Skocz do zawartości

8,8 cm Flak 37 na Zgkw. Sd.Kfz.9 18t - 1/72 Revell+CMK


wosiek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 168
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Czy te otwory były frezowane? Innego pomysłu nie mam jak to mogłeś zrobić.

Tokarzem nie jestem więc nie obsługuję takich urządzeń Jedyne co mi było potrzebne to skalpel i okrągły pilniczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że post pod postem, ale trochę odbiegam od tematu więc....

 

Dłubiąc w plastiku po niedzielnym obiadku postanowiłem pokazać Wam jak szybko i prosto wyciąć koła potrzebne do bębna wyciągarki mojego Famo

Jako, że skala 1:72 pozbawia nas praktycznie z możliwości korzystania z cyrkla tnącego np. firmy Olfa ( wycina koła o śr. większej niż 1 cm) musimy skorzystać z czegoś zastępczego, a zarazem tańszego Każdy chyba wie co to jest cyrkiel i takowy posiada w domu. Jeśli nie to proponuję wybrać się do obojętnie jakiego sklepu z artykułami papierniczymi.

Potrzebne narzędzia i materiały:

- cyrkiel zerowy tzw. nulka, w którym grafit zastępujemy drugim metalowym szpicem

- skalpel

- drobny papier ścierny

- ewentualnie półokrągły pilnik

- płytkę poliestrową żądanej grubości

Płytka poliestrowa, jest miękkim materiałem więc łatwo wyryć w niej kółka rysowane cyrklem.(UWAGA: musimy zwiększyć średnicę w stosunku do oczekiwanej. Ja stosuję około 0,5 - 1 mm w zależności od grubości płyty i głębokości wykonywanego nacięcia). Nie musimy wykonywać głębokich rowków gdzyż płyta oprócz tego, że jest miękka to bardzo łatwo się łamie po nacięciu ( zdjęcia 1,2). Kolejny etap to wycięcie kawałka płyty z wyznaczonymi okręgami i nacięcie po zewnętrznej w paru miejscach. Te nacięcia musimy wykonać przez całą grubość płyty ( zdjęcie 3). Następnie po prostu wyłamujemy fragmenty zbędnego materiału ( zdjęcie 4). Czynności nacinania i wyłamywania powtarzany dla wewnętrznego okręgu (zdjęcia 5,6). Teraz potrzebujemy pólokrągłego pilnika lub papier ścierny, którymi to usuwany ewentualne naddatki zbędnego plastiku ( zdjęcie 7). No i koło gotowe ( zdjęcie 8).

Jak widać sposób jest banalnie prosty i przede wszystkim pozwala zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych potrzebnych na profesjonalny cyrkiel tnący. Dodatkowy plus to możliwość wykonania kół i okręgów praktycznie od zera do.... średnicy ograniczonej przez nasz cyrkiel

kolko.jpg

No dobra dość nudzenia, bo wycięcie kół to jedno,a zrobienie bębna wyciągarki to drugie więc czas brać się do roboty

 

pozdrawiam

P.S. Mam nadzieję, że Was nie zanudziłem i pomogłem w sprawie kół i okręgów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka była moja intencja. Wiem, że tu często zagląda więc ...

Ano zaglądam i się nadziwić nie mogę. Piękna robota i to w tej skali. Dzięki za poradnik. Bęben u mnie już na wykończeniu.Dzięki za pamięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się skończyć bęben wyciągarki. Zostało tylko założenie liny, ale to zrobię po malowaniu

EtoQiST.jpg

A tu mała przymiarka belek pod platformę ( belki luźno położone)

Ye6QD9J.jpg

pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie będzie to konieczne. Przeglądając Twoje dłubanki też jest na co popatrzyć (np.Sd. Kfz 165 Hummel Late). To, że rzadko coś piszę na forum w "zewnętrznych tematach" nie oznacza, że nie oglądam i nie podziwiam prac innych mrucząc sobie pod nosem "Dobry jest...". Co do armaty jeszcze będziesz musiał dłuuuuuugo poczekać, bo wcześmiej czeka wykończenie bebechów pod maską sama maska i wnętrze kabiny i pewnie zasobnik na pociski, bo CMK i w tym przypadku dało klocek żywicy . Oj narobiło się tego, a miało być tak lekko i przyjemnie, ehhh...

 

Oj chyba się zgłoszę bo będąc pod inspiracja twej pracy wyłudziłem dziś od taty taki oto zestaw

 

http://www.mojehobby.pl/Hasegawa-88mm-Gun-Flak-36-p-1-173261.html

http://www.mojehobby.pl/Hasegawa-8-ton-Half-Track-p-1-172715.html

 

Więc chętnie zerżnę od Ciebie parę rozwiązań ;) tak cz siak czekam na Twojego flaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba się zgłoszę bo będąc pod inspiracja twej pracy wyłudziłem dziś od taty taki oto zestaw

 

http://www.mojehobby.pl/Hasegawa-88mm-G ... 73261.html

http://www.mojehobby.pl/Hasegawa-8-ton- ... 72715.html

 

Więc chętnie zerżnę od Ciebie parę rozwiązań ;) tak cz siak czekam na Twojego flaka

No proszę stara Hasegawa. Zobaczymy co z tego stworzysz, życzę powodzenia . Co do "ulepszeń" korzystaj do woli. Przecież po to pokazuję kolejne etapy, żeby chętni próbowalisamemu coś dostrugać

 

Teraz mała aktualizacja. Dzisiaj niewiele się zmieniło, ale zawsze coś. Dorobiłem napinacze i trochę elementów na ramie. Napinacz mocno uproszczony, bo praktycznie będzie niewidoczny po za fragmentem śruby naciągowej

gH66ScG.jpg

Pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Napisano (edytowane)
Ponownie będę wielkim szoku efektu końcowego. Nic tylko zabrać zabawki i pójść do konta (z płaczem).

