Mikele Napisano 27 Maja 2013 Share Napisano 27 Maja 2013 (edytowane) Cześć, Posiada ktoś zdjęcia 139 z okresu służby? Kupiłem model Trumpetera w 1:48 i chciałbym zweryfikować zarówno kamuflaż jak i ilość i układ godeł zaproponowany przez producenta. w internecie znalazlem w zasadzie zdjęcia już z Bydgoszczy, głównie po renowacji w WZL. edit: Nie ma to jak odpowiedzieć samemu sobie ;) http://www.airplane-pictures.net/photo/278601/139-poland-air-force-mikoyan-gurevich-mig-23mf/ http://www.lwwo.slupsk.pl/index.php?&cc=fotoz&typ=jednostki&we=28plm&cz=archiwum_2&v=&id= Ale sądzę, że nie tylko mi się linki przydadzą. Edytowane 27 Maja 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 27 Maja 2013 Share Napisano 27 Maja 2013 Cześć, Posiada ktoś zdjęcia 139 sprzed okresu służby? Możesz precyzyjniej określić okres o jaki ci chodzi? Przed służbą to tylko montaż u ruskich pozostaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 27 Maja 2013 Autor Share Napisano 27 Maja 2013 Z okresu służby w Słupsku. Źle "zęby" złożyłem, już poprawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 27 Maja 2013 Share Napisano 27 Maja 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 27 Maja 2013 Share Napisano 27 Maja 2013 alez pieknie osłona obdarta z farby jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 27 Maja 2013 Share Napisano 27 Maja 2013 Sprawdź profil facebook'owy 28 PLM, jest tam cała masa zdjęć. I Polish Wings o MiG-23 ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 27 Maja 2013 Autor Share Napisano 27 Maja 2013 Dzięki za pomoc Panowie Na tym zdjęciu wygląda, że spód kadłuba pod silnikiem jest szary. Na innych zdjęciach wygląda, że spód jest cały jednolicie błękitny. Może to być tak, ze w oryginalnym lamowaniu z ZSRR przylatywały do nas samoloty z dwubarwnym malowaniem spodu a po remontach u nas dostawały malowanie z jednym kolorem na spodzie? Dobrze kombinuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 28 Maja 2013 Share Napisano 28 Maja 2013 Oryginalne radzieckie "lamowanie" (jak to nazwałeś ) było szare i z tego co wiem, wszystkie nowe MiGi przyleciały do nas pomalowane na szaro. Potem, w zależności od miejsca remontu (Polska, NRD, Bułgaria, ZSRR) dostawały nowe malowanka. 139 jaki tu pokazano ma fotce ma kamuflaż po remoncie w Dreźnie (dla tych co nie pamiętają - to dawne NRD, czyli w założeniu, ci dobrzy Niemcy). W Polsce MiGi były remontowane w Dęblinie i tam powrócono do korzeni malowania - jednolicie na szaro (choć zapewne w innym odcieniu), Na tym zdjęciu wygląda, że spód kadłuba pod silnikiem jest szary. Na innych zdjęciach wygląda, że spód jest cały jednolicie błękitny.Ale piszesz o n/b 139 czy o różnych samolotach. Bo z tego co na szybko przejrzałem były 2 wersje malowania spodów kadłuba - z szarym tyłem i całym błękitnym spodem, ale nie znalazłem jednego samolotu z dwoma rodzajami malowania spodu. Więcej zapewne powiedzą Ci spece od MiGów-23 z tego forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 28 Maja 2013 Autor Share Napisano 28 Maja 2013 Trochę się wyjaśniło w kwestii "lamowania" Piszę o 139 właśnie, na zdjęciu, którego link wrzuciłem w 1 poście wygląda, że cały spód jest w jednym kolorze, choć to tylko zgadywać można bo powłoka lakiernicza jest mocno zniszczona. Z tego co piszesz wychodzi na to, że niezłą książkę można by napisać o samym tylko malowaniu naszych MiG-23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 28 Maja 2013 Share Napisano 28 Maja 2013 W Polsce MiGi były remontowane w Dęblinie i tam powrócono do korzeni malowania - jednolicie na szaro (choć zapewne w innym odcieniu), Dęblińskie po remontach nie dostały malowania w aluminum z szarą osłoną radaru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 28 Maja 2013 Share Napisano 28 Maja 2013 Gdzies na forum pisałem ze swietna sprawa sa artykuły p.Toporowicza w Model fanie ,to czego szukasz jest w numerze 1/2004. Samoloty z Drezna miały spod dwu kolorowy jasno niebieski, jasno szary. Dokładne FS i numery farb maja Czesi i na ich stronach poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 28 Maja 2013 Autor Share Napisano 28 Maja 2013 http://www.cybermodeler.com/aircraft/mig-23/mig-23_profile01.shtml Takie coś jeszcze znalazłem, wygląda jak punkt zaczepienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 28 Maja 2013 Share Napisano 28 Maja 2013 Bardziej bym obstawiał, że ten kamuflaż pochodzi z bułgarskiego Płowdiw niż z Drezna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 28 Maja 2013 Share Napisano 28 Maja 2013 Co Ty Michał chcesz konkretnie ? Jesli tego 139 a nie mozesz znalezc w sieci innych zdjec, to wpisz w w wyszukiwarce Czech Mig-23 colors,camouflage, barvy ,photo .Z Czechami jest łatwiej