Jump to content

Junkers Ju 87B-2 Airfix 1/72


tombie01
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich - moj kolejny warsztat do dalszy ciąg edukacji malowania kamo, ponieważ poprzedni Spitek okazał się troszkę za trudny jak na moje umiejętności postanowiłem od rana zająć się 'pracą u podstaw' wyszukałem na półce samolot z prostym kamuflarzem, tym razem będzie to Ju87 z kamuflarzem z prostych lini i ostrymi przejsciem.

 

d38e05274c6007bcmed.jpg

 

wybrałem wersję malowania pudełkowego z 1940 roku wersji Ju87 B-2;

 

9daea674d3f4fb9fmed.jpg

 

sugerowane przez producenta farbki Humbrola 65-spód; kamuflarz zieleni 91 i 117; takowe posiadam w swoim makazynku,

 

Ramki modelu zrobione są bardzo oszczędnie przez co od samego lerzenia na szafie kilka części niemal od nich się oderwało

 

22f07cc0bf9c26a2med.jpg

 

 

a to moj warsztacik (zlokalizowany w kotłowni) po Spitfiraerze zdązylem posprzątac i umyć matę, szafkę posprzątam przy braku weny do sklejania

989e78fb8de66142med.jpg

 

 

Przy wycinaniu elementów od razu widać różnice jakościowe w porownaniu do modelu Spita tego samego producenta 9oba wyprodukowane w Indiach) plastik jest bardziej szklisty i twardszy (gorzej się tnie) a w dodatku pomysł z zaopatrzeniem modelu w wypukłe nity jest fatalny, w miejscach w ktorych trzeba wyszlifować nadlewy po łaczeniach z ramkami łatwo je zaszlifować i tym samym zrobić dziwną 'plamę'

 

aae22a9b3ec2b89amed.jpg

 

Tak jak przy poprzednim modelu nie szaleję - robię wszystko bez waloryzacji

f2c21ab7efc11b6bmed.jpg

 

c0114a0587c29270med.jpg

 

po problemach z lakierami wodno-rozcińczalnymi postanowiłem użyć MM Enamel zaczynając od psikniecia śmigła

 

5dc80bb069958fe5med.jpg

313b1673da8b9868med.jpg

Link to comment
Share on other sites

Model tylko dla zadeklarowanych miłośników staroci... Jak nie jesteś "vintage'owcem" to zdecydowanie lepiej było kupić Ju-87B Italeri/Revell (kosztuje podobnie) lub Fujimi.

 

to model 'z szafy'- kupiłem go już jakiś czas temu - po zakupie Spita z poprzedniego warsztatu (którego z tego co pamiętam też sklejałeś) pozytywnie nastawiony jego jakością i ładnymi (załadnymi) liniami podziału oraz nitowaniem, jak widać musialem się rozczarować - ale cóż zacząłem to skończę

Link to comment
Share on other sites

No cóż, model w nowym pudełku, także musiałeś nabyć całkiem niedawno. Nie wszystko złoto co sie świeci, a w ofercie każdego niemal producenta można znaleźć modele starszej daty jak i nowe... Dlatego nie warto kupować modeli w ciemno, warto poszukać podpowiedzi np na forum.

 

W każdym razie życzę powodzenia. Tego Stukasa składało co najmniej kilka pokoleń modelarzy, to i Tobie zapewne się uda!

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam,ale czy kabina psiknieta na zielono? Chyba RLM 02 powinno byc więc szary...

 

Robie zgodnie z instrukcją nie wertuję dokumentacji historycznej - zdjęcia trochę to zniekształcają ale kolory wg mnie zgodne z Luftwaffe

Link to comment
Share on other sites

ale na mieście gadają że pod względem wymiarów to najlepszy Ju-87 w 1/72
To chyba na otarcie łez tych co się nabrali na kolorowe pudełko airfixa...

