Ripper1 Napisano 15 Października 2014 Share Napisano 15 Października 2014 No cóż, nadszedł czas na kolejny model. Tym razem na warsztat trafił wspomniany w tytule Mustang III. W tym miejscu powinienem zamieścić zdjęcie pudełka ale wydaje mi się, że wszyscy je dobrze znają z wcześniejszych postów a również skład jego zawartości nie jest też jakąś niespodzianką wobec czego postanowiłem pominąć ten etap prezentacji i skupić się na kolejnych etapach prac. A więc kokpit: Jak widać na załączonych zdjęciach posiłkowałem się dwoma zestawami blaszek do waloryzacji ( Part - S48-011 i Eduard FE219 ). Przeróbki wymagał drążek sterowy który producent dał w wersji amerykańskiej a nie taki jak był stosowany w samolotach RAF-u. Niestety trochę poszedłem na łatwiznę wykorzystując płaskie elementy Eduarda ale przyznam się, że dość słaby wzrok nie pozwoli mi raczej na samodzielne wykonanie tarcz zegarów. Burty: Malowanie to typowy preszeding, kolor ( Mr Hobby H-58 z domieszką Tamiya X-8 ) oraz brudzenie olejem Van Dycke. Tą samą metodę zastosowałem w przypadku wnęk podwozia głównego : . Przy okazji wnęk podwozia mam pytanie, może ktoś mądry pomoże? Na zdecydowanej większości zdjęć Mustangi stojące na lotnisku mają zamknięte wewnętrzne klapy podwozia głównego a tylko w nielicznych wypadkach są one otwarte, może ktoś wie od czego to zależy? To tyle na ten moment, biorę się do dalszej pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 15 Października 2014 Share Napisano 15 Października 2014 Na zdecydowanej większości zdjęć Mustangi stojące na lotnisku mają zamknięte wewnętrzne klapy podwozia głównego a tylko w nielicznych wypadkach są one otwarte, może ktoś wie od czego to zależy? Będę zgadywał, jak ktoś będzie wiedział lepiej, to powie, że kłamię ;) Zapewne chodzi o ciśnienie w instalacji hydraulicznej. Klapy po wypuszczeniu podwozia były zamykane, natomiast po postoju, jak ciśnienie z instalacji stopniowo schodziło klapy mogły opadać pod własnym ciężarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 15 Października 2014 Share Napisano 15 Października 2014 Jest tak jak pisze Mikele. Możesz zrobić je otwarte lub zamknięte, jak Ci się podoba. Skąd informacja o brytyjskim drążku sterowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ripper1 Napisano 15 Października 2014 Autor Share Napisano 15 Października 2014 W publikacji "P-51 Mustang in color" są szkice dotyczące Mustanga w wersji III dla RAF-u z drążkami w kształcie litery "O" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 15 Października 2014 Share Napisano 15 Października 2014 Błędne zatem szkice owe są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias13_84 Napisano 15 Października 2014 Share Napisano 15 Października 2014 "O" jest typowe dla brytyjskich Mk.I, dla III to normalny drążek P-51A - Mustang I P-51B/C - Mustang III Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ripper1 Napisano 16 Października 2014 Autor Share Napisano 16 Października 2014 No cóż, zasugerowałem się danymi z publikacji jakby nie było amerykańskiej Logicznym wydawało mi się, że drążki są przerabiane na takie na jakich szkolili się i latali dotychczas piloci RAF-u - być może zbyt pochopnie trudno, błądzić jest rzeczą ludzką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ripper1 Napisano 20 Października 2014 Autor Share Napisano 20 Października 2014 Uff, wreszcie koniec szlifowania. Bryła samolotu złożona, model odtłuszczony i gotowy do pokrycia surfacerem - pewnie znowu będzie trzeba korzystać z papieru ściernego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 20 Października 2014 Share Napisano 20 Października 2014 Łączenie połówek kadłuba na spodzie, zwłaszcza w okolicy chłodnic, dopieść i wypucuj na błysk, bo lubi wyłazić. Pół bidy jaki pojawi się na etapie podkładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 20 Października 2014 Share Napisano 20 Października 2014 Jeżeli chcesz zrobić Mustanga z otwartym Malcolmem to należało by zakleić uskok na burcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ripper1 Napisano 25 Października 2014 Autor Share Napisano 25 Października 2014 No i oczywiście trzeba było ponownie szlifować ale na szczęście nie za dużo W dalszej kolejności model został ponownie pokryty cienką warstwą Surfacera po czym nałożyłem