fiedotow Napisano 26 Lutego 2013 Share Napisano 26 Lutego 2013 Znany wszystkim miłośnikom Spitfirów model, więc nie robię In-Boxa. Z resztą już za późno. To oryginalny Matchbox, a nie przepak Revella. W założeniach mam wykonanie "dwudziestki dwójki" bez fabrycznych ulepszaczy. No, wyjątek to działka Mastera. Na początek zeskalowałem i wydrukowałem na papierze samoprzylepnym wnętrze Spitfire z Kartonowego Arsenału. Reszta - wiadomo, naklejanie na płytki plastikowe, obróbka i klejenie. Tak powstawała wręga nr 8 Perforowana listwa powstawała przy naklejonym na plastik metalowym kątomierzu. Tyle powstało przedwczoraj. Jakiś czas temu przeglądałem zmagazynowane pudła z modelami. Oczywiście otworzyłem Spitka "zapałczakowego". Powiększyłem na ksero blachę i zacząłem robić fotel. Postanowiłem użyć do 22. Dołożyłem zasobnik na flary, poprawiłem to i owo. Dziś ciąg dalszy wręgi 8 i zawieszenie fotelu. Wymaga jeszcze dokończenia. Koniec końców wręga znalazła się na miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HK1885 Napisano 27 Lutego 2013 Share Napisano 27 Lutego 2013 Jako miłośnik Spitfire'ów powiem krótko - wygląda to bardzo zacnie Sam miałem pomysł z wykorzystaniem modeli kartonowych jako gotowego waloryzatora. Model ma już swoje lata, ale nie mam watpliwości, że ładnie go podciągniesz. Jakieś plany konkretne co do oznaczeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 27 Lutego 2013 Share Napisano 27 Lutego 2013 no niezła wprawka modelarska. Nigdy tego nie próbowałem wykonać - cóż może się skuszę w jakiejś większej skali. Boguś powiedz gdzie można takie szablony zdobyć i czy zawsze trzeba je skalować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 27 Lutego 2013 Autor Share Napisano 27 Lutego 2013 Najprościej poszukać w necie kartonówkę ze Spitem od Halińskiego. Wydruk próbny tego, co potrzebujesz a później skalowanie wg modelu najlepiej. Można to robić w jakimś programie graficznym albo wkleić do Worda. W obu przypadkach najlepiej wychodzi ze skalowania procentowego. Myślałem również nad zastosowaniem kartonówek do przygotowania masek do malowania kamo. Życzę powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 28 Lutego 2013 Autor Share Napisano 28 Lutego 2013 Burty gotowe do zapełniania osprzętem. Muszę dokładnie przemyśleć malowanie i montaż elementów, ponieważ większość całych wręg jest przyklejona do prawej burty a po lewej stronie znajdują się spore elementy zachodzące na nie. Dziś powstała korbka zamykania limuzyny kabiny. Co prawda tej wręgi nie będzie widać ale stanowi element konstrukcyjny kokpitu. Mogłem zrobić jaki pełną i bez otworów... Na ostatnim zdjęciu z kokpitem Mk. VIII w 1:48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 28 Lutego 2013 Share Napisano 28 Lutego 2013 Baaardzo ciekawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 28 Lutego 2013 Share Napisano 28 Lutego 2013 Orzeszty orzeszku ... co tu się wyprawia. Piękna robota, kolega musi bardzo kochać to cięcie, gięcie, szlifowanie, przycinanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 4 Marca 2013 Autor Share Napisano 4 Marca 2013 Pomalutku do przodu. Dalsze prace nad wnętrzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 4 Marca 2013 Share Napisano 4 Marca 2013 Pozwól zachwyt wyrazić. Rewelacyjnie idziesz z tym detalowaniem, widać i sprawność i biegłość w Spitach - wiadomo - Katedra Spitfirologii... Mam jedną prośbę na mniej lub bardziej odległą przyszłość - spokojnie i z planem