 

 

a no nabrałem się;

 

a teraz bieżące zmagania z tą kąstrukcją

 

24b999e42dd706a7med.jpg

 

skrzydła to na razie jedyny element który nie wymagał dużego nakładu pracy z pasowaniem

 

czego nie można powiedzieć o tym stateczniku

 

bdb087fd32d65abbmed.jpg

4884b1c8ba862cc2med.jpg

 

ed3f02c5eeba592dmed.jpg

 

pomimo wielu starań -szlifowania oraz mocnego ścisku przy klejeniu, połączenie połówek kadłuba pozostawia wiele do życzenia

 

dd31b9e67dce39bemed.jpg

4072c4b49a12eecdmed.jpg

6b06724f8beb6f0amed.jpg

 

a najbardziej martwią mnie te wypukłe nity

Link to comment
Share on other sites

Przyklej jak najbliżej łączenia taśmę maskującą przed szpachlowaniem. Wstępne szlifowanie też możesz wykonać jeszcze z naklejonymi taśmami a resztę szpachli zmyj zmuwaczem wamodu.

 

dzięki wielkie

Link to comment
Share on other sites

Udało mi się 'powcierać' płynną szpacjlówkę Gunze, a następnie przetrzeć wamodem - zgodnie z waszymi radami, wcześniej zabezpieczając nity,

 

ce01646bfcabf4c8med.jpg

 

oto efekt najbardziej newralgicznego miejsca

 

1a2d9f839fee910amed.jpg

b6ed340473c66bf8med.jpg

 

oczywiście przeszlifowałem papierem 2000 a następnie 2500 przejście z uwagą na nity

 

faktycznie - ten model ma wiele mankamentów i szczerze mówiąc wasze dewagacje na temat jakośći tych wyprasek były naprawdę bardzo ładgodne, szczerze mówiąc dzisiaj po dwóch godzinach klejenia miałem zamiar schować go do pudła i odstawić na szafę

 

np w czasie schnięcia szpachli wziąłem się za maskowanie owiewki dawno czegoś takiego nie przerabiałem, brak krawędzi poszczególnych pól wyeliminował całkowicie możliwość docinania na owiewce lub zamaskowania maskolem i samo mierzenie pól dało trochę popalić;

 

d411b88d6d37d54bmed.jpg

 

Mam do was pytanie - co moglibyście mi doradzić aby pomalować w taki sposób kołpak śmigła

 

2d0493cff605587fmed.jpg

24717b501ab3eeb8med.jpg

Link to comment
Share on other sites

Taśmę taką mam, jeśli chodzi o sposób Bannego to też tak robiłem ale przy kołpakach dwukolorowych, tutaj ten cienki biały pasek chyba eliminuje ten sposób przynajmniej jak na moje umiejętności

 

tutaj próba z taśmą maskującą, moja jest z 3M - nie wiem czy to jakaś różnica?

 

8730f761b6e76269med.jpg

 

pomimo że ją wcześniej wyprofilowałem słabo przylega (nie da się malować) - zrobię jeszcze próbę z podgrzaniem

 

427f4140396f41f2med.jpg

Link to comment
Share on other sites

Z tym kołpakiem będę walczył w taki sposób iż najpierw pomaluję go H91 a następnie wykonam z bristolu maski w postaci otworu jeną na biały pasek a drugą na czerwony 'dziób' zakupiłem nawet do mojego warsztatu kółkownik

 

216ae4e813c60287med.jpg

 

w między czasie zmieniłem taktykę maskowania owiewki - ponieważ jest ona gładka zwymiarowane pola oszklenia nie wychodziły zbyt prose; 'odwróciłem kota ogonem' zamaskowałem elementy metalowe oszklenia taśmą Tamiya 1mm (tak a propos to nie widziałem jej ostatnio w ofercie sklepów modelarskich) a następnie zalałem maskolem do owiewek, który ponacinam i oderwę taśmę.

 

70a1d85af687d2e0med.jpg

 

f9d6847884d83de3med.jpg

 

tak jak pisaliście model trudny z racji na standard wykonania odlewów ale bardzo dydaktyczny

Link to comment
Share on other sites

Taśmę taką mam, jeśli chodzi o sposób Bannego to też tak robiłem ale przy kołpakach dwukolorowych, tutaj ten cienki biały pasek chyba eliminuje ten sposób przynajmniej jak na moje umiejętności(...)

