Skocz do zawartości

[Mini In-Box] Polski Fiat 621 - First To Fight PL1939-11


skala72

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

na zdjęciach widać w takim razie ,że chłodnica za szeroka ,zaś sama pokrywa silnika nieco za płaska.Jedno pociągnęło za sobą drugie...wydaje się także,że sama wysokość chlodnicy może być ok,tylko za wcześnie/za wysoko zakończono jej żebrowanie.Dobrze to widac na zdjęciu bialego fiata z fot wklejonych przez kolege skala72 i mojego poskładanego modelu. Te tylne chlapacze czy co to jest na końcu progu tez raczej z bani,choc pewnie łatwiej zrobić sam odlew i zachowac odpowiednią sztywność blotnika z progiem.

Zestaw waloryzacji jeśli miałby powstać musiałby zawierać i tak cały nowy przód.Jeśli ktoś ma Marsa to jest na wygranej pozycji bo sobie odlew zrobi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co, popatrzcie na zdjęcie nr. 4. i zwróćcie uwagę na przód w jednym i w drugim Fiacie. Możliwe, że jest to wina zdjęcia, ale wygląda na to, że różnią się one od siebie. Zwróćcie również uwagę na to, że jedne TURY mają z tyłu błotniki, a inne nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to kwestia lat produkcji...te z dlugimi az do tylnych błotników progami są zwykle ciemno malowane tj chyba pierwotnie były ciemnozielone ...te z lat przedwojennych czesto nie mają błotników i krótkie progi...tak przynajmniej to wygląda porównując na szybko zdjęcia w google...ale ja się nie znam i są tu na forum dużo więksi specjaliści i eksperci od pojazdów przedwojennych w Polsce.

 

do nich też pytanie;:

- czy na podstawie tego fiata da się zrobić wz.34 lub C4 P czyli pojazd półgasienicowy?

-oraz drugie pytanie czy można pod maskę wstawic silnik od tankietki serii TK- z zestawu RPM bo mam takowy wraz z formami do żywicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne fajne zdjęcie TUR'a z przyczepą paliwową PP-O.

 

pf621_10.jpg

 

Ha ! zarąbiaste mnie najbardziej ujęły te czarno-białe opony , chłopaki chyba użyli wapna ? Polak jednak potrafi ..... :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obleciałem pół Szczecina co by trafić niesprasowane pudełko...masakra normalnie.

 

W Gdańsku niestety niesprasowane pudełka też są w deficycie. Po przejrzeniu kilku, ewidentnie pogiętych, wytypowałem jedno, lekko tylko zaoblone. Niestety szoferka i tak została zmiętoszona, słupki pogięte, a tylna ściana szoferki zdeformowana.

 

Słowem - jeśli opakowanie nie jest idealnie proste i równe - nie bierzcie. trzeba zakładać, że zawartość jest sprasowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rzeczy samej.

Tym razem do tego pudełeczka wciśnięto naprawdę sporo. Ta kabina niestety jakoś niefortunnie jest ułożona na ramkach.

Ja dziś kupiłem w empiku kolejnego Fiata. niby pudełko ok ale gdy tylko wsiadłem do auta od razu zajrzałem do środka.Na szczęście było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...te z dlugimi az do tylnych błotników progami są zwykle ciemno malowane tj chyba pierwotnie były ciemnozielone ...te z lat przedwojennych czesto nie mają błotników i krótkie progi...

 

do nich też pytanie;:

- czy na podstawie tego fiata da się zrobić wz.34 lub C4 P czyli pojazd półgasienicowy?

-oraz drugie pytanie czy można pod maskę wstawic silnik od tankietki serii TK- z zestawu RPM bo mam takowy wraz z formami do żywicy?

 

Te długie i krótkie stopnie łącza się z kształtem przednich błotników.

Wczesne Fiaty mają płaskie błotniki i długie stopnie.

Późne Fiaty mają krótkie stopnie i wypukłe błotniki.

 

ad.1 - Teoretycznie da się. Model to Fiat późnej produkcji. Prototypowe pojazdy wz. 34 i różne wersje C4P były budowane na wczesnych wersjach Fiata. Różnice są w przednich błotnikach i kabinie. Jeśli znajdzie ktoś zdjęcia wz. 34 i C4P z późną kabiną i wypukłymi błotnikami i ... może robić taką konwersję.

