Skocz do zawartości

Panther G No. 424 Pz.Rgt.26 DML 1/35


produdi

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 weeks later...
Godzinę temu, bulik58 napisał:

Na ktores ze stron znalazlem informacje iz obie powyzsze Panthery byly we wersji A, i zostaly zniszczone przez Shermana Firefly , w ten sposob mozna nie raz byc wprowadzonym w blad.

Dlatego ja buduję to co widzę na zdjęciach. W Panzer Wrecks jest więcej zdjęć 434, 424 jak i wcześniejszych G oraz A. Mało kto rzeczowo podchodzi do tematu, reszta tylko powiela błędy poprzedników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, bulik58 napisał:

Jaka wersja czolgu jest na powyzszym zdjeciu? Jedna rzecza ktora wskaze odmiane kota bedzie daszek , ale gdy by go nie bylo ?

Na tym zdjęciu z Polakami jest wczesna G. W porównaniu z A z samego tego zdjęcia ma inny kadłub jak kadłub to i listwy z wieszakami paneli bocznych, osłone blaszną jarzma działa, zupełnie inną płytę przedziału silnika, uchwyty na liny na płycie przedziału silnikowego, inaczej zawieszone tylne zasobniki i kilka dupereli. No i oczywiście to czego na zdjęciu już nie widać. 

O ile A można nazwać liftem D tak G to zupełnie co innego względem pierwszych Panter. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bulik58 napisał:

Nie do kazdego pojazdu masz materialy  fotograficzne, czasem sa to tylko fragmenty , nie zawsze dobrej jakosci . Nie kazdy ma tez tony czasopism, ksiazek zeby dowiedziec sie ze taka odmiana np. Jagdpanthery miala jakies elementy zamocowane z przodu kadluba , inna z tylu na kadlubie, lub na tylnej plycie. 

Ja mając jedno zdjęcie w dodatku słabej jakości wgl nad nim nie siedzę i nie gdybam. Możesz mieć też jedno zdjęcie na którym widać charakterystyczny element pojazdu/wersji, a z pomocą wiedzy lub literatury dojdziesz reszty. 

Mnie na początku wystarczyło kilka pozycji w PDFie z Chomika reszta została w głowie. W dobie internetu nie trzeba wydawać milionów na literature chociaż pare lat wstecz można było wygooglować więcej informacji. W dodatku nie trzeba daleko szukać żeby spotkać ludzi którzy latami studiują dane zagadnienia i służą swoją wiedzą.

Akurat jeśli chodzi o Stugi, Pantery, JgPantery, Tygrysy, Pz IV to jest studnia bez dna jeśli chodzi o modernizacje, lifty i polowe zmiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio uwagę zajętą wątkiem Jagdpanther, więc w tym przede wszystkim odniosę się do pytań, jakie postawił autor, a zawisły one w powietrzu:

1. Kwestia ewentualnego wzmocnienia na osłonie jarzma - wątpliwa opcja, raczej przypadkowy układ plam/linii na konkretnym ujęciu (niezbyt wyraźny obraz jest dodatkowo mocno zakłócony przez porozwieszane siatki na kamuflaż).

2. Peryskop kierowcy z osłoną daszkową (?). Ewidentnie tak (miejsce, kształt i wielkość).

3. Właściwość wzoru kamuflażu. Nie bardzo kojarzę, jaka propozycja jest do weryfikacji, ale tak czy siak dobrze byłoby znać producenta danego pojazdu. Moja teza brzmi, że oba - #424 i #434 są od Daimlera-Benza (podpowiedź znajduję na tylnej płycie kadłuba). Celowym więc by było spojrzeć w wiarygodne dane nt. ogólnie „falkowych” układów plam na panterach stamtąd. Tu już się zawieszam, bo co dla kogo w tym aspekcie jest wiarygodne… 

Natomiast wypada dodać, że jako produkty D-B czołgi te powinny mieć klasyczne panterowe koła napinające, bo nowych tam po prostu nie montowano. A otóż na „424” właśnie widzę klasyczne koło (patrz szerokie i bliskie piasty obrzeże, także og. średnica jest do wyszacowania). Więc sugeruję powrót do kół poprzednich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, JSJ napisał:

Miałem ostatnio uwagę zajętą wątkiem Jagdpanther, więc w tym przede wszystkim odniosę się do pytań, jakie postawił autor, a zawisły one w powietrzu:

1. Kwestia ewentualnego wzmocnienia na osłonie jarzma - wątpliwa opcja, raczej przypadkowy układ plam/linii na konkretnym ujęciu (niezbyt wyraźny obraz jest dodatkowo mocno zakłócony przez porozwieszane siatki na kamuflaż).

2. Peryskop kierowcy z osłoną daszkową (?). Ewidentnie tak (miejsce, kształt i wielkość).

3. Właściwość wzoru kamuflażu. Nie bardzo kojarzę, jaka propozycja jest do weryfikacji, ale tak czy siak dobrze byłoby znać producenta danego pojazdu. Moja teza brzmi, że oba - #424 i #434 są od Daimlera-Benza (podpowiedź znajduję na tylnej płycie kadłuba). Celowym więc by było spojrzeć w wiarygodne dane nt. ogólnie „falkowych” układów plam na panterach stamtąd. Tu już się zawieszam, bo co dla kogo w tym aspekcie jest wiarygodne… 

Natomiast wypada dodać, że jako produkty D-B czołgi te powinny mieć klasyczne panterowe koła napinające, bo nowych tam po prostu nie montowano. A otóż na „424” właśnie widzę klasyczne koło (patrz szerokie i bliskie piasty obrzeże, także og. średnica jest do wyszacowania). Więc sugeruję powrót do kół poprzednich.

