Skocz do zawartości

Stug IV Tamiya 1:35


Rack

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję - czuje się zaszczycony.

postanowiłem zrobić, ... wersję z 1945 r.

Jarek moim zdaniem bardzo dobra decyzja.

Beton "skuty", skrzyneczka wymieniona i tak trzymać.

No to karawana idzie dalej.

Na tylnej płycie nad silnikiem - były w wersji późnej dwie rączki (uchwyty).Tam gdzie jest ta z plastiku i

pod nią mniejsza mocowana ukośnie.Ta dorobiona z drucika jest zbędna.

Fajnie kombinujesz,ale... (no właśnie zawsze jakieś ale).

Wanny w wersji ausf.J produkowane od lutego 1944 natomiast tłumiki płomieni (rurowy) zastosowano od sierpnia/września 1944.

Twój StuG IV to listopad 1944 o ile nie późniejszy jeszcze - o czym mogą świadczyć "bujane" osłony.

W materiałach nie spotkałem się z opisem że inne wsporniki do wersji "H" inne do "J".

Nie twierdzę że wydech w wersji "H" jest nierealny.Jest moim zdaniem mało prawdopodobny.

Pewne jest jedno - to że ten StuG jest zbieraniną wersji - "składak".

Rodzaje wsporników w wozach późnych wersji Pz.Kpfw.IV ausf.J.

Tylna płyta Pz.Kpfw.IV ausf.J końcowej produkcji:

http://img.photobucket.com/albums/v140/Ascout/RomaniaMkIVrear.jpg

Końcowa ponieważ wózki mocowane bez śrub i brak nawet otworów na nie:

http://img.photobucket.com/albums/v140/Ascout/RightFrontDrive.jpg

Inna późna ausf.J też końcowa produkcja :

http://i1229.photobucket.com/albums/ee469/bountyjumper/Panzer-IV-batey-haosef-3.jpg

też końcówka produkcji trzy koła podtrzymujące wózki itd :

http://i1229.photobucket.com/albums/ee469/bountyjumper/Panzer-IV-batey-haosef-2.jpg

i trzeci późny ausf.J

http://www.chmelar-diorama.cz/pzkpfw4-muzeum/images/pzkpfw4-muzeum_531_b.jpg

i tył:

http://www.chmelar-diorama.cz/pzkpfw4-muzeum/images/pzkpfw4-muzeum_543_b.jpg

Jak widzisz trzy pojazdy i dwa różne "wsporniki pod rury wydechowe".

W pojazdach ostatniej serii produkcyjnej StuG-a IV zastosowano jeszcze trochę inne rury wydechowe.

Ja obstawiam jednak że ten Twój miał tłumiki "rurowe".

No i jak ja będę mógł się później za swojego Sztuga zabrać jak mi tu poziom zawyżacie!

Rafał kiedy ruszasz z tym StuG-iem?

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rafał kiedy ruszasz z tym StuG-iem?

 

Pozdrawiam

Krzysztof

 

Ty mnie tu nie podjudzaj.

Na razie Shermany i Cromwell są na rozkładzie.

Ale za inspiracją tego warsztatu zrobię tą Tamkę w wersji z Grzegorzewa.

 

W przyszłości mam też inny "szczwany plan" na coś innego ale mieszczącego się w konwencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję - czuje się zaszczycony.
No to super, ale wiesz ile obowiązków będziesz miał? . Do malowania jeszcze daleko, a już czuję , że lekko nie będzie .

Oki, po świętach pokażę próbkę wykonania wydechów ( mam już pewien koncept ) i ustalimy, czy tak będzie oki .

 

Ale za inspiracją tego warsztatu zrobię tą Tamkę w wersji z Grzegorzewa.

 

W przyszłości mam też inny "szczwany plan" na coś innego ale mieszczącego się w konwencji

 

Cooper, kogoś innego dalej bym namawiał, by stuga z Grzegorzewa strugał z jakiegoś Dragona, ale widzę, że już chyba decyzja zapadła .

Ogromie jestem ciekawy Twojego "szczwanego planu", będę czekał z niecierliwością .

