Skocz do zawartości

Mercedes-Benz_SLR_McLaren_1/24_TAMIYA_x3


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

Mały update dla odświeżenia wątku.

Prace cały czas trwają, ale ciężko idzie, bo wszystko czego się dotknę muszę powtarzać cztery razy

 

Robię fotele, pasy itp. Fotki przykładowe foteli do Brabus'a

 

003_zps31a02160.jpg.f76cf475772eaf8e0e92f6b2cb25eddd.jpg
 
002_zpsee11e44e.jpg.e2abc4198d2c246f61723b2cd5d8e260.jpg
 

Strzelam sobie w kolano, ale dam zbliżenie na górną część fotela:

 
004_zps4a7ff408.jpg.b8a3c9109fb195f03a2460d2a007e598.jpg
 

Na koniec fotka z prac nad układem mocowania foteli do Roadster'a (z zestaw'u ABER'a)

Fotel na fotce od Hamann'a.

 

001_zps9098c365.jpg.a8f6198ecca8c0932c7da1daf57ce7b9.jpg
 

cdn.

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłubania ciąg dalszy.

W czwartym Mercedesie nie chciałem powielać amortyzatorów na bazie "gotowców" ABER'a.

Po prostu mi się znudziły ......

Spróbowałem czegoś własnego.

 

Na początku były amorki zestawowe:

 
a001_zpsf565f314.jpg.6f807576e44d20d6a624c5d7056b32f9.jpg
 

Zostały rozcięte w taki oto sposób:

 
a002_zps70df381e.jpg.7c5865fe8c49c0cd4b255c59eb1d4e90.jpg
 

A następnie nawiercone:

 
a003_zps0b9c86c8.jpg.92f60953e3dba107254b791dadcbd8b3.jpg
 

Potrzebne były materiały pomocnicze:

- rurka mosiężna fi 2 mm (Castorama),

- igła jednorazowa fi 1.3 mm (apteka),

- sprężynki od ołówków automatycznych (chyba Kaufland, ale nie dam głowy)

 
a004_zps78437745.jpg.1c7e9c19f2a14d81135a2d31b4a8bf68.jpg
 

Rurka i igła zostały pocięte na odpowiednie długości. Sprężynki też troszkę przyciąłem.

 
a005_zpse8c9bec1.jpg.3962c8db0af08fdebfe477f9050b22b3.jpg
 

Po złożeniu (na razie na sucho) wyszło tak:

 
a006_zps911e83ca.jpg.00bc3814baca0584f0d3452c00703d3f.jpg
 

Zrobiłem na razie po jednym przednim i tylnym. Jak będą wszystkie to je pomaluję i pokażę efekt końcowy.

 

Przerobiłem również pasy i ich mocowanie.

W Brabus'ie wyglądają obecnie tak:

 
002_zps00adf5cc.jpg.1863217118a0f6d6f1830ae237862109.jpg
 
004_zpsdaa49cb2.jpg.d776954dc5242467a0d6e93818d58d2d.jpg
 
003_zps10a51111.jpg.1c8651009c61d0ec64711c82eec3e93d.jpg

 

Szykuję siedzenia do pozostałych wersji:

 
001_zps29163e49.jpg.29814a52c0783de201fe0c7532925de9.jpg
 

I to by było na tyle.....

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Po powrocie z mazurskiej głuszy biorę sie do roboty

Na warsztat trafiły zawiasy maski silnika. Będą trzy rodzaje zawiasów. Dwa komplety produkcji TopGun Works (tu podziękowania dla Kashato ), jeden zestaw ABER'a i jeden KA-Models.

Aber'owe zawiasy już zrobiłem wcześniej. Pozostałe po wycięciu z blaszek wyglądały tak:

 

zaw003_zps95cbd749.jpg.cc4db5050ee5bd7cb86dd309038d24b0.jpg
 

Po dość żmudnym wyginaniu było tak:

 

zaw002_zpsab97a3e0.jpg.62f28459211f260033a3e6ac5ea1f884.jpg
 

Do łączenia elementów mechanizmów użyłem mosiężnych nitów RB Models (0.5x3 mm), lutownicy Dremel'a i całej fury cierpliwości

Wyszło w stanie surowym mniej więcej tak:

 

zaw001_zpsb50ccbb3.jpg.09e3596bdbc56e2aa4bd881db9828ee7.jpg
 

Zastanawiam się teraz co dalej z tym począć: czym pomalować ? jak to dopasować do modelu, żeby się maska ładnie ułożyła ?

Ma ktoś jakieś pomysły, doświadczenie w tym względzie ???????

 

Muszę jeszcze dorobić siłowniki do zawiasów KA-Models - od podstaw, a do TopGun Works zrobię chyba też po swojemu, bo zestawowe są wątpliwej jakości (stalowe rureczki - nie polutuję ).

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etat w szwajcarskiej fabryce zegarków masz zapewniony - a może nawet w rosyjskiej.

Jestem pod wrażeniem.

Wyjaśnienie dla laików: Rosyjskie zegarki "chodzą" tak samo dobrze jak szwajcarskie, a nawet trochę szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mosiężne można by ściemnić oksydą do mosiądzu ( w sklepie dla plastyków ) powinny się zrobić czarne po długim moczeniu. Natomiast te srebrne hmmm jeżeli to alpaka to też jest odpowiednia oksyda.

