jacekkarolczak Napisano 11 Marca 2012 Share Napisano 11 Marca 2012 Te rury, które nie wiesz gdzie wetknąć to przewody idące do świec, przy każdym z 6-ciu cylindrów lub też przewody paliwowe do wtryskiwaczy. Na pewno jednak nie wydech. Kolektor wydechowy masz poniżej, na boku korpusu silnika - to ten glutowaty grzebyk o sześciu zębach Tak więc spokojnie możesz wykonać te przewody z cienkiego drucika miedzianego bądź cyny. Powinny wieść od jakiegoś walca, który powinien imitować cewkę bądź pompę wtryskową - aż do szczytu każdego cylindra. Pomiędzy cylindrami jest jeszcze wałek sterujący zaworami - ten drucik z elementami chyba z fototrawki... Instrukcja rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bożo wpożo Napisano 12 Marca 2012 Share Napisano 12 Marca 2012 W dieselku to my raczej nie będziemy mieć przewodzików wysokiego napięcia i ceweczki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkarolczak Napisano 13 Marca 2012 Share Napisano 13 Marca 2012 I tu mnie masz... - czyli pewnie jednak paliwowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BALROG Napisano 13 Marca 2012 Share Napisano 13 Marca 2012 I tu mnie masz... - czyli pewnie jednak paliwowe. niekoniecznie Mogą to być rury do kolektorów, czyli system chłodzenia cylindrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bożo wpożo Napisano 14 Marca 2012 Share Napisano 14 Marca 2012 Dobrze by było , gdyby się znalazło jakieś fotki bądź ryciny takiego lub zbliżonego silnika , gdyż autor różne rzeczy mógł mieć na myśli . Jeżeli przewody paliwowe , to raczej szły by z jednej strony od pompy , bo silnik rzędowy , więc jaki sens byłby prowadzenia trzech z jednej strony , trzech z drugiej strony . Nie wiem jaki system chłodzenia mógł mieć taki silnik , ale przy klasycznym wodnym chłodzeniu , cylindry otoczone byłby płaszczem wodnym . Pytanie jeszcze jaki system miały te silniki - otwarty czy zamknięty ? Stawiam na otwarty , bo silnik raczej z "epoki" . Może autor mógł mieć na myśli kanały popychaczy - ale to ilość się nie zgadza , kształt , położenie i też musiały by być od jednej strony . Trudno się też zorientować co i z której , bo kolektor wydechowy jak domniemam na tym modelu wychodzi jakby z bloku silnika , po tej samej stronie po której w głowicy majaczą jakby dwa kolektory ssące Będzie zdjęcie albo ryciny , to się rozszyfruje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 15 Marca 2012 Autor Share Napisano 15 Marca 2012 Będzie zdjęcie albo ryciny , to się rozszyfruje . tjjaaa... korespondowałem z Arkiem Choroszy i też nic nie mają, a autor modelu też nic nie ma. To naprawdę stara produkcja Plany parowego silnika mnie urządzają więc jestem w ślepym zaułku. Coś wykombinowac muszę, bo dzisiaj kończę pokład i trzeba by wnętrze zapełnić przed wklejeniem pokładu. We wklejaniu "na pałę" elementów sensu nie widzę, ale silnik będzie widoczny po ukończeniu modelu. kolektor wydechowy jak domniemam na tym modelu wychodzi jakby z bloku silnika No tak to rzeczywiście wygląda, ale spaliny musiały być wyprowadzone do komina w suficie tej nadbudówki ... jak? oto są pytania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bożo wpożo Napisano 15 Marca 2012 Share Napisano 15 Marca 2012 Jak ma być silnik widoczny , to będzie ważnym detalem i nie można go skasztanić Jesteśmy na tropie , to chyba dane i dużo dający do myślenia opis takiego silnika : Jak widać z opisu , montowany był w miniaturowych okrętach podwodnych na przykład klasy "d" i może trzeba iść tą drogą , tu jest kilka fotek , ale silnika widać.... słabo . http://www.combinedfleet.com/ships/type%20d Wyczytać , też można , że ten zespół napędowy bywał generatorem . Trzeba googlować w różnych językach na wszelkie kombinacje i myślę że się coś znajdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkarolczak Napisano 16 Marca 2012 Share Napisano 16 Marca 2012 I tak jak mówiliście, w płaszczu wodnym cylinderki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 16 Marca 2012 Autor Share Napisano 16 Marca 2012 Jesteśmy na tropie , to chyba dane i dużo dający do myślenia opis takiego silnika nie ma to jak poufne, powojenne raporty Coś wiemy, ale jak zwykle powstają kolejne pytania. Trzy osobowe miniaturowe łodzie podwodne Ko-Hyoteki (Target A) Hei Gata (Type C )wyposażone były w diesla o mocy 40KM. Silnik o mocy 150 KM miał Koryu (Type D) Tei Gata. Pół nocy grzebałem w necie wyszukując jakichkolwiek obrazków - angielski, niemiecki, rosyjski, japoński i Jedyne co znalazłem to 2 zdjęcia przedziału maszynowego i zdjęcie sześciocylindrowego silnika: jak dla mnie nic niestety z tego nie wyciągnę co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rhayader Napisano 16 Marca 2012 Share Napisano 16 Marca 2012 Jeśli chcesz się zorientować gdzie mniej więcej co powinno być, to może zerknij do lotników. Tam pełno jest modeli z pokazanymi silnikami. Z grubsza będziesz wiedział gdzie co. np.: http://i1059.photobucket.com/albums/t430/llaki1/MercedesDI-3.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bożo wpożo Napisano 16 Marca 2012 Share Napisano 16 Marca 2012 Tak , zwłaszcza lotnicze silniki to diesle z otwartym układem chłodzenia , chłodzone wodą zaburtową czerpaną kingstonem ... , co nie zmienia faktu , że ten model silnika który pokazałeś jest genialny , nie wspominając , że jest zrobiony od podstaw . Sotter też zrobi coś w podobie , bo ten żywiczny z zestawu jest jakiś nie koniecznie Zdaję się , że chodzi raczej o TEN konkretny silnik .... Poczekaj jeszcze chwilę Sotter , coś udumamy , jestem dziś zmasakrowany - zresztą takim podobnym silnikiem , tyle że współczesnym . Wywlekłem dziś dwa MAG'i 502 ze Scaraba .... Wg zdjęć oryginału przewody paliwowe z pompy wtryskowej idą po jednej stronie silnika , tak jak żem gadał - widzisz to na tym dużym zdjęciu , gruba rura z głowicy do bloku to może być chłodzenie , te dziwne dwa potrójne przewody z zestawu co pokazujesz z instrukcji to wg mnie fantazja , resztę rozkminimy , trzeba znaleźć choć coś analogicznego z epoki . Masz sporo pracy przy innych bambetlach , więc masz co robić :-) . w płaszczu wodnym cylinderki... W kurtce wodnej Jacuś , w kurtce p.s Jeżeli nie życzysz sobie dyskusji na temat rurek, srurek , przewodów i pomp wtryskowych , daj znać , to nie będziemy ciągnąć tematu i śmiecić relacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 16 Marca 2012 Autor Share Napisano 16 Marca 2012 Spokojnie poczekam, bo po prostu nie mam pojęcia jak wyglądać powinien silnik. Zająłem się póki co malowaniem wnętrza. Cała nadzieja w Tobie bożo wpożo P. S. Wątek rurek, przewodów etc. w wątku warsztatowym jest jak najbardziej ok. Czegoś się nauczę, a jak uda się rozkminić ten cholerny silnik to być może nie tylko ja skorzytam ale jeszcze komuś się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 19 Marca 2012 Autor Share Napisano 19 Marca 2012 czekając aż ktoś mądrzejszy wytłumaczy mi jak mógł wyglądać silnik leciutko go podmalowalem, podobnie jak samo wnętrze. Tak sobie myślę, że te potrójne rurki może w intencji autora były przedłużeniem rur wydechowych i montowane powinny być po jednej stronie? Maszynownia dostała pierwsze malowanie i oleje. Jeszcze sporo przede mną jeśli idzie o jej malowanie, ale przesadzać nie będę bo widać będzie naprawdę niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 20 Marca 2012 Super Moderator Share Napisano 20 Marca 2012 Silniczek niczego sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 23 Marca 2012 Autor Share Napisano 23 Marca 2012 Miałem "pyknąć" ten projekcik w 2 