Skocz do zawartości

IJN AOBA at Kure Hasegawa 1:700


sotter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i kibicuję temu warsztatowi.

Sam mam zamiar wykonać makietę bazy w Kure (z tym samym dźwigiem ale wykonanym z papieru) oraz suchym dokiem.

 

Jestem bardzo ciekaw dalszego postepu prac z samym otoczeniem: nabrzeża, zabudowa stoczniowa, itd.

 

tyle że to są tory dźwigu a te bywają na wierzchu nawet teraz się to stosuje

natomiast tory biegnące w dalszej odległości od nabrzeża się wpuszcza

Samochody z niebezpiecznym ładunkiem nie mogą skakać jak piłeczki

 

Standardowy wygląd torowiska

 

kolor czarny nabrzeże

kolor czerwony tor

kolor niebieski koło z osią

 

beztytuulrw.jpg

 

Ciężko się zgodzić z takim wykonaniem torowisk. Nacisk na krawędź szyny byłby zbyt wielki podczas ruchu pociągów i połączenie szyny z betonem nabrzeża kruszyłoby się.

Najczęściej szyny "schowane" są w podłożu tak aby ok. 2-3 cm wystawało nad podłoże. Szerokość takiej konstrukcji musi uwzględniać mocowanie torowiska do podłoża wraz z jego umocnieniem z obu stron szyny. Z reguły jest to jakieś 10cm z każdej strony szyny.

Tak przynajmniej wyglądały torowiska w poniemieckiej stoczni Vulkan w Szczecinie (stara Stocznia Szczecińska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam i kibicuję temu warsztatowi.

Sam mam zamiar wykonać makietę bazy w Kure (z tym samym dźwigiem ale wykonanym z papieru) oraz suchym dokiem.

 

Jestem bardzo ciekaw dalszego postepu prac z samym otoczeniem: nabrzeża, zabudowa stoczniowa, itd.

 

 

No coś tam dłubię. Dźwig na chwilę obecną wygląda tak (niestety kolory przekłamane):

 

IMG_4824.jpg

 

IMG_4826.jpg

 

IMG_4829.jpg

 

IMG_4830.jpg

 

IMG_4833.jpg

 

IMG_4837.jpg\

 

IMG_4843.jpg

 

Zostało jeszcze trochę elementów, no i malowanie, washowanie etc. Widziałem ten zestaw z dźwigiem z tektury, zdaje się że z Tamiyi - wygląda całkiem znośnie, chociaż według mnie tylko z blaszek można taki ażur uzyskać.

 

Generalnie nabrzeże się robi, postaram się wrzucić jakieś fotki.

Póki co dzielę się zrobionym jakiś czas temu zdjęciem będącej w produkcji ciężarówki z blaszek Five Star Model:

 

IMG_4198.jpg

 

TomekCz --- kiedy ruszasz z warsztatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat... hmmm to raczej nie teraz będzie.

Jestem bardzo początkujący, nawet mnie modelarzem nie można nazwać.

Będąc w Chinach, dla zabicia czasu - aby nie szwendać się po barach, nabyłem kilka modeli w skali 1/700:

- pancernik HIEI (full hull) z Fujimi wraz z drewnianym pokładem (od Artwoxa);

- lotniskowiec AKAGI (water line) od Hasegawy wraz z blaszkami i drewnianym pokładem (od Huntera);

- kilka zestawów małych model: stawiacze min, jednostki portowe, jednostki desantowe, itd.;

- krążownik lotniczy MOGAMI z Tamiya'i

- statek szpitalny HIKIWAMARU z Hasegawy

- krążownik YAHAGI z Tamiya'i (blaszki do tego zestawu są już w drodze);

- zestaw dwóch niszczycieli Kriegsmarine Z-37 i Z-39 (Barbra Project) z Tamiya'i;

- niszczyciel FUBUKI z Tamiya'i;

- niszczyciel HIBIKI z Tamiya'i;

- dwa zestawy samolotów Hasegawy;

