Skocz do zawartości

UH-60/MH-60 Black Hawk 1:48 ITALERI


Hamman

Rekomendowane odpowiedzi

Z kwestii praktycznych polecam również przypatrzenie się, przed zamknięciem kadłuba, czy szklenie kabiny pilotów jest czyste OD WEWNĄTRZ. Prewencyjnie zalecałbym obmycie jakimś mało agresywnym white spiritem albo wręcz wódeczką.

 

Z własnej autopsji to piszę :-)

 

A tak w ogóle to ładna replika wychodzi. Gratulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 187
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Część od podwozia już przyklejona:

 

MH-60_25.jpg

 

a tu też czarna część od podwozia oraz malowanie wnętrza kabin:

 

MH-60_24.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... no mam ogromną nadzieję iż będzie to 100% lepsze od tej nie wymiarowej kalkomanii,

a dodatkowo zakupiłem sobie jeszcze dziś takiego pomocnika

 

2.png

 

Urządzenie dotarło, jest całkiem sympatyczne i dość wygodne do trzymania w dłoni.

Wczoraj już się nawet przydało do przewiercenia dwóch otworów (widocznych na ostatnim zdjęciu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnego Dremela, będę go używał do frezowania plastiku pod blaszki Eduarda (siatki), bo na oryginale siatki są częścią poszycia, a u Eduarda sa ordynarnie naklejane na kadłub.

 

07.jpg

 

A powinno być tak:

0012.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo też chciałem kupić firmy "Dremel" ale przewyższyło to mój budżet dlatego padło na inną firmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są minimalne obroty? Nie lata ci to w rękach? Ja osobiście wiercę otwory bez Dremela, za duże obroty; maszyna buksowała mi w rękach, potem nie było dziurki tylko jakieś dziurzysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są minimalne obroty? Nie lata ci to w rękach? Ja osobiście wiercę otwory bez Dremela, za duże obroty; maszyna buksowała mi w rękach, potem nie było dziurki tylko jakieś dziurzysko.

 

 

Minimalne obroty wg opisu to niby 5000 ale wydaje mi się że jest mniej.

 

A ten zaznaczony otwór był wywiercony przy najniższych jakie są do ustawienia:

 

MH-60_25a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam mały dylemat: lepiej pomalować model Pactra A30 czy Tamiya XF-62 oby dwa olive drab.

 

Ktoś pomoże który będzie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz pod ręką jedną i drugą, to myślę że Tamiya będzie lepsza. Lepsza jako produkt, bardzo ładnie się nimi maluje, i od strony koloru, wydaję mi się że będzie bardziej zbliżona do prawdziwego BlackHawk-a , bo wpada odcieniem lekko w brąz, a Pactra będzie raczej bardziej zielona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamiya jest ciemniejsza od Pactry i dlatego tak się teraz zastanawiam. Pomalowałem sobie po kawałku plastiku jedną i drugą i jutro zobaczę jak to będzie wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontynuując temat malowania to na tamiyi nie będzie prawie widać kalek które są czarne więc może jednak zostanę przy pierwszej wersji malowania Pactrą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej zainwestować w farbkę akrylową ModelMaster 4723 o n-rze FS 4031 która nazywa się "US.Army Helodrab" i jest dokładnie taka jaką Armia amerykańska maluje swoje dzienne śmigłowce.Pozdrawiam M1A1(HA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie możesz też lekko przyciemnić Pactre, tak aby była ciemniejsza, ale nie na tle że zginą na niej kalki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Kilka fotek z dzisiejszych prac łączenia kadłuba:

 

MH-60_27.jpg

 

MH-60_28.jpg

 

MH-60_29.jpg

 

MH-60_30.jpg

 

MH-60_31.jpg

 

i kadłub połączony w całość:

 

MH-60_32.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatki faktycznie wyglądają fajnie.

A po złożeniu kadłuba w całość miejsc do szpachlowania na razie jest nie wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zaczyna wyglądać jak BlackHawk Kadłub ładnie się spasował, nawet nie dużo szpachlowania Ci wyszło. Ewentualnie zaszpachluj łączenie nosa, bo później jest ono bardzo widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamman a będziesz robił detale ponad programowe, czy robisz prosto z pudełka??? Bo jak by Ci się chciało, to możesz porobić fajne detale, nie wymagające dużo pracy a fajnie wyglądające typu zawiasy pokrywy nosa, zawiasy pokrywy silnika nad kabiną, podpory dolnych klap silnika, lusterka kabiny, detale nosa (pokrywy, nity, antenki) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej będę robił prosto z pudełka bo za to co piszesz to nawet nie wiem jak się zabrać.

A szpachla na łączenie nosa pójdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To naprawdę nie jest trudne, a daje fajny efekt. A jak postępy w szlifowaniu kadłuba??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.