Skocz do zawartości

Hawker Hurricane Mk I 1:24 Airfix


Mikele

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Układ pasów starałem się odwzorować jak najwierniej, wewnętrzne pasy plecowe są wklejone, ale są przykryte. Klamry robiłem jak umiem A po przygodzie z oparami CA postanowiłem nie przyklejać oczek w pasach, choć był taki plan. jest jak jest, zmieniał nie będę.

 

tymczasem kadłub i płat sklejone do kupy.

 

hira.jpg

 

cgr6.jpg

 

1oaq.jpg

 

vmkp.jpg

 

tbmt.jpg

 

dsq7.jpg

 

Tu i tam musiałem podoklejać dodatkowe kawałi plastku (rama okaptwania silnika), bo części nie chciały schodzić się ze sobą, teraz trzeba będzie skleić jedno z drugim i "szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postanowiłem nie przyklejać oczek w pasach

 

Jakich oczek? :>

 

http://www.historicflyingclothing.com/myarchive/759.jpg

 

 

Po prostu zrobiłeś uprząż, na której pojawienie się trzeba było poczekać jeszcze parę lat.

I jeszcze ciekawi mnie, dlaczego powierzchnia zbiornika paliwa jest taka pikowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poprzednim zdjęciu, które wrzuciłeś były porobione oczka w pasach ;) Co do zbiornika, oryginalna część miała podobną fakturę (drobniejszą), która dokonała żywota w procesie szlifowania po sklejeniu, to odtworzyłem ją w taki sposób. Prawdę mówiąc nie wnikam przesadnie dogłębnie w konstrukcję Hurricane'a i nie sprawdzałem, jak w oryginale zbiornik wyglądał, ale jest jak jest i chyba nie jest brzydko ;)

 

Tymczasem posklejałem cały płatowiec do kupy (ster kierunku na razie jest luzem, dokleję po pomalowaniu całości) i teraz najweselsza część, czyli szpachlowanie i szlifowanie i tak w kółko do znudzenia. A że w poniedziałek jadę na urlop to w relacji będzie teraz dość długa przerwa.

 

v7n0.jpg

 

rjgc.jpg

 

xjmx.jpg

 

w1rz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Piekna duża rzecz; ale widzę że miejscami detal wymaga obróbki i pasowania.

Nawet nie miejscami, tylko wszędzie Jakościowo podejrzewam, że do Trumpetera mu daleko, ale modele dzieli jakieś 25-30 lat ;)

 

Podoklejałem ostatnie duperele, następne zdjęcia już zmalowania

 

9f76.jpg

 

lfd6.jpg

 

gqh9.jpg

 

1euk.jpg

 

9ds7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Kolor Dark Earth na górne powierzchnie położony. Preshading widoczny słabiej, niż na dolnych powierzchniach, ale taki mam pomysł, że skoro samolot ma być w stanie "do zdjęcia pamiątkowego" to i przesadnie śladów eksploatacji robił nie będę, więc siłą rzeczy ciemna barwa kamuflażu na górnych powierzchniach powinna ukazywać mniejsze zabrudzenia niż jasna powłoka lakiernicza na spodzie. Na przejściu między pokryciem duralowym a płóciennym starałem się z kolei nie zakryć za grubą warstwą farby cieniowania aby uwypuklić żebrowanie pod płótnem. Wygląda to chyba przyzwoicie.

 

d581.jpg

 

vci7.jpg

 

a6rw.jpg

 

x85m.jpg

 

v9e8.jpg

 

vaay.jpg

 

2tvt.jpg

 

Kolor Dark Green będę kładł z ręki, bez maskowania. Rozkład plam wzoruję na schemacie Techmodu dołączonym do kalkomanii, ale z nich samych wykorzystam napisy eksploatacyjne, godła kościuszkowskie i oznaczenie zestrzeleń dywizjonu. Resztę oznaczeń będę malował od szablonów Montexu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamuflaż gotowy.

