kojot92 Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 Witam. Po dwumiesięcznej przerwie znowu naszło mnie na klejenie. Na warsztat miał iść Su-27 od akademii, ale jak zobaczyłem kokpit i fotele to mi się odechciało. Wygrzebałem więc z szafy Hellcata Edka . Wstyd się przyznać, ale to będzie mój pierwszy model z czymś takim co jest z przodu i się kręci, to się chyba śmigło nazywa. Z większych przeróbek planuję zrobić wysunięte klapy typu Fowlera, nitowanie oraz jak się uda wymalować znaki przynależności. Co do malowania jeszcze nie wiem, wyjdzie w trakcie. A więc zapraszam. PUDŁO: Na razie prace są na takim etapie: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Ostrowski Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 Łukasz znając Twoje wyczyny z Hokejami w 72ce to o efekty jestem spokojny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot92 Posted November 25, 2012 Author Share Posted November 25, 2012 o efekty jestem spokojny Dzięki Robert, choć jak to wszystko wyjdzie to się zobaczy. Zawsze mogę coś spaprać. Przez 2 dni wystrugałem coś takiego, niedużo ale zawsze coś. Miałem dylemat z kolorem. Ostatecznie kokpit przysnąłem farbką Gunze H58 i dosyć mocno złoszowałem: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhinoceros Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Noo- ładne struganie... Kibicuję! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Ostrowski Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 ładnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot92 Posted November 27, 2012 Author Share Posted November 27, 2012 Witam. Prace podążają z wolna do przodu. Cały czas "siedzę" w kokpicie, który wkleiłem w jedną połówkę kadłuba. Doszło także oszklenie które zamaskowałem no i będzie trzeba powoli zamykać Hellcata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.Durant Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Witam. Z ochotą będę śledził warsztacik, właśnie też rozpocząłem hellcata, tyle że w 1:72 także od edzia. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apache Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Fajnie wyszedł Ci ten kokpit. Warsztat będę oczywiście śledził. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot92 Posted April 14, 2013 Author Share Posted April 14, 2013 Witam. Mała aktualizacja. Bardzo wolno to idzie, ponieważ studia zabierają mi trochę czasu, ale i chęci do lepienia jakoś mało. Oto co mi się udało zrobić przez te kilka miesięcy. Sklejone połówki oraz ponitowane skrzydła i kadłub. Łącznia połówek też trochę pomęczyłem: Coś tam też maznąłem, co by nie zapomnieć jak się maluje aerografem: A tutaj prace nad żywicznym silnikiem Airesa, który musiałem trochę przerobić oraz dorobić mocowanie do kadłuba. Dojdą jeszcze kolektory z drutu cynowego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vis13 Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Będę śledził z wielką uwaga, także mam ten samolot na tapecie i staram się podpatrzyć tu i ówdzie. Zwróć uwagę, że łączenia blach były na dole. W sumie lepiej wytłumaczy to ten wątek http://pwm.org.pl/viewtopic.php?p=45129#p45129 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot92 Posted April 15, 2013 Author Share Posted April 15, 2013 Vis13, dzięki za linka na pewno się przyda. Zapomniałem dodać, że spód kadłuba nie jest jeszcze ponitowany. Zwlekałem z wyryciem tej linii podziałowej, ponieważ plany i zdjęcia które przeglądałem nie ukazywały jasno jak ona idzie no i jakoś zostawiłem ten problem. Link, który podesłałeś chyba wszystko wyjaśnia, więc linia na pewno będzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot92 Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 Witam. Pomęczyłem trochę silnik. Wkleiłem pierwszy rząd cylindrów oraz z miedzianego drucika zrobiłem popychacze od zaworów. Przybrudziłem też co nieco. Dodam, że niektóre cylindry były średnio odlane. Zastało jeszcze wkleić drugi rząd cylindrów, dorobić przewody paliwowe i kolektory. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Ostrowski Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 No Łukasz ,masakra ,piekna budowa ,malowanie slady ekspoatacji ,wymiatasz i foty ps,czym i jak robiłes nitowanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot92 Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 ps,czym i jak robiłes nitowanie Nitowadło własnej roboty, taśma 3M, trochę wprawy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Silnik klasa. Interesuje Cię jak wyglądał w Hellcacie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reiden Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Taśma służy jako przymiar w/g którego prowadzisz rylec lub nitowadło. Jest elastyczna więc możesz ją naklejać na skomplikowanych kształtach (bez problemu nakleisz ją układając w łuk) i na tyle gruba, że może pełnić funkcję linijki. Wojtek Fajga w swoim artykule na pwmie pokazywał zastosowanie takiej taśmy. Artykuł masz tu: http://pwm.org.pl/pwm/index.php/atykuy/techniki-modelarskie/114-nacinanie-linii-podziau-poszycia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot92 Posted April 24, 2013 Author Share Posted April 24, 2013 Interesuje Cię jak wyglądał w Hellcacie? Greatgonzo, silnik będzie częściowo odkryty, więc chce żeby miał jak najwięcej szczegółów. Taśma służy jako przymiar w/g którego prowadzisz rylec lub nitowadło. Dokładnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Inaczej. Masz trochę błędów, w tym dość kłopotliwe do poprawienia, o ile to co widać jest już sklejone. Nie chcę się tu wcinać z nimi, jeśli nie jest to dla Ciebie istotne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot92 Posted April 24, 2013 Author Share Posted April 24, 2013 Mam sporo zdjęć tego silnika, ale powiem tak, nie wszystko będzie zgodne z rzeczywistością i mi to nie przeszkadza. Ale z chęcią posłucham co jest do tej pory skopane?? PS: Greatgonzo, chyba wiem w czym jest problem. Wzorowałem się na silniku R-2800-21 a w hellcatach siedziały R-2800-10. Uups, taki mały babol . Na zmiany to już chyba za późno, zostanie tak jak jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Ostrowski Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Adam to jest specjalna tasma ,kupisz ja w sklepie dla lakiernikow koszt jak dobrze pamietam ok 10 zł . A nawiasem mowiac nie ogarniam przy niej nitowania ,dla mnie jest za cienka ,lepsza jest Dymo przynajmniej dla mnie ale za to doskonale sprawdza sie przy maskowaniu modeli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot92 Posted April 24, 2013 Author Share Posted April 24, 2013 Kiedyś też nitowałem przy użyciu taśmy izolacyjnej, tylko była zbyt miękka i za cienka no i nitowadło czasami schodziło z toru. Jak już nitować przy użyciu taśmy izolacyjnej to by się przydała jakaś najtańsza żeby była twarda no i chociaż dwie warstwy. A ta taśma 3m to chyba nic specjalnego, choć do nitowania czy rycia linii moim zdaniem jest dobra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Ostrowski Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Roberto a jak tam F-13???? zyje czy crash jak nic niespodziewanego nie stało sie na oszkleniu pod maskowaniem to jutro galeria wieczorową porą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacko Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 W niektórych modelarskich taka taśma jest również dostępna. Ja kupowałem w Exito. http://www.exito.sklep.pl/pl/c/TASMY-MASKUJACE/216 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Mam sporo zdjęć tego silnika, ale powiem tak, nie wszystko będzie zgodne z rzeczywistością i mi to nie przeszkadza. Ale z chęcią posłucham co jest do tej pory skopane?? PS: Greatgonzo, chyba wiem w czym jest problem. Wzorowałem się na silniku R-2800-21 a w hellcatach siedziały R-2800-10. Uups, taki mały babol . Na zmiany to już chyba za późno, zostanie tak jak jest. OK, jasne. Ogólnie masz rację z akcją -21/-10, z tym że tu też nie wszystko jest całkowicie jednoznaczne. Poza tym rzecz jest w kolorystyce i takich tam różnych. Ogólnie Twój silnik to do nielatającego samolotu pasuje, ale kto to będzie wiedział ;). Warsztat bardzo fajny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzu Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 ... rzecz jest w kolorystyce ... Z informacji jakie udało mi się wygmerać, to kolor obudowy reduktora i bloku powinien mieć kolorek ANA-513 (FS 16081 i odpowiadający mu MM 1791) zgadza się Można jakieś sugestie odnośnie całego silnika i jego kolorystyki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.