Skocz do zawartości

BR52 1:35 Trumpeter + Eduard


Diobeu

Rekomendowane odpowiedzi

...Obecnie na strychu mam jakieś 70 st. C, nie ma szans na prace...

I znowu muszę wkroczyć do akcji. Załatwiłem Ci. Od dzisiaj nie ma upałów. Możesz robić dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kolego te opary kleju można zmyć na przykład płynem do szyb bądź spolerować pastą polerską,jeśli miał byś odpowiedni dostęp do tych szybek to patyczkiem do czyszczenia uszu i którymś z wyżej wymienionych specyfików można było by się tego pozbyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Marak, dziękuję za doping, takie teksty powodują, że się człowiekowi chce po prostu ;) Oltrans, dziękuję za uwagę, wiem, że to jest możliwe do usunięcia, niestety dojście do szyb od spodu nie istnieje, mission impossible.

Niewiele się wydarzyło od ostatniego uploadu, więc wrzucę tylko zajawkę w czym dłubię:

 

Zdjęcie pod tytułem "nawet pasuje".

IMG_0687_zpsaq0zifcz.jpg

 

choć biorąc pod uwagę jakość formy odlewniczej....

IMG_0689_zpsirqg3mf1.jpg

 

Wszystko pomalowane, ubrudzone, gotowe do montażu.

IMG_0695_zpsmtqhalli.jpg

 

A po montażu wygląda tak.

IMG_0700_zpshgfxrt2v.jpg

 

Ostatni, duży element.

IMG_0735_zpspujb1uco.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Przepraszam, mikemc za opóźnienie, elektrony mi wolniej po mózgu płyną.

Czerwony kolor to emalia Italian Red z Model Mastera nr 2719. Złego słowa nie powiem, jestem naprawdę zadowolony. Generalnie ze wszystkich MM jestem zadowolony pod warunkiem stosowania do aerografu rozcieńczalnika Wamodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Jedne z ostatnich zdjęć "złożeniowych". Budowa naprawdę dobiega końca, na co już szczerze mówiąc bardzo liczę ;)

 

Tu jeszcze trochę blaszek.

IMG_0787_zpsoiyctx9a.jpg

 

Rama tendra już od dawna leży i czeka na wannę. Obok całość gotowa do malowania, zdecydowałem się przykleić drabiny, żeby potem nie popełnić babola z cyjanoakrylem, mam do tego zdolności. Od góry widać plastikowy węgiel, ale to tylko podstawa do prawdziwego, wyszło mi, że te kamienie z Trumpetera w rzeczywistości miałyby po ok. 14 cm średnicy... wypełnię to prawdziwym miałem, który w realu będzie miał od ok. 30 do 120 mm. Ma ktoś pomysł na dobre spoiwo do drobnego węgla? Wymieszać to z Sidoluxem czy raczej jakimś lakierem matowym/półmatowym? Czy po prostu nasypać węgla?

Acha, tu Eduard dał trochę ciała, te drzwiczki z boku kolidują z drabinami a zwłaszcza z drabinami przerobionymi na eduardowskie uchwyty. Musiałem je dać od wewnątrz drabin, ostrzegam

IMG_0790_zpsztkxu6lr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem jeszcze zrobić deski z... desek.

Z węgla wystają uchwyty technologiczne, za coś trzeba złapać podczas malowania. teraz kalki, klar satynowy, suchy pędzel, ubrudzę to jeszcze czarnym pigmentem tu i tam.

Rdzy raczej nie będzie, ale w związku z planem brudzenia mam prośbę: mógłby ktoś poratować zdjęciem użytkowanego tendra? Chodzi mi o rozsypujący się węgiel, ogólnie mówiąc brud.

 

IMG_0791_zps3ezcmmzi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edytowałbym posty, gdyby się dało.

 

Moje próby urealnienia węglowego. Materiał wiążący: Sidolux, jutro okaże się, czy złapał. Bardzo fajnie wsiąka w węgiel - jest jakby wchłaniany, jeśli się sprawdzi będzie łatwo, bo nałożę po prostu węgiel po czym zmoczę go Sidoluxem, próba w górnym prawym rogu.

IMG_0792_zpsletfipqv.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

hmm trochę późno no ale... płyty na bokach powinny mieć szczelinę od góry bo to dodatkowe dopancerzenie tendra. Prawdopodobnie dospawano do blach tendra mocowania i na nich dokręcono płyty... no ale teraz to po ptokach , jakoś nie zwróciłem uwagi wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edytowałbym posty, gdyby się dało.

 

Moje próby urealnienia węglowego. Materiał wiążący: Sidolux, jutro okaże się, czy złapał. Bardzo fajnie wsiąka w węgiel - jest jakby wchłaniany, jeśli się sprawdzi będzie łatwo, bo nałożę po prostu węgiel po czym zmoczę go Sidoluxem, próba w górnym prawym rogu.

IMG_0792_zpsletfipqv.jpg

 

Nigdy nie próbowałem Krakowskiej, to dla ukojenia nerwów mam rozumieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krakowska do Sidoluxu

 

KONIEC

Może uda mi się jeszcze jakieś brudzenie zrobić, np. tarcze zderzaków usmaruję, ale generalnie to koniec. Jedna skrzynka na ramie tendra mi została, ale nawet nie zauważycie...

Trochę nie wyszedł mi suchy pędzel na tendrze, jak to często mi się zdarza, nie był do końca suchy. Bardzo się to rzuca w oczy na zdjęciach z lampą, bez lampy prawie nie widać. Model ma parę potknięć, ale nie byłem w stanie ich poprawić bez DOTa lub też całkowitego przemalowania. Wnikliwe oko zobaczy. Rzekłbym, że model jest nierówny, kilka rzeczy wyszło mi fajnie i jestem z nich dumny, ale na niektóre muszę przymknąć oko. Dzięki Greif za poradę, niestety faktycznie za późno, poza tym nie miałbym zbyt pomysłu jak to zrobić.

