Skocz do zawartości

MiG-23MF nb 139


Mikele

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Posiada ktoś zdjęcia 139 z okresu służby? Kupiłem model Trumpetera w 1:48 i chciałbym zweryfikować zarówno kamuflaż jak i ilość i układ godeł zaproponowany przez producenta.

 

77480_1195381740.jpg

 

w internecie znalazlem w zasadzie zdjęcia już z Bydgoszczy, głównie po renowacji w WZL.

 

 

 

 

edit:

 

Nie ma to jak odpowiedzieć samemu sobie ;)

 

http://www.airplane-pictures.net/photo/278601/139-poland-air-force-mikoyan-gurevich-mig-23mf/

 

http://www.lwwo.slupsk.pl/index.php?&cc=fotoz&typ=jednostki&we=28plm&cz=archiwum_2&v=&id=

 

Ale sądzę, że nie tylko mi się linki przydadzą.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Posiada ktoś zdjęcia 139 sprzed okresu służby?

 

Możesz precyzyjniej określić okres o jaki ci chodzi? Przed służbą to tylko montaż u ruskich pozostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc Panowie

 

603430_403993576315932_896677712_n_zpsfee8db84.jpg

 

Na tym zdjęciu wygląda, że spód kadłuba pod silnikiem jest szary. Na innych zdjęciach wygląda, że spód jest cały jednolicie błękitny. Może to być tak, ze w oryginalnym lamowaniu z ZSRR przylatywały do nas samoloty z dwubarwnym malowaniem spodu a po remontach u nas dostawały malowanie z jednym kolorem na spodzie? Dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne radzieckie "lamowanie" (jak to nazwałeś ) było szare i z tego co wiem, wszystkie nowe MiGi przyleciały do nas pomalowane na szaro.

Potem, w zależności od miejsca remontu (Polska, NRD, Bułgaria, ZSRR) dostawały nowe malowanka.

139 jaki tu pokazano ma fotce ma kamuflaż po remoncie w Dreźnie (dla tych co nie pamiętają - to dawne NRD, czyli w założeniu, ci dobrzy Niemcy).

W Polsce MiGi były remontowane w Dęblinie i tam powrócono do korzeni malowania - jednolicie na szaro (choć zapewne w innym odcieniu),

 

Na tym zdjęciu wygląda, że spód kadłuba pod silnikiem jest szary. Na innych zdjęciach wygląda, że spód jest cały jednolicie błękitny.
Ale piszesz o n/b 139 czy o różnych samolotach. Bo z tego co na szybko przejrzałem były 2 wersje malowania spodów kadłuba - z szarym tyłem i całym błękitnym spodem, ale nie znalazłem jednego samolotu z dwoma rodzajami malowania spodu.

 

Więcej zapewne powiedzą Ci spece od MiGów-23 z tego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się wyjaśniło w kwestii "lamowania"

 

Piszę o 139 właśnie, na zdjęciu, którego link wrzuciłem w 1 poście wygląda, że cały spód jest w jednym kolorze, choć to tylko zgadywać można bo powłoka lakiernicza jest mocno zniszczona. Z tego co piszesz wychodzi na to, że niezłą książkę można by napisać o samym tylko malowaniu naszych MiG-23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce MiGi były remontowane w Dęblinie i tam powrócono do korzeni malowania - jednolicie na szaro (choć zapewne w innym odcieniu),

Dęblińskie po remontach nie dostały malowania w aluminum z szarą osłoną radaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies na forum pisałem ze swietna sprawa sa artykuły p.Toporowicza w Model fanie ,to czego szukasz jest w numerze 1/2004.

