bo od kogo będę miał rodzynki modelarskie No to odgrzewamy kotleta czyli ... niedoróbek Revella ciąg dalszy 1 - Po co Revell zrobił nitowania (zdjęcie 3) na osłonie przy błotnikach jeżeli o nich zapomniał ? Hmmm. na zdjęciach oryginału wyraźnie widać, że błotniki są dużo dłuższe niż to założył Revell - dorobione 2. Czy dziura w płycie czołowej przedziału silnikowego zostawiona przez oszczędność materiału ? - zatkane ( zdjęcie 2) 3. Czy dziura pod siedzeniem jest dlatego, że ukradli bak z paliwem ? - dorobiony ( zdjęcie 1) Dodatkowo pozbyłem się paru wrednych wypychaczy Dalsze aktualizacje wkrótce Edytowane 13 Lipca 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 6 Marca 2012 Share Napisano 6 Marca 2012 Wojtek - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 7 Marca 2012 Share Napisano 7 Marca 2012 Ponownie będę wielkim szoku efektu końcowego. Nic tylko zabrać zabawki i pójść do konta (z płaczem). No nie rób tego, bo od kogo będę miał rodzynki modelarskie Z tym to spokojnie, mówię o twojej robocie, nic tylko pochlastać gumką Myszką (porównując warsztat). Co do tych błotników, to one są od czapy względem fotek. Jakieś opływowe, stylizowane jak w Porszaku albo Bugattim a tu zwykła, chamska blacha wywinięta na walcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 7 Marca 2012 Autor Share Napisano 7 Marca 2012 Ponownie będę wielkim szoku efektu końcowego. Nic tylko zabrać zabawki i pójść do konta (z płaczem). No nie rób tego, bo od kogo będę miał rodzynki modelarskie Z tym to spokojnie, mówię o twojej robocie, nic tylko pochlastać gumką Myszką (porównując warsztat). Co do tych błotników, to one są od czapy względem fotek. Jakieś opływowe, stylizowane jak w Porszaku albo Bugattim a tu zwykła, chamska blacha wywinięta na walcu. Jak się pochlastasz, to kto paczki będzie pakował ? (oczywiście głupi żart) Co do fotek, to akurat błotniki na zrekonstruowanym Famo są do bani ( chłopcom nie chciało się popracować nad nimi, albo nie mieli dobrego blacharza). Dołączyłem je tylko po to żeby pokazać jak "przeciągnięte" były błotniki. Więc co do wyobleń to akurat w tej kwestii do Revella nic nie mam Oto przykładowe dwie foty jak to było napawdę gdzie też widać to "przeciągnięcie" wnętrza błotnika' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 7 Marca 2012 Autor Share Napisano 7 Marca 2012 (edytowane) Sorki, że post pod postem, ale czas na kolejną aktualizację. Dzisiaj pobawiłem się w mechanika i "uzbroiłem" płytę czołową. Wygląda to tak Rzut całości z silnikiem Następny etap to filtry, układ kierowniczy no i chłodnica Edytowane 13 Lipca 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 8 Marca 2012 Share Napisano 8 Marca 2012 Jej, piękne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plastikk Napisano 8 Marca 2012 Share Napisano 8 Marca 2012 Wosiek - chopie - cud,mniud ,maliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 8 Marca 2012 Share Napisano 8 Marca 2012 Następnym razem nie kupuj modelu, tylko od podstaw. I tak wiele z oryginału nie zostaje. Dobra robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kami Napisano 8 Marca 2012 Share Napisano 8 Marca 2012 Świetna robota Pozazdrościć tempa prac Pozdrawiam Kami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 8 Marca 2012 Autor Share Napisano 8 Marca 2012 (edytowane) Następnym razem nie kupuj modelu, tylko od podstaw. Jakbym umiał działać w odlewach z żywicy i posiadał dokładną dokumentację rysunkową to może bym się i pokusił. Robienie na "pałę" nie zawsze daje pozytywne efekty (patrz np. kocioł w Sd.Kfz 251 C/D gdzie dopiero po otrzymaniu danych od Kolegi Greif-a zrobiłem w miarę proporcjonalny generator gazu). I tak wiele z oryginału nie zostaje. No nie do końca. Wypraski są przecież oryginalne, a ja je tylko .... "doposażam" Pozazdrościć tempa prac Moim zdaniem takie szybkie to ono nie jest. Części małe i na dodatek muszę je ciągle przymierzać, żeby spasować i skleić jakoś do kupy, bo zdjęcia niestety często przekłamują wymiary. No to teraz kolejna aktualizacja - Filtry i połączenie z korpusem silnika. Na razie filtry leżą luzem i zostaną doklejone dopiero po skończeniu i pomalowaniu przedziału silnikowego. Edytowane 13 Lipca 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 8 Marca 2012 Super Moderator Share Napisano 8 Marca 2012 Siema Jak zawsze świetnie, ale : moje 3 grosze ( ... 98&k=aEWuP) , fajne zdjęcia do silnika i popraw tą szpetną rurę od filtrów do gaźnika psuje cały efekt misternej pracy nad silnikiem. Pozdrawiam i zaglądam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 9 Marca 2012 Share Napisano 9 Marca 2012 Hmm, a tu dałeś ciała. Wszystko cacy, a tu taka fuszerka. Rozumiem ja, niedzielny sklejacz, ale Ty. Co to za jakiś drut nierówno zwiniętego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 9 Marca 2012 Autor Share Napisano 9 Marca 2012 (edytowane) SiemaJak zawsze świetnie, ale : moje 3 grosze ( ... 98&k=aEWuP) , fajne zdjęcia do silnika i popraw tą szpetną rurę od filtrów do gaźnika psuje cały efekt misternej pracy nad silnikiem. Pozdrawiam i zaglądam Dzięki za zwrócenie uwagi i za linka. Stronkę znałem wcześniej i już się nią posiłkowałem. Szkoda tylko, że silnik jest w ujęciach z jednej strony. Rura będzie wymieniona, bo faktem jest, że trochę "grubaśna wyszła" Zdjęcie było robione spontanicznie, żeby nie odpisywać tylko na posty innych, ale pokazać też co się zmieniło ( czyli 2w1 ). Hmm, a tu dałeś ciała. Wszystko cacy, a tu taka fuszerka. Rozumiem ja, niedzielny sklejacz, ale Ty. Co to za jakiś drut nierówno zwiniętego?? Drut jest nierówno zwinięty i tak miało być, bo to próba zrobienia rury karbowanej (patrz zdjęcie), a nie gładkiej. Jedyne o co można się przyczepić to to,że element jest "za tłusty". W związku z tym będzie wymieniony co napisałem powyżej Edytowane 13 Lipca 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.