Skocz do zawartości

Mercedes 540K Italeri by Inskript: warsztat


Inskript

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zaczynam swój kolejny model - Mercedesa 540K z firmy Italeri.

 

Model kupiłem kiedyś na allegro za nieduże pieniądze. Jest to jeszcze stary wypust- prawie zabytkowy (mimo to był jeszcze w oryginalnej folii), ale tak jak się orientowałem w wypraskach to można z tego zrobić bardzo ciekawy model.

 

7or0.png

 

 

 

Z założenia Merc am mieć kolor: czarny na podwoziu oraz nadkolach (patrz niżej) oraz czerwony na pozostałej części samochodu.

Będzie lakierowany bezbarwnym APP.

Alcad II chrom już zamówiony więc nie będzie problemu z chromami tak jak w moim Mini. ;-)

 

Kolejna sprawą jest to że chcę zrobić model z otwartą lewą częścią maski więc silnik też powinien być cacy (będzie trzeba dorobić zawiasy itp).

 

Jak narazie pomalowałem tylko podwozie podkładem a wcześniej trochę przeszlifowałem.

9n0e.jpg

 

 

Wcześniejsze przymiarki na sucho wykazały żę model jest dość dobrze spasowany:

08zj.jpg

 

Będzie to duży projekt, bez pośpiechu, powolutku. Liczę na waszą DUŻĄ pomoc.

 

Na początek pytanie: znacie może jakieś dodatki fototrawione do tego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegę, pozwolę sobie usiąść w pierwszym rzędzie i poobserwować (posiadam również ten model ze starych dobrych czasów; czeka w garażu na swoją kolejkę). O ile mi wiadomo to raczej nie ma blaszek do niego (chociaż ostatnio nie szukałem).

Mam pytanie czy dysponujesz może jakąś dokumentacją do niego?

Pozdrawiam...Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nareszcie jakiś przedwojenny klasyk, ja już kończę Bugatti royala i cadilaca z italeri, uwielbiam takie samochody

Jeśli potrzebujesz zdjęć silnika wnętrza to służę pomocą bo mam tego sporo ponieważ również mam dwa takie merce tyle że z innymi karoseriami.

Chętnie popatrzę jak ci będzie szło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część to oryginał a część to świetny model 1:8 Pocher'a czy jak się ta firma nazywa

Silnik lewa strona:

38-Mercedes_540K_Cabrio-A_DV-09-AP-e02_zps5cb30418.jpg

1937-mercedes-benz-540-k1920x1080Dec-21-2011_104115766925_zps6f60c77d.jpg

1939-mercedes-benz-540-k1920x1080Dec-21-2011_102406281490_zpsb8958958.jpg

MERCEDES_CD_1145_zpsf2076ccb.jpg

Verteiler_MB_540_K_zpse55f1cfe.jpg

To jest bardzo fajne w tego typu samochodach że można robić tylko jedną stronę bo drugiej kompletnie nie widać

Trochę ramy:

88_zps7edf2ea2.jpg

89_zps5fafb26c.jpg

62_zps244d2091.jpg

MERCEDES_CD_1150_zps03e1d567.jpg

I wnętrze:

1937-mercedes-benz-540-k1280x1080Dec-21-2011_104040262837_zps5d0be5e1.jpg

2554861650_e2336259d2_zps65bb3111.jpg

Ja szukałem wersji 540K cabrio ale silnik, rama i wnętrze raczej były identyczne.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew wszystkim.

 

Karol bardzo dziękuje za zdjęcia na pewno się przydadza.

 

Model powoli do przodu- wkrótce zdjęcia. Ale będzie szło mi powoli- w tym roku matura + zawodowy- 4 klasa technikum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pierwsza aktualizacja:

 

Na zdjęciach od Karola i z sieci zauważyłem "rant" przy nadkolu oraz przy chłodnicy zapewne do domykania maski. W modelu czegoś takiego nie ma więc zakleiłem rowek który był i dodałem taki "rant".

cc6m.jpg

ieeo.jpg

 

 

 

Silnik także zaczęty. Posklejana głowica ze skrzynią oraz miską olejową. Teraz po mału zajmuję się malowaniem silnika.

yk9z.jpg

fbpr.jpg

gsi6.jpg

5vni.jpg

 

 

 

Trzeba było odciąć i odwrócić filt powietrza (?) bo maska będzie otwarta z lewej strony a w częsci jest tam... dziura.

qydh.jpg

 

 

 

Podwozie po dwóch warstwach czarnego błyszczącego: jestem zadowolony z jakości malowania- nie ma drobinek kurzu czy sierści na modelu dzięki odpowiednim zabezpieczeniom. W końcu... teraz czeka na APP.

pk8m.jpg

 

 

 

Na koniec jedna z wielu przymiarek.

y77c.jpg

 

 

 

 

PYTANIE:

Czy pokrywa zaworów jest chromowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model świetny, jest i u mnie, ale na razie w poczekalni.

