RapToWny Napisano 19 Grudnia 2013 Share Napisano 19 Grudnia 2013 Jeśli chcesz mieć pod podkładem różne syfy po szlifowaniu, a potem go jeszcze raz szlifować, to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HK1885 Napisano 19 Grudnia 2013 Share Napisano 19 Grudnia 2013 Czy można kłaść podkład np. surfacer mr.hobby bez uprzedniego mycia modelu w wodzie z płynem do naczyń? Pamiętaj, że mycie w wodzie z płynem do naczyń to jedno, ale potem koniecznie musisz płukać w wodzie destylowanej bo Ci plamy z osadów na modelu zostaną i po malowaniu wyjdą... A poważnie - to takie zalecenia sprzed 15-u lat kojarzę. O ile nie robiłeś usmarowanymi paluchami to sobie możesz odpuścić kąpiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 19 Grudnia 2013 Share Napisano 19 Grudnia 2013 O ile nie robiłeś usmarowanymi paluchami to sobie możesz odpuścić kąpiele. Nie do końca, chociaż paluchy rzecz ważna, ale jak już kiedys o tym pisałem: W trakcie produkcji modelu, aby wypraska łatwo wyszła z formy, to formy są spryskiwane różnymi świństwami, najczęściej tłustymi. Potem wypraska jest tylko lekko płukana przy okazji studzenia, więc tłuszcz zostaje na plastiku. Dlatego (przede wszystkim) zalecane jest odtłuszczanie modelu przed malowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 Ja tam nigdy nie odtłuszczałem modelu i nie zdarzyło mi się żeby surfacer się słabo trzymał, ba nieraz nawet cleanlux nie dawał mu rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grimes Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 Kilka modeli które robiłem nie było odtłuszczanych, nie używałem też podkładu a farba się trzyma. Teraz profilaktycznie myję wypraski, ale sklejonego modelu nie odtłuszczam przed malowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 Mi się zdarzyło oderwać raz surfacer całymi płatami przy ściąganiu patafixa z maskolem. Plastik był błyszczący i nieodtłuszczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 A przy okazji - jest jakaś sprawdzona, w miarę skuteczna metoda zabezpieczenia blaszek PE przed oderwaniem od nich farby? Kładę na taką blachę podkład i czego bym nie robił, to i tak kończę z oderwanymi kawałeczkami farby, która totalnie nie chce trzymać się tej blachy. Co można z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 Może podkład do części fototrawionych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 A blaszki nie są też czasem pokryte jakąś powłoką ? Słyszałem że bodaj Part je czymś pokrywał i uniemożliwiało to lutowanie, może ta powłoka ma jakiś wpływ na przyczepność, choć ja nigdy z blaszkami problemu nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 A może spróbować od płukania w dynksie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 Jaki jest podkład do blaszek? I co to jest ten dynks? A blaszki używam Eduarda - one słabo się kleją (chętnie odpadają) i słabo trzymają farbę i surfacera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 Sufacer do blaszek fototrawionych Nie wiesz co to dynks? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 Masz dwie opcje do wyboru: albo Mr. Metal Primer, albo Mr.Primer Surfacer 1000 . To z palety gunze. Osobiście używam tego drugiego specyfiku i zero problemów! Mam dwa w jednym - podkład i do plastiku, i do blaszek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HK1885 Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 Nie wiesz co to dynks? Masz na myśli napój niegazowany o kolorze jagód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 Masz dwie opcje do wyboru: albo Mr. Metal Primer, albo Mr.Primer Surfacer 1000 . To z palety gunze. Osobiście używam tego drugiego specyfiku i zero problemów! Mam dwa w jednym - podkład i do plastiku, i do blaszek. Kupię więc Mr. Metal Primer, bo do tej pory używałem albo Surfacera Gunze 1500, albo tego białego, też Gunze. W takim razie Metal Primer. Serdeczne dzięki. A dynksa to ja Panowie stosuję wewnętrznie, nie do blaszek. Nie zmarnuje się ani kropelka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HK1885 Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 A dynksa to ja Panowie stosuję wewnętrznie Przepuszczasz przez chlebek, żeby kolor stracił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 Panowie! Pijemy bo się ściemnia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 A dynksa to ja Panowie stosuję wewnętrznie Przepuszczasz przez chlebek, żeby kolor stracił? W życiu, wtedy traci swój szlachetny posmak. A w ogóle to się filtruje przez bułkę kajzerkę, nie przez chleb, widać że się nie znacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 A przy okazji: czy jest jakaś metoda aby blaszki lepiej trzymały się plastiku po przyklejeniu? Mam wrażenie że CA słabo je po prostu klei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 20 Grudnia 2013 Share Napisano 20 Grudnia 2013 Ca jest najlepszy, należy tylko pamiętać że im więcej go w miejscu klejenia tym gorzej trzyma, najlepiej nakładać jak najcieńszą warstwę i mocno ( w miarę możliwości) docisnąć, można też posiłkować się przyśpieszaczem do ca, szczególnie zimą gdy powietrze jest suche a ca wiąże wyciągając wilgoć, dlatego m.in. skleja paluchy w sekundę Pomoże też lekkie zmatowienie miejsca klejenia, ale to nie zawsze jest możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 21 Grudnia 2013 Share Napisano 21 Grudnia 2013 Heh, a ja go mam i odstawiłem, bo jakoś tak niewygodnie się używało buteleczkę tego czarnucha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.