wstępne cieniowanie - na razie tylko kolor czarny. Dzięki wielkie za zwrócenie uwagi na kabinę zdążyłem poprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 25 Października 2014 Share Napisano 25 Października 2014 No i oczywiście trzeba było ponownie szlifować ale na szczęście nie za dużo Można było tego uniknąć gdybyś napisał wcześniej jakie masz plany. Na blaszce parta są odcinki prowadnic do osłony, na fotkach nie widzę czy je przykleiłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 26 Października 2014 Share Napisano 26 Października 2014 Cześć Ripper. Trochę nie rozumiem jednego twojego kroku. Bardzo fajnie wyszły ci wnęki podwozia, a teraz je zamalowałeś podkładem. Po co to zrobiłeś? Trzeba było zasłonić je pokrywami - powinny idealnie zasłonić te wnęki i miałbyś to już o krok dalej. Nie znam się aż tak na Mustangu, ale czy od wewnątrz rama owiewki była zielona? Jeżeli tak to nie widzę u ciebie abyś przeciągnął tym kolorem owiewkę przed nałożeniem podkładu. Chyba że będziesz to jakoś malował jeszcze od środka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ripper1 Napisano 27 Października 2014 Autor Share Napisano 27 Października 2014 Wnęki podwozia pokryte są Maskolem a kabina pokryta była kolorem wnętrza przed Surfaserem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 27 Października 2014 Share Napisano 27 Października 2014 Wnęki podwozia pokryte są Maskolem a kabina pokryta była kolorem wnętrza przed Surfaserem No to klasa. Uspokojony wracam do mojej Foczki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ripper1 Napisano 27 Października 2014 Autor Share Napisano 27 Października 2014 A tak na marginesie Twoja "Foka" - chapeau bas I Ty piszesz, że to twój pierwszy warsztat w życiu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordDisneyland Napisano 27 Października 2014 Share Napisano 27 Października 2014 Pozwolę sobie zadać pytanie- kto jest producentem tego modelu? Jakoś nie mogę odnaleźć w warsztacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 27 Października 2014 Share Napisano 27 Października 2014 Myślę że to Tamiya, ICM nie ma gniazd ustalających. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ripper1 Napisano 27 Października 2014 Autor Share Napisano 27 Października 2014 Tak to model firmy TAMIYA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marin Napisano 28 Października 2014 Share Napisano 28 Października 2014 A tak na marginesie Twoja "Foka" - chapeau bas I Ty piszesz, że to twój pierwszy warsztat w życiu ? Bez przesady Ripper. Warsztat jest pierwszy w życiu,zapewniam. Model trzeci po 20 latach przerwy i w dodatku pierwszy w skali 1/48. Dlatego się tak bawię bo mi to sprawia radochę po dwóch w 1/72 gdzie myślałem, że sobie oczy wypatrzę ;). No tośmy sobie posłodzili a teraz do dzieła. Coś zatrzymałeś się z pracami. Masz coś już dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ripper1 Napisano 28 Października 2014 Autor Share Napisano 28 Października 2014 Prace posuwają się powoli ale coś udało mi się zrobić. Jak na razie popełniłem pasy inwazyjne Starałem sie też zrobić coś z kolektorem spalin Jak na razie wygląda to tak Dzisiaj wstępnego cieniowania ciąg dalszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 28 Października 2014 Share Napisano 28 Października 2014 Te rury wydechowe do się ładnie rozwiercić, jeżeli byś chciał. Znacznie to poprawia ich wygląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 28 Października 2014 Share Napisano 28 Października 2014 Zamaskuj też osłonę kolektora (bo kolor z przebarwieniami wyszedł jakby ok) i same rury wydechowe walnij na czarny metallic. Będzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ripper1 Napisano 29 Października 2014 Autor Share Napisano 29 Października 2014 Rury są rozwiercone ale nie udało mi się zrobić wyraźnego zdjęcia. Fajny pomysł z tym metalikiem wykorzystam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ripper1 Napisano 30 Października 2014 Autor Share Napisano 30 Października 2014 Cieniowania ciąg dalszy Tak to ma wyglądać Pierwsze malowanie z wykorzystaniem tylko Blu Taca jako maskowania No i tak to wyszło Chyba nie tak zle jak na pierwszy raz Teraz to schnie jutro cieniowanie i lakier pod kalki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.