 

Póki co, wyjeżdam na kilka dni i życzę Wszystkim wesołych i spokojnych świąt .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zdemontowałem wydech wykonany na wzór pojazdu zrekonstruowanego i pojawił się taki widok:

7_11_29_DSCF1330_wylot_wydechu.thumb.jpg.534af86dbcc5e083c807df5ac0fcb5a3.jpg

 

Wylot wydechu z płyty tylnej wystaje ponad boczne ścianki łapy.

Przymierzyłem wykonany prototyp blaszki, w której osadzona będzie rura wydechowa:

7_12_26_DSCF1323_blacha_wydechu.thumb.jpg.c8a5497142aa0ac13f683936f5a1df8e.jpg

 

7_13_28_DSCF1329_blacha_nalozona.thumb.jpg.04e8a6d3f2a7dcab9f11ac00e76329d1.jpg

 

Hmm, ścianki boczne blaszki muszą być około 1mm dłuższe, by zmieścił się wylot wydechu z płyty tylnej oraz po bokach nie było szpary.

Ciężko znaleźć zdjęcia, na którym jest łapa z wersji Ausf. H i wydech z rurą wersji Ausf. J. To rozwiałoby wątpliwości, jak to wyglądało

Może to jest ten przypadek, dobrze widzę?:

7_14_30_Panzer_IV_Ausf_J_Liege_Belgium_1944.thumb.jpg.68d8b1e53c2f32e701a311be4101a7e9.jpg
Edytowane przez Rack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Napisano (edytowane)

Witam,

powolutku udało się wydziergać sprzęg tylny oraz wydechy ( powolutku, w tym warsztacie to sama prawda ).

Bardzo jestem zadowolony z tego jak wyszedł bolec - mała rzecz a cieszy . Wykonałem go tak jak sobie wymyśliłem, i sądzę, że udało się całkiem fajnie - trzy części, czyli bolec właściwy, kołnierz i uchwyt :

8_01_32_r_Zaczep_tylny1.thumb.jpg.3df22c64a0efd46ed8385f0f00f53e39.jpg

 

Troszkę powalczyłem z wydechami. Skumulowały się tu dwa błędy - mój oraz Tamki. Ja łapy wkleiłem za nisko, nie powinny one opierać się o "półkę" pod nimi na płycie tylnej ( stąd widać było szczeliny od góry - wkleiłem tam płaskownik z profila ) . Tamka natomiast zrobiła te łapy w uproszczeniu, bez zagłębienia na wydech. Łap nie dało się zdemontować, wkleiłem je na Contactę Revella, trzyma jak cholerka.

Wkleiłem zatem tylko po bokach łap mocowania ( w oryginale powinien iść pod łapą płaskownik ), popracowałem nad rurą rozrusznika ( rozwierciłem i dodałem dwa wzmocnienia ), wymieniłem trzy uchwyty z Al na Cu na tylnej płycie, by trzymały bardziej skalę oraz kilka śrubek na górnej "półce" płyty tylnej.

8_02_33_Wydechy_1.thumb.jpg.f7f05a3dedc262a3c0dd0bf49dde4006.jpg

 

8_03_34_Wydechy_2.thumb.jpg.7347f164dd5fd65b57dcf7e70b08427f.jpg

 

Wyszło jak wyszło, mam nadzieję, że rażących błędów nie ma .

Zdjęć w wątku jest taki ogrom, że postanowiłem poekperymentować z kolarstwem .

Zaczynam rozgryzać mocowania i stelaż osłon "bujanych" Schurzen...

Edytowane przez Rack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna robota.

Znów takie małe - ale.

Duży sprzęg mocowany był lekko pod kątem.Przy kadłubie węższy na zewnątrz szerszy.

Jeszcze raz zerknij na fotkę:

http://img.photobucket.com/albums/v140/Ascout/RomaniaMkIVrear.jpg

Potrzebne jeszcze drobne spawy przy "trumięce" - (przyspawana do płyty nadsilnikowej),

żaluzje przyspawane też do w/w płyty , duży sprzęg też był przyspawany.

Fotka poglądowa Jagdpanzera IV - dobrze widać spawy na płycie nad silnikowej.

http://www.toadmanstankpictures.com/jagdpanzer_apg_13.jpg

Mocowanie rur do tylnej płyty kadłuba jeszcze potrzebne.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
piterrrxd napisał:
Podziwiam ogrom prac, które wkładasz w ten model Chętnie będę śledził postępy, może sam też się skuszę na jakiegoś Stuga.

