Skocz do zawartości

IJN Kako 1942 1/700


blacman

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 277
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

maszt rufowy praktycznie gotowy:

 

 

 

11635201766_dbbf288eb6_b.jpg

 

 

11635212306_19b57b098e_b.jpg

 

pozostały drobiazgi: lampy sygnalizacyjne, izolatory oraz znaczniki burt. To już na gotowym modelu.

 

 

Wieże 203mm posiadały bardzo sprytnie pomyślany system radiatorów zmniejszający nagrzewanie się wież. Hasegawa bardzo to uprościła:

 

11634750234_630838d187_b.jpg

 

Radiatory zamontowane:

 

11634379115_0b317e3841_b.jpg

 

do montażu luf toczonych wykorzystałem zestawowe fartuchy osłon - skrócone o 1,5mm

 

11634392025_ea42af0625_b.jpg

 

 

i artyleria cieżka IJN Kako gotowa do malowania:

 

11634411665_f633c5475c_b.jpg

 

11635193326_90e950ace2_b.jpg

 

11635197656_e7b44e1a61_b.jpg

 

montaż kabestanów też zakończony:

 

11635183476_4d298050f1_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

maszt rufowy praktycznie gotowy:

 

 

 

11635201766_dbbf288eb6_b.jpg

 

 

11635212306_19b57b098e_b.jpg

 

pozostały drobiazgi: lampy sygnalizacyjne, izolatory oraz znaczniki burt. To już na gotowym modelu.

 

Radiatory zamontowane:

 

11634379115_0b317e3841_b.jpg

 

 

Rozumiem,że olinowanie z materiału który mi polecałeś ?? Widzę,że malujesz razem z całym elementem.....może to jakiś sposób.

 

Co do artylerii głównej i ekranów czy tam radiatoró jak je nazywasz to mam mieszane uczucia. Brakuje mi spójności między bokami a dachem.Jestem przekonany,że możesz to zrobić lepiej.Kto jak kto ale Ty na pewno.Taryfy ulgowej brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem,że olinowanie z materiału który mi polecałeś ?? Widzę,że malujesz razem z całym elementem.....może to jakiś sposób.

tak - drucik 0,05mm. Z tym, że używam dwóch: miedziany oraz molibdenowo-niklowy (kupiony za ciężkie pieniądze na serwisie aukcyjnym) molibdenowy wydaję się być nieco bardziej sztywny i sprężysty - poprzez co mniej podatny na przypadkowe wygięcie.

 

Co do artylerii głównej i ekranów czy tam radiatoró jak je nazywasz to mam mieszane uczucia. Brakuje mi spójności między bokami a dachem.Jestem przekonany,że możesz to zrobić lepiej.Kto jak kto ale Ty na pewno.Taryfy ulgowej brak

 

nie było spójności pomiędzy dachem:

 

11635647254_1284f74a45_z.jpg

 

system blach na bokach oraz dachu był niejako odstawiony od wieży. To próba odtworzenia takiego rozwiązania. Oczywiście można było nalepić po prostu same blaszki - wtedy szczeliny byłyby mniejsze ale ja tak nie chciałem.... rzeczywiście przerwy wyszły nieco za duże. Następnym razem wygładzę powierzchnie wieży przed montażem blach - wtedy dystanse będę nieco mniejsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem,że olinowanie z materiału który mi polecałeś ?? Widzę,że malujesz razem z całym elementem.....może to jakiś sposób.

tak - drucik 0,05mm. Z tym, że używam dwóch: miedziany oraz molibdenowo-niklowy (kupiony za ciężkie pieniądze na serwisie aukcyjnym) molibdenowy wydaję się być nieco bardziej sztywny i sprężysty - poprzez co mniej podatny na przypadkowe wygięcie.

 

 

 

Co do artylerii głównej i ekranów czy tam radiatoró jak je nazywasz to mam mieszane uczucia. Brakuje mi spójności między bokami a dachem.Jestem przekonany,że możesz to zrobić lepiej.Kto jak kto ale Ty na pewno.Taryfy ulgowej brak

 

nie było spójności pomiędzy dachem:

 

11635647254_1284f74a45_z.jpg

 

system blach na bokach oraz dachu był niejako odstawiony od wieży. To próba odtworzenia takiego rozwiązania. Oczywiście można było nalepić po prostu same blaszki - wtedy szczeliny byłyby mniejsze ale ja tak nie chciałem.... rzeczywiście przerwy wyszły nieco za duże. Następnym razem wygładzę powierzchnie wieży przed montażem blach - wtedy dystanse będę nieco mniejsze...

 

Co do drucika to proszę podaj link na PW czy tutaj....

 

Co do ekranów...znam anatomię Skulskiego na pamięć i już takie wieże oklejałem blachami imitującymi ekranowanie termiczne. Czepiam się bo powinno to wyjść lepiej.Nie mówię,że jest źle tym bardziej,że jak to Ty masz w zwyczaju zamieszczasz ekstremalne makro. Po prostu dla mnie takie wieże z ekranami to tak charakterystyczny element japońskich krążowników ,że nie wyobrażam sobie w takim elemencie drogi na skróty. Zwłaszcza na skróty w Twoim wykonaniu bo jak widzę nie interesują Cię kompromisy.Może warto pokombinować z blachami i wieżami z Aoshimy bądź PitRoad ?? Zobaczę co mam w szafie i dam dziś jeszcze znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze koty za ploty...