No nie rób tego, bo od kogo będę miał rodzynki modelarskie

 

No to odgrzewamy kotleta czyli ... niedoróbek Revella ciąg dalszy

 

1 - Po co Revell zrobił nitowania (zdjęcie 3) na osłonie przy błotnikach jeżeli o nich zapomniał ? Hmmm. na zdjęciach oryginału wyraźnie widać, że błotniki są dużo dłuższe niż to założył Revell - dorobione

2. Czy dziura w płycie czołowej przedziału silnikowego zostawiona przez oszczędność materiału ? - zatkane ( zdjęcie 2)

3. Czy dziura pod siedzeniem jest dlatego, że ukradli bak z paliwem ? - dorobiony ( zdjęcie 1)

 

Dodatkowo pozbyłem się paru wrednych wypychaczy

 

lV6v3nD.jpg

 

Dalsze aktualizacje wkrótce

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie będę wielkim szoku efektu końcowego. Nic tylko zabrać zabawki i pójść do konta (z płaczem).

No nie rób tego, bo od kogo będę miał rodzynki modelarskie

Z tym to spokojnie, mówię o twojej robocie, nic tylko pochlastać gumką Myszką (porównując warsztat).

Co do tych błotników, to one są od czapy względem fotek. Jakieś opływowe, stylizowane jak w Porszaku albo Bugattim a tu zwykła, chamska blacha wywinięta na walcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie będę wielkim szoku efektu końcowego. Nic tylko zabrać zabawki i pójść do konta (z płaczem).

No nie rób tego, bo od kogo będę miał rodzynki modelarskie

Z tym to spokojnie, mówię o twojej robocie, nic tylko pochlastać gumką Myszką (porównując warsztat).

Co do tych błotników, to one są od czapy względem fotek. Jakieś opływowe, stylizowane jak w Porszaku albo Bugattim a tu zwykła, chamska blacha wywinięta na walcu.

Jak się pochlastasz, to kto paczki będzie pakował ? (oczywiście głupi żart)

Co do fotek, to akurat błotniki na zrekonstruowanym Famo są do bani ( chłopcom nie chciało się popracować nad nimi, albo nie mieli dobrego blacharza). Dołączyłem je tylko po to żeby pokazać jak "przeciągnięte" były błotniki. Więc co do wyobleń to akurat w tej kwestii do Revella nic nie mam

Oto przykładowe dwie foty jak to było napawdę gdzie też widać to "przeciągnięcie" wnętrza błotnika'

003.jpg

 

002x.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Sorki, że post pod postem, ale czas na kolejną aktualizację. Dzisiaj pobawiłem się w mechanika i "uzbroiłem" płytę czołową. Wygląda to tak

TbimG5i.jpg

Rzut całości z silnikiem

R3MPFMW.jpg

Następny etap to filtry, układ kierowniczy no i chłodnica

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Następnym razem nie kupuj modelu, tylko od podstaw.

Jakbym umiał działać w odlewach z żywicy i posiadał dokładną dokumentację rysunkową to może bym się i pokusił. Robienie na "pałę" nie zawsze daje pozytywne efekty (patrz np. kocioł w Sd.Kfz 251 C/D gdzie dopiero po otrzymaniu danych od Kolegi Greif-a zrobiłem w miarę proporcjonalny generator gazu).

I tak wiele z oryginału nie zostaje.

No nie do końca. Wypraski są przecież oryginalne, a ja je tylko .... "doposażam"

Pozazdrościć tempa prac

Moim zdaniem takie szybkie to ono nie jest. Części małe i na dodatek muszę je ciągle przymierzać, żeby spasować i skleić jakoś do kupy, bo zdjęcia niestety często przekłamują wymiary.

 

No to teraz kolejna aktualizacja - Filtry i połączenie z korpusem silnika. Na razie filtry leżą luzem i zostaną doklejone dopiero po skończeniu i pomalowaniu przedziału silnikowego.

drxhYem.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Siema

Jak zawsze świetnie, ale : moje 3 grosze ( ... 98&k=aEWuP) , fajne zdjęcia do silnika i popraw tą szpetną rurę od filtrów do gaźnika psuje cały efekt misternej pracy nad silnikiem.

Pozdrawiam i zaglądam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a tu dałeś ciała. Wszystko cacy, a tu taka fuszerka. Rozumiem ja, niedzielny sklejacz, ale Ty. Co to za jakiś drut nierówno zwiniętego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Siema

Jak zawsze świetnie, ale : moje 3 grosze ( ... 98&k=aEWuP) , fajne zdjęcia do silnika i popraw tą szpetną rurę od filtrów do gaźnika psuje cały efekt misternej pracy nad silnikiem.

Pozdrawiam i zaglądam

Dzięki za zwrócenie uwagi i za linka. Stronkę znałem wcześniej i już się nią posiłkowałem. Szkoda tylko, że silnik jest w ujęciach z jednej strony. Rura będzie wymieniona, bo faktem jest, że trochę "grubaśna wyszła" Zdjęcie było robione spontanicznie, żeby nie odpisywać tylko na posty innych, ale pokazać też co się zmieniło ( czyli 2w1 ).

Hmm, a tu dałeś ciała. Wszystko cacy, a tu taka fuszerka. Rozumiem ja, niedzielny sklejacz, ale Ty. Co to za jakiś drut nierówno zwiniętego??

Drut jest nierówno zwinięty i tak miało być, bo to próba zrobienia rury karbowanej (patrz zdjęcie), a nie gładkiej. Jedyne o co można się przyczepić to to,że element jest "za tłusty". W związku z tym będzie wymieniony co napisałem powyżej

 

T3Re8qy.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.