 

ad.2 Tak jeśli będzie to silnika od TKS, bo TK-3 miał silnik Forda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zestawach RPM to ten sam silnik więc lipa...ale musiałbyś zerknąć...wiem,ze fotka ramki mała ale w lewym dolnym rogu widać silnik

 

http://www.jadarhobby.pl/rpm-72502-polska-tankietka-tk3-172-p-15852.html

http://www.jadarhobby.pl/rpm-72500-polska-tankietka-tks-172-p-15851.html

tu z kolei prawa góra

 

Co do ewentualnych przeróbek ...żeby zrobić Wz.34 lub C4P potrzebne jest stare nadwozie ...czyli łatwiej kupić Marsa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zestawach RPM to ten sam silnik więc lipa...ale musiałbyś zerknąć...wiem,ze fotka ramki mała ale w lewym dolnym rogu widać silnik

 

http://www.jadarhobby.pl/rpm-72502-polska-tankietka-tk3-172-p-15852.html

http://www.jadarhobby.pl/rpm-72500-polska-tankietka-tks-172-p-15851.html

tu z kolei prawa góra

 

Co do ewentualnych przeróbek ...żeby zrobić Wz.34 lub C4P potrzebne jest stare nadwozie ...czyli łatwiej kupić Marsa....

 

Silnik wygląda na fiatopodobny. Miska olejowa bardzo podobna.

 

Przejrzałym trochę zdjęć i wychodzi mi, że można na bazie tego Fiata zrodzić i wz.34 i C4P w dwóch wersjach (krótka i długa skrzynia). C4P przeciwlotniczy też ma późne błotniki i przy dużej przeróbce powinien wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź się :-)

nie po to czekano na POLSKIGO Fiata żeby teraz robić niemiaszka czy makarona :-)

Piszę o Polskiej Lidze Morskiej i Rzecznej zwanej również Polską Ligą Morską i Kolonialną. Pewni ludzie ubzdurali sobie, że Polska powinna posiadać kolonie zamorskie i padło na Madagaskar.

 

pic_1p3262.jpg

 

Co do silnika, to pasuje jak "ulał" silnik od modelu Fiata 508/III z IBG.

 

Wiecie co, wyjdę na "nooba", ale ja naprawdę nie widzę, co zarzucacie tej chłodnicy. Może macie zdjęcie "en face" oryginału?

Hmm, jak by tu powiedzieć

A oglądałeś zdjęcia stronę wcześniej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za link...dzięki takim historiom dobitnie okazuje się ,że wiem,że nic nie wiem.

 

oj obszernym działem jest historia...

 

Jarekk wieczorem pomęczę cię o szczególy przeróbek jeśli nie masz nic przeciw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Obiecawszy porównanie FtF z Marsem przesyłam fotki porównawcze do oceny samodzielnej Kolegów... Mam nadzieję że autor postu Adam nie obrazi się za wydłużanie wątku

 

DSCF0693_zps9eeafb9f.jpg

 

DSCF0720_zps9bf92f69.jpg

 

DSCF0721_zps8dd8a482.jpg

 

DSCF0697_zps6683c7f9.jpg

 

DSCF0698_zps7d5b8eab.jpg

 

DSCF0700_zps71037d1f.jpg

 

DSCF0701_zps0238ee1a.jpg

 

DSCF0696_zps89d10627.jpg

 

DSCF0695_zps5b21b7a4.jpg

 

Ogólnie - inny kształt góry kabiny - wg rysunków z Militaria nr 377 i tak nic się nie dowiemy bo nie ma rzutów z góry :( z rzutów z boku wydaje się że obły Mars jest nieco lepszy...

 

Spora różnica w długości "paki" ok 2mm dłuższa z FTF, deski na bokach węższe w Marsie a na podłodze węższe w FTF Mars ma jeszcze panele na ściankach których nie ma FtF...na niektórych fotkach z epoki są na innych ich nie ma

 

DSCF0712_zps14219b53.jpg

 

DSCF0710_zpsb89be9d2.jpg

 

 

o ok 1,5mm dłuższy rozstaw osi w FTF...

