Inskript Napisano 15 Października 2013 Share Napisano 15 Października 2013 Witam. Zaczynam swój kolejny model - Mercedesa 540K z firmy Italeri. Model kupiłem kiedyś na allegro za nieduże pieniądze. Jest to jeszcze stary wypust- prawie zabytkowy (mimo to był jeszcze w oryginalnej folii), ale tak jak się orientowałem w wypraskach to można z tego zrobić bardzo ciekawy model. Z założenia Merc am mieć kolor: czarny na podwoziu oraz nadkolach (patrz niżej) oraz czerwony na pozostałej części samochodu. Będzie lakierowany bezbarwnym APP. Alcad II chrom już zamówiony więc nie będzie problemu z chromami tak jak w moim Mini. ;-) Kolejna sprawą jest to że chcę zrobić model z otwartą lewą częścią maski więc silnik też powinien być cacy (będzie trzeba dorobić zawiasy itp). Jak narazie pomalowałem tylko podwozie podkładem a wcześniej trochę przeszlifowałem. Wcześniejsze przymiarki na sucho wykazały żę model jest dość dobrze spasowany: Będzie to duży projekt, bez pośpiechu, powolutku. Liczę na waszą DUŻĄ pomoc. Na początek pytanie: znacie może jakieś dodatki fototrawione do tego modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_26869 Napisano 15 Października 2013 Share Napisano 15 Października 2013 Witam Kolegę, pozwolę sobie usiąść w pierwszym rzędzie i poobserwować (posiadam również ten model ze starych dobrych czasów; czeka w garażu na swoją kolejkę). O ile mi wiadomo to raczej nie ma blaszek do niego (chociaż ostatnio nie szukałem). Mam pytanie czy dysponujesz może jakąś dokumentacją do niego? Pozdrawiam...Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 15 Października 2013 Share Napisano 15 Października 2013 No nareszcie jakiś przedwojenny klasyk, ja już kończę Bugatti royala i cadilaca z italeri, uwielbiam takie samochody Jeśli potrzebujesz zdjęć silnika wnętrza to służę pomocą bo mam tego sporo ponieważ również mam dwa takie merce tyle że z innymi karoseriami. Chętnie popatrzę jak ci będzie szło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 15 Października 2013 Share Napisano 15 Października 2013 Jak by co i na mnie możesz liczyć pod względem fotek tego merca, zarówno wnętrza, silnika jak i podwozia. Tymczasem siadam i kibicuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 17 Października 2013 Share Napisano 17 Października 2013 Część to oryginał a część to świetny model 1:8 Pocher'a czy jak się ta firma nazywa Silnik lewa strona: To jest bardzo fajne w tego typu samochodach że można robić tylko jedną stronę bo drugiej kompletnie nie widać Trochę ramy: I wnętrze: Ja szukałem wersji 540K cabrio ale silnik, rama i wnętrze raczej były identyczne. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inskript Napisano 17 Października 2013 Autor Share Napisano 17 Października 2013 Dzięki za odzew wszystkim. Karol bardzo dziękuje za zdjęcia na pewno się przydadza. Model powoli do przodu- wkrótce zdjęcia. Ale będzie szło mi powoli- w tym roku matura + zawodowy- 4 klasa technikum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 17 Października 2013 Share Napisano 17 Października 2013 Ale będzie szło mi powoli- w tym roku matura Ja dopiero za rok, więc korzystam puki mogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 17 Października 2013 Super Moderator Share Napisano 17 Października 2013 Ale będzie szło mi powoli- w tym roku matura Ja dopiero za rok, więc korzystam puki mogę Właśnie widzimy - w końcu masz jeszcze rok - nie zmarnuj go, bo inaczej cienko to widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 17 Października 2013 Share Napisano 17 Października 2013 Ojejku jeku jeden raz :P To przez pośpiech, zazwyczaj staram się unikać błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inskript Napisano 25 Października 2013 Autor Share Napisano 25 Października 2013 Witam. Pierwsza aktualizacja: Na zdjęciach od Karola i z sieci zauważyłem "rant" przy nadkolu oraz przy chłodnicy zapewne do domykania maski. W modelu czegoś takiego nie ma więc zakleiłem rowek który był i dodałem taki "rant". Silnik także zaczęty. Posklejana głowica ze skrzynią oraz miską olejową. Teraz po mału zajmuję się malowaniem silnika. Trzeba było odciąć i odwrócić filt