Jump to content
wosiek

8,8 cm Flak 37 na Zgkw. Sd.Kfz.9 18t - 1/72 Revell+CMK

Recommended Posts

Ponieważ powoli zmierzam ku końcowi z projektem Sd.Kfz 251 C/D Holzgas, którego warsztat można oglądnąć TUTAJ postanowiłem rozpocząć kolejny ulepek. Padło na Sd.Kfz 9 z działem Flak 88 mm.

 

Trochę historii:

W 1942 roku złozone zostało zamówienie na 112 samobieżnych dział 8,8 cm Flak 37. Pierwszy prototyp został ukończony pod koniec października 1942 roku. Od lipca do września 1943 roku, w sumie wyprodukowano 12 pojazdów seryjnych - 8,8 cm Flak 37 na Zgkw. Sd.Kfz.9 18t.Opancerzona nadbudowa została wykonana z płyt pancernych grubości 14.5mm. Ponieważ masa pojazdu zwiększyła się do 25 ton, podwozie musiało być wzmocnione.Pojazdy zmontowano w firmie Bad Oeynhausen Weserhütte. Zapas amunicji to 40 pocisków przechowywanych w zasobnikach z tyłu pojazdu. W pozycji bojowej ze względu na stabilność musiały być rozkładane na boku po dwie podpórki..

Wszystkie 12 seryjnych pojazdów zostało przypisane do 304 Heeres-Flak-Abteilung 26-tej Dywizji Pancernej i były wykorzystywane we Włoszech od 1943 do 1945 roku. (źdódło: http://www.kfzderwehrmacht.de/)

Inbox:

Tym razem nie będę sam tworzył konwersji tylko wykorzystam do tego gotowy produkt firmy CMK.

4oJer70.jpg

Wrrób CMK to kilkanaście elementów żywicznych ( platforma, przedział silnika i elementy działa) oraz kilkadziesiąt fototrawionych zgrupowanych w trzech ramkach.

Blachy pozwalają między innymi na wykonanie otawartej opancerzonej kabiny,natomiast przedział silnika jest pełnym odlewem i tutaj być może pokuszę się na zmianę, żeby go pokazać wykorzystując silnik dodany w zestawie Revella ( piszę być może, bo jeszcze nie zastanawiałem się w jakiej konfiguracji pojazd będzie przedstawiony).

NFzbrZp.jpg

A tu już chyba wielokrotnie pokazywany zestaw Revella

jOJR67M.jpg

 

68fTzmI.jpg

 

Jeśli macie dostęp do ciekawych fotek lub malowań to ładnie proszę ( proszę nie mylić z 12t transporterem Sd.Kfz.8 na którym również umieszczano tego typu działa)

pozdrawiam

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapowiada się kolejny niesamowity warsztat... Z chęcią zasiadam do oglądania.

A tutaj kilka wariantów malowań:

 

26 Pz.Div. Salerno September 1943.

26%20Pz.Div.%20Salerno%20September%201943..jpg

26 Pz.Div. Anzio Febuary 1944.

26%20Pz.Div.%20Anzio%20Febuary%201944..jpg

26 Pz.Div. Bolonia December 1944.

26%20Pz.Div.%20Bolonia%20December%201944..jpg

26 Pz.Div. Imola April 1945.

26%20Pz.Div.%20Imola%20April%201945..jpg

camo.jpg

 

No i to się może jeszcze przyda... jakby co to mogę podesłać Ci to w większej rozdzielczości

 

FAMO.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nietypowy projekt. Rzadko spotykany. Z niecierpliwością czekam na postępy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i to się może jeszcze przyda... jakby co to mogę podesłać Ci to w większej rozdzielczości

FAMO.jpg

Dzięki za kolorki no i oczywiście chętnie skorzystam z rysunków.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwielbiam Twoje projekty - sa nietypowe . To sie chwali Będę regularnie zaglądał

Share this post


Link to post
Share on other sites

O Famo - świetny pojazd. W twoich rękach, więc można być spokojnym o efekt. Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę tu coś napisać, żeby sobie "zaznaczyć" temat. Czekam z niecierpliwością na postępy prac. Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za zinteresowanie tematem. Mam nadzieję, że się nie zawiedziecie