- 3 suche doki z Pit-Road, już przebudowane na jeden mniejszy (do wielkości krążownika) i jeden większy (do wielkości pancernika i lotniskowca);

- 2 zestawy lotniskowe Pit-Road'a;

- oraz wiele różnych blaszek z dodatkami: zestwy do samolotów, zabudowa stoczniowo-portowa, itd.;

- model dźwigu portowego (papier wycinany laserem);

- model dużej hali produkcyjnej (papier wycinany laserem);

- duże ilości dodatkowych małych zestawów Tamiya: łodzie podwodne, statki dodatkowe, itd.,

 

Modeli mam moc, chętnie udostepnię in-boxy tych których brak na forum.

Teraz czytam forum i staram się czegoś dowiedzieć i nauczyć.

Mój pierwszy warsztat to odległa przyszłość. Na razie mam wykonane trzy płyty do dioramy (300x600). Każda może być osobnym elementem, zestawione razem tworzą dość duży fragment stoczni z dwoma dokami i czterema nabrzeżami.

Szczegóły mogę podesłać na maila: tomekczar@gmail.com .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat... hmmm to raczej nie teraz będzie.

Jestem bardzo początkujący, nawet mnie modelarzem nie można nazwać.

Będąc w Chinach, dla zabicia czasu - aby nie szwendać się po barach, nabyłem kilka modeli w skali 1/700:

 

No kolekcja zacna, tylko kleić, chociaż zrezygnowanie z barów w Chinach na rzecz modelarstwa to jednak przesada

Zachęcam do założenia warsztatu, ja sam jestem w sumie początkujący. Nie ma co pękać.

BTW, masz może jakieś foty z Kure? Szukam też zdjęć holowników, etc.

Ostatnio doczytałem się, że holowniki były malowane na zielono.

 

Wracając do dioramki. Powoli kończę sklejanie dosyć wymagającego dźwigu pływającego z AMW. Niestety na polu ergonomii składania blaszek Flyhawk nie ma sobie równych. Dźwig under construction, brakuje jeszcze kilka elementów no i platformy, plus prace malarskie.

 

IMG_4845.jpg

 

IMG_4846.jpg

 

IMG_4848.jpg

 

IMG_4850.jpg

 

Na marginesie, trasowanie zakrętów torów na nabrzeżu zaczyna mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i kibicuję temu warsztatowi.

Sam mam zamiar wykonać makietę bazy w Kure (z tym samym dźwigiem ale wykonanym z papieru) oraz suchym dokiem.

 

Jestem bardzo ciekaw dalszego postepu prac z samym otoczeniem: nabrzeża, zabudowa stoczniowa, itd.

 

tyle że to są tory dźwigu a te bywają na wierzchu nawet teraz się to stosuje

natomiast tory biegnące w dalszej odległości od nabrzeża się wpuszcza

Samochody z niebezpiecznym ładunkiem nie mogą skakać jak piłeczki

 

Standardowy wygląd torowiska

 

kolor czarny nabrzeże

kolor czerwony tor

kolor niebieski koło z osią

 

beztytuulrw.jpg

 

Ciężko się zgodzić z takim wykonaniem torowisk. Nacisk na krawędź szyny byłby zbyt wielki podczas ruchu pociągów i połączenie szyny z betonem nabrzeża kruszyłoby się.

Najczęściej szyny "schowane" są w podłożu tak aby ok. 2-3 cm wystawało nad podłoże. Szerokość takiej konstrukcji musi uwzględniać mocowanie torowiska do podłoża wraz z jego umocnieniem z obu stron szyny. Z reguły jest to jakieś 10cm z każdej strony szyny.

Tak przynajmniej wyglądały torowiska w poniemieckiej stoczni Vulkan w Szczecinie (stara Stocznia Szczecińska).

Przykro mi kolego ale pracowałem w stoczni 10 lat

w szczecińskiej też byłem parę razy

konstrukcja torów jest taka sama jak pokazałem wyżej

Chyba idiota by kład tory tak by samochody skakały jak piłeczki

tory wyciąga się na wierzch jeśli występują koła z dwoma rantami na przykład takie jak stosowane w dźwigach

Ponadto tory pod betonem posiadają często podkłady takie jak tory kolejowe

Tylko są zalane albo obłożone na płasko płytami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że temat jest szerszy niż nam się wydaje.