Odnośnie kół racja - poprawione.

Odnośnie jarzma ciężko potwierdzić ale też ciężko zaprzeczyć. Zostanie wzmocnione 😉

Co do malowania to zalecono mi kiedyś wyjść z zielonej bazy + piaskowe i brązowe plamy.  Jak masz jakieś zdjęcia D-B wrzucaj śmiało.

Który detal na płycie masz na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o ucho dla podnośnika. Jego pozycja jak na tych zdjęciach jest właściwa dla D-B przez całą produkcję Panther G.  U MAN-a tylko do ok. 8/9.44. - przesunięto ją później do samej krawędzi płyty, a w MNH zawsze była pośrednia (jakieś 50 mm wyżej niż  D-B). Na 3. zdjęciu jest jeszcze jedna „poszlaka”; to może (nie musi) być fragmencik krzyża tam, gdzie jest on spotykany w przypadku D-B.

Jeśli znajdę zdjęcie(a) przydatne tutaj à propos malowań D-B, to wrzucę. Na pewno dość reprezentatywne jest to z b. późną „122”, ale kłóci się z częstą opinią, że były to kamuflaże z plam ostrokrawędziowych. Owszem, takie się spotyka, ale nie musi iść za tym podtekst, że były „pędzlowane” - przy malowaniu natryskowym też można uzyskiwać dość ostre kontury, lecz jednak to nie to samo. Także z rezerwą podchodzę do pomysłu bazowej zieleni, zwłaszcza na panterach z 10. - 11.44, ale w ten śliski temat nie będę się wkręcał.     

424.jpg

434.jpg

424:2.jpg

 

BerlinPack05.jpg

Edytowane przez JSJ
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłuskałem trochę przykładów malowań panter G z D-B. Prześlę Ci to na „priv” a tu, z oszczędności miejsca, tylko coś ciekawostkowego. Dwa zdjęcia eksponatu z Aberdeen, zanim go„zrobiono na szaro”. Podejrzewam, że te obrazki były koloryzowane - kamuflaż na bandażach kół (?), ale o układzie plam coś mówią. Czołg jest prawdopodobnie z 11.44.lackierung_001.jpg.5e579248c28307ef958582cae76cded1.jpglackierung_002.jpg.f25bd5787b3a5eab13e539f16575318f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2022 o 21:21, produdi napisał:

Jak masz jakieś zdjęcia D-B wrzucaj śmiało.

Przepraszam że się "wcinam", ale może te fotki Ci pomogą.170993357_meser262@Pz_Rgt.3-D.B.thumb.jpg.f79d0a440152d2bb1a7d1a73d5339948.jpg

 

1256926624_meser262@D_BNo.111-a.thumb.jpg.ca8b968f59e9460cdaeab41c58677de6.jpg

FOTKI tylko w celach dyskusji.

W dniu 13.01.2022 o 21:21, produdi napisał:

Co do malowania to zalecono mi kiedyś wyjść z zielonej bazy + piaskowe i brązowe plamy. 

RAL 6003 Olivgrün staje się kolorem bazowym dopiero w styczniu 1945 roku. 
W książce "Duel in the mist" wydanie z 2007 roku na str.280/281 (4 rzuty) autorzy  przedstawiają Panterę ausf.G - D.B. - No.215 z SS-Pz.Rgt.1 z dominującym kolorem RAL 6003 Olivgrün.

Dodam że prawa autorskie do tego malowania ma Hilary Louis Doyle. Kolorowanki zrobił ktoś kto zna się na rzeczy.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...
18 minut temu, Evildead napisał:

Czadowo wygląda na tym etapie 🙂

Dla mnie Pantery G bez bocznych osłon wyglądają jak kartofel 🤨

Z drugiej strony często na zdjęciach ich brak, a jak są to cały komplet. Nie wiem czy to kwestia montowni, deficytu stali czy odrazu gubili je na pierwszych krzakach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, produdi napisał:

Dla mnie Pantery G bez bocznych osłon wyglądają jak kartofel 🤨

Z drugiej strony często na zdjęciach ich brak, a jak są to cały komplet. Nie wiem czy to kwestia montowni, deficytu stali czy odrazu gubili je na pierwszych krzakach. 

To ładny kartofel 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Czołem Pany i Panewki

Można powiedzieć, że etap budowy mam wstępnie zakończony. 

Dojdą jeszcze liny Eureki, ale to w późniejszym etapie. Sprawę szekli muszę jeszcze przemyśleć przy koncepcji lin. 

Lewarek wsadzony na sucho (brak jednej podpory), blaszane osłony wydechów dojdą  podczas malowania. 

Strasznie byłem ciekaw jak siądą ekrany boczne i powiem szczerze, że myślę by zostawić to w takiej postaci jak teraz. Pomyślę sobie jeszcze nad tym na spokojnie. 

Do tylnego zasobnika mam zamiar napchać trochę szpeju. 

 

A tym czasem przeskakuje na Tygrysa 😉

20220902_211010.jpg

20220902_211205.jpg

20220902_211255.jpg

20220902_211343.jpg

20220902_211438.jpg

20220902_211454.jpg

20220902_211637.jpg

20220902_211703.jpg

20220902_211851.jpg

20220902_212114.jpg

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.