poniewaz zarowno MFy jak i BNy /chyba tez 2 U/ miały ten sam kamuflaz co nasze . Jest jeszcze modelforum.cz, valka.cz Nasze 050,121,139,146,147,148,149 miały ten sam Drezdenski kamuflaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 28 Maja 2013 Autor Share Napisano 28 Maja 2013 Szukam sposobu na dobranie odpowiednich kolorów (Gunze C), rozkład plam na podstawie zdjęć od burt w zasadzie można już oszacować, choć fota od góry też by się przydała. Z godłami już wszystko wiadomo, gryfy i liczby "1000" na obu burtach, pozostałe godła tylko na lewej burcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 28 Maja 2013 Share Napisano 28 Maja 2013 chyba na płycie z aeroplana jakieś fotki były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 28 Maja 2013 Share Napisano 28 Maja 2013 Na tym zdjęciu wygląda, że spód kadłuba pod silnikiem jest szary. Na innych zdjęciach wygląda, że spód jest cały jednolicie błękitny. Może to być tak, ze w oryginalnym lamowaniu z ZSRR przylatywały do nas samoloty z dwubarwnym malowaniem spodu a po remontach u nas dostawały malowanie z jednym kolorem na spodzie? Dobrze kombinuję? Na tym zdjęciu jest w malowaniu po remoncie w Dreźnie. Kolory: oliwkowozielony FS34052 ciemny zielony FS34097 jasny brązowy FS33303 jasny niebieski FS35622 kolory przybliżone, szarego na spodzie nie podano. Numerki z Polish Wings Oryginalne radzieckie "lamowanie" (jak to nazwałeś ) było szare i z tego co wiem, wszystkie nowe MiGi przyleciały do nas pomalowane na szaro. Dwie szparki w kamo. W Polsce MiGi były remontowane w Dęblinie i tam powrócono do korzeni malowania - jednolicie na szaro (choć zapewne w innym odcieniu I tak jak pisze Leszek, na srebrno. Z tego co piszesz wychodzi na to, że niezłą książkę można by napisać o samym tylko malowaniu naszych MiG-23 Już jest, Polish Wings Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 28 Maja 2013 Share Napisano 28 Maja 2013 W Polsce MiGi były remontowane w Dęblinie i tam powrócono do korzeni malowania - jednolicie na szaro (choć zapewne w innym odcieniu I tak jak pisze Leszek, na srebrno. A ja bym polemizował mimo wszystko... bo gdzie był malowany choćby MiG-23 n/b 101 naszego forumowego kolegi - Marka skoro miał kolor szary? Zdaje się, że część była srebrna, część szara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 28 Maja 2013 Share Napisano 28 Maja 2013 Jak gdzie, w Dęblinie. Tam malowali i na szaro i na srebrno ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 28 Maja 2013 Share Napisano 28 Maja 2013 na srebrno kila szt. reszta szara edit samoloty dostarczone z ZSRR były szare, lecz od wnęki podwozia miały kolor srebrny matowy ( w jakiejś relacji narysowałem przebieg tych kolorów i chyba trzeba to wznowić). Jedynie samoloty MIG-23 UB (845 i 856) były w kamuflażu. Po remontach wróciły w różnych malowaniach w zależności od miejsca. Jednak w większości (zaznaczam większości) został zachowany schemat z innym kolorem spodu kadłuba . Najczęściej był to kolor błękitny a tylna część szara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 Podczepiam się do najnowszego tematu o MiG-23, może moderatorzy zrobią taki o tym samolocie na wzór tych przyklejonych. Konkurs, co to za ustrojstwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 belka specjalna do atomówki ?na radomskim lotnisku robione zdjęcie?a właściwie przed nim....nr burtowy bodajże "140" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 Zgadza się Dokładnie to BD3-66-23N pod samolotem (1)40 jaki znajduje się już w muzeum SP w Dęblinie. Zupełnie o tej perełce zapomniałem, przypomniał mi dyrektor działu wystaw podczas miłej rozmowy. Mają plan przemalować samolot, już schemat oryginalnego numeru bocznego podesłałem. Więcej zdjęć będzie w kolejnej mojej edycji Walkaround'a uzbrojenia lotniczego ZSRR/Rosji. Tylko zamieszczę go pewnie w drugiej połowie października, chcę go ładnie opracować, trochę zdjęć w tym roku przybyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 podobno maszyna unikalna na skalę europy bo ponoć jako jedyny ma w pełni sprawną instalację zrzutu bomby specjalnej. Artykuł w "Lotnictwo z szachownicą 8 (1/2004)- U nas też były. Nosiciele broni A" W sumie wielkie dzięki bo nie wiedziałem jak ona wyglądała ta belka-artykuł tylko ja opisywał,ze ponoć był podobna do tej z MIG-21 -moim zadanie jednak nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 18 Grudnia 2013 Share Napisano 18 Grudnia 2013 Na zdjęciach widuję się, że UB/szkolne egzemplarze miały dodatkowe zbiorniki paliwa podczepiane na ruchomej części skrzydła, a czy te zbiorniki były mocowane w komplecie z rakietami w samolotach jednomiejscowych, tj. w konfiguracji bojowej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.