Dziękuję . Model treningowy a prac przybyło na pewno sporo od momentu, gdy ostatecznie określony został cel ku któremy zmierzamy .

 

bazylms napisał:
Praca z metalem nieźle ci wychodzi.

Dzięki Krzysztof, cały czas ćwiczę na tym "struclu" .

 

 

meser262 napisał:
Piękna robota.

Znów takie małe - ale.

Duży sprzęg mocowany był lekko pod kątem.Przy kadłubie węższy na zewnątrz szerszy.

Jeszcze raz zerknij na fotkę:

http://img.photobucket.com/albums/v140/Ascout/RomaniaMkIVrear.jpg

Potrzebne jeszcze drobne spawy przy "trumięce" - (przyspawana do płyty nadsilnikowej),

żaluzje przyspawane też do w/w płyty , duży sprzęg też był przyspawany.

Fotka poglądowa Jagdpanzera IV - dobrze widać spawy na płycie nad silnikowej.

http://www.toadmanstankpictures.com/jagdpanzer_apg_13.jpg

Mocowanie rur do tylnej płyty kadłuba jeszcze potrzebne.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

 

Dzięki Krzysztrof, cieszę się, że czuwasz .

Mam tylko małą wątpliwość odnoście wspawania sprzęgu. Wykonując sprzęg zastanawiałem się, czy wklejać prospopadle, czy pod ukosem.

Ciężko o dobre zdjęcia. Na tych co są, może zachodzić złudzenie optyczne spowodowane tym, że wewnętrzne ściany sprzęgu są sfazowane.

Dlatego podparłem się Dragonem ( wiem, to trochę słabe źródło ?

8_04_Stug_IV_tylny_sprzeg_8_zpsgmfvgxja.jpg.56efebbbf2811f6d1a38afacbc8ca5fe.jpg

oraz tym zdjęciem, gdzie widać rzaczej prostopadłe wspawanie:

8_05_Stug_IV_tylny_sprzeg_foto_zpslqsezw7f.thumb.jpg.23689a4f41d221e01ee7fb537b78d99f.jpg

Co o tym sądzisz?.

 

Odnośnie spawów, to faktycznie trumienka i żaluzje są do zrobienia.

Na sprzęgu zastanawiałem się czy robić - ciężka sprawa, małe wymiary i słaby dostęp, pomyślę .

Mocowanie rur do kadłuba, spoko, to się dorobi .

 

Dziękuję za uwagi i jakbyś miał na podorędziu zdjęcia, rysunki mocowań Schurzenów, byłbym wdzięczny

Edytowane przez Rack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super przeróbki. Coś pięknego.
Piękna robota!

Panowie, dziękuję, widząc Wasze prace czuję się naprawdę zaszczycony opiniami . Boję się o malowanie, bo ono wieńczy dzieło. Mam jednak nadzieję, na dalszą pomoc i wsparcie

 

Ja mam pytanie z innej beczki. Czego używasz do lutowania blaszek?

 

To trochę skomplikowany temat u mnie . Kiedyś stosowałem pastę KODA - po kilku miesiącach zasechła na skałę :(. Ostatnio, po prostu cyna-drucik plus topnik - pasta do lutowania AG TermoPasty. Wszystko lutuję moją prawie 30-letnią lutownicą 100W transformatorową ( nie polecam, ja już po prostu mam ją obcykaną ).

Generalnie, większość blaszek, drucików, kleję na CA ( lutuję tylko główne elementy ). Podobno najlepsza pasta do lutowania to KOKI, ale droga. Może kiedyś się skuszę.

A generalnie, to pozdrawiam, urodziłem się w Koszalinie, kończyłem Technikum Elektroniczne ( tam nauczono mnie lutowania ) i studia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ziomek , tylko aktualnie w Poznaniu urzęduję .

Przykładowo, rury wydechów, po lutowaniu, lekko iglakiem przetarłem. Generalnie, lutowanie nie zawsze wychodzi super, za duzo cyny i klops :(.

Nad palnikiem też się zastanawiałem, pewnie kiedyś kupię, by spróbować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, ja bardzo "młody modelarz" jestem, nawet nie wiedziałem, że w Koszalinie taka impreza jest organizowana .