podejdź do malowania i ekspoloatacji. W ostatniej V-tce jest już fajnie, XII-tka wywołała mieszane uczucia. Tu jest szansa na świetnego wzorcowego Spita. Wiem co piszę, bo sam teraz dużo ćwiczę... Pozdrawiam - Mikołaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 4 Marca 2013 Autor Share Napisano 4 Marca 2013 Dzięki Mikołaju za słowa pochwały. Prawdę mówiąc boję się etapu malowania "22". Ale już zakładam niewielkie ślady zużycia. Maszyna ma być "prawie nówka". Poza tym oznakowanie będzie od masek. Tylko muszę poszukać lepszych napisów eksploatacyjnych, bo tym z kalek ze względu na wiek nie bardzo ufam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 5 Marca 2013 Share Napisano 5 Marca 2013 Fiedotow jakiś czas temu miałem okazję sklejać matchboxa używając firmowych kalek, nie masz się co ich obawiać, mimo wieku kładą się rewelacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 5 Marca 2013 Autor Share Napisano 5 Marca 2013 Przetestowałem zbędną kaleczkę i jest ok. Mam Liquid Decal Film jakby co. Tylko jak toto rozcieńczyć do aero? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 5 Marca 2013 Share Napisano 5 Marca 2013 [...] Mam Liquid Decal Film jakby co. Tylko jak toto rozcieńczyć do aero? No jak to czym, specyfikiem chętnie wlewanym prawie do wszystkiego czym malujemy - leveling thinnerem W tym przypadku sprawdzone w działaniu osobiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 5 Marca 2013 Autor Share Napisano 5 Marca 2013 Cholera... A ja czekam na przesyłkę... Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 5 Marca 2013 Share Napisano 5 Marca 2013 Przetestowałem zbędną kaleczkę i jest ok. Mam Liquid Decal Film jakby co. Tylko jak toto rozcieńczyć do aero? Nie wiem czym to rozcieńczyć, ale chcę zwrócić Twoją uwagę na pewną rzecz, która stała się w moim modelu, mianowicie; kładłem stare kalki Matchboxa i po zbyt długim pozycjonowaniu zaczęły ciemne kolory puszczać barwnik na model, uczulam na ten aspekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 5 Marca 2013 Autor Share Napisano 5 Marca 2013 Więc jednak wypada prysnąć... Pocieszam się tym, że znalazłem napisy w 1:32. Co prawda do Merlinów, ale część pasuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 6 Marca 2013 Autor Share Napisano 6 Marca 2013 Przy tak dużym modelu grzechem byłoby nie pokazać czegoś w środku. Oczywiście silnik musi być. Tylko problem... Ten z zestawu może z daleka i we mgle przypomina Griffona... Po oględzinach sklejonego "silnika" i analizie zdjęć doszedłem do wniosku, że najprościej będzie zbudować Gryfa od podstaw. Najbardziej rzetelnym wzorcem wydał mi się Airesowski Griffon w 1:48 do Spite 22/24. Zamówiłem go w Tora, Tora, Tora chyba w niedzielę w nocy a wczoraj (środa) otrzymałem przesyłkę. Nie muszę chyba opisywać wyglądu zestawu. Chyba, że chcecie, to wrzucę tu IB. Teraz tylko pomiary, powiększanie i klejenie. Aires, Airfix, "made in Fiedotow" Aires i moje wykleiny. Tyle powstało dziś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 7 Marca 2013 Share Napisano 7 Marca 2013 Jak wiesz, lubię takie klimaty, a zapowiedź silnika wygląda smakowicie. Wiem, że już kilka razy o tym pisałem i jesteś na moje zrzędzenie odporny, ale powtórzę - dla dobra efektu końcowego linia produkcyjna winna być ograniczona - wojny nie ma. Ten Spit powinien być wychuchany do granic (granic przyjętej koncepcji), mimo, iż wadą jego jedyną jest stwierdzony brak szachownicy A uprzedzając ewentualne