Jump to content

A-10C 81-0992 --> 1:48 Italeri


sokolus
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Zaczynam relację ze składania samolotu, który leży dość długo leży u mnie na półce i czeka na to abym poświęcił mu trochę czasu. W skrócie plan jest taki:

 

- Chcę wykonać wersję C,

- Samolot ma być pootwierany na ile będę potrafił i na ile starczy mi sił,

- Będę wzorował się na egzemplarzu nr 81-0992, który do niedawna służył w niemieckiej bazie w Spangdahlem,

- Reszta wyjdzie w praniu,

 

Ze względu na ograniczony czas relacja może być długa, choć mam nadzieję, że kompletna.

Dlaczego A-10C ? Bo już od dwóch lat latam wirtualnie takim modelem w symulatorze DCS: A-10C razem z moją Eskadrą, i bardzo lubię ten samolot

 

Zapraszam do aktywnego udziału w dyskusji oraz do konstruktywnej krytyki!

 

Na początku wycinam luki w kadłubie:

 

aDXuJHZl.jpg

 

i kalki:

 

zIWfjO4l.jpg

Link to comment
Share on other sites

No proszę, jak mnie ubiegłeś: co prawda nie Italeri, ale Hobby Boss i nie C tylko A, ale też mam gotowy do rozpoczęcia prac model z identycznymi kalkami tej samej eskadry.

Ok, może będzie na kim się wzorować.

A symulator DCS to bajka, sam trochę latałem na nim, ale od kilku lat nie wracam do tej gry, może warto...

Link to comment
Share on other sites

Obrazka nie ma

Projekt zacny - samolot z serii "cudaków", które mają specyficzny urok.

Mój ostatni A-10 to HB i chyba sam zestaw jest bogaszy, bo jakościowo są porównywalne.

Kibicuję, bo zabrałeś się do tematu "ginekologicznie".

Jakie malowanie przewidujesz?

Pozdrawiam

AMO

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się, malowanie będzie szaro szare typowe dla A-10C, wybiorę tylko odpowiedni okres dla 81-0992, bo można spotkac zdjęcia jego powłoki w stanie dość mocno zużytym (skłaniam się ku temu) lub prawie fabrycznym.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Z każdym postem model mocniej pocięty. Umiejętnie dozujesz "napięcie" w tej relacji. Ciekaw jestem końcowego efektu. Luk inspekcyjny działka ( ta wielka perforowana od wewnątrz pokrywa u spodu samolotu) też będzie otwarty?

Pozdrawiam

Damian Biwo

Link to comment
Share on other sites

Widoczne gołym okiem różnice pomiędzy wersją A a C to:

 

- zmodyfikowany kokpit - wersja C posiada dwa MFCD, zmieniony układ instrumentów, dodany UFC, system HOTAS, jednym słowem więcej elektroniki,

- okrągła, płaska antena systemu EGI za kabiną pilota,

- zmieniony kształt z prostej na skośny anteny VHF/FM (dolna pod wylotem z APU, choć tu w zależności od producenta anteny A-10C mógł posiadać antenę prostą),

- dodane anteny systemu LASTE - po dwie na statecznikach pionowych, dwie pod statecznikiem poziomym,

- dodana antena systemu AN/ARC-210 BLOS za anteną EGI (w kształcie litery T),

- doadane sensory systemu ostrzegania przed odpaloną rakietą AN/AAR-47, po jednym na końcówkach skrzydeł, dwa patrzące w tył i w dół na ogonie,

- dodane światła do lotów w formacji (w formie pasków na końcówkach skrzydeł, statecznikach pionowych, bokach kadłuba, w kształcie litery V na grzbiecie oraz po dwa paski pod i nad częścią ogonową),

 

To chyba tyle, mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem.

 

Edit:

 

Druga strona kadłuba bez kilku paneli:

 

005.jpg

 

PS: Zastanawiam się jak tu upakować zestaw HOTAS do kokpitu... ;)

 

004.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Marcin, faktycznie ten fabryczny panel zniknie niedługo, podobnie pancerny HUD. Aktualnie kroję spód samolotu, i tu pojawiają się problemy, gdyż w materiałach nie mogę znaleść wystarczającej ilości zdjęć luków pod antenami VHF FM/AM oraz z APU. Próbowałem też zdobyć opracowanie Jake'a Melampy'ego Modern Hog Guide ale niestety bezskutecznie. Dysponuje ktoś z kolegów tym opracowaniem i byłby w stanie wspomóc zdjęciami ? Albo posiada w swoich zasobach zdjęcia otwartych paneli w A-10 (linki do takich zdjęć również byłyby mile widziane).

Link to comment
Share on other sites

Mało miałem czasu w tym tygodniu, sporo siedziałem nad poszukiwaniem materiałów fotograficznych, resztę przeznaczyłem na cięcie kolejnych partii kadłuba:

 

- usunąłem fabryczny panel z elektroniką po prawej stronie kadłuba

- wyciąłem panele pod anteną VHF FM, APU, oraz przyłączami technicznymi powietrza i hydrauliki w części ogonowej,

- rozłączyłem prawą połowę kadłuba na dwie części - po wycięciu paneli była tak wiotka, że i tak by się sama urawała.

 

Aktualny stan prac:

 

006.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.