powietrza (?) bo maska będzie otwarta z lewej strony a w częsci jest tam... dziura. Podwozie po dwóch warstwach czarnego błyszczącego: jestem zadowolony z jakości malowania- nie ma drobinek kurzu czy sierści na modelu dzięki odpowiednim zabezpieczeniom. W końcu... teraz czeka na APP. Na koniec jedna z wielu przymiarek. PYTANIE: Czy pokrywa zaworów jest chromowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 25 Października 2013 Share Napisano 25 Października 2013 PYTANIE: Czy pokrywa zaworów jest chromowana? Tak, ale malowanie w kolorze aluminium tez nie będzie błędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gadas_75 Napisano 25 Października 2013 Share Napisano 25 Października 2013 Model świetny, jest i u mnie, ale na razie w poczekalni. ... nie ma drobinek kurzu czy sierści na modelu dzięki odpowiednim zabezpieczeniom. A jakież to zabezpieczenia Waćpan stosujesz? PYTANIE: Czy pokrywa zaworów jest chromowana? Jak dla mnie to raczej polerowane aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 25 Października 2013 Share Napisano 25 Października 2013 A jakież to zabezpieczenia Waćpan stosujesz? Także się podłączam do tego pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerd Napisano 25 Października 2013 Share Napisano 25 Października 2013 Mój wójek kiedyś miał takiego (1:1) tyle, że w wersji Roadster - tym chętniej popatrzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inskript Napisano 25 Października 2013 Autor Share Napisano 25 Października 2013 Mój wójek kiedyś miał takiego (1:1) tyle, że w wersji Roadster - tym chętniej popatrzę. Masz wujka milionera? ***************************************************************************************************************** Co do kurzów- nie jest to żadna dieta cud ani nic wymyślnego, po prostu: -przecieram mokrą szmatką okolice w których maluje i lakiernie -najlepiej wcześniej poodkurzać- to też cos daje -przed pomalowaniem nalewam do aero wody i rozpylam w pomieszczeniu- nie jest tak sucho kurz nie lata -dużo kurzu/sierści osiadało zawsze po pomalowaniu w czasie wysychania więc teraz przetarłem biórko mokrą szmatką i świerzo pomalowany modlel przykryłem pudełkiem także przetartym z kurzu. Tak model czekał 24h na wyschnięcie i jest 0 syfu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerd Napisano 25 Października 2013 Share Napisano 25 Października 2013 Masz wujka milionera? Miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamuss Napisano 26 Października 2013 Share Napisano 26 Października 2013 Miło oglądać warsztat takiego modelu. Też jestem ciekawy co to za zabezpieczenie bo ładnie się układa na obłych powierzchniach. Co do wujków milionerów, to można się czasem zdziwić ;) Pod Krakowem jest prywatna kolekcja, w której znajduje się między innymi 300SL Gullwing, 300SL Roadster, 190SL i właśnie 540K. A to tylko część "zbiorów". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inskript Napisano 26 Października 2013 Autor Share Napisano 26 Października 2013 "Procedurę" umieściłem na poprzedniej stronie. Teraz co do modelu... Siedze sobię dziś nad nim... robie. I mnie coś olśniło. Spójrzcie na oprzyrządowanie silnika- cewki alternator... itp. MASAKRA! Pełno błedów w porównaniu do oryginału a przedewszystkim części zachodzą na siebie, są kwadratowe zamiast okrągłe... oceńcie sami Na szczęscie udało mi sie łatwo rozkleić silnik: Potem jednak było trudniej. Odciąłem na ciepło te "szczegóły" i wyrównałem krawędzie. Zrobiłem nowy bok głowicy: Pomalowałem na czarno: Teraz wysycha. Pomalowane są też na nowo aluminowe elementy. Elementy te zamierzam wykonać od nowa. We własnym zakresie. Będzie na pewno wiele lepiej niż zestawowe... mam nadzieję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 26 Października 2013 Share Napisano 26 Października 2013 Nieźle idziesz, trzymaj tak dalej i będzie super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 3 Listopada 2013 Share Napisano 3 Listopada 2013 Ja również kibicuję Powodzenia w budowie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inskript Napisano 9 Listopada 2013 Autor Share Napisano 9 Listopada 2013 Witam. Pracę nadal idą