Opcjonalnie czarna emalia położona na podkład do blaszek ( Mr. hobby) powinna zdać rezultat.

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dłubaniny przy detalach ciąg dalszy:

wymyśliłem jak zrobić brakujące siłowniki do maski silnika (przy zawiasach) i do drzwi.

Jeden komplet mam z zestawu ABER'a, ale przy jego cenie nie wchodzi w rachubę zakup kolejnych.

 

Do wykonania siłowniczków wykorzystałem:

- zestaw rurek mosiężnych Albion Alloys,

- lutownica gazowa Dremel,

- pasta do lutowania (użyłem Easy Print).

- kawałki złomu z blaszek PE (mosiądz),

- kawałek drutu miedzianego o średnicy ok. 1 mm.

 

Z zestawu AA wziąłem rurki: 1.1 mm, 1.3 mm i 1.5 mm

 

Sil_001_zps542d8bb5.jpg.0e5a0671cba35c16c08ee6fddebb98c6.jpg
 

Mają one tę sympatyczną cechę, że pasują do siebie na zasadzie teleskopu.

Na początek nasunąłem na siebie rurki 1.1 mm i 1.3 mm. Niewiele, na długości ok. 0.5 mm i zlutowałem.

Następnie odciąłem tak, aby na cieńszej rurce zotało tylko tyle grubszej rurki, ile było nasunięte.

Tu kolejna cecha rurek: można je ciąć zwykłym nożem modelarskim

Po odcięciu otrzymałem tłoczysko siłownika ze zgrubieniem na końcu.

 

Sil_002_zps5c98f341.jpg.4a13af43d1c7bbce3679b4041b5fbb5d.jpg
 

Następnie podobne nasunięcie zrobiłem dla rurek 1.3 i 1.5 mm. Tyle tylko, że po zlutowaniu odcięcie nastąpiło na granicy grubszej rurki. Dostałem w ten sposób cylinder siłownika z wewnętrznym kołnierzem.

 

Sil_003_zpsf6b6045d.jpg.eb4f3578bc7994a3b0b638a32e701049.jpg
 

W całej zabawie chodziło o to, żeby siłownik przy maksymalnym wysunięciu tłoczyska z cylindra nie wyskoczył na zewnątrz.

Po złożeniu do kupy:

 

Sil_004_zpsdc32db26.jpg.91e4eb614220404b3dd8803463b61540.jpg
 

Uchwyty na końcach siłownika zrobiłem różne na obu końcach: na cieńszym to poprostu nawiercona i opiłowana blaszka ze złomu PE, a na grubszym kawałek drutu miedzianego, który zgniotłem w płaskich kleszczach i opiłowałem. Wyszło coś w rodzaju korka z uchem.

 

Sil_005_zps09f6dac0.jpg.e9809606d75a4487c9bba7e22ede995f.jpg
 

Nie wiem, czy to kogoś zainteresuje

Jeżeli tak, to mogę zrobić więcej szczegółowych fotek. Czeka mnie zrobienie kilkunastu siłowników tym sposobem.

Próbowałem wykorzystać rurki z zestawów Trumpeter'a (pokazały się ostatnio w sklepach), ale są zbyt grubościenne

 

 

Na koniec jeszcze kilka fotek ze zmagań z wlotami powietrza na maskach i "siatkowania" skrzeli.

 

Wersja 722

 

Maska_001_zpsd3d5cb64.jpg.efef979384a330ae52e016a6c39e2da8.jpg
 

Od strony silnika. Pod spodem będą jeszcze siateczki maskujące wloty, więc nie przykładałem się zbytnio do eleganckiego przycinania folii alu.

 

Maska_002_zps903fb3c1.jpg.636db9b4e6895b13e260182eb5644de0.jpg
 

Wersja Hamann:

 

Maska_003_zpse9d42324.jpg.266b3cbd3a78942b42bb3891aaf0cb49.jpg
 
Maska_004_zpsa628eb35.jpg.3564fa16a501c38963b566f3fc279ea4.jpg

 

Skrzela od 722:

 

Skrzela_zps806121e1.jpg.4370c57c29cb64093279d02fd75edce0.jpg
 

Sorry za wypaćkane maski silników, ale fotki robione na roboczo.

I to by było na tyle.......

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z szalonym zainteresowaniem w wątku piszę post pod postem.

Sorry.

 

Dzisiaj popełniłem młodsze rodzeństwo wczorajszych siłowników.

Są duuuużo mniejsze i będą przy zawiasach maski silnika.

 

001_zps6ba171d6.jpg.d3d0efdba6cfc899801f37f052c7e061.jpg
 

I jeszcze zdjęcie rodzinne z kuzynem z ABER'a:

 

002_zpsa2ce1f94.jpg.1346e5f2189d55161f2701fa9bc590f5.jpg
 

Zapomniałem dołożyć mojej 1-groszówki do fotek

 

Mam jeszcze do zrobienia: 4 małe (do maski) i 4 duże (do drzwi).

Masakra

Chyba pójdę na wódkę .......

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.