 

oash.JPG

 

w2tw.jpg

 

u23u.JPG

 

1rmo.jpg

 

Lokalnie do poprawek, ale to standard przy aerografie, farba zawsze wciśnie się pod maskowanie tu i tam. Pod wieczór być może przykleję maski do oznaczeń i położę podkład, ale to jak farba dobrze wyschnie. Głupio było by zostawić gdzieś odcisk palca.

 

kzf9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu maluję Gunze C (niebo a ziemia w porównaniu z Humbrolami ), a co do problemów z kryciem planuję po nałożeniu masek przykryć miejsca do malowania Surfacerem i zrobić znów delikatny preshading, dużo słabszy niż pod kamuflaż, żeby nie było zbyt wielkiej różnicy między rondlami a resztą malowania. I na sam koniec, kupiłem farbę GX 1 Cool White bo podobno kryje lepiej. Co prawda na opakowaniu pisze "błyszcząca" ale jeśli pierwsza warstwa będzie walić po gałach to na drugą położę zwykłą matową białą nr 62.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny garbusek.

 

a co do problemów z kryciem planuję po nałożeniu masek przykryć miejsca do malowania Surfacerem i zrobić znów delikatny preshading, dużo słabszy niż pod kamuflaż, żeby nie było zbyt wielkiej różnicy między rondlami a resztą malowania. I na sam koniec, kupiłem farbę GX 1 Cool White bo podobno kryje lepiej. Co prawda na opakowaniu pisze "błyszcząca" ale jeśli pierwsza warstwa będzie walić po gałach to na drugą położę zwykłą matową białą nr 62.

 

Z tym podkładem uważaj. Jak dasz zbyt grubą warstwę, to przy brzegu maski utworzy się rancik, który będzie na końcu widoczny jako jasna obwódka. Najbezpieczniej jest walić prosto na kamo, bez podkładu.

 

Co do białego to kup Mr. Base White. Kryje wszysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym podkładem uważaj. Jak dasz zbyt grubą warstwę, to przy brzegu maski utworzy się rancik, który będzie na końcu widoczny jako jasna obwódka. Najbezpieczniej jest walić prosto na kamo, bez podkładu.

 

No właśnie o to mi chodziło, w poradniku montexu jest to opisane. Biała siada przy masce na zasadzie menisku i potem po ściągnięciu masek ją widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolos Pochwal się śmigiełkiem ;)

 

Proszę

 

wmlk.jpg

 

Taśma zdjęła mi w kilku miejscach czarny lakier, ale na retusze przyjdzie jeszcze czas.

 

Rondle gotowe:

 

3k72.jpg

 

axp2.jpg

 

jnv8.jpg

 

4nej.jpg

 

ee0y.jpg

 

sy4y.jpg

 

08y9.jpg

 

zltc.jpg

 

Nadmuchało farby pod maski tu i tam, ale i tak zadowolony jestem z efektu. Nie spodziewałem się, że wyjdzie tak ładnie

 

ps. znów odpadło lusterko wsteczne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolos Pochwal się śmigiełkiem ;)

Proszę

wmlk.jpg

Taśma zdjęła mi w kilku miejscach czarny lakier, ale na retusze przyjdzie jeszcze czas.

Muszę wtrącić swoje 5 groszy

Odtworzenie wyglądu śmigła jest błędne

Zobacz jak zużywały się łopaty śmigieł na konkretnie polskich Hurricanach z 303 dywizjonu

h3rp.jpg

c9cq.jpg

A tutaj masz fragment z książki pokładowej wspomnianego Hurricanea

F/Lt John A. Kent 27 września powrócił do Northolt z licznymi przestrzelinami w kabinie i łopatach śmigła po zniszczeniu Ju 88A-1 z 5/KG 77 (7106) 3Z+GN nad wybrzeżem Sussex ok. 15: 20.

 

Na ostatnim zdjęciu widać nieopiłowane miejsce po łączeniu połówek kadłuba (statecznik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.