Pracowałem, a w zasadzie pracuje w stoczni od 1998 roku.

W tym czasie "zwiedziłem" ich ponad 30 (Europa, Azja, Afryka).

W większości torowiska kolejowe wystają nad powierzchnię, niewiele ale wystają.

W przemyśle nikt sie nie bawi w równanie co do mm. Koła pojazdów ciężkich są na tyle wysokie aby przeszkody tego typu

pokonywać bez zatrzymywania się. Nawet najcięższe z nich: platformy do przewozu sekcji MUSZĄ przejechać przez 5cm przeszkodę, np. leżącą płytę stalową. Jest ich w każdej stoczni odgroma, walających się wszędzie.

We wszystkich stoczniach, w których byłem, torowiska dźwigów wystaja nad powierzchnię podłoża. Umożliwa to łatwiejszy dostęp do kół jezdnych i ich ewentualną wymianę podczas napraw. Przejazdy przez takie totowiska są tylko od strony stoczni w 2, góra 3 miejscach. Od wody nie ma takich przejazdów bo szyna biegnie zbyt blisko krawędzi nabrzeża.

 

Poniżej torowisko dźwigu ze stoczni w Szczecinie jest niemal identyczne jak to pokazane na wcześniejszym zdjęciu. !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No troszkę dioramę popchnąłem. Tak mniej więcej będzie wyglądać zabudowa portu. Cały czas jeszcze w trakcie prac malarskich, tym niemniej samo nabrzeże zostanie mniej więcej w takich barwach. Można więc zorientować się w kompozycji. Do tego dojdą jeszcze duperele, ludziki, linie energetyczne, pociągi, etc.

 

e730f7c28c28324c83a4a527fb8ce56d.jpg

 

626e605b838f9da9008dccf82f46fd2c.jpg

 

4bfeb8236111cc46f77e4a97518bec17.jpg

 

8810fd87adc5c1f5445a59dd0a16aa4e.jpg

 

0c4835a8d97fe1b5ae80e63bb4bc736e.jpg

 

d5a48c516accc68e76e0b9a522d9fb53.jpg

 

Oczywiście samotny dźwigi tylko tak przyłożone. Na razie wieje pustką ale mam nadzieję, że wkrótce się zaludni nabrzeże. Niestety od pól roku nie mogę nigdzie znaleźć anonsowanego na stronie flyhawka zestawu do Aoby bo to badziewie z Raibowa nie nadaje się do niczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada się 'pyszna' diorama

Nadbrzeże będzie miało taką wysokość czy będziesz je jeszcze podnosił?

ciężarówki z blaszek Five Star Model
Próbowałeś skleić armatkę z tego zestawu?

 

Nabrzeże raczej zostanie takie, może o milimetr podniosę i je i okręt.

A próbowałeś skleić czołg z tego zestawu

 

Ależ detale !!!!

Koniecznie zrób coś z dachami. Tego typu konstrukcje często są kryte blacha trapezową....Może dałoby rade zrobić kalki z taka blachą. Można by znaleźć zdjęcia tego typu obiektów z lotu ptaka...

Dachy są wytrwaione tak by imitowaly blachę falistą tylko zdjęcia kiepskie. Niestety nie mam pojęcia jak wyglada ta blachy trapezowa, ale zawsze można coś potrawić na własną rękę.

Co do szczegółu to do satysfakcjonującej detalizacji daleko.

 

Jakomze nie mam przekonania do żywicznych maszyn Niko dłubię z blaszek. Poniżej dwie lokomotywy. Ta duża to behemot wśród lokomotyw, nie pasuje do dioramy, ta mniejsza ciuchcia też z AMW potrzebuje towarzyski, ale jako że składa się z 15 elementów nie miałem wczoraj nerw.

