triadabor Napisano 31 Marca 2012 Share Napisano 31 Marca 2012 Aktualnie doskonale swoje umiejętności na takim samym modelu.Mam małe pytanko czy w tym modeliku można lufy wykonać z igieł. Jestem nowicjuszem:)A i koś może mi pomóc jaki będzie odpowiedni vellejo humbroli 29 i 163 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 31 Marca 2012 Autor Share Napisano 31 Marca 2012 To zależy jaką wersję robisz MKI i MKII nie miały wystających luf, w późniejszych wersjach pojawiły się lufy wystające poza obrys skrzydła, musisz sprawdzić na zdjęciach dostępnych w necie a jeśli chcesz je w miarę wiernie skopiować to zajrzyj do sklepów modelarkich i obejrzyj lufy toczone przeznaczone do waloryzacji modeli, każdy model ma dedykowane produkty, z tego co pamiętam niezły wybór jest www.hobby.szeroka5.pl, jesli chodzi o malowanie to również musisz podać wersję a poza tym dłubię - przygotowałem drobne elementy do malowania zamaskowałem do malowania owiewkę przeszlifowałem i i zacząłem maskować spita do malowania zasadniczego i tu pojawiła się kolejna niewiadoma - jak rozdzilić malowanie Sky z kamo na części okaptowania silnika wg instrukcji przejście nie pokrywa się z podziałem blach - zauważyłem że Banny zrobił zgodnie z instrukcją a w publikacjach i na co bardziej wyraźnych zdjęciach przejście jest zrobione dokładnie na granicy podziału blach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 31 Marca 2012 Share Napisano 31 Marca 2012 Tombie01, czemu maskujesz do malowania jasnym? Będziesz miał duży problem z późniejszym zamaskowaniem idealnie w linię przy malowaniu kamo. Może niepotrzebnie podnoszę larmo, ale ... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 1 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2012 Tombie01, czemu maskujesz do malowania jasnym? Będziesz miał duży problem z późniejszym zamaskowaniem idealnie w linię przy malowaniu kamo. Może niepotrzebnie podnoszę larmo, ale ... . zawsze tak robie że zaczynam od spodu i zawsze maskuję pomalowaną już część taśmą, napisz jak ty byśto zrobił , jeśli chodzi o kamo to tak jak pisałem na wstępie to mój pierwszy model w z kamo malowany areografem - -jestem otwarty na wskazówki. Nie patrzysz na zdjęcia egzemplarza, który robisz? Przecież tam (na stronie 2 tego wątku) widać, ze linia podziału barw jest poniżej linii podziału blach. patrze patrze - w taki sposób wykonałem maskowanie - pytanie powstało ponieważ znalazłem bardzo dużo fotografi gdzie linia podziału ptzrbiega równo z linią podziału blach i zacząłem mieć wątpliwości, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 1 Kwietnia 2012 Share Napisano 1 Kwietnia 2012 Spód , maluję bez maskowania góry i kolor dołu zachodzi z zapasem ponad linie podziału, dopiero malując górę maskuję dół. W ten sposób mam pewność, że nie będę miał żadnych niedomalowanych fragmentów. Twoim sposobem nigdy nie malowałem, więc nie mogę powiedzieć o nim złego słowa, ale mam obawy, że może powstać schodek przy taśmie maskującej i może być również problem z idealnym maskowaniem przy tak spreparowanej linii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 1 Kwietnia 2012 Share Napisano 1 Kwietnia 2012 pytanie powstało ponieważ znalazłem bardzo dużo fotografi gdzie linia podziału ptzrbiega równo z linią podziału blach i zacząłem mieć wątpliwości Zasada jest taka że zawsze należy się wzorować na zdjęciach archiwalnych wykonywanego egzemplarza (o ile takowe istnieją) i są one rozstrzygające w przypadku wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 1 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2012 Spód , maluję bez maskowania góry i kolor dołu... szczerze mowiąc faktycznie dużo mniej pracy na razie areografem malowalem jeden model z odcięciem koloru - tragedii nie ma, jest to dość duża pokusa ze względu na mniej roboty, zastanawiam się czy odklejać czy np spróbować w jenym miejscu(oczywiście symetrycznie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 9 Kwietnia 2012 Zawsze podczas świąt lubię sobie polepić - oczywiście kosztem oglądania telewizji i wylegiwania się na kanapie, wszelkie pozostałe obrządki świąteczne