skwarciu21 Napisano 26 Sierpnia 2014 Share Napisano 26 Sierpnia 2014 Wygląda bardzo dobrze ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 27 Sierpnia 2014 Share Napisano 27 Sierpnia 2014 Wasch fajnie podkreślił detale. Robiłeś olejami? I jaki kolor czarny czy mix czarnego z brązem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 27 Sierpnia 2014 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2014 Robiłem tanimi olejami Marie's, ale po krótkiej wymianie zdań w "Pytania i odpowiedzi pomocne w budowie modeli" kupiłem już Talensa Van Gogha. Kolor czarny, myślałem trochę nad tym, w końcu zrobiłem czarny z powodu pyłu węglowego i sadzy, ale teraz zastanawiam się, czy nie powinien być Van Dyke Brown. Nieważne, inaczej już nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 28 Sierpnia 2014 Super Moderator Share Napisano 28 Sierpnia 2014 Czołem Nad brudzeniem lokomotywy polecam poszukać modelu Kolegi "Precyzyjny" z kartonworku, budował on Ty 2 czyli powojenną Br 52 w malowaniu pkp, genialne brudzenie i detal Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 28 Sierpnia 2014 Share Napisano 28 Sierpnia 2014 Dla ciekawych co sąsiedzi robią: http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234957901-trumpeter-135-br-52-steifrahmentender/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 28 Sierpnia 2014 Super Moderator Share Napisano 28 Sierpnia 2014 Niezły progres! Podoba mi się! @mikemc Link miazga - gość płynie totalnie :-) dzięki! pozdrawiam Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 6 Września 2014 Autor Share Napisano 6 Września 2014 Coś tam dłubię ;) Najpierw opowiem o ostatnich elementach podwozia. Zbiorniki powietrzne dostały blaszki, tj. obejmy, elementy mocujące i zawory pewnie do spuszczania wody ze zbiorników. I faktycznie powinny tam być. Potem i tak wszystko na czerwono: Tak to wygląda już na ramie. A tak wygląda końcowy efekt na podwoziu. I jeszcze cylinder hamulcowy: A poniżej jeszcze krótka opowieść o blaszkach i silnikach parowych. Z tego powstaną: Tak trzeba będzie przyciąć elementy pod blaszki: To coś to nakrętki. To jest granica moich możliwości zarówno oczu jak i rąk. Mniejszych rzeczy już nie potrafię obrabiać. Szpilka dla porównania. To trzeba zgiąć w pół (to duże to łepek od szpilki ;) Taki mam plan, że nasunę te nakrętki na punkty z klejem CA. I udało się: Tak wyglądają silniki uzbrojone już w blachy. Teraz kabina. W kabinie będzie sajgon, masa elementów z plastiku, masa fototrawionych, brudzenie, rurki, manometry i sporo przeróbek od Eduarda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 6 Września 2014 Super Moderator Share Napisano 6 Września 2014 Czołem Tak podglądam, ale w sumie to zawiasy trumpka były lepsze od edkowej blaszki ... może trzeba było tylko delikatnie odciąć z silnika plastikowy zawias i dać do blaszki. Bo ten edkowy strasznie płaski ... Do śrub- profil sześciokątny i żyletką tniesz śrubki ile dusza zapragnie blaszkowe na ogół są za płaskie i dlatego podwojenie grubości składaniem na pół ale czy warto się męczyć ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 7 Września 2014 Autor Share Napisano 7 Września 2014 Dokładnie takie same mam przemyślenia co do zawiasów. Niestety doszedłem do nich po fakcie. Wiem, że pewnie Trumpetera są za grube jeśli chodzi o skale, ale za to lepiej wyglądają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 Przyłożenie: i przyklejenie: Bardzo proszę o wypowiedzi, co waszym zdaniem można jeszcze zrobić z czarnym kolorem w parowozie, ja już nie mam pomysłu. Pomalowałem czarną emalią, pokryłem Sido, spróbowałem wash Vandyke ale nie widać go zupełnie, zrobiłem więc biały suchy pędzel, pokryłem go drugą warstwą Sido i moje kompetencje się kończą. Nie mam za bardzo pomysłu, jak zrobić jakiś wylewający się olej albo przybrudzenie sadzą, mam zestaw do weatheringu, ale nie przynosi on rezultatu, mam suche pigmenty, ale nie potrafię ich nanieść trwale na model, jakie sugestie? najbardziej chciałbym to matowo przybrudzić czarnym kolorem, czy dobrze kombinuję chcąc pomalować Sido i "umoczyć" w pigmencie? Pigment powinien się przykleić i pozostać matowy, suchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Może biedronka różnymi odcieniami szarego (ogólnie jasne kolory). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 Przybliżysz tę biedronkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Przybliżysz tę biedronkę? http://www.modelarniaosowa.com/viewtopic.php?t=421&sid=b82364fd875962b168ca7c0679a8a00f Pierwszy link jaki znalazłem. Ale jak pokopiesz w google to się dokopiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Jeszcze to: http://www.mojehobby.pl/forum/Techniki-weatheringu.