 

... nie ma drobinek kurzu czy sierści na modelu dzięki odpowiednim zabezpieczeniom.

 

A jakież to zabezpieczenia Waćpan stosujesz?

 

PYTANIE:

Czy pokrywa zaworów jest chromowana?

 

Jak dla mnie to raczej polerowane aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wójek kiedyś miał takiego (1:1) tyle, że w wersji Roadster - tym chętniej popatrzę.

 

Masz wujka milionera?

 

*****************************************************************************************************************

Co do kurzów- nie jest to żadna dieta cud ani nic wymyślnego, po prostu:

-przecieram mokrą szmatką okolice w których maluje i lakiernie

-najlepiej wcześniej poodkurzać- to też cos daje

-przed pomalowaniem nalewam do aero wody i rozpylam w pomieszczeniu- nie jest tak sucho kurz nie lata

-dużo kurzu/sierści osiadało zawsze po pomalowaniu w czasie wysychania więc teraz przetarłem biórko mokrą szmatką i świerzo pomalowany modlel przykryłem pudełkiem także przetartym z kurzu. Tak model czekał 24h na wyschnięcie i jest 0 syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło oglądać warsztat takiego modelu.

Też jestem ciekawy co to za zabezpieczenie bo ładnie się układa na obłych powierzchniach.

 

Co do wujków milionerów, to można się czasem zdziwić ;) Pod Krakowem jest prywatna kolekcja, w której znajduje się między innymi 300SL Gullwing, 300SL Roadster, 190SL i właśnie 540K. A to tylko część "zbiorów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Procedurę" umieściłem na poprzedniej stronie.

 

 

Teraz co do modelu...

Siedze sobię dziś nad nim... robie. I mnie coś olśniło. Spójrzcie na oprzyrządowanie silnika- cewki alternator... itp.

 

o4z8.jpg

 

 

MASAKRA! Pełno błedów w porównaniu do oryginału a przedewszystkim części zachodzą na siebie, są kwadratowe zamiast okrągłe... oceńcie sami

 

Na szczęscie udało mi sie łatwo rozkleić silnik:

d5b4.jpg

 

Potem jednak było trudniej. Odciąłem na ciepło te "szczegóły" i wyrównałem krawędzie.

 

3lah.jpg

 

Zrobiłem nowy bok głowicy:

 

voud.jpg

 

un1u.jpg

 

Pomalowałem na czarno:

19lo.jpg

 

 

Teraz wysycha. Pomalowane są też na nowo aluminowe elementy.

Elementy te zamierzam wykonać od nowa. We własnym zakresie. Będzie na pewno wiele lepiej niż zestawowe... mam nadzieję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam.

Pracę nadal idą dalej, powoli.

 

Razem z 'Marudkiem' myślimy nad zawiasami do maski. Więc teraz wstawiam tylko zdjęcie do podglądu owej maski:

 

smjr.jpg

 

Pozdrawiam, Jakub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam.

Żeby nie było że umarło to zawiadamiam że prace idą na przód, choć matura i programowanie mocno ograniczają możliwości czasowe.

 

Silnik powoli do przodu. Robię od podstaw każdą część z różnych dziwnych rzeczy.

Myślę że wychodzi dość ok.

 

Kilka zdjęć takich części przed skończeniem (po prośbie zmniejszone do szerokości 1024):

 

edcg.jpg

 

z314.jpg

 

15f6.jpg

 

j615.jpg

 

 

 

I oto efekt:

xv87.jpg

 

Co do tego zdjęcia: (jest bez żadnej obróbki) mój geniusz wpadł na genialny pomysł genialnego wykorzystania 2 z 3 świetlówek z pokrywy akwariowej które mają akurat po 6500K a są na oddzielnym włączniku. Teraz zdjęcia galerii gotowych obiektów będą ładne. ;-)

 

 

 

A na koniec kto zgadnie co z tego będzie? :

a4ir.jpg

 

 

A teraz dalej będę dłubał silnik aż do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dzień dobry, witam.

 

Prace idą powoli, ale idą: żęby ktoś nie myślał że nie idą... ;-)

 

Od ostatniej aktualizacji zabrałem się głównie za zawieszenie, silnik też trochę poskubałem, no i psiknąłem podwozie- błotniki na czarno, a potem kilka warstw APP.