 

DSCF0708_zps6ac53759.jpg

 

DSCF0709_zpsdf15f5fa.jpg

 

DSCF0715_zpsd29199b5.jpg

 

Subiektywnie ładniejsze koła w FtF...

 

DSCF0716_zps581b6e97.jpg

 

DSCF0718_zpsf0e68c17.jpg

 

Ogólnie nie ma gigantycznej różnicy w jakości/precyzji, choć niektóre detale przemawiają za Marsem - łatwość montażu, cena, ale też np. koła przemawiają z FtF - decyzja należy do Was Proszę o Wasze uwagi i komentarze

 

Pozdro Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to jest rzetelne porównanie tego co jest na rynku.

Mnie cena Marsa zabija jak na tę skalę choć zdaję sobie sprawę ,ze musi kosztować żywiczny model.

Dzięki temu porównaniu widać też że klonowanie chłodnicy z marsa też nic nie da bo cała maska silnika jest inna.

 

Zastanawia mnie jednak kabina...

czy to ta sama wersja czy inne oraz czy dach jest aż tak inny w tych modelach tj czy FtF poszło na łatwiznę i wykonało nieco prostszą wersję "wargamingową"? Jeśli tak,to mocno dali d..y.

Jeszcze żaden ich model nie byłby tak skopany jak ten Fiat.

 

Dłuższy rozstaw osi mnie nie zdziwil...

już w Kfz.13 całość modelu była dłuższa o ok 2-3mm od oryginału ,bazując na danych z Wikipedii i z forum Kfz.13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem dziś rano trochę literatury nt polskich ciężarówek i mam więcej mętliku w głowie niż przed

 

DSCF0723_zpsd8e04da7.jpg

 

Jak poczytałem podwozia były w miarę jednakowe/seryjne z PZ Inż., ale nadwozia były wykonywane wg zatwierdzonego wzorca w kilku zakładach ( w stosunku do dzisiejszych standardów to prawie manufaktura) i mogły się różnić detalami - wg moich obserwacji dachy kabiny mogły nieco różnić się kształtem ( miejsce załamania z pow. płaskiej), wysokością i wyobleniami - więc być może obie szoferki są poprawne. Podobnie na zdjęciach są różnice w wywietrznikach z tyłu kabiny. Wg rysunków z "Jońcy, Tarczńskiego, Szuańskiego " Pojazdy Września 1939" WKL1990, gdzie jest Fiat w 4 rzutach zdecydowanie bardziej poprawny jest Mars, ale na zdjęciach "Jońcy" z ZP Grupa 2010 widać też mniej obłe dachy, podobne jak w FtF... Analogicznie jest z burtami paki - Mars w 100% zgodny z rysunkami WKL, natomiast FtF też ma pokrycie zdjęciowe i zgadza się z rysunkami z Militaria 377. Pamiętajmy też, że część maszyn była z rekwirowania z rynku cywilnego, gdzie mogły być jeszcze inne detale kabin...

 

Wydaję się więc, że problem jest "nierozstrzygalny" i nie ma co "wieszać psów" na FtF... Może on służyć za dobrą bazę do poprawek i waloryzacji, myślę że zobaczymy kilka ładnych wykonań tego samochodu Wybór należy do nas

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie dużo toczenia piany i potem żadnego warsztatu i kilka galerii.

 

ja mam do skończenia Hetzera więc też na razie nie ruszę Fiata...

 

zastanawia mnie opis wyposażenia kolumny pojazdów....w gazetce i w niektorych portalach jest napisane,że w sklad wchodziły transportery czołgów.Zdjęć jednak brak.Znalazłem natomiast gdzieś informację,że owe transportery na bazie PF621 były w trakcie projektowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaję się więc, że problem jest "nierozstrzygalny" i nie ma co "wieszać psów" na FtF...

 

Problem jest jak najbardziej rozstrzygalny, nawet na podstawie podanej powyżej literatury.

Kabina Fiata w trakcie produkcji przechodziła stopniowe modernizacje i łatwo to uchwycić na zdjęciach. To nie są kabiny różnych producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.