Wstępny ogląd sytuacji

 

IMG_0793_zpsvbbdjdyo.jpg

 

 

IMG_0794_zpshasyyfxs.jpg

 

 

IMG_0795_zpszg8icjfx.jpg

 

 

IMG_0796_zpsiuiaewrz.jpg

 

 

IMG_0803_zpsmgfnq645.jpg

 

IMG_0806_zpsijyypy5v.jpg

 

IMG_0808_zpsxkmcl6tk.jpg

 

IMG_0810_zps4zgv4pih.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moje zdanie na temat modelu trumpetera znasz.

U ciebie na pewno jest za czyste podwozie i sama ostoja. Kocioł może być choć brakuje matu na całej dymnicy, dach budki powinien być bardziej rdzawy. Wiem ile cierpliwości trzeba przy tym modelu i gratuluje końca budowy modelu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam ogrom wykonanej pracy i gratuluję dotrwania do końca.

Ponieważ absolutnie nie znam się na kolejnictwie to dla mnie wszystko jest super.

A tak na marginesie mam pytanie z tej dziedziny. Zawsze wydawało mi się, że przygotowanie parowozu do pracy to 2 rzeczy: węgiel i woda.

Ostatnio jechałem ciuchcią wąskotorową i Pan maszynista uświadomił mi, że jest jeszcze jeden problem: popiół - który trzeba usunąć po poprzedniej jeździe. Jak to jest w takich dużych parowozach, gdzie popiół był gromadzony, i czy było go dużo? Wyciągano go ręcznie, czy była jakaś mechanizacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota. Tender jednak bym jeszcze dobrudził jakimiś szaropopielatymi pigmentami, deski - wieku powinieneś im trochę nadać. Obić całość i podrdzewić punkty, które naturalnie rdzewiały też nie zawadzi (np. śrubki przy różnego rodzaju kształtownikach) - tak uważam.

 

popiół - który trzeba usunąć po poprzedniej jeździe. Jak to jest w takich dużych parowozach, gdzie popiół był gromadzony, i czy było go dużo? Wyciągano go ręcznie, czy była jakaś mechanizacja?

Precyzyjny z KW będzie to wiedział najlepiej... Zapytałem go, ciekawe, czy odpowie.

 

Torowisko oczywiście jeszcze nie skończone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torowisko oczywiście jeszcze nie skończone?

 

Yyy? Skończone, ramka czarna, podkłady brudno-brązowo-czarne, szyny zardzewiałe, wzorowałem się na bocznicy (zdjęcia na 1 stronie) i wydaje mi się, że w dużym stopniu utrzymałem kolorystykę/charakter torów, choć z tłucznia nie jestem w ogóle zadowolony, bo wyszedł nienaturalnie szary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podkłady brudno-brązowo-czarne,

Zdjęcia z lampą mnie zmyliły.

 

choć z tłucznia nie jestem w ogóle zadowolony, bo wyszedł nienaturalnie szary.

Pigmenty brązowe, czarne, rozrobione w WS i na sucho po całości może pomogą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłyby pomóc, ale znając mnie więcej zepsuję, niż poprawię. Praktycznie każde poprawianie nie wyszło mi na dobre, dzięki za sugestie, są cenne, ale... przy następnym modelu.

Kurczę, musiałem skleić 4 "poważne" modele, żeby zrozumieć, jak mało wiem i potrafię. A na początku drogi "plastikowej" miałem takie duże mniemanie o sobie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam ogrom wykonanej pracy i gratuluję dotrwania do końca.

Ponieważ absolutnie nie znam się na kolejnictwie to dla mnie wszystko jest super.

A tak na marginesie mam pytanie z tej dziedziny. Zawsze wydawało mi się, że przygotowanie parowozu do pracy to 2 rzeczy: węgiel i woda.

Ostatnio jechałem ciuchcią wąskotorową i Pan maszynista uświadomił mi, że jest jeszcze jeden problem: popiół - który trzeba usunąć po poprzedniej jeździe. Jak to jest w takich dużych parowozach, gdzie popiół był gromadzony, i czy było go dużo? Wyciągano go ręcznie, czy była jakaś mechanizacja?

 

 

Witam

W parowozie jest takie urządzenie zwane popielnikiem. Jak myślisz ile może być popiołu i żużla po spaleniu kilku ton węgla. Popiół z popielnika usuwany jest podczas jazdy parowozu na szlaku w tory (choć są miejsca oznaczone wskaźnikiem W12 - Zamknąć popielnik). Żużel usuwany jest na stacjach.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłyby pomóc, ale znając mnie więcej zepsuję, niż poprawię.

To chociaż spróbuj w miejscu niewidocznym, najwyżej będziesz spokojny, że próbowałeś, zabawa olejami to przecież przyjemność...

Psikniesz go jeszcze półmatem? Błyszczy się i nie wiem, czy to wina fotek, czy tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Galeria:

viewtopic.php?f=73&t=50707&p=737449#p737449

 

Dziękuję wszystkim za ponadroczną pomoc i uwagi. Model uważam za jeden z lepszych spod moich rąk, ale mam też świadomość wielu błędów popełnionych w trakcie pracy. Niekiedy było to niechlujstwo, niekiedy lenistwo, niekiedy pośpiech. Kształt, linia parowozu z tych lat zawsze mi się podobała, a więc podoba mi się też BR-52, ale model był bardzo niewdzięczny, fatalnie wykonany i nie raz nienawidziłem go z całego serca. Chyba raczej nie polecam go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.