 

IMG_4896.jpg

 

IMG_4887.jpg

 

IMG_4883.jpg

 

IMG_4878.jpg

 

IMG_4874.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę,że nadbrzeże ładnie zaczyna się układać w spójną bryłę. Ja nadal czekam za aktorem pierwszoplanowym tego spektaklu. ;-)

 

Ja też czekam. Póki nie pojawi się anonsowany już dawno zestaw Flyhawka niewiele się zadzieje.

 

Póki co troszkę kolejnictwa:

2875df1d4107ba5cc0db58fdbea0d1e8.jpg

 

31d3d181fe001124f42ba86bc53ec86d.jpg

 

4572a8b98e7ade5ac6071aba03bce00d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem, brawo.

Pytanko w sprawie dość wysoko umieszczonego torowiska dźwigu - z tyłu za 150-tonowym dźwigiem.

Czemu ma służyć tak wysoka jego lokalizacja? To znaczy czemu torowisko się tak wyróżnia z otoczenia?

 

I jeszcze pytanko dotyczące nabrzeża... jaka jest jego wysokość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem, brawo.

Pytanko w sprawie dość wysoko umieszczonego torowiska dźwigu - z tyłu za 150-tonowym dźwigiem.

Czemu ma służyć tak wysoka jego lokalizacja? To znaczy czemu torowisko się tak wyróżnia z otoczenia?

 

I jeszcze pytanko dotyczące nabrzeża... jaka jest jego wysokość?

 

Torowisko, hmmm... W istocie nie mam bladego pojęcia jak wyglądać mogło nabrzeże Kure, z wyjątkiem tego potężnego dźwigu, który na wielu zdjęciach dominuje. Dioramki jest więc luźną wariacją na temat "portu w Kure". Na YouTube jest fajny tutorial jak Japoniec klei Kongo w suchym doku i tory wszystkie zrobił na nasypie. Wykombinowałem więc że płaskie nabrzeże urozmaici fragment nasypu kolejowego, z tym że nie będą to tory dźwigu.

 

Wysokość nabrzeża to 4,2 mm, czyli tak mi się wydaje że te 3 m nad lustrem wody powinno być ok.

 

Rhayader --- zaginarka smallshop to podstawa działania, chociaż dzisiaj postanowiłem podjąć ostateczne wyzwanie blaszkowe i sklecić samobieżne działo IJA I. Pojazd składa się z ok. 20 części i po prostu nie ma czego w zaginarkę włożyć. Naciągnięcie gąsienic zniszczyło mnie psychicznie. Na fotach dramatycznie pogięte ale udało się je jako tako naprostować. Działo będzie sobie jechać na lawecie kolejowej:

bfeec42ddb2712df1616c9e32a393b8d.jpg

 

c9aef50a05c371f733259d4e989319c0.jpg

 

ba07ea8759b71694a044e898804497c7.jpg

 

34aa3fb27dbde3f0439624bbd9268c36.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciągnięcie gąsienic zniszczyło mnie psychicznie

Ło matko Boska! toż to przegięcie, gąsienice w takiej skali.....

a tyś Panie acan czym je naciągał - szpilkami???? dużo magnezu Pan musisz przyswajać przy takich maleństwach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torowisko, hmmm... W istocie nie mam bladego pojęcia jak wyglądać mogło nabrzeże Kure, z wyjątkiem tego potężnego dźwigu, który na wielu zdjęciach dominuje. Dioramki jest więc luźną wariacją na temat "portu w Kure". Na YouTube jest fajny tutorial jak Japoniec klei Kongo w suchym doku i tory wszystkie zrobił na nasypie. Wykombinowałem więc że płaskie nabrzeże urozmaici fragment nasypu kolejowego, z tym że nie będą to tory dźwigu.

 

Wysokość nabrzeża to 4,2 mm, czyli tak mi się wydaje że te 3 m nad lustrem wody powinno być ok.

 

Ja zaplanowałem je w wysokości 5mm = 3.5m od lustra wody. Sądzę, że nasze obliczenia są OK ze względu na doś ć silne pływy w tamtym regionie.