Postanowione- nie wstawiam żywycznego klocka przedziału silnikowego !!! Silnik będzie widoczny. Wiąże się to niestety z całkowitą przeróbką lub raczej powiedzmy sobie szczerze DORÓBKĄ bebechów silnika i całego wnętrza przedziału silnikowego. To co zaproponował Revell jest conajmniej żałosne. Oto przykład: tak wygląda silnik wg Revella

hmCbzdq.jpg

Żałuję, że nie kupiłem Famo z Trumpka,, który całkiem ładnie odwzorował detale silnika i nie tylko. No cóż stało się inaczej. Myślałem, że jeżeli model Revella ma najwyższą skalę trudności (5) to i detale będą solidniejsze. Nie narzekajmy jednak i bierzmy się do roboty. Tak wstępnie po przymiarce wygląda blok silnika po liftingu

arg33wH.jpg

Oczywiście muszę dorobić do niego jeszcze wentylator, paski klinowe itd. Reszta też się pojawi, ale powoli, bo miało być lajtowo a zrobiło się harkorowo

 

aktualizacje wkrótce

pozdrawiam

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podziwiam .

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Myślałem, że jeżeli model Revella ma najwyższą skalę trudności (5) to i detale będą solidniejsze. ...
No właśnie dlatego ma skalę 5 bo wszystko sobie musisz sam dorobić. Jak by było 3 to pewno wpudełku wszystko by było .

Ten silnik to jest ten oryginał po przeróbce czy jakiś inny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten silnik to jest ten oryginał po przeróbce czy jakiś inny?

Z silnika pozostało to cowidać beżowe czyli podstawa, ale też modyfikowana, bo silnik wychodził za duży i gary się nie mieściły pod maską

 

W zasadzie blok silnika gotowy. Pozostało tylko wywiercić otwory pod rury od chłodnicy.

YXrBVAu.jpg

Czas na ... skrzynię biegów.

ifVOoCe.jpg

Pozwolicie, że wytwór Revella pozostawię bez komentarza.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wosiek, nie wiem czemu tak się czepiasz tego silnika i skrzyni biegów. Być może nie zauważyłeś, ale Revell zrobił swojego Famo w konwencji bez widocznego silnika czy przekładni pod zdjętymi płytami. Taką miał wizję, czy słuszną to już inna sprawa. Dlatego w modelu nie ma góry silnika i przekładni i widać tylko tyle, ile zobaczy się zerkając na spód podwozia. Co innego model Trumpka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wosiek, nie wiem czemu tak się czepiasz tego silnika i skrzyni biegów. Być może nie zauważyłeś, ale Revell zrobił swojego Famo w konwencji bez widocznego silnika czy przekładni pod zdjętymi płytami. Taką miał wizję, czy słuszną to już inna sprawa. Dlatego w modelu nie ma góry silnika i przekładni i widać tylko tyle, ile zobaczy się zerkając na spód podwozia. Co innego model Trumpka.

Nie są to jedyne elementy do których się pewnie przyczepię A tak poważnie, jak można zauważyć po pozycjach które wstawiam "nie kręcą mnie" modele robione prosto z pudła z oklepanymi malowaniami. I tak jest też w tym przypadku. Przecież mogłem zamiast się męczyć z wnętrzem wkleić kostkę żywicy dołączoną przez CMK w miejsce silnika i też by było. Czyż nie? Ale po co. Czy nie sprawia więcej radości stworzenie czegoś nowego? Nie twierdzę, że to co robię jest idealne i nie każdemu zapewne odpowiada, ale mnie się podoba i chyba to jest najważniejsze.

Tak więc, bez urazy, ale ja się nie czepiam tylko stwierdzam fakty.

1. Skrzynia biegów jak i niektóre elementy mogą być widoczne po, jak to określiłeś "zerknięciu na spód podwozia" ( o ile nie zapomnę to zrobię odpowiednie zdjęcia po sklejeniu całości)

2.Jeśli ktoś na opakowaniu podaje informację o skali trudności wykonania modelu to spodziwam się czegoś więcej niż atrapy. W skali 1-5 dla modeli Revella to ma być 5 czyli - trudby, ilość części powyżej 150, model dla wymagających

3.Czemu Revell uniemożliwia wykonania wersji otwartej? Przecież zamknięcie przedziału silnikowego w opcji Trumka i Revella są identyczne.

4.Po to pokazuję mankamenty Revella, żeby ktoś kto chce się pobawić w wersje pozbawione "okładzin" nie popełnił błędu przy zakupie.