Może za rok uda się zajrzeć, dzięki za info .

 

Dawaj, Dawaj.

 

Masz Z CZYM się pokazać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod kątem są wspawane płaskowniki w konstrukcje zaczepu.

https://farm6.staticflickr.com/5506/9478190552_dc25cb961c_b.jpg

http://postimg.org/image/iab6psz2l/

Gdzieś widziałem wspawany pod lekkim kątem.Właśnie takim jak te płaskowniki. Teraz tego nie mogę namierzyć.

Duży zaczep: https://farm9.staticflickr.com/8560/10226603063_dafea65765_b.jpg

Jarek co do osłon "bujanych" przy sobie nie mam nic na ten temat.Wszystko (jeśli coś mam) zostało w domu.

W kraju będę (najwcześniej) dopiero pod koniec lipca.

Zerknij na instrukcję StuG-a IV Dragona - ostatnia produkcja

http://www.mojehobby.pl/products/Sd.Kfz.167-StuG.IV-Last-Production.html

lub tu:

http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=170904&page=1

W/w osłony robi też firma :

- Griffon Model L35A118

- VoyagerModel PE35544 - http://www.voyagermodel.com/productdetails.asp?itemid=PE35544

Gdyby ktoś chciał tak jak Ty dorabiać wydech w końcu znalazłem fotki z wymiarami:

http://postimg.org/image/x6tsbfa3v/

http://postimg.org/image/4wdku22nf/

http://postimg.org/image/ji4liazfv/

http://postimg.org/image/4ng044puz/

http://postimg.org/image/9ndgc2vhn/

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
cooper69 napisał:

Dawaj, Dawaj.

 

Masz Z CZYM się pokazać!

Chyba nie odważę się pokazywać publicznie moich ulepków . Traktuję to przede wszystkim jako zabawę na swój użytek .

 

meser262 napisał:

Dzięki Krzysztof, do tych linków też kiedyś już dotarłem i sporo można tam podpatrzeć.

Spoko, powoli za Schurzeny zabiorę się i w trakcie może coś jeszcze wynajdziemy .

 

Fajne linki do zdjęć wydechów rurowych załączyłeś, mogą się faktycznie przydać. Ja tylko dodam, że są one do wersji Ausf. J.

Przy wykonywaniu do wersji Ausf. H ( wydech - baniak ) łapy są nieco dłuższe - mi wychodzi, że było to ok. 35cm.

 

Wracając do budowy Stuga, stwierdziłem, że jeżeli schodzimy już do poziomu spawów, to powinienem usunąć główny błąd-uproszczenie w tym modelu.

Mowa o mechanizmie napinającym koła tylne oraz o ich osiach.

Na początku budowy temat odpuściłem, bo nie wiedziałem jak to uryźć. Jednak jak z czasem kolekcja modeli na półce rosła, zauważyłem, że w Tristarze w Jadze (A) są nadmiarowe mechanizmy ( prawie podobne ) a w Dragonie Brumbarze śrubunki.

Pozostało więc wyciąć z mojego strucla te elementy ( niestety odlewane razem z wanną i płytą tylną ) i adaptować "zdobyczne":

9_01_Wycinka_napinaczy1_txt_zpsqewh9jxv.thumb.jpg.f02760107c0bc406358f1121add6d2bc.jpg

 

Po zainstalowaniu mechanizmów i wstępnym, roboczym umieszczeniu osi, wygląda to tak:

9_02_Napinacze_Tyl_11_txt_zps1f3cdofd.thumb.jpg.a1c8b743bf6da960600a9b9e3c2d5e70.jpg

Mama nadzieję, że wygląda to teraz nieco lepiej . Trzeba jeszcze troszkę podszlifować osie i dodać kalamitki ( tak sądzę, że to to ) do obudów mechanizmów.

Uff, chyba największe przeróbki mam za sobą ...

Edytowane przez Rack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie

Dziękuję, postaram się jeszcze bardziej pocieniowac półosie, koła napinające wychodzą teraz troszkę za szeroko.

Przepraszam za nie najlepszą ostrośc zdjęc, ale aparat staruszek i do tego ostatnio miał incydent z wodą - zalany obiektyw, niby odparowało, ale widac, ostrośc nieco siadła .

Czas zakupic nowy sprzęt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.