 

UWAGA DUŻO ZDJĘĆ.

 

Idziemy po kolei:

 

Części zawieszenia przedniego:

25f0.jpg

 

Jak to w Italeri średniej jakości.

 

Pozbyłem się amortyzatorów i sprężyn zestawowych i zrobiłem swoje.

 

Początkowo z drutu, jednak nie podobały mi się:

ki9s.jpg

 

Potem użyłem sprężynek z długopisu:

jiv0.jpg

 

6xah.jpg

 

Zwróćcie uwagę na części od spodu ram, pozbyłem sie ich.

lyem.jpg

 

Przednie zawieszenie prawie gotowe:

3hrz.jpg

 

Przymiarka na kołach:

a1ef.jpg

 

 

Teraz nadwozie.

To było po pomalowaniu bazą i APP. (malowałem najpierw nierozcieńczonym APP... potem się zreflektowałem i kupiłem rozcieńczalnik)

9wqh.jpg

 

Przeszlifowane przed do polerki:

j9ck.jpg

 

Efekty polerki:

s8az.jpg

 

co7x.jpg

 

 

Dzięki wcześniejszemu usunięciu kawałków nadprogramowych ramy mam nieco szpachlowania:

qo1h.jpg

 

5rdt.jpg

 

 

Pomalowany bak:

3cnb.jpg

 

49qg.jpg

 

Części zawieszenia tylnego:

z47j.jpg

 

Odciąłem tu także spręzyny, ale nie mogę znaleźć zdjęcia oryginału lub Pochera i utknąłem z wykonaniem tej części:

hxyw.jpg

 

Kontynuowałem prace:

2gc2.jpg

 

o56j.jpg

 

Na zdjęciach pochera zauważyłem na tylnym moście sprężyny, więc je poprawiłem (będą malowane jeszcze):

4yaj.jpg

 

Tak wygląda na razie silnik (teraz zająłem się z powrotem nim):

o0pg.jpg

 

I tu mały spojler materiałów na kolejny element silnika:

kg9a.jpg

 

 

MOJE PYTANIA

 

1. Czy mógłby ktoś dać zdjęcie jak wyglądają te odcięte elementy zawieszenia tylnego w oryginale lub modelu Pochera? Szukałem lecz nie znalazłem.

2. Co do jakości polerki. Widać na lakierze przy silnym świetle różne ryski, i nie wiem czy polerować dalej czy jest OK?

3. Czym uzupełnić malutkie nad drapania lakieru w kilku miejscach na krawędzi?

4. Silnik. Wszystkie zdjęcia mam do wersji z kierownicą po lewej, model ma wersję po prawej. Nie wiem jak mają przebiegać cięgna od gazu.

5. Mam problem z malowaniem farbami typu aluminium, stal czy gunmetal moim aerografem. Choćby nie wiem jak byłby czysty to farba nie chce lecieć. O co chodzi? Dodam że inne farby i Alclad psika bdb.

 

 

SŁOWO KOŃCOWE

W zawieszeniu mam jeszcze kilka rzeczy do poprawy, nie jest to na pewno finalna wersja ;-)

Proszę o wszelkie materiały, pomysły i sugestie co można by poprawić czy ulepszyć.

 

Dziękuję i pozdrawiam, Jakub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest bardzo ładnie Zapewne sporo pracy włożyłeś żeby silnik wyglądał tak jak wygląda, a to jeszcze nie koniec

Co do zdjęć tylnego zawieszenia, mam taki, może coś zobaczysz:

url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&docid=6m2lBCUz0yG4eM&tbnid=INZe2AmmdikAgM:&ved=0CAUQjBw46gE&url=http%3A%2F%2Fimages49.fotki.com%2Fv1504%2Fphotos%2F1%2F1050392%2F7160511%2FMercedes540KCabriolet2-vi.jpg&ei=rAPUUomBLsHNtQaepoHwDw&psig=AFQjCNHpSTqvcMb9HAXZvh-kioe5ZiS53g&ust=1389712684810030

I przejrzyj tę relację:

http://www.scalemotorcars.com/forum/large-scale-cars/15883-article-pocher-k74-mercedes-benz-spezial-cabrio-rebuild.html

Co do lakieru, jeśli masz ryski, lepiej spoleruj na matowo i połóż kolejną warstwę, powinno być wtedy lepiej.

 

Powodzenia w dalszych zmaganiach i żeby czasu było więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.