robert p Napisano 3 Października 2014 Share Napisano 3 Października 2014 Zdecydowałem, że następny będzie właśnie ten. Zaczęty jeszcze za kadencji Wessexa, jako jego przerywnik, czy też jeden z kilu przerywników. Zdjęcia robiłem na swój własny użytek i nie sądziłem, że się zdecyduję to publikować, więc nie są najlepszej jakości. Ale do rzeczy. Najpierw do zestawu dokupiłem takie blaszki: i zrobiłem klaustrofobiczną kabinkę. Oprócz doklejonych blaszek, przerobiłem to szkiełko z przodu, odcinając to co dała Tamiya i zastąpiłem to przeźroczystym Evergreen’em 0,13mm: po brudzeniu: Muszę się pochwalić, a może również producenta, że udało mi się skleić kadłub bez szpachlowania. Wyjątek stanowią miejsca, gdzie wystają te anteny...chyba anteny. Tam były tylko małe szparki: W trakcie jak się to kleiło, zabiegany facet dostarczył żywiczne wnęki z CMK. Jak to otworzyłem, to nie wiedziałem czy mam płakać, czy się śmiać. Do tej pory nie wiem, czy miałem pecha, czy to tylko CMK nie ma kontroli jakości: Porównanie jakości obu producentów i różnic, albo bardziej ich brak: Pokrywy: W zestawie CMK były również koła. Bardzo wątpliwej jakości. No ale jak się ma pecha, to po całości, a nie tylko w połowie. Poniżej, razem z kołami z Tamki, w których jak widać, próbowałem dość nieudolnie wtedy poprawić bardzo nikły zarys nacięć: nie miałem wyjścia i zalałem wszystko CA, po czym ładnie wyszlifowałem z polerką: A że spodobał mi się zagęszczony bieżnik z CMK, to postanowiłem przenieść go na koła z Tamki. Wyliczyłem rozstaw rowków, a z przepastnych garażowych zakamarków wygrzebałem dwudziestoletni wysokościomierz i jeszcze starszy komplet płytek wzorcowych. Jedną z piłek micro saw od RB zamontowałem w wysokościomierzu. Podkładając odpowiednie płytki wzorcowe pod jego suwane ramię, regulowałem ustawienie piłki względem zawsze stałej pozycji koła: Finalnie wyszło tak: W międzyczasie przyszły HVAR’Y: razem z blaszkami: i zaczęły się przeróbki, żeby je jakoś połączyć z pylonami. A że jest ich dwanaście, to zaistniała potrzeba zrobienia sobie całkiem prymitywnego przyrządu, co by wszystko wyszło jednakowo i w miarę dokładnie. Najpierw wywierciłem przez przyrząd otworki w walcu, w które wsadziłem drucik 0,4mm. Chyba 0,4 bo już nie pamiętam: a że sklejenie przodu z tyłem na styk nie wydawało się za mocne, to zrobiłem to na tzw. czop: Po czym za pomocą tego samego przyrządu, który również ustalał położenie wystających drutów z walca względem lotek, połączyłem nierozerwalnie za pomocą CA obie części: który to przyrząd ustalał osiowość lotek względem walca w płaszczyźnie poziomej. Osiowość pionową łapałem na oko: a wyszło tak: z drugiej strony: Potem zabiegany przyniósł taką żywicę, którą pomalowałem i przykleiłem tam gdzie trzeba, dodając kawałek pręta odciętego od tego, co dała Tamiya: Razem z pokrowcem przybyły żywiczne pylony. Nie powiem, różnica jest: Potem sobie malowałem: Finalnie: Prawie finalnie: Na chwilę obecną surfacer jest tylko na skrzydłach z obu stron, a model wygląda tak: ufff....ale za to teraz będzie na bieżąco....mam nadzieję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 4 Października 2014 Share Napisano 4 Października 2014 No te wnęki CMK to wyglądają na żywcem skopiowane części zestawu. Grunt to wysokie standardy w firmie. Swoją drogą, nie zostawiłeś śladów po wpychaczach we wnękach podwozia? Szkoda by było, żeby toto efekt psuło jeśli będzie widoczne na koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hamman Napisano 4 Października 2014 Share Napisano 4 Października 2014 też ostatnio oglądałem ten model w necie i zastanawiałem się nad jego kupnem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert p Napisano 17 Października 2014 Autor Share Napisano 17 Października 2014 Zdecydowałem, że pokrywy hamulców będą zamknięte. Bryła modelu na tym zyska. Musiałem rozkleić wewnętrzne elementy pokryw z zewnętrznymi, bo nie chciały się zamknąć. Za dobrze to skleiłem i było z tym trochę zabawy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 19 Października 2014 Share Napisano 19 Października 2014 Cześć! Skyraider to jeden z moich ulubionych samolotów! Z żywicami trzeba uważać - z faktu, ze to żywica jeszcze długo nie wynika, że będzie poprawna albo dobrej jakości - niestety :-( Napisz proszę, jaki samolot robisz - US NAVY, USAF, czy jeszcze jakiś inny - od tego zależą drobne różnice w częściach, ale w tej skali to już ma znaczenie. Polecam moje opracowanie w tym temacie: http://www.vietnam.net.pl/A1pl.htm i http://www.vietnam.net.pl/A1modpl.htm. Mam nadzieję, że to pomoże. A ja życzę powodzenia z budową i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert p Napisano 20 Października 2014 Autor Share Napisano 20 Października 2014 jaki samolot robisz - US NAVY, USAF, czy jeszcze jakiś inny Ten w środku: życzę powodzenia z budową Dziękuję, przyda się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 20 Października 2014 Share Napisano 20 Października 2014 Cześć! Czyli US NAVY - w takim razie trzeba by obadać, czy system ratunkowy dla pilota (Yankee seat) jest prawidłowy dla tej maszyny: http://tailspintopics.blogspot.com/2011/10/yankee-tractor-rocket-escape-system.html. Tylne kółko powinno być tylko mała rolką i trzeba by jeszcze sprawdzić rakiety - nie jestem pewien, czy takie jak Ty masz były używane jeszcze w połowie lat sześćdziesiątych. To tyle moich uwag - mam nadzieję, że będą pomocne - życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert p Napisano 8 Listopada 2014 Autor Share Napisano 8 Listopada 2014 Na razie góra.