należycie wypełniam. Do dzisiaj rana model zmienił się troszeczkę no i w końcu mogę wam pokazać efekt mojego pierwszego kamo malowanego areografem wszystko pokryłem lakierem zamiast sidoluksu użyłem mikroskale w czasie schnięcia różnym warstw dłubałem z drobiazgami następnie przykleiłem owiewkę -przyznam że wtym modelu drudno się ją pasuje Bajpierw pomalowałem wszytko na brązowo - zamaskowałem i nałożyłe Humbrol 30 efekty - oczywiście nie obeszło się bez problemów na górnej osłonie silnika pod taśmą przedostał się strumień zielonej farby i muszę to jakość poprawić poza tym jestem w miarę zadowolony mam pytanie do starych wyjadaczy - jak radzicie sobie z problemem resztek Blue Tack na farbie po maskowaniu - wszytskie farbki użyte do modelu to Humbrol Enamel w paru miejscach mam smugi po tym specyfiku - nie wiem czy to po prostu umyć (żadko maluję humbrolami-ale skoro to farba olejna woda nie powinna jej zaszkodzić?!?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 9 Kwietnia 2012 Share Napisano 9 Kwietnia 2012 mam pytanie do starych wyjadaczy - jak radzicie sobie z problemem resztek Blue Tack na farbie po maskowaniu - wszytskie farbki użyte do modelu to Humbrol Enamel w paru miejscach mam smugi po tym specyfiku - nie wiem czy to po prostu umyć (żadko maluję humbrolami-ale skoro to farba olejna woda nie powinna jej zaszkodzić?!?) Resztki Tacka usuwasz biorąc masę, rozgniatasz ją w ręku i przykładasz do miejsca gdzie zostały resztki, . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 9 Kwietnia 2012 ale ja nie mam resztek tylko coś w rodzaju śladu który widać pod pewnym kątem kątem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 9 Kwietnia 2012 Share Napisano 9 Kwietnia 2012 Powiem tak... Z HB30 zrezygnowałem dawno... Ale Twoja wola i nie kręcę nosem jak sporo "znawców" Ale użycie Tacka dało płynne przejście które w realnych maszynach w 1:1 jest zbliżone do tego w 1:72. Nie dawno zamieściłem zdjęcia Mk. I z muzeum w U.K. Na zbliżeniach widać, że przejścia są prawie "ostre". Tym bardziej, że wg kuzyna robiącego te zdjęcia to jeden z najlepiej odrestaurowanych Spitów jakie oglądał. Poza tym sam układ plam cokolwiek dziwny... Ładnie, czysto z fasonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 9 Kwietnia 2012 Share Napisano 9 Kwietnia 2012 Nie wiem czy układ plam prawidłowy ale raczej nie /sygnalizował wyżej Bogdan/ ale na prawym skrzydle zielone plamy mają dziwny kształt/chodzi mi o te dzióbki/ na masce silnika też .Po za tym bardzo ładnie,czysto. I pytanie :jaki ma sens pomalowanie koloru na spodzie i na to połysk a pózniej góra?wygodniej pomalować całe kamo i po całości gloss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 9 Kwietnia 2012 Wiem Boguś że 30 jest "za ostra" może matowy lakier to troszkę poprawi - polecałeś mi 116 z Humbrola ale niestety nie mam tej farbki, rozkład plam jest wzorowany na instrukcji - awrie mam na prawym skrzydle ale nie mam jeszcze takiej wprawy w walowaniu wałeczków z BlueTack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 9 Kwietnia 2012 Share Napisano 9 Kwietnia 2012 Mam gdzieś w archiwum "maski" niby oryginalne wg CBAF. To, co jest na podanym przeze mnie Spicie z U.K. (za Petem - kuzynem) jest właśnie takie. Przy następnym proponuję jednak zrezygnować z Tucka na rzecz Oramascu i tak jak robiłem z Mk. VIII - efekt plam murowany (mnie nie powiezło na kaniec). O takie coś: P.S. kolejne. Coraz bardziej z sentymentem spoglądam na stare Airfixy bez rowów przeciwczołgowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 9 Kwietnia 2012 Share Napisano 9 Kwietnia 2012 Te maski nie najlepiej oddają schemat CBAF. Przynajmniej w odniesieniu do wczesnych Mk. Przy odpowiednio dobranej średnicy wałeczków dość łatwo można uzyskać efekt niemal ostrych przejść. W tej skali można też rozważyć wykonanie przejść ostrych między plamami kamuflażu, bo rozmycie nie powinno przekroczyć 0.03mm, albo zrobić rozmycie 'najmniejsze jak się da' licząc, że w ten sposób oszukamy oko widza. Na ogół taki efekt modelarskiego oszustwa udaje się uzyskać. Przejścia między górą a dołem powinny być bardziej łagodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 9 Kwietnia 2012 Share Napisano 9 Kwietnia 2012 No ja aż tak dobry jak Ty nie jestem :( Te z tutaj fajne. Ale doczepię się do grubości linek IFF. Zobaczę ile mam jeszcze nici do repasacji. Jakby co podzieję się - chcesz - z metr może odstąpię? No nie pchać się wszyscy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 9 Kwietnia 2012 ...I pytanie :jaki ma sens pomalowanie koloru na spodzie i na to połysk a pózniej góra?wygodniej pomalować całe kamo i po całości gloss Widzisz Robert miałem w swojej karierze modelarskiej kilka przykrych przypadków z taśmą maskującą, chodzi o klej który pozostał - zdarzało mi się tak z taśmą malarską którą wykorzystywałem, od jakiegoś czasu używam tylko orygilanej Tamiyi ale i tak zdarzyło mi się pare problemów (pomimo iż osłabiam Tamiyę dwa razy przylepiając ją do maty), miałem też przypadek że uszkodziłem farbę mechanicznie przez przypadek; dlatego o ile to możliwe zabezpieczam spód lakierem przed przygotowaniem góry teraz moje grzechy ze zbliżenia 1. Poprawka na górnej osłonie silnika, widać cień po nowej warstwie bązowej farby 2. a tytaj wcześniej wspominana smuga po wałeczku BT 3. Tu też urywek smugi ale również resztki BT w liniach podziału - nie wiadomo czym je wygrzebać aby nie uszkodzić farby uff - a tak się starałem - za bardzo nie wiem jak to poprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 9 Kwietnia 2012 Share Napisano 9 Kwietnia 2012 Blutaka spróbuj wyciagnąć tak jak Andrzej radził ,blutakiem albo wykałaczką nie powinieneś uszkodzic farby. Ze zdjęć z muzeum zamieszczonych przez Bogdana wynika ,że przejścia są ostre i najlepszym wyjściem jest chyba taśma albo maski z folii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 9 Kwietnia 2012 Share Napisano 9 Kwietnia 2012 Najlepszy jest jak już pisałem Oramasc. Ale powiem Wam, Szlachetni, że papier samoprzylepny do druku (lepiej się na nim drukuje i rysuje) też jest OK. Tyle, że nie dociskać podczas nakładania i delikatnie zdejmować. Dla zwolenników "miękkich przejść to wystarczy lekko podnieść obrzeże maski i też jest rozmycie. Ale jak na foto - ja tego nie będę robił nawet w 1:32 - no może leciutko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 9 Kwietnia 2012 Gdzie kupujecie te Oramasc? są jakieś rodzaje? tym czasem podoklejałem detale i zabrałem się za kalki, zastanawiając się nad brudzeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 9 Kwietnia 2012 Share Napisano 9 Kwietnia 2012 Oramasc... Mam rulon w rogu pokoju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba9575 Napisano 9 Kwietnia 2012 Share Napisano 9 Kwietnia 2012 Mam gdzieś w archiwum "maski" niby oryginalne wg CBAF. To, co jest na podanym przeze mnie Spicie z U.K. (za Petem - kuzynem) jest właśnie takie. Przy następnym proponuję jednak zrezygnować z Tucka na rzecz Oramascu i tak jak robiłem z Mk. VIII - efekt plam murowany (mnie nie powiezło na kaniec).O takie coś: P.S. kolejne. Coraz bardziej z sentymentem spoglądam na stare Airfixy bez rowów przeciwczołgowych A czy można by Kolegę prosić o przesłanie tego schematu masek kamuflażu do Spitka? Pozdrawiam, JK PS Sorry za offtopa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 9 Kwietnia 2012 Share Napisano 9 Kwietnia 2012 To co jest to jest. Nic innego nie mam :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 10 Kwietnia 2012 Liczylem że wczoraj jeszcze uda mi się skończyc - no ale w modelarstwie nie można się śpieszyć, tak więc pozostałao mi jeszcze parę tych najmniejszych kalek do położenia (najbardziej w kość dają mi te małe czerwone pola na otworach karabinów); reszta siadła raczej ladnie dwie kalki niestety uszkodziłem - jak widać na zdjęciach z napisu 'Borouge' urwałem kawalek litery e, no i jeszcze uszkodziłem linie rozgraniczającą na lewym skrzydle ale to udało się częściowo naprawić (dzięki opcji z wersji MK Ib) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 10 Kwietnia 2012 Share Napisano 10 Kwietnia 2012 NKoK ładnie sie położyły ,ale te linie to faktycznie rowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.