Mikele Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Lakierem bezbarwnym matowym, chyba że wnętrze w oryginale było na błyszcząco, to wtedy błyskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Adam, te wydechy nie do zaakceptowania. Na podwodnych zdjęciach z Titanica tak wyglądają rury. Jeśli możesz to zmień. Wiem, że to niekoniecznie popularna zasada - ale uważam, że brudzenie jest zaledwie jednym z wyznaczników jakości modelu i to nie mającym pierwszorzędnego znaczenia. Zacząłbym od wypolerowania powierzchni przed malowaniem - to dotyczy wielu elementów modelu. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Hmm... w takim razie ani to nauka, ani model testowy. To kiedy chcesz poćwiczyć poprawne wykonywanie poszczególnych elementów? Na projektach flagowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 19 Sierpnia 2012 Share Napisano 19 Sierpnia 2012 Kabina załogi wygląda ekstra. Co do tych wydechów, jeszcze za mało je pocieniłeś. Papier ścierny naklej Wikolem na patyk lub kredkę ze stożkowym końcem i pójdzie bez bólu. Jeśli chodzi o otarcia na panelach lub podłodzie w przedziale desantowym to polecam zapałkę wystruganą na włosek lub podziel 00 i plamką po plamce. Czym mniejsze tym lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2012 a czym dokładnie bedziesz malował,ja Mr Metal aluminium poleruje srajtaśmą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2012 to pewnie podobnie z tym ze to olejna to pewnie długo schnie,nigdy nimi nie malowałem to Ci nie pomoge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2012 taki że by włosków nie zostawiał albo miękką szmatką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1323 Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 Jak na mazaka przystało siedzę cichutko i podglądam. Pomysł z kalkami dla mnie jak najbardziej trafny, z brudzeniem środka...? Zależy od elementu. O ile ścianki są ok, o tyle podłoga dla mnie jest zbyt czysta. Pewnie mnie koledzy zjadą za to ale ja bym to nieco bardziej i n ieco ciemniejszym pigmentem potarł. Wkońcu to transport wojskowych buciorów a nie panienenek ze szpilkami Ruru też można by pocienić, choc równie dobrze środek można maznąć na czarno i część krawędzi (tej od środka rury) żeby optycznie ścianka rury wydała się mniejsza. Takie małe oszustwo optyczne, ale w końcu to podstawa modelarstwa... Trzymam kciuki i wciąż podpatruję (chyba, że zostanę usunięty siła z widowni ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hadzi Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 szybkie pytanie czym i jak mozna polerowac farby metalizujace by uzyskaly polysk i gladkosc... Jeżeli z serii metall cote to mięką szmatką, wacikiem lub miniwiertarką z miekim krążkiem polerskim. Tak ja to robie i jestem zadowolony z efektów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 Podstawą jest jednak przygotowanie powierzchni pod metalizer i bez tego polerowanie za wiele nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 W pełni zgadzam się ze zdaniem karambolisa. W ogóle zaczyna mi towarzyszyć syndrom natarczywie brzęczącego komara, bo upieram się przy zachowaniu równowagi pomiędzy poszczególnymi etapami budowy, a i tak brudzenie jest najukochańsze. Tymczasem bez dobrego spasowania, dokładnej obróbki, starannego malowania, brudzenie pozstanie brudzeniem a nie nanoszeniem śladów eksploatacji. Takze używanie najlepszych metalizerów na słabo obrobionej powierzchni przyniesie efekt odwrotny od zamierzonego a polerka tylko to uwypukli. Co do samego brudzenia, to i tak lepiej zawsze sprawdzić jak wygląda to na oryginałach, a nie czynić je w oparciu o tezy o wojskowych buciorach pozbawionych szpilek. Dziwi mnie to tym bardziej, że wielu kolegów ma dostęp do śmigłowców i nie sądzę by rzeczywiście można było w nich spotkać w nadmiernych ilościach czarne plamy i smugi, bądź ślady po natryskowym malowaniu kokpitu z megapistoletu natryskowego. Skoro zatem test - to test wszystkich metod a nie tylko wybranych. W razie czego proszę zgłosić żebym już nie mącił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 Moje uwagi generalnie odnosiły się do wnętrza, nawet jeśli jest "złochane", to warto zwrócić uwagę na jego wykonanie w sposób odpowiadający oryginałowi. Co do powierzchni zewnętrznych - pełna zgoda, ale wykonanie takich śladów zakrywających znaki i numery jest już najwyższą szkołą jazdy. Przy czym żeby było jasne - jeśli ktokolwiek ma zamiar wykonać tak ubrudzony model, to niech to robi jak najbardziej, ale wtedy musi wiedzieć, że każde odstępstwo wykonawcze będzie bardziej rzucało się w oczy w myśl zasady, że przeciwieństwa są łatwiej zauważalne. Oczywiście, że chciałbym aby model był wykonywany z dużą dozą staranności, ale przecież niczego nie narzucam. Dostosowałem się tylko do założeń, które Ty sam przedstawiłeś na początku. Nikt nie zabroni Ci od nich odstąpić Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 23 Sierpnia 2012 Share Napisano 23 Sierpnia 2012 to pewnie podobnie z tym ze to olejna to pewnie długo schnie,nigdy nimi nie malowałem to Ci nie pomoge Czołem Metal Cote z Humbrola, pomimo, że olejna, to schnie max. 30 minut. To zupełnie inna receptura niż klasyczne emalie. Zresztą inaczej śmierdzą . Całkiem dobre farby, tak swoją drogą. Też ich używam (zresztą ja od pewnego czasu używam dosłownie wszystkiego, choć coraz mniej akryli, a kiedyś wyłącznie nimi malowałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 23 Sierpnia 2012 Share Napisano 23 Sierpnia 2012 Metalizer Humbrola polerowalem kawalkiem filcu. Trzeba uwzac przed lakierowaniem i usunac wszystkie mikrowloski ktore zostaja [elektrostatyka] na modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 23 Sierpnia 2012 Share Napisano 23 Sierpnia 2012 Np taka: Humbrol 27001 Aluminium metalizer, humbrol 27002 Polished Aluminium metalizer, humbrol 27003 polished steel metalizer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 23 Sierpnia 2012 Share Napisano 23 Sierpnia 2012 Popróbuj go gdzieś na boku. Po pomalowaniu i przeschnięciu trzeba go polerować, wystarczy chusteczka higieniczna czy papier toaletowy. MOzna z niego dostać naprawdę bardzo gładką powierzchnię, wręcz jak lustro, tylko trzeba dobrze wyczuć polerowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 23 Sierpnia 2012 Share Napisano 23 Sierpnia 2012 Nie można wykluczyć, iż pomogłoby wskazanie co ma być malowane metalizerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Nie za bardzo rozumiem dlaczego dysze mają taki kolor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Ale dlaczego, skoro to przepalona różnymi odcieniami stal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Ale dlaczego, skoro to przepalona różnymi odcieniami stal? Nawet niebieskim, ale nigdy rdzawym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.