Proponowałbym Ci najpierw pomalować kołpak na biało, później z tej elastycznej taśmy wyciąc pasek o odpowiedniej szerokości i zamaskować ten fragment, który ma zostać biały. Lekko naciągając taśmę powinieneś móc ściśle dopasować ja do kształtu kołpaka ale naciągaj ją w miarę delikatnie, aby nie zmienić jej szerokości.

Link to comment
Share on other sites

Pomalowałem kołpak na biało

 

f2532d14527ac172med.jpg

 

Wyciąłem z taśmy 3M paseczek

 

4c350d5430a06da2med.jpg

 

2d761c21a6e7a339med.jpg

 

Pomalowałem na czerwono

 

5b498fcabcb1fa53med.jpg

 

wytnę z normalnej taśmy Tamiyi maskę na stożek ale to za parę godzin jak wyschnie

 

w między czasie zdzieram taśmę maskującą szkielet owiewki

 

8feb901d7462d54bmed.jpg

 

kółka wyszły fajnie wraz z piaskiem - niestety starciły swój urok po pokryciu lakierem

 

4a8d69423dc071b8med.jpg

 

118e297423ea517amed.jpg

 

zastanawiam sie jeszcze jak obrobić te obudowy kół

Link to comment
Share on other sites

zastanawiam sie jeszcze jak obrobić te obudowy kół

Może nawierć miejsce na ośkę np. 0,5, akurat na igłę, bądź pręcik z tworzywa, zetnij te wypustki ustalające, będziesz mógł skleić i obrobić owiewki kół, a po malowaniu możesz wkleić koło. Tak to na szybko widzę. Mam wrażenie, że ramki kabiny będą za szerokie, ale może to tylko tak na fotce wygląda.

Link to comment
Share on other sites

zamaskowałem elementy metalowe oszklenia taśmą Tamiya 1mm
Mam wrażenie, że ramki kabiny będą za szerokie, ale może to tylko tak na fotce wygląda

 

Zdecydowanie za szerokie. Dużo lepsza do maskowania byłaby taśma Aizu 0,4mm

Link to comment
Share on other sites

Ten sam problem z oszkleniem miałem w konkursowym Fw-190. Ramki oszklenia zrobiłem po prostu z kalkomanii pomalowanej kolorem bazowym i pociętej na wąskie paseczki, następnie naklejonej na owiewce.

Link to comment
Share on other sites

Ten sam problem z oszkleniem miałem w konkursowym Fw-190. Ramki oszklenia zrobiłem po prostu z kalkomanii pomalowanej kolorem bazowym i pociętej na wąskie paseczki, następnie naklejonej na owiewce.

I to jest bardzo czysty i precyzyjny sposób, a miejsca połączenia kalek na ramie można przymaskować kolorem kamo.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wam wszystkim za dobre rady - ośki na koła to świetne rozwiązanie - choć pracochłonne i poniekąd ryzykowene dla początkującego modelarza może się to skończyć utratą modelu jeśli nie (posiada 'złomu') ale chyba skorzystam

 

sporo ponarzekałem na ten model ale utwierdzam się w przekonaniu że bardzo dużo się przy nim nauczę, pierwsza sprawa do wypukłe nity, druga sprawa to malowanie kołpaka śmigła, aż w końcu owiewka-nie znałem sposobu z kalkomanią i nie wyłapałem go w warsztacie Falstarta (a szkoda) bo trzeciego sposobu to ta owiewka nie wytrzyma, jest za bardzo porysowana

 

będę wdzięczny za kolejne podpowiedzi zwłaszcza za koła i ich brudzenie powyżej znajdują się dwa zdjęcia na których widać iż pobrudzenie pastelą 'na sucho' dało bardzo ładny efekt a po nałożeniu lakieru - kiszka:(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.