Skocz do zawartości

PZL-23B Karaś 1/48 MirageHobby


bartek33365

Rekomendowane odpowiedzi

...

 

Edit:

Czy jednoczesne opuszczenie obu lotek na skrzydłach to działanie celowe i świadome ?

Nie znam aż tak dobrze Karasia ale wydaje się mało realnym aby obie lotki były ustawione tak samo.

 

Lotki w każdym typie samolotu wychylają się w przeciwne strony. Jeśli jedna wychyla się do góry to druga idzie w dół z tym, że nie jest to taki sam kąt:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Powierzchnie_sterowe

 

Ale powierzchnie sterowe na sterze wysokości wychylają się już tak samo.

 

Pozdrawiam

No nie w każdym samolocie chociażby w Cessnie 182 T wraz z klapami lotki również się delikatnie opuszczają, ale zaznaczyć przy tym trzeba, że nadal spełniają swoją funkcję i wychylają się przeciwstawnie względem siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to są klapolotki. Jak chcesz zmienić przechylenie samolotu lotkami to one nie mogą wychylać się o ten sam kąt w tą samą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz oczywiście rację, ale trzeba przyznać, że Sławko napisał 'Nie znam aż tak dobrze Karasia' i po tej wypowiedzi napisało Ci się 'w każdym'.

 

Że tak sobie pozwolę podtrzymać kolegę na duchu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że podczas normalnej pracy lotki wychylają się w przeciwnych kierunkach to fakt niezaprzeczalny.

Nie dałbym sobie jednak nawet włosów obciąć czy w gąszczu różnych konstrukcji latadeł, w innych sytuacjach niż normalna praca (np postój na lotnisku, awaria systemów sterowania, itp. itd.), nie można by było zaobserwować widoku maszyny z opuszczonymi w dół obiema lotkami.

Dlatego zapytałem autora czy to działanie celowe i świadome Odpowiedź padła i kilka dodatkowych wyjaśnień przy okazji. A teraz czekam na dalsze fotki z wynikami pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'awaria'

 

No, to jest słowo klucz do dowolnego kształtowania modeli samolotów i nie tylko ;).

Mnie chodziło o to, że nie znając konstrukcji danego samolotu trudno stwierdzić, czy nie miał funkcji wspomagania klap lotkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się twoja praca; niestety w wakacje z reguły mniej czasu poświęcam na modelarstwo a i forum czytam rzadziej; nie doczytałem albo się nie chwaliłeś jakiej farbki użyłeś na zewnątrz - byłabym ciekaw:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalki nałożone. Teraz czas na brudzenie wash itd.

 

Na pierwszej fotce pod owiewką widać jakieś paprochy. Ale jest to wina aparatu bo tam jedynie co to znajduję się rączka do asekuracji przy wchodzeniu.

IMG_2366.JPG

IMG_2368.JPG

IMG_2369.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.