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 15 Września 2014 Autor Share Napisano 15 Września 2014 Popróbowałem kurzenia z powyższego linka, niezbyt to widzę. Nałożyłem pigment, rozlałem terpentynę, wyschła i pozostał... pigment. Tak to wygląda po delikatnym przetarciu, pigment schodzi jakby był dopiero co posypany. Tak być nie może, moim zdaniem trzeba pigment zalać Sido bardzo rozcieńczonym wódką, ale to jest dość ryzykowne, bo może powstać po prostu czarne błoto. Nie mam pomysłu, zrobię to chyba w czarnych zakamarkach. Dziękuję za linki, zwłaszcza ten z mojehobby był prosty i skuteczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 15 Września 2014 Share Napisano 15 Września 2014 Witam Więc wszystko poszło według planu. Terpentyna służy tylko jako medium do rozprowadzenia pigmentu. Zmieszaj terpentynę z matem, ale wtedy nie masz drogi powrotnej. Teraz jak Ci się efekt nie spodoba pigment zawsze możesz zetrzeć. Jak już uzyskasz efekt którego oczekujesz to zabezpiecz pigment matem. Psiknij z areo (małe ciśnienie). Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 3 Października 2014 Autor Share Napisano 3 Października 2014 Walka trwa ;) Więcej tu myślenia i planowania, niż sklejania. Precyzja i rozczytywanie dwóch instrukcji na raz, idzie strasznie mozolnie, ale do przodu. Robię kabinę na czarno, będzie matowo od pyłu węglowego, białe tarcze manometrów, drewniane rączki, czerwone pokrętła i wybłyszczone miejsca łapania pokręteł. Celuję w takie wykończenie, jeśli chodzi o ścianę kotła: ale w takie, jeśli chodzi o resztę kabiny. Rozważam zastosowanie koloru grafitu zamiast czystego czarnego, co wy na to? Revell bodajże 9 jest takim fajnym matowym grafitem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 4 Października 2014 Share Napisano 4 Października 2014 Witam Masz tu kilka fotek referencyjnych. A tak na poważnie to jest czysto sklejone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 4 Października 2014 Autor Share Napisano 4 Października 2014 Mój ma być na chodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 4 Października 2014 Autor Share Napisano 4 Października 2014 Hardcore ;) Wiem błyszczący element mi się rozjechał jak go składałem na kleju CA. Zdarza się. Jeden element i maluję. Najżmudniejsza część jak dotychczas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin1970 Napisano 5 Października 2014 Share Napisano 5 Października 2014 Szacunek za prace z taka ilością blaszek, ja nie mam zdrowia do takich modernizacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 20 Października 2014 Autor Share Napisano 20 Października 2014 Ma ktoś pomysł co to może być? Pomalowane szarym podkładem Motip Crafts Spray. Śmierdzi niemiłosiernie, smród utrzymuje się kilka godzin nawet za drzwiami, masakra! Ten jasny obszar to zaszpachlowane miejsce, reszta to oryginalny plastik. Lakier jakby wgryza się w plastik, wsiąka, a w szpachlę nie daje rady. Nie tworzy to specjalnie problemu przy malowaniu kolorem bo pokrywa się równo, nie rozumiem po prostu co się stało. Chyba się przeproszę z jakimś szarym/grafitowym matem Revella/Humbrola, malowanie sprayem nie jest dla mnie. Fajnie, bo szybko schnie, ale nic poza tym. Ciśnienie, rozbryzg mi nie odpowiada. A tu drobna akutalizacyjka, zrobienie kabiny trwa wieki, od kilku dni planuję, modyfikuję części zgodnie z Eduardem, przymierzam, myślę jak sobie poradzić z kolejnością i maskowaniem. Mam nadzieję wkrótce pokażę coś konkretnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 21 Października 2014 Super Moderator Share Napisano 21 Października 2014 Cześć No ale te puszki elektryczne i kable z blaszki to raczej słabo, może lepiej zrobić od podstaw? Zaglądam dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 21 Października 2014 Autor Share Napisano 21 Października 2014 Pewnie i lepiej, ale jestem przytłoczony ogromem pracy. I tak idę w waloryzację przez Edka, nie mam zapału na coś więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 27 Października 2014 Autor Share Napisano 27 Października 2014 Ok, no to chciałbym się wreszcie podzielić jakimś progresem. Poprzednio pokazywany element nabiera koloru czarnego. Dostaje suchy pędzel i mat. W międzyczasie się rozłazi, więc potrzebuje wzmocnienia żeby być w miarę prostokątem. Podłoga w kabinie: podkład brązowy, na to po kolei olejne burnt umber, brąz van dyke i czarny. I matowy klar. Przygotowanie do wstawienia okien: W międzyczasie, którego nie miałem stopnie do kabiny: Okno wklejone i osłonięte. No i całe to cholerstwo na koniec, w różnym oświetleniu, bo raz widać suchy pędzel, innym razem pył. Wytłumaczę się z idei, jaka mi przyświecała. Kabina miała być używana, lokomotywa ma być żywa, brudna i tłusta. W kabinie miał być pył węglowy i brud, pokrętła mają być z odpadającą czerwoną farbą, podłoga pomimo pierwotnego wykonania z drewna ma być usyfiona węglem, pyłem i błotem. Nie wiem jak tego ducha oddam na dużych, czarnych powierzchniach na zewnątrz, ale pożyjemy zobaczymy. Kabina po kolei ma podkład, o którym pisałem wcześniej - po namyśle nie polecam i nie będę go stosował, cuchnie niemiłosiernie, odpada z niego emalia bez szlifowania, a wiadomo, że szlifowanie nie wszędzie jest możliwe. Wolę już jakiś matowy siwy lub grafitowy nanieść aero, lepiej się dozuje, lepiej się wiąże z plastikiem i warstwą wierzchnią. na podkład poszedł czarny Classic Black, Sidolux, które posłużyło wyłącznie do suchego pędzla, a brudziłem czarnym pigmentem z Sidoluxem. Manometry to zwykła kartka papieru wklejona na Revell Contacta Clear i tym samym pokryte z wierzchu. Okna też na to wklejone i fajnie się trzymają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.