bartek33365 Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 Witam i zapraszam do wizyt w warsztacie Albatrosa. Zamierzam wykonac go PZP. Jest to dla mnie drugi model z WWI. Największymi problemami jakie myślę że spotkam to linki, malowanie drewna i sklejenie skrzydeł. In-box Malowanie pudełkowe Manfreda von Richthofena Jasta 11 Francja Listopad 1917 Prace rozpoczęte od oczyszczenia wnętrza z śladów po wypychaczach, sklejenie skrzydła i silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kub Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 Ładny samolot sobie wybrałeś więc będę zaglądał regularnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil zoszak Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 Jeden z najładniejszych I wojennych. Jak nie najładniejszy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawek_26869 Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 Bartku, możesz mi powiedzieć jak model wygląda z jakością wyprasek? Też bym sobie go sklecił i zastanawiam się czy kupić Rodena czy trochę droższego Eduarda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek33365 Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Bartku, możesz mi powiedzieć jak model wygląda z jakością wyprasek? Też bym sobie go sklecił i zastanawiam się czy kupić Rodena czy trochę droższego Eduarda. Jakością odbiega znacząco od Edka ale za to Roden ma znacznie więcej modeli i malowań. Tutaj często zdarzają się nadlewki i małe przesunięcia formy. Na razie nie mam większych zastrzeżeń do tego modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawek_26869 Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Dzięki za odpowiedź. Chyba też zakupię Rodena, bo w Edku nie ma kalek do "ptaszka" Czerwonego Barona; no chyba że uda mi się gdzieś "wylukać" kalki to raczej kupię Edka. Powodzenia w klejeniu, przysiądę sobie cichutko i będę obserwował. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slash Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Proponowałbym jednak Edka z racji jakości zestawu. Kalek do Manfreda jakiś wyszukanych nie potrzeba raczej. Jeden z najładniejszych I wojennych. Jak nie najładniejszy najładniejszy Cała seria D czy akurat D.V? Bo mi się chyba D.II i III bardziej podobają. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil zoszak Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 D.III czy D.V był najładniejszy... Kwestia gustu... fakt D.V był niewypałem w kwestii ogólnej późniejszej eksploatacji (przyrost formy nad treścią) A z kolei D.III był od niego nieco wolniejszy to o wiele bardziej wytrzymalszy w trakcie manewrów i w locie. Skrzydła w D.V potrafiły się w locie złożyć w pół lub też odlecieć od reszty kadłuba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slash Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Kwestia gustu... A to niezależnie co byśmy porównywali. Z tymi prędkościami to nie ma co się rozliczać bo po źródło to podaje co innego. Z resztą jak wtedy z tą mierzalnością było to wiadomo.. wystarczy popatrzeć np. na parametry samolotów niemieckich z "niemieckich" źródeł i to co pomierzyli ententy na zdobycznych samolotach. Oraz odwrotnie. Różnice na poziomie 5, 10 km/h nie mają tu i tak znaczenia. W tej epoce odpadające skrzydła to raczej nie rzadkość. Problemem D.V było znaczne nie pokrywanie się środka parcia względem dźwigara przez co skrzydła lubiły się wykręcić. Ogólnie samolot i tak pozostał dość mułowaty na co uskarżali się jego kierowcy. Do tego osiągi przeciwników rosły znacząco. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjujik Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 trochę droższego Eduarda. Albo kupić przepak Smera (czyli Edka niewiele drożej niż Rodena). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awiatik Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Albo kupić przepak Smera (czyli Edka niewiele drożej niż Rodena). I ja tak zrobiłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek33365 Posted January 25, 2013 Author Share Posted January 25, 2013 Powoli do przodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawek_26869 Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Albo kupić przepak Smera (czyli Edka niewiele drożej niż Rodena). I ja tak zrobiłem. To wygląda na to, że i ja tak chyba zrobię, ufając Szanownym Kolegom Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek33365 Posted February 3, 2013 Author Share Posted February 3, 2013 I kolejny UP Przygotowałem kadłub do dalszej zabawy ze strukturą drewna. Pomalowałem także skrzydło górne, wymaga jeszcze parę poprawek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek33365 Posted February 8, 2013 Author Share Posted February 8, 2013 Skrzydło poprawione, zacząłem również przygotowywać kadłub do dalszego malowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek33365 Posted February 9, 2013 Author Share Posted February 9, 2013 Kalki na górnym skrzydle położone, to była wielka męka podczas naklejania rozsypały mi się i musiałem w wielu miejscach domalować brakujący fragment. Kadłub pomalowany oczywiście wymaga paru poprawek. Pozdrawiam Bartek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek33365 Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Coraz bliżej końca. Skrzydło górne przyklejone, czas na naciągi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpl Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Ładnie Ci to idzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krosto Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Czołem, Jednak praktyka jest najlepszym nauczycielem. Efekty Twoich prac są coraz lepsze A jak tam z geometrią skrzydeł? nie zwichrowały się? pozdrawiam, K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek33365 Posted February 20, 2013 Author Share Posted February 20, 2013 Dzięki, Ze skrzydłami wszystko w porządku tylko na początku przymiarki leżały na karabinach. Musiałem lekko podwyższyć wsporniki i jest dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek33365 Posted March 4, 2013 Author Share Posted March 4, 2013 Naciągi zrobione. Coraz bliżej końca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpl Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Naciągi bardzo ładne, choć jeden, ten najbliżej aparatu, trochę nienaciągnięty... Ale to drobiazg. Może w przyszłości spróbujesz metody zakładania naciągów jeszcze przed malowaniem, przez wywiercony otwór w skrzydle/zastrzale, który następnie zaszpachlujesz, albo zalejesz klejem i wyszlifujesz? Wtedy naciągi (przyklejane CA) są naprawdę naciągnięte. Ale i te teraz są OK. Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek33365 Posted March 7, 2013 Author Share Posted March 7, 2013 Podwozie zamontowane, czas na wash i resztę drobiazgów. ... Albatros skończony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek33365 Posted March 7, 2013 Author Share Posted March 7, 2013 Zapraszam do galerii viewtopic.php?f=64&t=37233 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.