Skocz do zawartości

Messerschmitt BF110E 1/72 Eduard


Artek82

Rekomendowane odpowiedzi

Zacny to warsztat mości Panie, azaliż zacny. Ja na swojego M-110C-6 muszę czekać, do świąt - dopiero wtedy otrzymam go oficjalnie. Mój to 1/48 też Edka tylko Profipack cały w nocnym malowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Metoda prób i błędów będzie moim zdaniem najlepsza. Praktyka czyni mistrza. Jest sens robienia tych zabiegów dla lepszego efektu wykończeniowego.

A i przy okazji chyba każdy Bf-110 z Edka ma 2 kadłuby w zestawie do dwóch różnych wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony można zakładać dolny wlot powietrza. Dorobiłem do niego siatkę, siateczka pozyskana ze starych słuchawek.

 

To nie tyle wlot powietrza co po prostu chłodnica oleju. Warto za tą siatką dorobić jakiś element imitujący blok tej chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie poczytaj jeszcze trochę w poradnikach/na forum o malowaniu aero. Farba/podkład powinny mieć na oko konsystencję mleka. Mój kompresor nawet jak bym chciał, to do 3 atmosfer nie dobija ;) Nie wiem dlaczego się zdecydowałeś na Lifecolor, one są na pewno dobre do pędzla, ale z aero to różnie bywa. Widziałem sporo warsztatów, gdzie farba odrywa się razem z maskowaniem niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super,że zacząłes malować AERO.....pewnie nieraz jeszcze cię zaskoczy-aby nie za mocno Sam przyznasz,że to już inne malowanie....generalnie im więcej malujemy,tym więcej się uczymy.....póżniej już człowiek maluje intuicyjnie .....ogólnie staram się używać akryli,bo szybciej się myje AERO i ogólnie szybsze jest schnięcie,a wiesz jak to człowiek .....2lata i następny model...3 lata i nastepny model ...życzę dużo radosci przy posługiwaniu się tym przyrządem i coraz to lepszych modeli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, czy niedoszlifowanych łączeń gondol silników i poszarpanych otworów wylotów łusek nikt nie widzi?

 

Fajnie, że bawisz się w dorabianie części z przewagą dodatków własnych, ale przy niechlujnym klejeniu i malowaniu idea taka nie bardzo ma dla mnie sens.

 

P.s. Jak na pierwsze malowanie aerografem wyszło nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zauważyłem więcej niedociągnięć, ale te ewidentnie rzucają się w oczy, poza tym nie chodzi o żadną wyliczankę, ale o wyrobienie w warsztacie pewnych nawyków. Trochę szybko poleciałeś z tymi kalkami, a teraz już trudno o poprawki powłoki malarskiej bez ich uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poddawaj się. Gdzieś wyczytałem taką oto sentencję : Sklejaj to co lubisz, sklejaj tak jak uważasz za stosowne, ale najważniejsze miej z tego radość !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodzi kolega na pancerkę ? Fakt, że zimowe kamo jest trudne, ale wychodzi kolega obronną ręką. Mój Me-110 to nocny łowca cały czarny. I tu przy okazji pytanie : całego czarnym H33 czy może być potraktować go antracytem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem o szpachlówce.

Wamod w tragicznym stopniu zmniejsza swoją objętość.Do tego kruszy się i odpada z modelu.Najlepiej nadaje się do wyrównywania łączeń typu ster-kadłub czy zalewania wnęk podwozia po jakiejś ingerencji ale na pewno nie jako szpachlówka do styków połaczeń. Tutaj zdecydowanie polecam Tamiya a do większych ubytkõw masy dwuskładnikowe.

 

A messer ładnie wygląda po malowaniu.W razie czego pamietaj ,ze mam osę w kalkach gdybyś chciał poprawiać malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luftwaffe miała najciekawsze schematy malowania. Bardzo wymyślne i na swój sposób twórcze. Oczywiście ich odwzorowanie chwilami sprawia sporo problemów jednak odwzorowanie daje sporo frajdy. A mnie się podoba Twój Bf-110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyczne fotki Bfki. Jeśli mogę coś zauważyć to drut anteny wydaję się na tych zdjęciach lekko luźny. A zdjęcie godne tapety na pulpicie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pa Razo:

wujek był pilotem TOPRu.

Nie zauważyłem wcześniej, że kolega z Krakowa - miło pozdrowić Ziomka!

Ja też z Krakowa, ale obecnie na rubieży, pod Babią Górą - więc klimaty górskie i wysokogórskie bardzo mi bliskie!! Śmigłowiec TOPRu czasem przeleci nad Zubrzycą - ale radocha!!!

pozdrowienia

 

(sorry za tę prywatę trochę nie na temat wątku!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo

 

jtm2.jpg

 

Po belfrowsku się przyczepię - sprężarka mechaniczna, nie turbo. To, że promieniowa, tak jak w większości turbosprężarek, to nie znaczy że od razu turbo. Napędzana od wału silnika, nie spalinami. ;) Poza tym wszystko gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie...uwierz mi...kiedyś kleiłem kartony w 1/33 i poprostu lubię większe skale-gdy wypuścili Puszczyka i Mi-2-stwierdziłem,że ta skala jest dla mnie w sam raz-już na niej dużo widać gołym okiem,ale z podziwem patrzę na modele np.Mikołaja i zastanawiam się jak to możliwe :...Sam jednak wolę przynajmniej 1/48...nawet nie wiem czy na bazie wycinanki w 1/33 nie wezmę się za SM-2 czy MI-1...a może i MI-2....i będe je rzeżbił w plastiku .....to też dla mnie jakieś wyzwanie i chęć posiadania akurat tych właśnie maszynek.....w sumie to i SOKÓŁ jest wydany w 1/33.....ale on akurat jak na moje nowe koncepcje,wymagałby wieeeeeele pracy.....koncepcję na takie modelowanie gdzieś tam w głowie sobie układam...ala narazie i czasu i samozaparcia brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.