Wieze nalezalo oskórować z imitacji ekranow i wtedy szczeliny bylyby mniejsze. Przy kolejnym krazowniku po prostu rozrysuje te wieze na elementy i w calosci wykonam z blaszki. Wtedy mam kontrole nad spasowaniem poszczegolnych plyt.

Te juz pewnie takie zostawie ...

Drucik nazywa sie Nikrothal. Najtanszy znalazlem w Bulgariii

Link do Bulgara, od ktorego kupilem :

http://www.ebay.pl/itm/100ft-30m-NICHROME-Nikrothal-44AWG-0-05mm-583-m-177-ft-Resistance-WIRE-/310619124103?ssPageName=ADME:L:COSI:PL:1123

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie, gratuluję, jak pokazałem mojej piękniejszej połowie zdjęcia z grosikami, dostała pełnego opadu szczęki, mało jej sobie nie zwichnęła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie, gratuluję, jak pokazałem mojej piękniejszej połowie zdjęcia z grosikami, dostała pełnego opadu szczęki, mało jej sobie nie zwichnęła

O kurde, nie pokazuj jej takich rzeczy bo sobie krzywdę jeszcze zrobi...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maszt rufowy praktycznie gotowy:
A co z malowaniem? Malujesz później olinowanie pędzlem? Jaką funkcję pełniły te blachy na działach?

 

Malowanie na końcu. całości na szaro oraz górnej części na czarno. Maluję aero. Niskie ciśnienie oraz rzadka farbka z dodatkiem rozpuszczalnika nitro. Wg mnie zwiększa przyczepność farby... ale to może tylko subiektywne odczucie

 

Blachy na działach to swego rodzaju osłony zapobiegające bezpośredniej ekspozycji powierzchni wieży na pacyficzne słońce - co powodowało (ponoć) mniejsze nagrzewanie się wnętrza wież. Mocowane tak aby stworzyć pustą przestrzeń pomiędzy pancerzem wieży a osłoną. Stosowane na wszystkich typach wież ciężkich krążowników japońskich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie na końcu
To jasne, ale jak malujesz już założone olinowanie?

 

Po głębszym zastanowieniu się nad problemem dochodzę do wniosku,że metoda blacmana jest najwygodniejszą metodą pracy z olinowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie na końcu
To jasne, ale jak malujesz już założone olinowanie?

 

Blachy na działach ...
Dzięki

 

Na maszcie głównym maluje aero. Kolor szary.

Flaglinki na maszcie dziobowych nie maluję - maluje maszt na gotowo i następnie mocuję miedziane flaglinki - jest to kolor podobny do naturalnego (zakładam że były to linki z materiałów naturalnych - gdzieś to kiedyś wyczytałem....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie na końcu
To jasne, ale jak malujesz już założone olinowanie?

 

Po głębszym zastanowieniu się nad problemem dochodzę do wniosku,że metoda blacmana jest najwygodniejszą metodą pracy z olinowaniem.

 

być może ...

na pewno daje lepsze mocowanie - gdyż kleimy bez warstwy farby. Łatwiej też owe linki zobaczyć -dają refleksy w oświetleniu - co przy moich starych oczach nie jest bez znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie, gratuluję, jak pokazałem mojej piękniejszej połowie zdjęcia z grosikami, dostała pełnego opadu szczęki, mało jej sobie nie zwichnęła

hmm.. jakoś nie chciałbym psuć małżeńskiego pożycia zdarzeniami fizycznej natury...

 

 

Witek@ - noworoczna decyzja - spróbuję wieże 203mm jednak przerysować do blaszanej formy:

 

11691758464_444eefb7d1_b.jpg

 

dystans pomiędzy blachami osłon a pancerzem właściwym w "jedynie słusznej" skali to 0,25mm na dachu wieży i 0,1mm na bokach. 0,1mm nie jest problemem. Będzie ciężko natomiast wygiąć rant o wysokości 0,25mm z blachy o grubości 0,1mm... Muszę tu coś wymyślić....

 

11691631993_6869cfa113_b.jpg

przednia ściana wieży zostanie zaprojektowana tak aby móc wstawić lufy pod dowolnym kątem. I tu mam pytanie do Kolegów: jak można wykonać formy do żywicznych odlewów? Chciałbym zrobić fartuchy osłon luf z żywicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak można wykonać formy do żywicznych odlewów?
W silikonie

 

tak zanurzając czy inaczej ?

 

na poważnie

- to jaki silikon?

- jaka żywica najlepsza do takich maleństw

- to się robi formy otwieralne czy po prostu "wydłubuje"?

dzieki za ewentualną pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej współpracowało mi się z przedmiotami tego pana:

1 i 2

Silikonów kilka próbowałem, ale ten był najbardziej leisty (rzadki) co ułatwiało odpowietrzenie. Żywica za to jest trochę elastyczna, co znowu ułatwia wyciąganie z formy trudniejszych elementów.

Ja robiłem formy do wydłubywania. Jeśli będziesz chciał otwieralną, musisz dokupić separator, choć do tego co chcesz robić otwieralna jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.