Nie mam uwag co do Twojej wariacji na temat bazy w Kure. Ja sam nie mam żadnych planów i w zasadzie moja wersja będzie jeszcze bardziej "zwariowana" - kompletnie nie odzwierciedlająca wyglądu tego portu/stoczni z okresu IIWŚ.

----------

 

Widzę, że mamy podobne pomysły co do zagospodarowania terenu i ustawienia tam pociągów. Ja mam jeszcze bazę paliwową (2-3 zbiorniki plus pociąg z cysternami) oraz dwa suche doki (w jednym będzie stał pancernik HIEI (wersja full hull) na remoncie a w drugim statek szpitalny HIKAWAMARU (dok po zalaniu, statek z rusztowaniami podczas prac malarskich). Plany wielkie a doświadczenie żadne z mojej strony.

Trzymam kciuki za Twój pomysł i dalej kibicuje mu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaplanowałem je w wysokości 5mm = 3.5m od lustra wody. Sądzę, że nasze obliczenia są OK ze względu na doś ć silne pływy w tamtym regionie.

Nie mam uwag co do Twojej wariacji na temat bazy w Kure. Ja sam nie mam żadnych planów i w zasadzie moja wersja będzie jeszcze bardziej "zwariowana" - kompletnie nie odzwierciedlająca wyglądu tego portu/stoczni z okresu IIWŚ.

----------

 

Widzę, że mamy podobne pomysły co do zagospodarowania terenu i ustawienia tam pociągów. Ja mam jeszcze bazę paliwową (2-3 zbiorniki plus pociąg z cysternami) oraz dwa suche doki (w jednym będzie stał pancernik HIEI (wersja full hull) na remoncie a w drugim statek szpitalny HIKAWAMARU (dok po zalaniu, statek z rusztowaniami podczas prac malarskich). Plany wielkie a doświadczenie żadne z mojej strony.

Trzymam kciuki za Twój pomysł i dalej kibicuje mu.

 

do roboty, do roboty

tak szczerze powiedziawszy to poza tym dużym tankiem na paliwo i zbiornikiem na wodę mam też skład wagonów cystern i zbiorniki - czkają na malowanko

Pomysł z suchym dokiem jest super tylko zastanowiłbym się czy wystarczającą dominantą w diormace nie byłby sam Hiei. Ale najlepsza jest zawsze własna wizja.

 

Ja mimo, że trochę już udziergałem Aoby, prawdopodobnie wymienię ten okręt n Furutakę, bo nie mam już serca czekać na dedykowany zestaw Flyhawka, a posiadany przeze mnie zestaw Rainbowa do Aoby tylko na zdjęciach wygląda dobrze.

Swoją drogą wczoraj znalazłem nowe blaszki z palmami, jakimiś drzewkami egzotycznymi w 700 - trzeba się zastanowić nad nowym projektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojechała gablotka do dioramki. Spuepr sprawa. zamówiłem od razu pakiet do wszystkich moich modeli - Gablotki na zamówienie, wymiar z dokładnością do 0,1 mm, dirma april z Warszawy.

 

Generalnie spektakularnego postępu nie ma. Dużo drobnicy się produkuje. Aktualnie pod surfacerem. Na środkowym zdjęciu japońskie dziwadło, czyli opancerzony pojazd szynowy typ 25993 Sumida.

 

958659413381f425c6d328b1345d0bbe.jpg

 

9ffda392372e0b7b36f00f54007bfe43.jpg

 

87618a7187adb7efb05f05109f5b2585.jpg

 

Do rzeczy jednak. Pytanie do szanownych kolegów. Macie pojęcie jak malowany był tabor kolejowy w Japonii? Tzn. czy wagony jakoś jednolicie malowano? Hmm....

Na marginesie - do przyszłej środy zbieram zamówienia na szablony fototrawione do wiercenia drabinek lub jakieś drobne duperele, bo będę trawił płytkę z wyposażeniem holowników - Zamówienia na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.