tygodnie i zabrać się poważnie za Dreda a jak zwykle ugrzązłem. Kończąc moje rozterki z silnikiem odnalazłem żywiczne rury, które tak mnie zastanawiały. Jeden element udało się w miarę bezkolizyjnie odciąć od kostek i przymierzyć do silnika. W ten sposób odkryłem gdzie i skąd powinny być prowadzone. Zdedcydowałem się nie kombinować dalej z silnikiem, najbliższa dokumentacja zapewna w Japonii. Tak wygląda porównanie elementu żywicznego i samoróbki: Najzabawniejsze jest, że wnętrze nie będzie specjalnei widoczne. No ale coś tam będzie można podejrzeć więc warto chyba troszkę popracować, chociaż pomieszczenia dziobowego praktycznie nie da się za chwilę zobaczyć. Dodam jeszcze trochę samoróbek, jakiś zwój lin, wiaderko, jakieś klucze, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syjek Napisano 23 Marca 2012 Share Napisano 23 Marca 2012 To może zrób jakiś "otwierany" pokład, aby można było zobaczyć w pełni wnętrze. Szkoda takiej roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 23 Marca 2012 Autor Share Napisano 23 Marca 2012 To może zrób jakiś "otwierany" pokład, aby można było zobaczyć w pełni wnętrze.Szkoda takiej roboty. NoZ tego względu właśnie wytrawilem własne klapy do świetlika, żeby można było go całkowicie otworzyć i zerknąć na silniczek. Otwarty będzie też właz więc troszkę będzie widać. Zdjemowany pokład lub nadbudówka byłby kłopotliwe ze wzklędu na olinowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkarolczak Napisano 23 Marca 2012 Share Napisano 23 Marca 2012 Czad, ale miejsca to tam za wiele nie mieli do obsługi tego diesla. Chyba najrozsądniej będzie zostawić to tak jak jest i nie czekać na dokumentację, której może nie być zbyt wiele... 3mam kciuki i dawaj dalej, bo dobrze to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rhayader Napisano 23 Marca 2012 Share Napisano 23 Marca 2012 Jak dla mnie - BOMBA ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kami Napisano 23 Marca 2012 Share Napisano 23 Marca 2012 Wnętrze wyszło pierwsza klasa Oby tak dalej Pozdrawiam Kami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 23 Marca 2012 Super Moderator Share Napisano 23 Marca 2012 Taaaa... trzeba przyznać że PRIMA SORT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wielkamucha Napisano 25 Marca 2012 Share Napisano 25 Marca 2012 Ten dizel jest zawodowy - nie wolno Ci pod żadnym pozorem zakrywać go przed potomnymi bzzz-bzzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 29 Marca 2012 Autor Share Napisano 29 Marca 2012 Po wyjściu na pokład pinasy łatwiej nie jest. Nadbudówka maszynowni po bliższych oględzinach okazała się nieco krzywa, ale biorąc skomplikowane krzywizny tej odwróconej "wanny" nie będę kombinował na własną rękę. Konieczne jest natomiast wykonanie własnym sumptem wiatrochronu, bo ten z zestawu nie przypomina oryginału zbytnio. Nie ma co pokazywać póki co. Póki co testuję konstrukcję "minirelingów". W rzeczywistości miały one takie bułkowate obejmy, więc posłużyłem się koralikami zakupionymi w empiku Efekt poniżej (nie przyklejone i nie spozycjonowane) Teraz świąteczna przerwa, a potem otwieram z hukiem zupełnie nowy, chyba trochę zbyt ambitny warsztat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kami Napisano 30 Marca 2012 Share Napisano 30 Marca 2012 Piękna robota Teraz świąteczna przerwa, a potem otwieram z hukiem zupełnie nowy, chyba trochę zbyt ambitny warsztat. Uchylisz rąbka tajemnicy? Pozdrawiam Kami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taltos1 Napisano 30 Marca 2012 Share Napisano 30 Marca 2012 Teraz świąteczna przerwa, a potem otwieram z hukiem zupełnie nowy, chyba trochę zbyt ambitny warsztat. Uchylisz rąbka tajemnicy? Hej, też jestem strasznie ciekaw Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.