Na koniec podaję linki do inbox-ów identycznych pojazdów w skali 1:72

Revell

http://www.model-making.eu/Revell-Sd.Kf ... 42188.html

Trumpeter

http://www.mojehobby.pl/Trumpeter-Germa ... 37363.html

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uporałem się ze skrzynią biegów, dodałem transmisję do wyciągarki oraz butlę o których zapomniał Revell. Efekt poniżej

VjCWYbb.jpg

Myślałem, że to już koniec z podwoziem, ale chyba jednak nie Pobawimy się teraz w analizę

XC3LiwU.jpg

Po przymiarce platformy z CMK ( zdjęcie 5 i 6) okazało się, że niemożliwe jest założenie "namiastki " bębna wyciągarki dołączonej przez Revella. To mnie zastanowiło i zacząłem przyglądać się zdjęciom oryginałów i sposób mocowania działa. I tak:

Na zdjęciach 2 i 3 wyraźnie widać wyższą kolumnę pod działo niż to z CMK. Sposób mocowania kolumny widać na zdjęciu 1 ( co prawda jest to działo zamontowane na sdkfz 8, ale wysokość jest podobna) Zdjęcie 4 pokazuje wygląd podłogi od spodu - wyrażnie widać, że jest to blacha ryflowana na konstrukcji szkieletowej m.in. z płaskownika ( jest to wersja podstawowa Famo, ale myślę, że podobnie było w tej z działem). Wahałem się czy aby napewno mam rację, bo rysunki podrzucone przez Twitch-a ( jeszcze raz za nie dziękuję) pokazują jednak niższe zamocowanie kolumny, ale z kolei większość dostępnych zdjęc przeczy tak niskiemu zamocowaniu działa. Wynika z tego, że prawdopodobnie obie koncepcje są słuszne. Przechodząc do sedna sprawy:

1. dorabiam bęben wyciągarki, którego brak u Revella ( patrz górne zdjęcie)

2. przerabiam płytę podłogi ( konstrukcja szkieletowa + blacha ryflowana ( kolejna część do odstawki z CMK ). Jak tak dalej pójdzie to będę pluł sobie w brodę, że w ogóle kupiłem ten dodatek

3. zmieniam sposób mocowania kolumny pod działo

Jak widać kolejny raz pracy zamiast ubywać niestety przybywa

pozdrawiam

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podziwiam Cię .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te dodatki to z czegoś masz czy sam je strugasz?

Sam strugam dlatego tak to się ślimaczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rób formę i rozpowszechniaj. Kupców Ci nie braknie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wątek przeglądałem dość pobieżnie i dopiero teraz zauważyłem że skrzynia oraz silnik robione były praktycznie od podstaw. Szacunek

Share this post


Link to post
Share on other sites

się chyba muszę zgłosić do Ciebie na doszkolenie w struganiu tych miniaturowych dodatków świetna robota już się nie mogę doczekać gdy weźmiesz się za działko tam to dopiero możesz poszaleć z waloryzacja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rób formę i rozpowszechniaj. Kupców Ci nie braknie.

W tym przypadku nie ma potrzeby. Wystarczy kupić Trumpka i wszystko to co dorobiem już będziecie mieli podane na tacy

Wątek przeglądałem dość pobieżnie i dopiero teraz zauważyłem że skrzynia oraz silnik robione były praktycznie od podstaw. Szacunek

Lepiej późno niż wcale Dzięki za uznanie

się chyba muszę zgłosić do Ciebie na doszkolenie w struganiu tych miniaturowych dodatków świetna robota już się nie mogę doczekać gdy weźmiesz się za działko tam to dopiero możesz poszaleć z waloryzacja

Chyba nie będzie to konieczne. Przeglądając Twoje dłubanki też jest na co popatrzyć (np.Sd. Kfz 165 Hummel Late). To, że rzadko coś piszę na forum w "zewnętrznych tematach" nie oznacza, że nie oglądam i nie podziwiam prac innych mrucząc sobie pod nosem "Dobry jest...". Co do armaty jeszcze będziesz musiał dłuuuuuugo poczekać, bo wcześmiej czeka wykończenie bebechów pod maską sama maska i wnętrze kabiny i pewnie zasobnik na pociski, bo CMK i w tym przypadku dało klocek żywicy . Oj narobiło się tego, a miało być tak lekko i przyjemnie, ehhh...

Po za tym czeka mnie dokończenie winietki z sd-kiem 251, bo jakoś ostatnio smutno na mnie patrzy

 

Ba koniec mały update. Belki pod platformę praktycznie skończone. Po lewej gotowa po prawej przygotowana do sklejenia

WoCJGH3.jpg

pozdrawiam

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.