Skocz do zawartości

BMW R75 Italeri 1:35, fejslifting


Lipstein

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki za rady Kombinowałem z ciśnieniem i rozrzedzaniem farby, zielone pasy na koszu wózka to ostateczny efekt eksperymentów. po położeniu pasków z brązu zamierzam wszystko przetrzeć filcem albo papierem 1500, może pasta do zębów

zamierzam przesiąść się powoli na Pactry, bo moja modelarnia jest w pokoju, gdzie śpimy i małżowina trochę narzeka. Humbrole zostaną na dioramy i figurki. obok biura mam sklep modelarski, gdzie od stycznia ma być cała paleta Pactry, w cenie 4,50 zł sztuka, więc rozsądnie. Dobry wybór na początki malowania akrylami?

chcę też kupić jakiś tani aero z górnym zbiornikiem, obojętnie jaki, byle dało się regulować wielkość plamki - ten na zdjęciu (Paashe) jest pożyczony

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Spróbuj nabyć Adlera z aerografów.

Tania i jak na początek rozsądna opcja.

 

Co do farb to emalie - Modelmastery

Akryle - Vallejo

 

Pactry ponoć na początek są ok.

Nie wiem, bo nie używałem nigdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest aż tak źle, po dalszych zabiegach pewno będzie dobrze.

Niedawno dostałem w pracy na gwazkę prezet - Tamiya BMW 75. Tak więc przyglądam się teraz z jeszcze większym zainteresowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś dokładnie? "...Na taki typ filtra nie było miejsca na skrzyni biegów i musiano go umieścić na zbiorniku paliwa. Wymagało to dokonania zmian także w samym zbiorniku. Produkcją zbiornika zajęła się firma "Kraußmann" ze Szwarcenbergu a sam filtr produkowała "Filterwerken Mann & Hummel" Pokrywa filtra w kształcie chełmu nadała bardzo charakterystyczny wygląd motocyklowi BMW R75..."

 

A jak z tymi pasami kamuflażu? Ujdą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pactry są w porządku choć przesiadam się na Vallejo mają praktyczniejsze opakowania a aerograf mogę poleci np ten http://www.exito.sklep.pl/pl/p/MAR-Aerograf-AD-7790-dysza-0%2C3-mm-dysza-0%2C2-mm-ADLER/9178

 

Mam ten sam model aero obecnie i go używam.

Jest ok, ale igła często się blokuje ze względu na zabrudzenie aero, mimo regularnego i dokładnego czyszczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś dokładnie? "...Na taki typ filtra nie było miejsca na skrzyni biegów i musiano go umieścić na zbiorniku paliwa. Wymagało to dokonania zmian także w samym zbiorniku. Produkcją zbiornika zajęła się firma "Kraußmann" ze Szwarcenbergu a sam filtr produkowała "Filterwerken Mann & Hummel" Pokrywa filtra w kształcie chełmu nadała bardzo charakterystyczny wygląd motocyklowi BMW R75..."

 

A jak z tymi pasami kamuflażu? Ujdą?

Żałuję trochę, że dopiero teraz włączam się w ten wątek, ale wcześniej nie miałem czasu na pogrzebanie w książkach.

Do rzeczy. Garnek na baku jest jak najbardziej OK natomiast co do malowania to:

1. Od 1943 motocykle były malowane fabrycznie jednolicie kolorem dunkelgelb (RAL 8015) lub Wehrmacht Olive na które nanoszono nieregularne plamy lub wężyki w kolorze Olive Grun (Ral 8002). Kamuflaż oczywiście był dostosowany do warunków terenowych i pory roku. Często spotykamy pojazdy w kolorze fabrycznym, natomiast RZADKO stosowano malowanie trójbarwne typowe np. w jednostkach pancenych.

2. Od sierpnia 1944 wprowadzono nowy kamuflaż w którym kolorem bazowym był Olive Grun (RAL 6003)

 

Teraz pare ciekawych malunków

1. Zielony,który miałeś pewnie obronił by się jeśli miały to być bułgarski BMW, ale to nie ten front. Natomiast napewno byłoby OK dla Normandii bo to 1944 ( patrz punk 2 powyżej)

 

Snap4_zps1c1ec2df.jpg

 

2. Tutaj masz dwa malowania z okresu walk w Normadnii. Co prawda nie są to Twoje motocykle, ale chodzi o malunki

 

Snap5_zpsf8206a89.jpg

Snap6_zpseb2a15e0.jpg

 

3. A tu jest przykład BMW w malunkach trójbarwnych, ale z 1943 - walki pod Kurskiem

 

Snap3_zpsacebb650.jpg

 

Powyższe wiadomości pochodzą z książki "Motocykle Wermachtu" Wydawnictwo Militaria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zostawię malowanie spod Kurska, czwartej wersji malowania nie będzie, bo przy zmywaniu farby będą straty na modelu. Widzę, że mogłem też zostawić wersję bez brązu... Wosiek dzięki, pomogłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil ma chyba rację: ja jak pożyczyłem swój egzemplarz dokładnie wyczyściłem igłę i dyszę, mocząć je długo w benzynie ekstrakcyjnej - wypadło z nich mnóstwo syfu, przeważnie w kolorze Panzergrau i Dunkelgelb, bo właściciel głównie niemiecką pancerką się para

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czyszczę za pomocom cleanlux-su po każdym malowaniu a co jakiś czas za pomocom takich szczotek i też nie mam problemów z "zacinaniem" się igły w tym modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mała aktualizacja z prac malarskich:

 

IMG_2901.JPG

 

IMG_2902.JPG

 

IMG_2903.JPG

 

IMG_2904.JPG

 

IMG_2905.JPG

 

IMG_2908.JPG

 

IMG_2909.JPG

 

Galerii raczej nie będzie, więc w komentarzach proszę o łagodny wymiar kary; pierwszy kamuflaż trójbarwny, pierwsze sido i kalki na to, pierwszy łoś olejny na sido, pierwsze obicia robione gąbką i drobne ślady eksploatacji. Kalkomania SF.

 

Kierownica już całkowicie pomalowana, dojdą jeszcze zasobniki na kosz, ale muszę je podkleić polistyrenem i pomalować zgodnie z rozkładem barw kamo, bo teraz pasy barwne ułożone są odwrotnie...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bardzo fajny wyszedł fajne obicia mogłeś trochę bardziej sfatygować wnęcze wózka i trochę poprawić obicia na jego tyle a położyłeś na kalki jeszcze jedną warstwę sido bo trochę klisze widać ale to może by wina za grubych kalek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było sido pod i na kaliki, po dwie warstwy. Będę miał kalki dla SS na tablice rejestracyjne to wymienię. Będzie też oczywiście MG 34 i podest drewniany z forniru wewnątrz wózka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było sido pod i na kaliki, po dwie warstwy. Będę miał kalki dla SS na tablice rejestracyjne to wymienię. Będzie też oczywiście MG 34 i podest drewniany z forniru wewnątrz wózka

A używałeś jakiegoś płynu do kalek ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć jakąś szmatę na podłogę kosza bo chyba widac złe złączenie połówek. Przynajmniej na zdjęciach tak to wyglądfa.

 

Brakuje mi brudzenia opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, starego ModelMastera, staram się nie inwestować w rzadko używane płyny.
Też tak kiedyś uważałem ale w końcu kupiłem i nie żałuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.