Skocz do zawartości

A-10C 81-0992 --> 1:48 Italeri


sokolus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Zaczynam relację ze składania samolotu, który leży dość długo leży u mnie na półce i czeka na to abym poświęcił mu trochę czasu. W skrócie plan jest taki:

 

- Chcę wykonać wersję C,

- Samolot ma być pootwierany na ile będę potrafił i na ile starczy mi sił,

- Będę wzorował się na egzemplarzu nr 81-0992, który do niedawna służył w niemieckiej bazie w Spangdahlem,

- Reszta wyjdzie w praniu,

 

Ze względu na ograniczony czas relacja może być długa, choć mam nadzieję, że kompletna.

Dlaczego A-10C ? Bo już od dwóch lat latam wirtualnie takim modelem w symulatorze DCS: A-10C razem z moją Eskadrą, i bardzo lubię ten samolot

 

Zapraszam do aktywnego udziału w dyskusji oraz do konstruktywnej krytyki!

 

Na początku wycinam luki w kadłubie:

 

aDXuJHZl.jpg

 

i kalki:

 

zIWfjO4l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę, jak mnie ubiegłeś: co prawda nie Italeri, ale Hobby Boss i nie C tylko A, ale też mam gotowy do rozpoczęcia prac model z identycznymi kalkami tej samej eskadry.

Ok, może będzie na kim się wzorować.

A symulator DCS to bajka, sam trochę latałem na nim, ale od kilku lat nie wracam do tej gry, może warto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrazka nie ma

Projekt zacny - samolot z serii "cudaków", które mają specyficzny urok.

Mój ostatni A-10 to HB i chyba sam zestaw jest bogaszy, bo jakościowo są porównywalne.

Kibicuję, bo zabrałeś się do tematu "ginekologicznie".

Jakie malowanie przewidujesz?

Pozdrawiam

AMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, malowanie będzie szaro szare typowe dla A-10C, wybiorę tylko odpowiedni okres dla 81-0992, bo można spotkac zdjęcia jego powłoki w stanie dość mocno zużytym (skłaniam się ku temu) lub prawie fabrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Z każdym postem model mocniej pocięty. Umiejętnie dozujesz "napięcie" w tej relacji. Ciekaw jestem końcowego efektu. Luk inspekcyjny działka ( ta wielka perforowana od wewnątrz pokrywa u spodu samolotu) też będzie otwarty?

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planujesz użyć jakieś dodatki?

Do tego modelu są genialne wnęki podwozia.

Ja polecałbym też wylot GAU-8 Mastera.

W ogóle do swojego zestawu dokupiłem chyb z z kilkanaście zestawów waloryzacyjnych innych firm. Jest co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widoczne gołym okiem różnice pomiędzy wersją A a C to:

 

- zmodyfikowany kokpit - wersja C posiada dwa MFCD, zmieniony układ instrumentów, dodany UFC, system HOTAS, jednym słowem więcej elektroniki,

- okrągła, płaska antena systemu EGI za kabiną pilota,

- zmieniony kształt z prostej na skośny anteny VHF/FM (dolna pod wylotem z APU, choć tu w zależności od producenta anteny A-10C mógł posiadać antenę prostą),

- dodane anteny systemu LASTE - po dwie na statecznikach pionowych, dwie pod statecznikiem poziomym,

- dodana antena systemu AN/ARC-210 BLOS za anteną EGI (w kształcie litery T),

- doadane sensory systemu ostrzegania przed odpaloną rakietą AN/AAR-47, po jednym na końcówkach skrzydeł, dwa patrzące w tył i w dół na ogonie,

- dodane światła do lotów w formacji (w formie pasków na końcówkach skrzydeł, statecznikach pionowych, bokach kadłuba, w kształcie litery V na grzbiecie oraz po dwa paski pod i nad częścią ogonową),

 

To chyba tyle, mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem.

 

Edit:

 

Druga strona kadłuba bez kilku paneli:

 

005.jpg

 

PS: Zastanawiam się jak tu upakować zestaw HOTAS do kokpitu... ;)

 

004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mnie zaciekawiłeś już samym startem. Szykuje się na prawdę wyjątkowy model.

Czekam aż wytniesz ten otwarty panel, który dała fabryka. Pewnie nie będzie przystawał do tego co sam zrobisz obok. Pewnie z podobnych powodów zniknie stelaż HUDa

Powodzenia w budowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcin, faktycznie ten fabryczny panel zniknie niedługo, podobnie pancerny HUD. Aktualnie kroję spód samolotu, i tu pojawiają się problemy, gdyż w materiałach nie mogę znaleść wystarczającej ilości zdjęć luków pod antenami VHF FM/AM oraz z APU. Próbowałem też zdobyć opracowanie Jake'a Melampy'ego Modern Hog Guide ale niestety bezskutecznie. Dysponuje ktoś z kolegów tym opracowaniem i byłby w stanie wspomóc zdjęciami ? Albo posiada w swoich zasobach zdjęcia otwartych paneli w A-10 (linki do takich zdjęć również byłyby mile widziane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało miałem czasu w tym tygodniu, sporo siedziałem nad poszukiwaniem materiałów fotograficznych, resztę przeznaczyłem na cięcie kolejnych partii kadłuba:

 

- usunąłem fabryczny panel z elektroniką po prawej stronie kadłuba

- wyciąłem panele pod anteną VHF FM, APU, oraz przyłączami technicznymi powietrza i hydrauliki w części ogonowej,

- rozłączyłem prawą połowę kadłuba na dwie części - po wycięciu paneli była tak wiotka, że i tak by się sama urawała.

 

Aktualny stan prac:

 

006.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.