 

Samoloty z Drezna miały spod dwu kolorowy jasno niebieski, jasno szary. Dokładne FS i numery farb maja Czesi i na ich stronach poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej bym obstawiał, że ten kamuflaż pochodzi z bułgarskiego Płowdiw niż z Drezna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty Michał chcesz konkretnie ? Jesli tego 139 a nie mozesz znalezc w sieci innych zdjec, to wpisz w w wyszukiwarce Czech Mig-23 colors,camouflage, barvy ,photo .Z Czechami jest łatwiej poniewaz zarowno MFy jak i BNy /chyba tez 2 U/ miały ten sam kamuflaz co nasze . Jest jeszcze modelforum.cz, valka.cz

Nasze 050,121,139,146,147,148,149 miały ten sam Drezdenski kamuflaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam sposobu na dobranie odpowiednich kolorów (Gunze C), rozkład plam na podstawie zdjęć od burt w zasadzie można już oszacować, choć fota od góry też by się przydała. Z godłami już wszystko wiadomo, gryfy i liczby "1000" na obu burtach, pozostałe godła tylko na lewej burcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjęciu wygląda, że spód kadłuba pod silnikiem jest szary. Na innych zdjęciach wygląda, że spód jest cały jednolicie błękitny. Może to być tak, ze w oryginalnym lamowaniu z ZSRR przylatywały do nas samoloty z dwubarwnym malowaniem spodu a po remontach u nas dostawały malowanie z jednym kolorem na spodzie? Dobrze kombinuję?

Na tym zdjęciu jest w malowaniu po remoncie w Dreźnie. Kolory:

oliwkowozielony FS34052

ciemny zielony FS34097

jasny brązowy FS33303

jasny niebieski FS35622

kolory przybliżone, szarego na spodzie nie podano. Numerki z Polish Wings

Oryginalne radzieckie "lamowanie" (jak to nazwałeś ) było szare i z tego co wiem, wszystkie nowe MiGi przyleciały do nas pomalowane na szaro.

Dwie szparki w kamo.

W Polsce MiGi były remontowane w Dęblinie i tam powrócono do korzeni malowania - jednolicie na szaro (choć zapewne w innym odcieniu

I tak jak pisze Leszek, na srebrno.

Z tego co piszesz wychodzi na to, że niezłą książkę można by napisać o samym tylko malowaniu naszych MiG-23

Już jest, Polish Wings

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce MiGi były remontowane w Dęblinie i tam powrócono do korzeni malowania - jednolicie na szaro (choć zapewne w innym odcieniu

I tak jak pisze Leszek, na srebrno.

A ja bym polemizował mimo wszystko... bo gdzie był malowany choćby MiG-23 n/b 101 naszego forumowego kolegi - Marka skoro miał kolor szary?

Zdaje się, że część była srebrna, część szara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na srebrno kila szt. reszta szara

 

edit

 

samoloty dostarczone z ZSRR były szare, lecz od wnęki podwozia miały kolor srebrny matowy ( w jakiejś relacji narysowałem przebieg tych kolorów i chyba trzeba to wznowić). Jedynie samoloty MIG-23 UB (845 i 856) były w kamuflażu. Po remontach wróciły w różnych malowaniach w zależności od miejsca. Jednak w większości (zaznaczam większości) został zachowany schemat z innym kolorem spodu kadłuba . Najczęściej był to kolor błękitny a tylna część szara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Zgadza się Dokładnie to BD3-66-23N pod samolotem (1)40 jaki znajduje się już w muzeum SP w Dęblinie. Zupełnie o tej perełce zapomniałem, przypomniał mi dyrektor działu wystaw podczas miłej rozmowy. Mają plan przemalować samolot, już schemat oryginalnego numeru bocznego podesłałem.

Więcej zdjęć będzie w kolejnej mojej edycji Walkaround'a uzbrojenia lotniczego ZSRR/Rosji. Tylko zamieszczę go pewnie w drugiej połowie października, chcę go ładnie opracować, trochę zdjęć w tym roku przybyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno maszyna unikalna na skalę europy bo ponoć jako jedyny ma w pełni sprawną instalację zrzutu bomby specjalnej.

Artykuł w "Lotnictwo z szachownicą 8 (1/2004)- U nas też były. Nosiciele broni A"

 

W sumie wielkie dzięki bo nie wiedziałem jak ona wyglądała ta belka-artykuł tylko ja opisywał,ze ponoć był podobna do tej z MIG-21 -moim zadanie jednak nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Na zdjęciach widuję się, że UB/szkolne egzemplarze miały dodatkowe zbiorniki paliwa podczepiane na ruchomej części skrzydła, a czy te zbiorniki były mocowane w komplecie z rakietami w samolotach jednomiejscowych, tj. w konfiguracji bojowej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.