zarzuty - po prostu uważam, że założenie budowy modelu mocno zdetalowanego wymaga poświęcenia mu odpowiedniego czasu nie dzielonego pomiędzy kilka czy kilkanaście innych projektów. Jak nie ma czasu, to łatwiej ulec pokusom typu - a tego kabelka nie zrobię, a to tam walnę pędzlem itp. Uwagi by nie było, gdyby model był "spudła". Ale już sama kabina i silnik oznaczają otwarcie głównych i newralgicznych dla wyglądu modelu przestrzeni. Im lepiej będą zrobione (a już widać, że tak będzie), tym lepiej trzeba będzie zrobić wszystkie inne widoczne drobiazgi, a następnie tym lepiej całość pomalować. Czego życzę, co więcej: czego oczekuję! A sam samolot ładny (choć Spit lata na Merlinie...). Było o malowaniu? Bo srebrne ładne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 7 Marca 2013 Share Napisano 7 Marca 2013 Boguś - to jakiś żart - prawda??? jak tak dalej pójdzie to zniechęcisz niejednego użytkownika do wystawiania warsztatów na tym forum. Sam się zastanawiam czy jest sens w przyszłości konkurować z Twoją twórczością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 8 Marca 2013 Autor Share Napisano 8 Marca 2013 Mospanowie! Miód lejecie na me serce. Ale jeszcze dużo pracy... Mikołaju... Rzeczywiście dużo czasu poświęcam obecnie na budowę modeli a to dla tego, że go mam. Urlop zdrowotny Nie śpieszę się zbytnio... Co do malowania, to jeszcze nie jestem jeszcze na etapie srebrnych Spitfire... Będzie i to na 200%. Tomku... Ależ nie zamierzam nikogo zniechęcać... Ot... Łaził za mną ten projekt od długiego czasu i tyle... Chcę się podzielić z Wami, Szlachetni radością tworzenia... Niewiele dziś powstało, ale zawsze coś... Bryła silnika nabiera kształtów. Wyloty spalin z silnika będą odlewane z żywicy. Z resztą cały silnik mam zamiar odlać z żywicy. Może powstaną kolejne Maszyny z tym silnikiem a wykonywanie od podstaw następnych troszkę mnie przeraża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert p Napisano 8 Marca 2013 Share Napisano 8 Marca 2013 Urlop zdrowotny Czyli 365 dni - też bym tak chciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 8 Marca 2013 Share Napisano 8 Marca 2013 Urlop zdrowotny Czyli 365 dni - też bym tak chciał marzenie każdego modelarza - renta w wieku 30 lat i pełny etat na sklejanie modeli do teoretycznej emerytury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 9 Marca 2013 Autor Share Napisano 9 Marca 2013 Urlop "tylko" do końca czerwca. Ale dobre i to ;) Aktualności. Wyloty spalin z silnika: Drążek sterowy. Usterzenie poziome. Dobrze widać błędy obrysu. Na papierze samoprzylepnym wydrukowałem rysunek usterzenia. Nakleiłem na karton. Po wycięciu środka brzegi utwardziłem Super Glue. Tak powstał szablon do korekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 10 Marca 2013 Share Napisano 10 Marca 2013 Dokładnie. Ja byłbym ostrożny z tego typu poprawkami... Fiedetow, jak stresują cię rozbieżności w obrysie to poszukaj planów na których się wzorował projektant formy. To mniejsza praca niż korekty modelu, a w nich model zazwyczaj leży w 100% prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 10 Marca 2013 Autor Share Napisano 10 Marca 2013 Z rozmów na PW z ludźmi na LSP i moim kuzynem z U.K. Plany pochodzą z SAM Modellers Datafile 05 - The Supermarine Spitfire Partt2 Griffon-Powered autorstwa J. R. Jackiewicza. I jeszcze porównanie z usterzeniem Airfixa, który chyba lepiej oddaje bryłę Spitfire 22. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.