dalej, powoli. Razem z 'Marudkiem' myślimy nad zawiasami do maski. Więc teraz wstawiam tylko zdjęcie do podglądu owej maski: Pozdrawiam, Jakub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DawidBo Napisano 11 Listopada 2013 Share Napisano 11 Listopada 2013 Cześć, fajny warsztat Mam takie pytanie: czego używać do robienia okablowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inskript Napisano 26 Listopada 2013 Autor Share Napisano 26 Listopada 2013 Witam. Żeby nie było że umarło to zawiadamiam że prace idą na przód, choć matura i programowanie mocno ograniczają możliwości czasowe. Silnik powoli do przodu. Robię od podstaw każdą część z różnych dziwnych rzeczy. Myślę że wychodzi dość ok. Kilka zdjęć takich części przed skończeniem (po prośbie zmniejszone do szerokości 1024): I oto efekt: Co do tego zdjęcia: (jest bez żadnej obróbki) mój geniusz wpadł na genialny pomysł genialnego wykorzystania 2 z 3 świetlówek z pokrywy akwariowej które mają akurat po 6500K a są na oddzielnym włączniku. Teraz zdjęcia galerii gotowych obiektów będą ładne. ;-) A na koniec kto zgadnie co z tego będzie? : A teraz dalej będę dłubał silnik aż do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inskript Napisano 12 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2014 Dzień dobry, witam. Prace idą powoli, ale idą: żęby ktoś nie myślał że nie idą... ;-) Od ostatniej aktualizacji zabrałem się głównie za zawieszenie, silnik też trochę poskubałem, no i psiknąłem podwozie- błotniki na czarno, a potem kilka warstw APP. UWAGA DUŻO ZDJĘĆ. Idziemy po kolei: Części zawieszenia przedniego: Jak to w Italeri średniej jakości. Pozbyłem się amortyzatorów i sprężyn zestawowych i zrobiłem swoje. Początkowo z drutu, jednak nie podobały mi się: Potem użyłem sprężynek z długopisu: Zwróćcie uwagę na części od spodu ram, pozbyłem sie ich. Przednie zawieszenie prawie gotowe: Przymiarka na kołach: Teraz nadwozie. To było po pomalowaniu bazą i APP. (malowałem najpierw nierozcieńczonym APP... potem się zreflektowałem i kupiłem rozcieńczalnik) Przeszlifowane przed do polerki: Efekty polerki: Dzięki wcześniejszemu usunięciu kawałków nadprogramowych ramy mam nieco szpachlowania: Pomalowany bak: Części zawieszenia tylnego: Odciąłem tu także spręzyny, ale nie mogę znaleźć zdjęcia oryginału lub Pochera i utknąłem z wykonaniem tej części: Kontynuowałem prace: Na zdjęciach pochera zauważyłem na tylnym moście sprężyny, więc je poprawiłem (będą malowane jeszcze): Tak wygląda na razie silnik (teraz zająłem się z powrotem nim): I tu mały spojler materiałów na kolejny element silnika: MOJE PYTANIA 1. Czy mógłby ktoś dać zdjęcie jak wyglądają te odcięte elementy zawieszenia tylnego w oryginale lub modelu Pochera? Szukałem lecz nie znalazłem. 2. Co do jakości polerki. Widać na lakierze przy silnym świetle różne ryski, i nie wiem czy polerować dalej czy jest OK? 3. Czym uzupełnić malutkie nad drapania lakieru w kilku miejscach na krawędzi? 4. Silnik. Wszystkie zdjęcia mam do wersji z kierownicą po lewej, model ma wersję po prawej. Nie wiem jak mają przebiegać cięgna od gazu. 5. Mam problem z malowaniem farbami typu aluminium, stal czy gunmetal moim aerografem. Choćby nie wiem jak byłby czysty to farba nie chce lecieć. O co chodzi? Dodam że inne farby i Alclad psika bdb. SŁOWO KOŃCOWE W zawieszeniu mam jeszcze kilka rzeczy do poprawy, nie jest to na pewno finalna wersja ;-) Proszę o wszelkie materiały, pomysły i sugestie co można by poprawić czy ulepszyć. Dziękuję i pozdrawiam, Jakub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 13 Stycznia 2014 Share Napisano 13 Stycznia 2014 Jest bardzo ładnie Zapewne sporo pracy włożyłeś żeby silnik wyglądał tak jak wygląda, a to jeszcze nie koniec Co do zdjęć tylnego zawieszenia, mam taki, może coś zobaczysz: I przejrzyj tę relację: http://www.scalemotorcars.com/forum/large-scale-cars/15883-article-pocher-k74-mercedes-benz-spezial-cabrio-rebuild.html Co do lakieru, jeśli masz ryski, lepiej spoleruj na matowo i połóż kolejną warstwę, powinno być wtedy lepiej. Powodzenia w dalszych zmaganiach i żeby czasu było więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.