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 8 Listopada 2014 Share Napisano 8 Listopada 2014 200 to ten od kibla na podwieszeniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin K. Napisano 9 Listopada 2014 Share Napisano 9 Listopada 2014 Na jednym ze zdjęć z "drobnicą" widzę golenie do Horneta, bodajże Hasegawy. Ujawnisz coś więcej na jego temat czy to ściśle tajne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert p Napisano 9 Listopada 2014 Autor Share Napisano 9 Listopada 2014 Na jednym ze zdjęć z "drobnicą" widzę golenie do Horneta, bodajże Hasegawy Od HB....niestety. Ujawnisz coś więcej na jego temat czy to ściśle tajne Czeka na swoją szansę do malowania... Spód. Parę kresek muszę jeszcze dostawić. Ich brak zauważyłem dopiero na zdjęciach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert p Napisano 10 Listopada 2014 Autor Share Napisano 10 Listopada 2014 Boczki. Cienko widzę tą bazę pod okopcenia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 12 Listopada 2014 Share Napisano 12 Listopada 2014 Cześć! Okopcenia i tak przykrywają wszystko! To niesamowite, jak ten samolot świnił. Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert p Napisano 14 Listopada 2014 Autor Share Napisano 14 Listopada 2014 Zmieniłem koncepcję wymalowania okopceń i pozbyłem się tej fatalnej pod to bazy. I pomalowałem to, co miało być na prawie biało, czyli C316. Jest dopiero po trzech warstwach: Tylne lotki(?) od spodu muszę jeszcze zgasić, bo za bardzo odstają: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert p Napisano 23 Listopada 2014 Autor Share Napisano 23 Listopada 2014 Mniej więcej góra pomalowana bazowym. Zrobiłem za mocny pre i irytujące jest to, że ciągle gdzieś to za mocno wyłazi w różnym stopniu. Do ogarnięcia: Z dołem może jeszcze coś pokombinuję: Pytanie do zorientowanych. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem trzy panele na krawędzi natarcia. Wg instrukcji producenta są one w kolorze czarnym: Na współczesnych zdjęciach odrestaurowanych A-1H są w kolorze kamo i nie mają krawędzi natarcia w metalu. Znalazłem też zdjęcia, gdzie te panele są ciemne, ale jednak dużo jaśniejsze niż pas przeciwodblaskowy przed wiartochronem. Więc czarne nie są. Ale są i takie: Ten kolor tych paneli to od czegoś zależał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 23 Listopada 2014 Share Napisano 23 Listopada 2014 Górę może machnij jeszcze jedną warstwą bazowego to i preshading się bardziej wytłumi. A te panele, o które pytasz to pewnie jakieś osłony anten, że w innym kolorze. W internetach cuśtam ludzie piszą jeszcze na temat świateł do lądowania, że w NAVY tam były, a w USAF przenieśli pod skrzydło, a na krawędzi natarcia zamalowywali miejsce po żarówie. To też może być jakiś trop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert p Napisano 29 Listopada 2014 Autor Share Napisano 29 Listopada 2014 Mikele zrobię jednak w kolorze jak na zdjęciu powyżej. Już nie będę dociekał co, skąd i dlaczego tak, a nie inaczej. Po zgaszeniu wygląda teraz tak: I już chyba tak zostawię. Teraz czeka mnie w jakimś stopniu wyzwanie w postaci okopceń. Musiałem zmienić maski, bo te czarne miały jakąś tendencję do samoistnego odklejania się w najmniej oczekiwanym momencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert p Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 26 Grudnia 2014 Od położenia kalkomanii dzieli mnie tylko GX-100. "Czarne" chodniki są cieniowane, ale za diabła nie widać...to samo z pasem z przodu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 26 Grudnia 2014 Share Napisano 26 Grudnia 2014 Cześć! Ładnie te kolory wyglądają, gratulacje! A co to jest GX-100? Życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 26 Grudnia 2014 Share Napisano 26 Grudnia 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PabloA Napisano 27 Grudnia 2014 Share Napisano 27 Grudnia 2014 Wygląda super, kawał dobrej roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert p Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 27 Grudnia 2014 A co to jest GX-100? Lakier gloss z Gunze. Zapomniałem jeszcze pomalować te anteny na grzbiecie kadłuba oraz tego patyka za kabiną i światełka na końcach skrzydeł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert p Napisano 10 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2015 Zostało położyć czerwone paski na insygniach (dziwne te kalkomanie, że jedne trzeba kłaść na drugie, ale te na które trzeba położyć inne mają takie przetłoczenia w miejscu gdzie powinna być ta druga). Porąbane. Tudziesz mam dylemat, czy naklejać ten zielony trójkąt na burtach. Jak na moją wyobraźnię, może to wyglądać mało estetycznie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKAYRAIDER Napisano 10 Stycznia 2015 Share Napisano 10 Stycznia 2015 Naklejaj, tak jak w instrukcji kalek. Kawał dobrej modelarskiej roboty, gratulacje ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rucek Napisano 10 Stycznia 2015 Share Napisano 10 Stycznia 2015 Tez mi się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.